![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() 7,2 miljard is het ronde bedrag dat Vlaanderen, Wallonië én Brussel er samen zouden bij inschieten als ons land wordt gesplitst. Dat is tenminste de conclusie van de paper "De kost van niet-België" van Rudy Aernoudt, één van de trekkers van de Belgicistische denktank "België Anders".
http://www.hln.be/hln/nl/1274/Land-i...ard-euro.dhtml Als het zo zit dan beter niet ... meer ambtenaren, meer armoede, isolatie, als Nederland der ons niet bij wil met al die oudjes en nieuwe vreemde Vlamingen weet ik het ook niet meer.... bij splitsing : RIZIV , RVA, rechtbanken, vakbonden, sport.... alles dubbel, de rijksten gaan het meest profiteren maar wat met de armsten... ![]() http://www.hln.be/hln/nl/1274/Land-i...ard-euro.dhtml en vlaanderen heeft geen leefloners, steuntrekkers, doppers, of een te veel aan ambtenaren? Het aantal vlaamse ambtenaren is al met 40.000 toegenomen en zal nog beduidend toenemen vermits er dan weer een hele vlaamse administratie van vanallesennogwat moet uitgebouwd en bemand worden. En al eens gemerkt hoe de vlaamse regering geen blijf weten met hun overschot aan geld? Kijk maar naar hun recente ideeën om weetikwat te steunen, maar nikske terug naar de belastingbetaler zenne. Laatst gewijzigd door Pierette : 9 september 2008 om 14:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar het zit zo niet.
hij gaat ervan uit dat de tewerkstelling zal belast worden op de plaats van arbeid, maar vergeet dan natuurlijk dat alle Vlaamse ambtenaren uit Brussel zullen gehaald worden. hij vergeet er ook bij te zeggen dat er niet noodzakelijk extra ambtenaren moeten bijkomen, de federale kunnen perfect ingepast worden in de Vlaamse administratie.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Het is niet de eerste keer dat die Rudy Aernoudt met totaal onzinnige stellingen voor de dag komt, in een poging zich interessant te maken.
Die kerel mag zichzelf dan nog belangrijk vinden, maar in feite is hij de vertegenwoordiger van niets of niemand, en betekenen hij en zijn beweringen nul komma nul, zelfs al durven de RTBF, Le Soir, en een paar nalopers daar uit eigenbelang anders over denken. Laat het ons zo stellen : de pieren in mijn tuin hebben meer politiek doorzicht dan betrokkene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Aernoudt = een Belgicistische kwiebus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan Vlaanderen standhouden als onafhankelijke staat in europa zoals vb. de Republiek San Marino in Italië. Gaat dat niet en blijft Vlaanderen deel uitmaken van het verenigde Europa, zal het nog meer verdrukt worden door de Franstalige dan dat dat nu al het geval is. Moet Vlaanderen aansluiting vinden bij Nederland om meer zeggenschap te hebben binnen dat europa, dan krijgen we twee tegen elkander staande fronten, de Latijnse groep en de Germaanse. Als het ooit tot een keuze moet komen, om een algemene Europese voertaal af te spreken, gaan de poppen weer aan het dansen. De Fanstalige zullen eisen dat dat het Frans wordt, al was het maar alleen uit gemakzucht. Het noorden van europa zal echter, en terecht vind ik, opteren voor het Engels. Een verenigd europa zoals dat van de dag van daag is, is veeleer een draak te noemen met al zijn erkende en niet erkende talen. Een klein voorbeeldje; Ga maar eens naar het europees gerechtshof voor een aangelegenheid in het Nederlands. Daarom dat ik vind dat de Vlamingen met het verenigd europa een stap van 100 jaar terug zetten in de tijd. Het is dus niet verwonderlijk dat de Walen in alle opzichten het been stijf houden en meer en meer opteren om Vlaanderen af te schudden. Zij weten verdomd goed dat ze aangesloten bij Franktrijk en Luxemburg binnen europa veel sterker staan dan Vlaanderen. Laatst gewijzigd door Garry : 9 september 2008 om 15:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
60 % van 7,2 miljard is 4,32 miljard kosten voor Vlaanderen. Wij hebben 60 % van de bevolking dus 60 % van die last is eerlijk. Eenmaal Vlaanderen af is van de transfers zal dit voor Vlaanderen een minderkost betekenen van 13 miljard euro. Met andere woorden : Vlaanderen bespaart slechts ( 13 - 4,32 ) 8,68 miljard euro per jaar als we van België afgeraken. En dit is de berekening van een Belgicist, anderen zouden wel eens tot nog voordeligere uitkomsten kunnen komen. Voor zo'n "extra" uitgaven teken ik direct. mvg. sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zal die 'Trends' van 1991 toch nog eens moeten gaan zoeken. Die hadden er toen een héél ander idee over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
De cijfers zijn zelfs nog beter want ook de schuld zal paritair zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alsof ijveren voor het einde van België een kosten-baten-analyse is...
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Ja, het loopt ver op zijn einde als je ziet wat de argumentatie is nu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Staatssecretaris
|
![]() Vanavond in Ter zake gaan ze die berekening dik in de verf zetten zeker? Zo kunnen ze de twijfelaars nog wat schrik aanjagen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Als er één ding is dat de Vlaamse onafhankelijkheid in de weg staat dan is het het gebrek aan pluralisme in de regimepers en de staatsomroep. Geef ons 1 (één) jaar een vlaamse RTBf en we zijn onafhankelijk... Als we nu ook maar één greintje inzicht en verstand zouden hebben zouden we in één keer ook afscheid nemen van Europa voor die moloch ons mee de dieperik inrijdt...
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar bij die 7 miljard kan ik me niet veel voorstellen. Is dat eenmalig of jaarlijks? En vanwaar komt die 7 miljard? Het artikel blijft vrij vaag wat dat betreft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Daarmee ben ik het eens: men moet het niet analyseren, het is overduidelijk dat de lasten véééél hoger zullen liggen dan de baten. En vooral voor de Vlamingen. De meesten zijn te euforisch bij de gedachte van een onafhankelijk Vlaanderen en helemaal niet meer realistisch. Het is treurig, armtierig. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() jep en die landen zijn duidelijk een land van ons niveau?
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Partijlid
|
![]() |