Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2004, 18:43   #1
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Vzw's Vlaams Blok veroordeeld voor overtreden antiracismewet
Blok verlaat boos de rechtszaal

GENT - Het Gentse Hof van Beroep heeft de drie vzw's die verbonden zijn aan het Vlaams Blok veroordeeld voor inbreuken op de antiracismewet. Daarmee bevestigt het Hof dat het Blok aanzet tot racisme.

Het proces kwam er naar aanleiding van een klacht door het Centrum voor Racismebestrijding en de Liga voor Mensenrechten die de drie vzw's van het Vlaams Blok - de Nationalistische Omroepstichting, het Nationalistische Vormingsinstituut en de Vlaamse Concentratie - ervan beschuldigden hun medewerking te hebben verleend aan een groep of vereniging die discriminatie of segregatie bedrijft of propageert. Het Hof was het daar mee eens en veroordeelde de drie vzw's. De vzw's worden niet ontbonden, maar moeten wel elk een boete van 12.394 euro. Ze moeten samen ook een schadevergoeding van 5.000 euro betalen aan het Centrum en 2.500 euro aan de Liga voor Mensenrechten.

Omdat de vzw's zo nauw met het Vlaams Blok verweven zijn - de voorzitter, ondervoorzitter en penningmeester van het Blok zijn dat ook van de vzw's - straalt dat natuurlijk ook af op de partij, die verweten wordt aan te zetten tot racisme. De veroordeling van de vzw's is geen partijverbod, maar ze maakt het wel mogelijk dat het Parlement de subsidies voor het Vlaams Blok intrekt.

Terwijl het vonnis werd voorgelezen, verlieten vertegenwoordigers van het Vlaams Blok boos de rechtszaal, omdat langzamerhand duidelijk werd welke richting het uiteindelijke vonnis zou uitgaan.

De kopstukken van het Blok hebben al laten weten dat ze naar het Hof van Cassatie stappen.

De rechtbank van eerste aanleg in Brussel verklaarde zich eerder onbevoegd omdat het om een politiek misdrijf zou gaan dat door een assisenhof moet worden behandeld. Het hof van beroep van Brussel volgde dit standpunt. Maar het Hof van Cassatie was het daar in november 2003 niet mee eens. ,,Een politieke partij is geen politieke instelling, zelfs al kan ze een medium zijn voor de werking van de politieke instellingen.''
Het hof van beroep in Gent verklaarde zich eerder op de dag al bevoegd.

21/04/2004
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 19:00   #2
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Als er in Uw land moest gebeuren wat hier gebeurt stond AmnestY Int op de barricades!

En gij voelt U gesterkt natuurlijk... En gelijk heb je. Ik zou ook lachen als ik zag dat de vijand elkaar de strot afbeet...

Maar er komen andere tijden.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 19:07   #3
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel
Vzw's Vlaams Blok veroordeeld voor overtreden antiracismewet
Blok verlaat boos de rechtszaal

GENT - Het Gentse Hof van Beroep heeft de drie vzw's die verbonden zijn aan het Vlaams Blok veroordeeld voor inbreuken op de antiracismewet. Daarmee bevestigt het Hof dat het Blok aanzet tot racisme.

Het proces kwam er naar aanleiding van een klacht door het Centrum voor Racismebestrijding en de Liga voor Mensenrechten die de drie vzw's van het Vlaams Blok - de Nationalistische Omroepstichting, het Nationalistische Vormingsinstituut en de Vlaamse Concentratie - ervan beschuldigden hun medewerking te hebben verleend aan een groep of vereniging die discriminatie of segregatie bedrijft of propageert. Het Hof was het daar mee eens en veroordeelde de drie vzw's. De vzw's worden niet ontbonden, maar moeten wel elk een boete van 12.394 euro. Ze moeten samen ook een schadevergoeding van 5.000 euro betalen aan het Centrum en 2.500 euro aan de Liga voor Mensenrechten.

Omdat de vzw's zo nauw met het Vlaams Blok verweven zijn - de voorzitter, ondervoorzitter en penningmeester van het Blok zijn dat ook van de vzw's - straalt dat natuurlijk ook af op de partij, die verweten wordt aan te zetten tot racisme. De veroordeling van de vzw's is geen partijverbod, maar ze maakt het wel mogelijk dat het Parlement de subsidies voor het Vlaams Blok intrekt.

Terwijl het vonnis werd voorgelezen, verlieten vertegenwoordigers van het Vlaams Blok boos de rechtszaal, omdat langzamerhand duidelijk werd welke richting het uiteindelijke vonnis zou uitgaan.

De kopstukken van het Blok hebben al laten weten dat ze naar het Hof van Cassatie stappen.

De rechtbank van eerste aanleg in Brussel verklaarde zich eerder onbevoegd omdat het om een politiek misdrijf zou gaan dat door een assisenhof moet worden behandeld. Het hof van beroep van Brussel volgde dit standpunt. Maar het Hof van Cassatie was het daar in november 2003 niet mee eens. ,,Een politieke partij is geen politieke instelling, zelfs al kan ze een medium zijn voor de werking van de politieke instellingen.''
Het hof van beroep in Gent verklaarde zich eerder op de dag al bevoegd.

21/04/2004

Criminele VB-ers de gevangenis in en het land uit?
De gevangenis in zal niet zo lukken : de plaatsjes worden hoofdzakelijk bezet door mensen uit uw gemeenschap.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 19:43   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Een VZW in de cel, da's makkelijk, dat pakt niet veel plaats in.

En is racisme in belgië nu uitgeroeit?
Oud 21 april 2004, 19:51   #5
Beer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik denk het niet
Oud 21 april 2004, 20:01   #6
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En zal dat nu iets veranderen?
- al wie vroeger voor het VB stemde zal dit nu zeker doen
- velen die dit als een vuil politiek spelletje bekijken zullen het waarschijnlijk ook doen (zelfs de andere politieke partijen staan/ stonden er afwijzend bij) Het gerecht, of wat ervoor moet doorgaan in dit land, heeft zich daar niet mee te moeien, de kiezers moeten beslissen!
- ... er zijn vanaf nu dus geen problemen meer met onze "probleemvreemdelingen". We zwijgen erover en het is opgelost???

Betere reclame kon men niet maken voor het VB!
Mijn stem hebben ze (deze keer) zeker, al was het maar uit principe.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 20:15   #7
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO
Als er in Uw land moest gebeuren wat hier gebeurt stond AmnestY Int op de barricades!

En gij voelt U gesterkt natuurlijk... En gelijk heb je. Ik zou ook lachen als ik zag dat de vijand elkaar de strot afbeet...

dit gebeurt in zijn land!
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 20:50   #8
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joeksel
Criminele VL.Blokkers de gevangenis in en het land uit?
Wacht maar manneke, na 13 juni zijn we met meer dan een miljoen criminelen en we groeien bij elke verkiezing.

1.000.000 criminelen tegen 400.000 criminelen zoals jullie.

Dat moet te halen zijn.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 21:02   #9
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joeksel
Criminele VL.Blokkers de gevangenis in en het land uit?
Wacht maar manneke, na 13 juni zijn we met meer dan een miljoen criminelen en we groeien bij elke verkiezing.

1.000.000 criminelen tegen 400.000 criminelen zoals jullie.

Dat moet te halen zijn.
ga het in lapland gaan uitvechten
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 21:10   #10
Beer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Nee hier moet het uitgevochten worden
En we winnen dat is zeker
Oud 21 april 2004, 21:55   #11
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Citaat:

Mijn land is Vlaanderen, ik ben er van overtuigd dat Amn. Int. voor het Blok nooit zal barricaderen.

Ik lach niet en ik heb geen vijanden. Als je de autochtone Vlamingen bedoelt die ook mijn vijand zou zijn, dan heb het heel erg mis. Ook Blok mandatarissen en kiezers zijn mijn vijanden niet, ze zijn mijn medeburgers.

Ik vind het alleen onmenselijk dat een groep medeburgers haatzinnig van oordeel is over andere medeburgers. Rascime is hetzelfde als persterij. Niemand wordt graag gepest. Allochtonen niet door autochtonen, autochtonen niet door allochtonen, christenen niet door moslims en omgekeerd, mensen met blanke huidcel niet, mensen met groene ogen niet, mensen met een bril niet, mensen die niet modieus gekleed niet, mensen die dik zijn niet, mensen die lelijk zijn niet, mensen die niet intelligent zijn ook niet, mensen die arm zijn niet, niemand, niemand, niemand.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 22:05   #12
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Mijn land is Vlaanderen, ik ben er van overtuigd dat Amn. Int. voor het Blok nooit zal barricaderen.

Ik lach niet en ik heb geen vijanden. Als je de autochtone Vlamingen bedoelt die ook mijn vijand zou zijn, dan heb het heel erg mis. Ook Blok mandatarissen en kiezers zijn mijn vijanden niet, ze zijn mijn medeburgers.

Ik vind het alleen onmenselijk dat een groep medeburgers haatzinnig van oordeel is over andere medeburgers. Rascime is hetzelfde als persterij. Niemand wordt graag gepest. Allochtonen niet door autochtonen, autochtonen niet door allochtonen, christenen niet door moslims en omgekeerd, mensen met blanke huidcel niet, mensen met groene ogen niet, mensen met een bril niet, mensen die niet modieus gekleed niet, mensen die dik zijn niet, mensen die lelijk zijn niet, mensen die niet intelligent zijn ook niet, mensen die arm zijn niet, niemand, niemand, niemand.
Je moet eens duidelijk leren een onderscheid maken tussen racisme als opninie en racisme uitgevoerd in de praktijk. Bijmijn weten heeft het Blok nog geen enkele racistische wet ingevoerd. Voor de rest mag zij een mening hebben en verkondigen. Willen mensen dat hun maatschappij zo wordt als het Blok stelt dan is dat hun goed recht. Sorry hoor, maar niet iedereen gelooft nog in zulke utopische verlichtingsidealen als nu verspreid worden. Wanneer kom jij terug uit Syracuse ??
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 22:19   #13
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev
En zal dat nu iets veranderen?
- al wie vroeger voor het VB stemde zal dit nu zeker doen
- velen die dit als een vuil politiek spelletje bekijken zullen het waarschijnlijk ook doen (zelfs de andere politieke partijen staan/ stonden er afwijzend bij) Het gerecht, of wat ervoor moet doorgaan in dit land, heeft zich daar niet mee te moeien, de kiezers moeten beslissen!
- ... er zijn vanaf nu dus geen problemen meer met onze "probleemvreemdelingen". We zwijgen erover en het is opgelost???

Betere reclame kon men niet maken voor het VB!
Mijn stem hebben ze (deze keer) zeker, al was het maar uit principe.
Zie je wel, Andev, jij gaat gewoon mee met de meute (zie post Brave Marokkanen).
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 23:32   #14
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Mijnheer Yücel wat vind u van allochtone jongeren die in betogingen slogans scanderen zoals Hamas, Hamas alle Joden aan het gas.... Vindt u dat een terecht racistische uitspraak???
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 23:43   #15
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

De hoogste autoriteit in een democratie is het volk.
Dat velt zijn verdict op 13 juni e.k.

dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 04:02   #16
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
Citaat:

dit gebeurt in zijn land!
Fuck off communist pig!
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 08:02   #17
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fuck off communist pig!
You're a nark, man!
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 08:33   #18
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Je moet eens duidelijk leren een onderscheid maken tussen racisme als opninie en racisme uitgevoerd in de praktijk.
Racisme veroorzaakt automatisch rascistisch handelen. Trouwens racisme is geen opinie!

Citaat:
Bijmijn weten heeft het Blok nog geen enkele racistische wet ingevoerd.
Tuurlijk hebben ze nog geen enkele racistische wet ingevoerd. Ze hebben alleen nog maar in de oppositie gezeten, slimmeke.

Citaat:
Voor de rest mag zij een mening hebben en verkondigen. Willen mensen dat hun maatschappij zo wordt als het Blok stelt dan is dat hun goed recht.
En voor mensen die dat niet willen, is dat in jouw logica dus ook hun goed recht. Er is nog altijd een overgrote meerderheid die niet op het Blok stemt, dus geen blok in het bestuur!

Citaat:
Sorry hoor, maar niet iedereen gelooft nog in zulke utopische verlichtingsidealen als nu verspreid worden. Wanneer kom jij terug uit Syracuse ??
Het wordt nu toch wel al een beetje absurd als het VB nu zelfs al tegen de verlichting is. Weet jij eigenlijk wel wat de verlichting was?
Waar is het VB volgend tegen? De uitvinding van het wiel?
Oud 22 april 2004, 11:03   #19
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Toch weer gek dat men tegen Vb'ers wel discriminerend en rascistisch mag doen en tegen anderen mensen met crimineel gedrag niet. Er zijn veel meer mensen die de gedachtengang van het vb volgen dan dat ze zelf wel weten.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 12:10   #20
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Toch weer gek dat men tegen Vb'ers wel discriminerend en rascistisch mag doen en tegen anderen mensen met crimineel gedrag niet.
Sinds wanneer is kritiek hetzelfde als discriminatie en racisme?

Citaat:
Er zijn veel meer mensen die de gedachtengang van het vb volgen dan dat ze zelf wel weten.
Je zal jezelf erbij moeten neerleggen dat een groot deel van de bevolking zich nooit zal kunnen verzoenen met Vlaams separatisme en/of "eigen volk eerst"-politiek...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be