Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2008, 18:17   #1
dot1x
Vreemdeling

dot1x's schermafbeelding

Standaard Graffiti - Vandalisme

Nergens ter wereld heb ik een stad gezien van het graffiti-vandalisme zo veel voorkomt als Brussel. Zelfs de meest toeristische plekjes in de hoofdstand zijn vergeven van allerhande tags en andere graffiti -`kunsten`.

Waarom doet men hier niets aan ????

Ik ben pas verhuisd naar Sint Lambrechts Woluwe, en woon in een van de betere wijken (Marcel Thirylaan), met vooral erg nieuwe apartementsgebouwen en ultra moderne kantoorgebouwen.. dit weekend heeft ook hier de graffititerreur toegeslagen en is de hele zijkant van mijn apartementsgebouw plus tal van prachtige kantoorgebouwen en prooi gevallen van die rottigheid.

Ik heb als goeie burger onmiddelijk de politie ingelicht en die kwamen onmiddelijk ter plaatse met 2 patrouillewagens. Ze vertelden me dat de pakkans redelijk hoog ligt, dat het vrijwel zeker om noordafrikanen gaat, en dat ze dan wsl veroordeeld zullen worden tot het betalen van 50.000EUR boete, maar dat ze dat wellicht toch niet zullen/kunnen betalen en NOOIT opgesloten zullen worden.

De politiemensen waren hierdoor ook zichtbaar gefrustreerd.

Waar is dit klotegerecht in godsnaam mee bezig ??????? Ik heb een strafblad omdat ik over een witte lijn ben gereden en dat krapuul kan hier verdomme alles kapothelpen en krijgt niks niemendal van straf ???
Ik heb nu een camera geinstalleerd en zal het nie nalaten die rotzakken op hun lelijke smoelen te slaan als ik ze nog eens bezig zie.
dot1x is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 18:36   #2
Gargamel
Banneling

Standaard

Vraag hen eerst of ze een gsm hebben,je weet maar nooit.
En doe een zwarte kap op,dat ze je niet herkennen,doe ook bij terugkeer naar je woonst,een omweg langs Parijs,na een 3 dagen "mag" je veronderstellen dat je geen steekschijf zal worden.Je kan ook vluchten naar de Zuidpool,draa is het te koud voor hen,en er valt niets te rapen.En moest het dan toch voorvallen...Dat je vrouw een goede advocaat neemt,anders mag ze nog opdraaien voor de kosten van uitlokken.

Spijtig genoeg geef je hier bijna 80 % van je gegevens door.
Polies is ervan op de hoogte,camera's plaatsen,straat doorgeven.....

Jij bent een vogel voor de mo-sekteleden
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 19:22   #3
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Graffiti = vandalisme. Toch in de meeste gevallen. En op enkele uitzonderingen na, spuuglelijk.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 19:32   #4
jef
Gouverneur

Standaard

Allez allez mannen toch, kunst van ingevoerd crapuul moet ge waarderen.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 19:55   #5
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

het is toch strafbaar geworden ??? ik dacht dat de wetten weldegelijk verstrengd waren. Misschien doet de regering toch iets om allochtonen weg te pesten.
Maar ik had zo niet de indruk dat allochtone subcultuur zich out via graffiti ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 20:04   #6
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Het is inderdaad een schande.
Het centraal stations is pas geschilderd, en is nu reeds op sommige plaatsen volgeklad met lelijke graffiti.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 20:15   #7
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Ze moesten alles maar zo niet lelijk grijs maken. Waarom gebruikt men niet meer kleur. Waarschijnlijk omdat reclame dan niet genoeg afsteekt.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 22:14   #8
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dot1x Bekijk bericht
Nergens ter wereld heb ik een stad gezien van het graffiti-vandalisme zo veel voorkomt als Brussel. Zelfs de meest toeristische plekjes in de hoofdstand zijn vergeven van allerhande tags en andere graffiti -`kunsten`.

Ik ben pas verhuisd naar Sint Lambrechts Woluwe, en woon in een van de betere wijken (Marcel Thirylaan), met vooral erg nieuwe apartementsgebouwen en ultra moderne kantoorgebouwen.. dit weekend heeft ook hier de graffititerreur toegeslagen en is de hele zijkant van mijn apartementsgebouw plus tal van prachtige kantoorgebouwen en prooi gevallen van die rottigheid.

Ik heb als goeie burger onmiddelijk de politie ingelicht en die kwamen onmiddelijk ter plaatse met 2 patrouillewagens. Ze vertelden me dat de pakkans redelijk hoog ligt, dat het vrijwel zeker om noordafrikanen gaat, en dat ze dan wsl veroordeeld zullen worden tot het betalen van 50.000EUR boete, maar dat ze dat wellicht toch niet zullen/kunnen betalen en NOOIT opgesloten zullen worden.

Waar is dit klotegerecht in godsnaam mee bezig ??????? Ik heb een strafblad omdat ik over een witte lijn ben gereden en dat krapuul kan hier verdomme alles kapothelpen en krijgt niks niemendal van straf ???
Ik heb nu een camera geinstalleerd en zal het nie nalaten die rotzakken op hun lelijke smoelen te slaan als ik ze nog eens bezig zie.
Wat is je punt? omdat het lelijk is moet het strafbaar zijn? dan kan ik heel wat architecten aanklagen.
Oud 20 oktober 2008, 22:16   #9
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Wat is je punt? omdat het lelijk is moet het strafbaar zijn? dan kan ik heel wat architecten aanklagen.
Gans het extreem-linkse circuit zou in de gevangenis zitten!!
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 22:29   #10
dot1x
Vreemdeling

dot1x's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Doet er niet toe of ik het lelijk vind of niet... Mijn apartement / en de kantoorgebouwen die beklad zijn, zijn niet het eigendom van die rotzakken, dus moeten ze er met hun vuile poten van blijven. Snapt u dit dan niet ? Het staat u vrij uw biezen te pakken en naar een communistisch paradijs te verhuizen... private eigendom is de basis van onze samenleving..

Het ergste vanal is dat die vunzige graffiticriminelen wsl hun spuitbussen met mijn belastingsgeld betaald hebben...
dot1x is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 22:35   #11
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Scherven A. Mok;

Ze moesten alles maar zo niet lelijk grijs maken. Waarom gebruikt men niet meer kleur. Waarschijnlijk omdat reclame dan niet genoeg afsteekt.[/QUOTE]

gij hebt toch wel uw averachte theorien

Grijs is gewoon het kleur van cement, en is dus het goedkoopste onafgewerkte kleur ?
vanaf je daar de kleurtjes van de regenboog bijwilt zit je met kostprijs die omhooggaat, en het probleem van herschilderen omde 10 jaar, en kleuren die veranderen door de zon etc

Dus zet er maar wat boompjes bij als je kleur wilt? Het is nog gezond, filtert de lucht en capteert wat CO2, en je kunt later als biomassa omzetten in bioalcohol.
Oud 20 oktober 2008, 22:59   #12
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Er bestaat héél goede antigrafittiverf.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2008, 05:05   #13
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
gij hebt toch wel uw averachte theorien

Grijs is gewoon het kleur van cement, en is dus het goedkoopste onafgewerkte kleur ?
vanaf je daar de kleurtjes van de regenboog bijwilt zit je met kostprijs die omhooggaat, en het probleem van herschilderen omde 10 jaar, en kleuren die veranderen door de zon etc

Dus zet er maar wat boompjes bij als je kleur wilt? Het is nog gezond, filtert de lucht en capteert wat CO2, en je kunt later als biomassa omzetten in bioalcohol.
En klimop is geen kleur ofwat ?
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2008, 05:34   #14
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De burgemeester van S-L-W laat weten dat hij het momenteel veel te druk heeft met het opeisen van Lebensraum voor het francophone vaderland van Didier Reynders.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 21 oktober 2008 om 05:35.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2008, 09:42   #15
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Er bestaat héél goede antigrafittiverf.
En de kosten daarvan kunnen verhaald worden op de daders.
Oud 21 oktober 2008, 09:42   #16
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
De burgemeester van S-L-W laat weten dat hij het momenteel veel te druk heeft met het opeisen van Lebensraum voor het francophone vaderland van Didier Reynders.
Oud 21 oktober 2008, 13:56   #17
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
En klimop is geen kleur ofwat ?
klimop is leuk, maar wingerd is het leukste (prachtige herfstkleur, enorm veel biomasse) , en bruidsluier is ideaal voor een tegeltuintje met eenpaar draadjes . (ruikt nog heerlijk ook, de stank gaat uit de stad). Een klimhortense voor schaduwmuren, zuigt zich ook langzaam omhoog aan de muur zonder invasief te zijn onder de dakgoten.

Kost nauwelijks 5 euro in een bloemenzaak, en beleef je jaren plezier aan. Ik zou niet weten wat graffiti spuiters nog kunnen uitvinden om dit groen geweld tegen te gaan.
Oud 21 oktober 2008, 14:12   #18
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doet er niet toe of ik het lelijk vind of niet... Mijn apartement / en de kantoorgebouwen die beklad zijn, zijn niet het eigendom van die rotzakken, dus moeten ze er met hun vuile poten van blijven. Snapt u dit dan niet ? Het staat u vrij uw biezen te pakken en naar een communistisch paradijs te verhuizen... private eigendom is de basis van onze samenleving..

Het ergste vanal is dat die vunzige graffiticriminelen wsl hun spuitbussen met mijn belastingsgeld betaald hebben...
Hier zou de ideale vernederingsstraf kunnen plaatsvinden. Allemaal netjes in een oranje gevangenispakje, netjes aan elkaar geketend met een paar toezichters voorzien van teasers.

Aan de kunstenaars of andere veroordeelde "jongeren" emmers water en zeep of detergent. en kuisen maar. En blijven! kuisen tot het eraf is, regen of geen regen, winter én zomer.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 oktober 2008 om 14:13.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2008, 14:28   #19
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Grijsheid en uniformheid is toch zovéél aangenamer en rustgevender...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2008, 14:31   #20
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Grijsheid en uniformheid is toch zovéél aangenamer en rustgevender...
niets mee te maken. vind jij dat iemand een eigendom kan hebben en zo ja, mogen anderen daarmee doen wat ze willen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be