Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2004, 12:19   #1
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Vanaf vandaag wordt de automobilisten in het Antwerpse aangeraden de Antwerpse Ring te gebruiken als alternatieve route.

Dit omwille van de werkzaamheden op de Singel...

Citaat:
31/03 Verkeershinder Singel vanaf donderdag vervijfvoudigd

Op de Antwerpse Singel wordt vanaf donderdag (1 april) extra verkeershinder verwacht aan de vijf kruispunten waar tijdelijke bruggen worden gebouwd.
De bruggen moeten van de Singel een tijdelijke stadsring maken tijdens de werken aan de Ring die in de zomer starten. Om de hinder die donderdag start, te ontwijken, worden automobilisten gevraagd de Ring als alternatief te gebruiken.
Momenteel zijn de funderingswerken voor de bouw van de tijdelijke bruggen al gestart aan twee kruispunten, met name dat met de Plantin en Moretuslei en dat aan de Borsbeekbrug. Vanaf donderdag starten de werken aan nog eens twee kruispunten: dat met de Van Rijswijcklaan en de Grote Steenweg, binnenkort volgt ook het kruispunt met de Posthoflei. De NV Bam, die instaat voor het project Ring, verwacht dat de hinder op de Singel vanaf donderdag zal vervijfvoudigen.

De heraanleg van de Antwerpse Ring zelf start op 17 juni. De Singel zal omgevormd worden tot een tijdelijke stadsring, die het lokale verkeer zal opvangen dat niet meer op de Ring kan.

Meer info over de werken aan de R1 www.werkenantwerpen.be

http://www.gva.be/nieuws/Antwerpen/default.asp?art={FCDFD76E-3BF6-458E-AB61-B267D0A6004C}
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2004, 15:00   #2
Raf C
Partijlid

Standaard

klopt, tussen 1 april en 16 juni is voor sommige mensen de ring sneller dan de singel...

Een reden te meer om op het Blok te stemmen ofwa?

Ik neem de singel praktisch elke dag en geloof me de werken zijn nodig!
Raf C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2004, 15:12   #3
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf C
klopt, tussen 1 april en 16 juni is voor sommige mensen de ring sneller dan de singel...

Die werkzaamheden op de Singel zijn niet nodig voor de Singel, de Singel wordt omgebouwd tot een tijdelijke rijrichting van de RING, die zo goed als versleten is.

De Groentjes waren immers j�*�*�*�*�*renlang zoooo tegen het rondmaken van de Ring dat er nu geen ander alternatief meer is dan tientallen miljoenen Euro's weg te smijten aan tijdelijke brugconstructies en begeleidende verkeersmaatregelen, terwijl uiteindelijk, ondanks de groenen, de sluiting van de Ring er dan toch komt.

Als de Ring gesloten zou geweest zijn, zouden herstellingen enkel een omlegging betekend hebben op de Ring zelf.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2004, 15:14   #4
Raf C
Partijlid

Standaard

inderdaad, ALS ALS ALS.......
Oud 1 april 2004, 15:22   #5
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf C

Die werkzaamheden op de Singel zijn niet nodig voor de Singel, de Singel wordt omgebouwd tot een tijdelijke rijrichting van de RING, die zo goed als versleten is.

De Groentjes waren immers j�*�*�*�*�*renlang zoooo tegen het rondmaken van de Ring dat er nu geen ander alternatief meer is dan tientallen miljoenen Euro's weg te smijten aan tijdelijke brugconstructies en begeleidende verkeersmaatregelen, terwijl uiteindelijk, ondanks de groenen, de sluiting van de Ring er dan toch komt.

Als de Ring gesloten zou geweest zijn, zouden herstellingen enkel een omlegging betekend hebben op de Ring zelf.
En beter dat dat geweest zou zijn voor het verkeer... Ook de Singel is dringend aan een opkalefatering toe, gelukkig maken ze er werk van.

Wat zou u gedaan hebben?
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2004, 15:25   #6
Raf C
Partijlid

Standaard

Dat nu alles tegelijk gebeurt is lastig, maar niet onoverkomelijk.

De situatie is nog steeds beter dan in Brussel of 'de ons omringende landen', wees daar maar zeker van.
Oud 1 april 2004, 15:27   #7
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Vooreerst de ring volledig gesloten hebben en den liefkenshoektunnel tolvrij maken voor de werken (das al nummer twee).

Moest de ring gesloten zijn (en tunnel tolvrij) dan zou men gedurende de werken de weggebruikers kunnen verplichten om de andere kant van de ring te gebruiken. Verkeer vanuit Gent richting Nederland via de huidige rin. Verkeer van Nederland naar Gent zou dan via de liefkenshoektunnel kunnen rijden. Verkeer meer verdeeld.
en inderdaad meer omweg voor sommige mensen, maar in tijdsverlies zou het volgens mij winst opmaken.

als er nie te veel ongevallen gebeuren he.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2004, 15:27   #8
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

En er wordt een prachtwerk gemaakt va informatiebedeling, moet ik toch zeggen.

Pluim verdiend voor t stad!
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2004, 16:46   #9
giserke
Banneling

Standaard

aan de nek te zien van veel antwerpenaren, zijn ze zodanig slim om ook daar een oplossing voor te vinden
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2004, 18:16   #10
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

De man die verhinderd heeft dat de ring werd gesloten is de heer SAUWENS, toen VUminister, nu CD&V. Burgemeester van de grootstad Bilzen.
Hij deed dat omdat zijn toenmalige partijgenoot Denert, nu Liberaal Appel!, burgemeester van de mega-agglomeratie Kruibeke, dreigde zich persoonlijk voor de machines te leggen.

Miljarden verloren arbeidsuren, en honderden doden en gekwetsten later, blijft de bonte specht broeden in de Blokkersdijk.
En geef toe, wat zijn honderden mensenlevens, tientallen faillissementen, en onnoembare menselijke ellende in vergelijking met een vers bonte-specht-ei!

Je moet nu eenmaal prioriteiten hebben.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be