![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Atoom schuilkelders voor iedereen?
Er is een tijd geweest dat dit vrij veel geplaatst werd tijdens de periode van de koude oorlog. Een nucleaire dreiging hing ons allen toen boven het hoofd. Vandaag de dag hangt ons nucleaire incidenten en een mogelijks late nucleaire atoom oorlog boven het hoofd. De kansen zijn dus niet geslonken maar toegenomen. Een atoom schuilkelder kan ons tijdig tijdens de evacuatie periode in relatieve veiligheid brengen. Tjernobil en Japan hebben bewezen dat honderdduizenden mensen van erger leed zouden kunnen bespaart worden indien ze een veilige plaats hadden gehad om de eerste ergste golf van radio activiteit te ondergaan. Dus wat denkt u, moet de machtige en zeer rijke atoom industrie niet instaan voor de subsidie en plaatsing van voldoende schuilkelders? Is dit niet hun verantwoordelijke taak tegenover de burger?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 23 maart 2011 om 23:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als U een atoomschuilkelder wil bouwen, wie stopt U?
Gut ja, de staat, bouwvergunningen en dergelijke... BTW op alles indien je de vergunning krijgt, en een verhoging van't kadastraal inkomen.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Alle top-politici beschikken ondertussen al wél over atoomschuilkelders, evenals de rijke smeerlapppen die met de atoom-energie fortuinen binnenrijven...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burgemeester
|
![]() Laat die meteoor maar komen,
dan zitten die rijke stinkerds daar in hun atoomschuilkelderke... ge zult eens zien wat ze er dan aan hebben... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's een eigen keuze he.
Citaat:
Langs de andere kant, als je ziet welke landen toegang hebben tot atoombommen, is het eigenlijk verbazingwekkend dat er nog geen "oepsies" gebeurd zijn. Citaat:
Citaat:
In Tjernobyl waren de overheden lekker alles onder de mat aan't vegen, wat atomen voor't volk, dat doet toch niks mis zeker? Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 24 maart 2011 om 09:07. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar daar kunnen we Nasa, de ESA en andere ruimtevaartoranisaties voor verantwoordelijk stellen. Zolang het maar niet met eigen "initiatief is" want da's teveel moeite.
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja, natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn geen schuilkelders voor de bevolking voorzien, noch voor nucleaire rampen noch voor andere rampen (chemische of zo).
Tenminste ik weet er geen zijn. Dus ik weet niet waar te gaan schuilen. Tegen de tijd dat we weten uit welke hoek het gevaar komt, waar we naartoe moeten, tegen de tijd dat alle evacuatie gepland en geregeld kan zijn....mogen we ons laten doodstralen. In het beste geval kunnen we de E17 oprijden zonder te weten waar naartoe en daar urenlang als ratten in de val in de file gaan vastzitten. Dat is hier ooit toch wel beter geweest. Vroeger had men wel schuilkelders voor de bevolking.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 24 maart 2011 om 22:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Krijgen we daar subsidies voor? En belastingvermindering?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal ze wel als gemuteerde bezoeken.
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is duidelijk, denk ik... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed geen schuilkelders, geen plan, niet eens een noodradio op pillen of een overlevingspakket, niet eens instructies. Hoogstens een jodium tabletje. Is dat met radio actief water in te pakken of moeten we dat op de tong laten smelten? Feitelijk weten wij hier gewoon nougabollen.
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een kapotte reaktor heeft dodelijke stralingen. De meeste overlevenden uit een straal van +/- 45 km. zullen verder een ellendig leven lijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De dingen moeten niet geminimaliseerd worden, maar ook niet ridikuul overdreven, he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus gewoon zo snel mogelijk naar elders trekken in zo een geval. Wel handig als wijnkelder zo een atoomschuilkelder. (en ik spreek uit ervaring...)
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 26 maart 2011 om 16:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Staatssecretaris
|
![]() Tsja een atoomkelder ... je moet er natuurlijk op tijd geraken. En eens binnen zit je vast voor een paar tiental jaren.
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |