Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: zijn de prijzen van de kinepolis te hoog?
ja, het mag gerust een beetje naar beneden! 18 64,29%
neen, ik vind de prijzen goed? 0 0%
Neen, het mag zelfs nog hoger, zo zal ik er armoezaaiers zoals styllo niet meer tegenkomen. 2 7,14%
Het kan me geen reet schelen! 8 28,57%
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2008, 16:43   #1
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard ik vind KINEPOLIS heel duur! Jij ook?

Titel spreekt voor zich. Vinden jullie dat ook?

ik herinnner mij nog dat ik vroeger films ging zien voor 200 BEF. Dat is dus 5 euro.

Maar ondertussen betaal je al gemakkelijk 9 euro voor een film. Is dat niet wat veel? Of ben ik zo'n armoezaaier die niks te zoeken heeft in de kinepolis.

Dat de filmvertoningen zoveel kosten tot daar toe. Maar de merchandising er rond wordt nu echt wel schandelig. Ik heb bv. 3 euro neergeteld voor een klein flesje water. 3 euro!!! Ook andere onzinnigheden zoals absoluut niet te vreten popcorn en cola waar de prik uit is, wordt tegen een veel te dure prijs verkocht.

Delen jullie mijn mening? Dat is de vraag van de poll.

En wat zouden jullie aanraden om Kinepolis onder druk te zetten om de prijzen te verminderen?
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 16:47   #2
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Niet meer gaan zoals zovelen doen maar dan wordt het natuurlijk nog duurder.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 16:50   #3
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Kinepolis is schandalig duur. Eerst betaal je veel te veel voor je ticket, vervolgens word je onderworpen aan een controle van je rugzak, ofdat je geen eigen snoep of drank bijhebt, waarna je drank en snoep aan woekerprijzen kunt kopen. Tijdens de pauze even naar de plee, weer 50 cent extra.
Oud 26 december 2008, 16:50   #4
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Niet meer gaan zoals zovelen doen maar dan wordt het natuurlijk nog duurder.
maar om eerlijk te zijn, ik betrap mijn eigen erop dat ik steeds weer terug ga naar de kinepolis. ik hou gewoon teveel van films en grote doeken.

daarom dacht ik eerder aan zoiets: wel de films gaan zien maar als protest absoluut niks vandaar consumeren.

Zou dat helpen?
Oud 26 december 2008, 16:50   #5
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht

ik herinnner mij nog dat ik vroeger films ging zien voor 200 BEF. Dat is dus 5 euro.

Maar ondertussen betaal je al gemakkelijk 9 euro voor een film. Is dat niet wat veel? Of ben ik zo'n armoezaaier die niks te zoeken heeft in de kinepolis.

Dat de filmvertoningen zoveel kosten tot daar toe. Maar de merchandising er rond wordt nu echt wel schandelig. Ik heb bv. 3 euro neergeteld voor een klein flesje water. 3 euro!!! Ook andere onzinnigheden zoals absoluut niet te vreten popcorn en cola waar de prik uit is, wordt tegen een veel te dure prijs verkocht.

En wat zouden jullie aanraden om Kinepolis onder druk te zetten om de prijzen te verminderen?
Ga er dan niet naartoe. Of koop er geen drank en snoep (roken, drinken en vreten zijn trouwens storend voor de mens die naast u zit en die - stel je voor - gewoon voor de f�*lm gekomen is).
Ga naar een art house cinema, daar vertonen ze vaak ook goeie films i.p.v. die hollywood-eenheidsworst in de multiplexen.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 16:50   #6
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Ik ga niet meer naar de cinema.

Investeer in een goeie home cinema, grote plasma of projector, en goeie Blu-Ray speler. Bye bye Kinepolis !
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 16:51   #7
gomer
Banneling

Standaard

Ik vind het wel aangenaam dat er veiligheid is voorzien. Dat kost geld. Het zijn de verrijkers die hier verantwoordelijk zijn.
gomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 16:57   #8
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gomer Bekijk bericht
Ik vind het wel aangenaam dat er veiligheid is voorzien. Dat kost geld. Het zijn de verrijkers die hier verantwoordelijk zijn.
ergens kan ik in je kritiek komen.

want om die 'verrijkers' (zoals jij het zo ongelukkig verwoord) buiten te houden, worden de prijzen opgetrokken. Vele uitgaans dinges en fuiven doen dat. Is wel jammer.

maar ik zou de schuld niet bij hen leggen hoor. Dat argument van die 'verrijkers' is een beetje overroepen. Ikzelf loop al jaren rond in Brussel, toch wel een plek bij uitstek om 'verrijkers' tegen te komen maar ik heb nog geen negatieve ervaringen. Die mensen willen ook alleen maar een goede film zien als ze naar de cinema komen.
Oud 26 december 2008, 17:06   #9
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
maar om eerlijk te zijn, ik betrap mijn eigen erop dat ik steeds weer terug ga naar de kinepolis. ik hou gewoon teveel van films en grote doeken.

daarom dacht ik eerder aan zoiets: wel de films gaan zien maar als protest absoluut niks vandaar consumeren.

Zou dat helpen?
Uit wat ik van personeel heb gehoord en met wat ik heb gezien bij mijn vorige werknemer kom ik tot de conclusie dat die familie achter kinepolis enkel en alleen op winstbejag uit is. Geen liefde voor het vak, geen liefde voor mensen.
Jaren 80 mentaliteit, alleen winst telt.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 17:09   #10
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
ergens kan ik in je kritiek komen.

want om die 'verrijkers' (zoals jij het zo ongelukkig verwoord) buiten te houden, worden de prijzen opgetrokken. Vele uitgaans dinges en fuiven doen dat. Is wel jammer.

maar ik zou de schuld niet bij hen leggen hoor. Dat argument van die 'verrijkers' is een beetje overroepen. Ikzelf loop al jaren rond in Brussel, toch wel een plek bij uitstek om 'verrijkers' tegen te komen maar ik heb nog geen negatieve ervaringen. Die mensen willen ook alleen maar een goede film zien als ze naar de cinema komen.
De verrijkers en hun gsm verslaving. Gooien van eten. Gooien van drank. Ik betaal met graagte wat meer. De linkse slinksen oogsten wat men zaait. Dat ze daar gaan zagen over te dure bioscooptickets.
Oud 26 december 2008, 17:16   #11
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gomer Bekijk bericht
De verrijkers en hun gsm verslaving. Gooien van eten. Gooien van drank. Ik betaal met graagte wat meer. De linkse slinksen oogsten wat men zaait. Dat ze daar gaan zagen over te dure bioscooptickets.

maar hoe komt het toch dat IK zulke dingen nooit tegenkom!

Ik ga al jaar en dag films zien, en ik heb tot nu toe geen in het rondvliegende eten en drank gezien, noch ben ik gestoord door GSM gebruik.

het ergste wat ik ben tegengekomen was dat enkele personen zonodig hun benen moesten strekken en hun benen op de voorste zitjes geplaatst hadden. En dan nog waren die zitjes leeg hé. Maar ik denk niet dat dit iets exclusiefs is voor 'verrijkers'. Laatst zag ik nog een Belgische vrouw van middelbare leeftijd dit samen met haar kinderen OOK doen!

nu jij.

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 26 december 2008 om 17:16.
Oud 26 december 2008, 17:16   #12
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Er zijn nochtans alternatieven genoeg:
http://www.cartoons-cinema.be/
http://www.zone02.be/film/bioscoop/2...%20Studio.html
http://www.studioskoop.be/
http://www.sphinx-cinema.be/
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 18:15   #13
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht

Investeer in een goeie home cinema, grote plasma of projector, en goeie Blu-Ray speler. Bye bye Kinepolis !
Tja,na "No Country for Old men"(excellente film!) is ondergetekende ook niet meer terug geweest,na jarenlang toch maandelijks bezoek.....

De verhouding prijs/kwaliteit acht ik niet zo best meer.Als je inmiddels vlotjes over de 8 Euro moet betalen voor een ticket mag toch verwacht worden dat de film begint op het aangegeven uur,en ja,het zal wel aan mij liggen,maar het business-model van een Cinema schrijft voor dat je moet filmkijken tussen een horde kauwende,hikkende en zuigende mede homo-sapiens .......

prijs/kwaliteit nietwaar ,als je wat ouder wordt moet je misschien beter niet meer naar de cinema gaan

Laatst gewijzigd door kelt : 26 december 2008 om 18:17.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 19:39   #14
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

als ik naar de film ga, wat eerlijk gezegd niet vaak gebeurd, probeer ik steeds naar de studios te gaan

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 19:52   #15
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik ben laatst naar Loft gaan kijken in het Antwerpse weetikveelcentrum;

omdat we met drie waren konden we wat bijleggen en kregen we zes ticketten tegen ongeveer 6 euro of zo? enfin, het zesde ticket moeten we nog bijbetalen, zo zat het. Maar we kunnen dan ieder 2x gaan tegen nog geen 5 euro als ik het goed voorheb.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 19:54   #16
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht

Dat wisten we al langer, last mohican
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 20:11   #17
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat wisten we al langer, last mohican
Excuseer ?
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 20:19   #18
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Kinepolis is schandalig duur. Eerst betaal je veel te veel voor je ticket, vervolgens word je onderworpen aan een controle van je rugzak, ofdat je geen eigen snoep of drank bijhebt, waarna je drank en snoep aan woekerprijzen kunt kopen. Tijdens de pauze even naar de plee, weer 50 cent extra.
1. Je weet de prijs van tevoren - of zou het toch moeten weten - dus niet komen klagen.

2. Niemand verplicht je een rugzak te dragen.

3. Niemand verplicht je om snoep of drank te kopen. En als je echt echt niet zonder kunt, kun je volledig probleemloos snoep en drank naar binnen smokkelen, tot zolang het relatief kleine hoeveelheden zijn uiteraard.

En ja, Kinepolis is duur, maar niemand verplicht je om naar Kinepolis te gaan.

Persoonlijk punt van kritiek: ellenlange reclame, en net als je denkt dat de film uiteindelijk begint, nog een brok van 10 minuten reclame.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 21:23   #19
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:

maar hoe komt het toch dat IK zulke dingen nooit tegenkom!

Ik ga al jaar en dag films zien, en ik heb tot nu toe geen in het rondvliegende eten en drank gezien, noch ben ik gestoord door GSM gebruik.
nu jij.
Omdat je net zoals ik genoeg betaald hebt voor een ticketje?

Laatst gewijzigd door gomer : 26 december 2008 om 21:23.
Oud 26 december 2008, 22:17   #20
Tavek
Banneling

Standaard

5 euro kinepolis, tickets te koop in de almas ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be