![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Big brother moet blijkbaar niet veel inspanningen meer doen om meer te weten te komen over het privé-leven van de mensen. De mensen doen het zelf in zijn plaats.
De belastingcontroleur, uw Facebook-vriend http://www.standaard.be/Artikel/Deta...&word=facebook |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dien heeft gewoon het ultime excuus gevonden om zijn surfgedrag op't werk te verantwoorden.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb net dat artikel in De Standaard gelezen, en ik vind er niks geen probleem van big-brother-toestanden in.
Natuurlijk, ik heb geen dure ongekende hobbies (mijn moto heeft een offisiële nummerplaat ...) en mijn inkomsten als ambtenaar zijn gekend tot de laatste eurosent. Al wat gedaan wordt om belastingontduikers te vangen, zijn voor mij geen big-brother-toestanden. Integendeel. Tuurlijk, als je zit te pochen op het internet dat je er niets mee inzit om na een druk uitgangsweekendje af te komen met een doktersbriefje bij je werknemer, dan moet je niet verschieten dat zoiets slecht kan aflopen. Dat is dan weer geen big-brother-toestand, maar wel een silly-sister-joke.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Vroeger moest de overheid een heel arsenaal aan middelen inzetten om iets te weten te komen over de mensen; maar nu volstaat wat Googelen en Facebook want de mensen zetten zelf hun heldendaden in het internet.
Onlangs wilde ik iets meer weten over iemand waarvan ik enkel de naam en zijn beroep kende. Een beetje Google en wist ik o.a. waar hij woonde, van welke politieke partij hij lid was en bij welke sportclub hij aangesloten was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Bedankt voor de waarschuwing
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Mijn complimenten voor die inventieve belastingcontroleur. In plaats van als een volslagen imbeciel uit de lucht te vallen en dit initiatief als 'betreurenswaardig' te omschrijven, zou die FOD-woordvoerder, die blijkbaar bedroevend weinig op de hoogte is van wetgeving, zijn creatieve personeelsleden beter wat steunen en hen aanmoedigen. Belastingfraudeurs zijn misdadigers. Ze moeten opgespoord en gestraft worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() welk soort mensen aanvaard iemand als 'vriend' die ze totaal niet kennen?
![]() |
#9 |
|
![]() Welk soort mensen maakt er nu een "facebook" met hun persoonlijke gegevens?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Gewoon instellen dat je profiel alleen gelezen kan worden door je vrienden. En het lijkt me sterk dat je de fiscus tot vriend gaat benoemen.
Klaar. Probleem opgelost. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Je moet weten dat de meesten nog geen facebookprofiel hebben, en van diegenen die het wel hebben, zijn er velen uitersd karig met info, zoals ikzelve. Ja natuurlijk, er zijn van die nonchalante mensen die daar zo maar alles o het net gooien, die moeten dan maar de eventuele onaangename gevolgen van dragen. Als men mijn naam intikt ziet men enkel een foto, met mijn naam. En echt niks meer en minder. De mogelijkheid mn vrienden te bekijken is er niet, of je moet contact met me opnemen en ik moet je aanvaarden als vriend. en ik zal zeker niet zomaar de eerste de beste wildvreemde als vriend aannemen. Neen, indien er mensen nadelen ondervinden aan facebook, hebben ze dit aan zichzelf te danken.
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Ik tik heel vaak namen in, en moet ook vaak vaststellen, tot mijn verbazing, heel dikwijls, dat er via het net helemaal niks te vinden is. Deze mensen zijn zich gewoon heel bewust daarover.
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ze doen op een of andere manier aan belastingsonderduiking. En daardoor betaald u meer belastingen, of is de weg voor u deur niet in orde, of heb jij later niet genoeg pensioen. Knap gezien van die man, al zal ik nu zeker niemand meer toelaten waarvan ik denk dat ik ze niet ken ![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je belastingen wil ontduiken, moet je wel weten dat zelfs binnen de belastingsdienst per ongeluk een bekwaam persoon aangeworven word. Let wel, per ongeluk.
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Misschien moet je het nog eens lezen. Precies dat is wat er gebeurd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Hangt er vanaf met welk doel je een Facebook maakt. Als je wil netwerken met commerciële doelen, is en grote "vriendenkring" erg interessant. Dat weet die controleur ook wel. Zelf aanvaard ik ook alleen maar mensen waarvan ik weet wie ze zijn en een wildvreemde niet. Het valt me trouwens op dat veel forummers hier ook een Facebook hebben.
|
![]() |
![]() |