Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2008, 02:19   #1
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard Allochtonen: er zijn te veel buitenlanders

Kijk het filmpje maar

http://www.youtube.com/watch?v=RJvCcd5y-lI

Het hypocriete is is dat als een blanke inheemse autochtoon het zegt het racistisch is maar zelfs veel allochtonen zeggen het nu ook al

Heerlijke mindfuck voor de politiek correcten

En hier ook

Allochtonen: er zijn te veel buitenlanders

Veel Turken en Marokkanen in Den Haag vinden dat er veel te veel buitenlanders in hun buurt wonen. Zestig procent van alle Hagenaars, van welke afkomst dan ook, deelt de mening dat het aantal buitenlanders in de stad te hoog ligt.

De gemeente Den Haag hield kortgeleden een onderzoek onder haar inwoners. De stadsenquête komt dan ook ieder jaar bij de inwoners op de mat. Uit het onderzoek blijkt dat vooral Turken zich storen aan het grote aantal buitenlanders in Den Haag. Van de Nederlanders denkt ongeveer 58 procent er net zo over, net als 53 procent van de Marokkanen en Surinamers.

Tevens werd onderzocht hoe die gevoelens liggen in de eigen woonomgeving. De ondervraagde Nederlanders blijken veel minder ontevreden over het aantal allochtonen in hun directe wijk. Slechts 26 procent vindt dat aantal te hoog.

Veel minder te spreken zijn de Haagse allochtonen. Ruim 48 procent van de Marokkanen en 56 procent van de Turken in de hofstad vindt dat veel te veel mensen 'van buitenlandse komaf' in hun eigen wijk wonen.

Opvallend detail in dit onderzoek is dat het aantal Turken en Marokkanen dat zich ergert aan buitenlanders in hun woonomgeving de laatste jaren is gedaald, terwijl het aantal Nederlanders juist aangeeft meer en meer moeite te hebben met de allochtonen in hun wijk.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/83560

Oud 13 november 2008, 03:19   #2
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Anders wordt er geklaagd dat migranten er andere binnenhalen: wat wil je eigenlijk?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 10:46   #3
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Anders wordt er geklaagd dat migranten er andere binnenhalen: wat wil je eigenlijk?
Ze halen er andere binnen, ja. Maar anderen van hun EIGEN VOLK. Marrokkanen halen andere Marokkanen binnen, Turken halen andere Turken binnen . Hetzelfde voor de andere groepen migranten. Maar elkeen van deze groepen haat de andere groepen. Zij willen het gekoloniseerd gebied niet delen met mensen van andere landen, andere kolonisten (= economische immigranten) . Dit is normaal, helemaal géén racisme. Behalve natuurlijk als oorspronkelijke blanke inboorlingen het zeggen, dan zijn het NAZI's of RACISTEN . Ik ken persoonlijk een Marrokkaan die al jaren VB stemt. " Er zijn er genoeg nu " zegt hij als het over migranten gaat " anders blijft er voor ons niets over...Mijn familie, mijn kinderen..." . Hiermee ben ik volledig akkoord. Ben ik nu een racist volgens jou ? En mijn Marrokkanse collega ?
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 10:49   #4
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Ze halen er andere binnen, ja. Maar anderen van hun EIGEN VOLK. Marrokkanen halen andere Marokkanen binnen, Turken halen andere Turken binnen . Hetzelfde voor de andere groepen migranten. Maar elkeen van deze groepen haat de andere groepen. Zij willen het gekoloniseerd gebied niet delen met mensen van andere landen, andere kolonisten (= economische immigranten) . Dit is normaal, helemaal géén racisme. Behalve natuurlijk als oorspronkelijke blanke inboorlingen het zeggen, dan zijn het NAZI's of RACISTEN . Ik ken persoonlijk een Marrokkaan die al jaren VB stemt. " Er zijn er genoeg nu " zegt hij als het over migranten gaat " anders blijft er voor ons niets over...Mijn familie, mijn kinderen..." . Hiermee ben ik volledig akkoord. Ben ik nu een racist volgens jou ? En mijn Marrokkanse collega ?
ik ken turken die op het VB stemmen omdat ze de moslimextremisten beu zijn.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 10:57   #5
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 Bekijk bericht
Kijk het filmpje maar

Het hypocriete is is dat als een blanke inheemse autochtoon het zegt het racistisch is maar zelfs veel allochtonen zeggen het nu ook al

En hier ook

Veel Turken en Marokkanen in Den Haag vinden dat er veel te veel buitenlanders in hun buurt wonen. Zestig procent van alle Hagenaars, van welke afkomst dan ook, deelt de mening dat het aantal buitenlanders in de stad te hoog ligt.

De gemeente Den Haag hield kortgeleden een onderzoek onder haar inwoners. De stadsenquête komt dan ook ieder jaar bij de inwoners op de mat. Uit het onderzoek blijkt dat vooral Turken zich storen aan het grote aantal buitenlanders in Den Haag. Van de Nederlanders denkt ongeveer 58 procent er net zo over, net als 53 procent van de Marokkanen en Surinamers.

Tevens werd onderzocht hoe die gevoelens liggen in de eigen woonomgeving. De ondervraagde Nederlanders blijken veel minder ontevreden over het aantal allochtonen in hun directe wijk. Slechts 26 procent vindt dat aantal te hoog.

Veel minder te spreken zijn de Haagse allochtonen. Ruim 48 procent van de Marokkanen en 56 procent van de Turken in de hofstad vindt dat veel te veel mensen 'van buitenlandse komaf' in hun eigen wijk wonen.

Opvallend detail in dit onderzoek is dat het aantal Turken en Marokkanen dat zich ergert aan buitenlanders in hun woonomgeving de laatste jaren is gedaald, terwijl het aantal Nederlanders juist aangeeft meer en meer moeite te hebben met de allochtonen in hun wijk.

Ze zijn dus kennelijk al zo goed geintegreerd dat ze de plaatselijke onverdraagzaamheidsgewoontes en burgerlijke bekrompenheid gewoon hebben overgenomen. Da's toch wat velen zo graag wilden? Ze beginnen nu al op de blokkertjes of de pvv'ertjes te lijken en hun denkpatronen te lenen. Men zou net moeten trots zijn
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 11:05   #6
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Moser das dikke zever.
Turken vinden Marokkanen vaak achterlijk en Marokkanen vinden Turken dan weer vaak geen echte moslims.Afrikanen kijken naar stamverbanden en beschouwen dit als 'wie bij hen hoort'.
Mensen maken onderscheid en hebben voorkeuren, dat leerden ze niet 'hier' maar die mentaliteit brachten ze mee uit eigen streek.
Zo langzamerhand is 'alles' onze schuld, beetje eerlijkheid mag wel af en toe!
Al eens gekeken hoe Marokkanen met mekaar omgaan? Haat en nijd hoor! En de Turken? Geen haar beter, welke moskee je bezoekt, waar je familie vandaan komt, welke vzw je wel of juist niet binnen gaat bepaald hoe anderen over je oordelen, uw zever toont slechts aan dat u die werkelijkheid niet eens kent.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 11:21   #7
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 Bekijk bericht
Kijk het filmpje maar

En hier ook

Het aantal niet-westerse immigranten neemt al jaren af.

Bovendien is het zever. Allochtonen worden vanzelf autochtonen als ze hier maar lang genoeg zijn. Er zijn studies zat die aantonen dat 2e en 3e generatie 'allochtonen' nauwelijks meer verschillen qua werkgelegenheid en qua studieresultaten van autochtonen. Dat Aboutaleb burgemeester van Rotterdam wordt, is geen toeval. Hij is toevallig de eerste van een hele serie.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 11:26   #8
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Moser das dikke zever.
Turken vinden Marokkanen vaak achterlijk en Marokkanen vinden Turken dan weer vaak geen echte moslims.Afrikanen kijken naar stamverbanden en beschouwen dit als 'wie bij hen hoort'.
Mensen maken onderscheid en hebben voorkeuren, dat leerden ze niet 'hier' maar die mentaliteit brachten ze mee uit eigen streek.
Al eens gekeken hoe Marokkanen met mekaar omgaan? Haat en nijd hoor! En de Turken? Geen haar beter, welke moskee je bezoekt, waar je familie vandaan komt, welke vzw je wel of juist niet binnen gaat bepaald hoe anderen over je oordelen, uw zever toont slechts aan dat u die werkelijkheid niet eens kent.
en dan nog niet vergeten hoe arabische marokkanen neerkijken op hun berberse landgenoten! Dat is bijna even erg als de manier waarop franstalige brusselaars die vlaamse boerkes beschouwen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 11:36   #9
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Moser das dikke zever.
Daar gaat het hem ook helemaal niet om. Nederlanders hebben ook hun gedacht over Belgen en omgekeerd. Duitsers over Nederlanders en omgekeerd. Vlamingen over Walen en omgekeerd. Rechtsen over linksen en omgekeerd. Dat is lang niet altijd positief te noemen. Zeker de dag van vandaag

Het punt is dat de visie die bepaalde mensen met een andere origine die hier wonen hebben over nieuwe migranten bijna letterlijk overéénkomt met wat bepaalde Belgen ooit vonden of nog vinden over migranten, ook al zijn de mensen in kwestie zelf ooit migrant geweest. Die mensen bevinden zich plots in de rol van de verwende autochtoon die zijn rijkdom moet delen met nieuwe mensen die vaak erg verschillend zijn en ja bepaalden onder hen kunnen dat ook niet verkroppen. Daarom zie je nu vaak bepaalde Marokkanen die hier al wat langer zijn op dezelfde manier redeneren zoals ooit de bekrompen blokker in de Antwerpse seefhoek over hen redeneerde. Alleen doen die dat nu over de Poolse loodgieter die wat verderop in hun straat woont.

Geloof mij, wanneer het over multicultuur gaat zijn er hier niet veel die daar meer mee te maken heb dan ik. Alleen staat mijn mening u niet aan. Overigens heb ik nog een grotere hekel aan allochtonen die zo redeneren dan wanneer westerlingen zo redeneren. Die zouden simpelweg beter moeten weten.
Oud 13 november 2008, 11:40   #10
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en dan nog niet vergeten hoe arabische marokkanen neerkijken op hun berberse landgenoten! Dat is bijna even erg als de manier waarop franstalige brusselaars die vlaamse boerkes beschouwen.
Waarmee je dus indirect bewijst dat er dus helemaal geen verschil is met de bevolking hier. Want over communautaire strubbelingen zouden we hier eigenlijk niet al te hoog van de toren moeten blazen. De gelijkenissen worden steeds talrijker, oei oei oei
Oud 13 november 2008, 11:44   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Waarmee je dus indirect bewijst dat er dus helemaal geen verschil is met de bevolking hier. Want over communautaire strubbelingen zouden we hier eigenlijk niet al te hoog van de toren moeten blazen. De gelijkenissen worden steeds talrijker, oei oei oei
lees even beter wat er staat.

Of dacht je nu dat de strubbelingen in MAROKKO tussen de berbers en de arabieren een gevolg zijn van de Vlaamse communautaire eisen of zo?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 13 november 2008, 11:50   #12
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lees even beter wat er staat.

Of dacht je nu dat de strubbelingen in MAROKKO tussen de berbers en de arabieren een gevolg zijn van de Vlaamse communautaire eisen of zo?
Dat heb ik toch niet gesteld?

Ik stelde alleen dat er communautaire strubbelingen zijn onder Marokkanen net zoals die er onder Belgen zijn. Dat heb jij ff heel vriendelijk bewezen met je vergelijking tussen de situatie van de Arabieren en Berbers in Marokko enerzijds en de situatie tussen bvb de Franstalige Brusselaars en de Vlamingen in België anderzijds.
Oud 13 november 2008, 13:48   #13
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
gelijkenissen? halloooo verschil ts afkomsten taal groot verschil
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 13:52   #14
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Mijn stelling is : een vreemdeling is iemand die je niet kent. Het is logisch dat je in een stad meer mensen ontmoet die volgens die definitie een "vreemdeling " zijn en dat geldt natuurlijk voor iedereen >... ook voor allochtonen.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 13:53   #15
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht

Er zijn ook Turkse rechts-extremisten die op VB stemmen.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 14:46   #16
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar gaat het hem ook helemaal niet om. Nederlanders hebben ook hun gedacht over Belgen en omgekeerd. Duitsers over Nederlanders en omgekeerd. Vlamingen over Walen en omgekeerd. Rechtsen over linksen en omgekeerd. Dat is lang niet altijd positief te noemen. Zeker de dag van vandaag

Het punt is dat de visie die bepaalde mensen met een andere origine die hier wonen hebben over nieuwe migranten bijna letterlijk overéénkomt met wat bepaalde Belgen ooit vonden of nog vinden over migranten, ook al zijn de mensen in kwestie zelf ooit migrant geweest. Die mensen bevinden zich plots in de rol van de verwende autochtoon die zijn rijkdom moet delen met nieuwe mensen die vaak erg verschillend zijn en ja bepaalden onder hen kunnen dat ook niet verkroppen. Daarom zie je nu vaak bepaalde Marokkanen die hier al wat langer zijn op dezelfde manier redeneren zoals ooit de bekrompen blokker in de Antwerpse seefhoek over hen redeneerde. Alleen doen die dat nu over de Poolse loodgieter die wat verderop in hun straat woont.

Geloof mij, wanneer het over multicultuur gaat zijn er hier niet veel die daar meer mee te maken heb dan ik. Alleen staat mijn mening u niet aan. Overigens heb ik nog een grotere hekel aan allochtonen die zo redeneren dan wanneer westerlingen zo redeneren. Die zouden simpelweg beter moeten weten.
Wat jij blijkbaar niet weet, is dat het overlevings- instinct, het instinct voor zelfbehoud (= Eigen Volk Eerst ) universeel is. D�*t hebben we allemaal gemeen inderdaad. Enkel JOUW reactie (laat ze allemaal maar binnen, we gaan alles delen) is abnormaal, suicidair zelfs.
Dat 3de generatie allochtonen geen nieuwe migranten meer willen is niks anders dan een uiting van dat overlevingsinstinct. Maar dat neemt niet weg dat ze hier zelf in feite niks te zoeken hebben. Je moet helemaal geen hekel hebben aan die mensen , die zijn 100 % normaal, je moet ze enkel wegsturen, naar hun 2de paspoort-land.
Oud 13 november 2008, 21:23   #17
Yoni
Vreemdeling

Yoni's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Berbers worden inderdaad continu onderdrukt, hun cultuur wordt al bedreigd sinds de komst van de Islam. Maar nu ze deze religie van de Arabieren geaccepteerd hebben worden ze nogsteeds als 2e rangs burgers beschouwd. Er zijn Berberpartijen die oproepen tot een seculiere en vedraagzamere Maghreb maar die worden als landverraders uitgemaakt door Islamitische Arabieren. Overigens zijn er best mooie Berberse meiden!
Oud 13 november 2008, 21:29   #18
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Dat die bestaan ongetwijfeld, dat jij ze kent zeer twijfelachtig.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 22:22   #19
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overigens zijn er best mooie Berberse meiden!
Nog niet zo'n beetje!
Raar genoeg vind ik de mannen echter niet mooi, ik weet niet waarom. Egyptenaren met zo'n vierkante Nasser-kin dan weer wel (zo'n beetje het Dr.Zhivago type... hoe heet 'm nu weer?).

Laatst gewijzigd door circe : 13 november 2008 om 22:23.
Oud 13 november 2008, 23:09   #20
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog niet zo'n beetje!
Raar genoeg vind ik de mannen echter niet mooi, ik weet niet waarom. Egyptenaren met zo'n vierkante Nasser-kin dan weer wel (zo'n beetje het Dr.Zhivago type... hoe heet 'm nu weer?).
Omar Sharif ? Een oude man vandaag...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be