Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2008, 03:11   #1
doubled
Burgemeester

doubled's schermafbeelding

Standaard sadam had wel degelijk middelen om massavernietegings wapens te maken?

ik was naar een interview aan het luisteren van noan chomsky tot mij oor iets opving dat er wel degelijk inspecteurs van de veiligheidsraad bepaalde apparatuur aan het ontmantelen waren.
alleen toen de amerikanen binnen vielen zijn die blijkbaar verdwenen?
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/3738452.stm
toch wel frapant iedereen maar denken dat daar helemaal niets lag.
bush had dan toch ergens gelijk.
of ik kan mis zijn.
doubled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2008, 03:16   #2
straddle
Europees Commissaris

Standaard

we zullen het nooit precies weten. maar blix & co hebben er nooit gevonden. ik denk ook niet dat er waren. tenzij ze nadien "geplant" zouden zijn door de vs om een of ander reden.
Oud 28 oktober 2008, 07:02   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De VS wist maar al te goed wat de Irakezen moesten hebben, ze hadden het zelf geleverd.
Oud 28 oktober 2008, 12:29   #4
doubled
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
we zullen het nooit precies weten. maar blix & co hebben er nooit gevonden. ik denk ook niet dat er waren. tenzij ze nadien "geplant" zouden zijn door de vs om een of ander reden.
lees het artikel nog maar eens ze hebben wel degelijk apparatuur gevonden maar dat is mirakuleus verdwenen toen de amerikanen binnen vielen.
het punt dat ik gewoon wou maken was dat iedereen zit te roepen dat de bush en zijn bende gelogen had hard op, maar de waarheid is blijkbaar niet zo eenduidig.
Oud 28 oktober 2008, 12:42   #5
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Waarschijnlijk vindt men 'het' materiaal binnenkort in Syrië...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2008, 12:50   #6
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doubled Bekijk bericht
lees het artikel nog maar eens ze hebben wel degelijk apparatuur gevonden maar dat is mirakuleus verdwenen toen de amerikanen binnen vielen.
het punt dat ik gewoon wou maken was dat iedereen zit te roepen dat de bush en zijn bende gelogen had hard op, maar de waarheid is blijkbaar niet zo eenduidig.
Nergens werd er enige vorm van verrijkt uranium, noch van plutionium gevonden. Die "apparatuur" wordt natuurlijk niet gespecifieerd. Wat eveneens kan duiden op installatie om een kernreactor op te richten voor energiedoeleinden.
Oud 28 oktober 2008, 13:01   #7
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Ja, Sadam was onschuldig.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2008, 13:04   #8
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
toch wel frapant iedereen maar denken dat daar helemaal niets lag.
bush had dan toch ergens gelijk.
of ik kan mis zijn.
Maar dat is toch compleet irrelevant? Het gaat er niet om of hij gelijk had of niet maar of die inval iets met de opgegeven redenen had te maken. Het antwoord daarop is al van voor de inval duidelijk denk ik.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2008, 13:07   #9
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Maar dat is toch compleet irrelevant? Het gaat er niet om of hij gelijk had of niet maar of die inval iets met de opgegeven redenen had te maken. Het antwoord daarop is al van voor de inval duidelijk denk ik.
Ze hebben Sadam toch maar mooi opgekuist, dat is het wat telt.

Oh, en dat de Koerden geen onafhankelijkheid krijgen, want dan hebben ze de olie en dat willen we niet.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 28 oktober 2008 om 13:07.
Oud 28 oktober 2008, 13:20   #10
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ze hebben Sadam toch maar mooi opgekuist, dat is het wat telt.
Dat is wat telt? Wat is dat voor onzin. Saddam was misschien geen goeie leider maar dat geeft niemand het recht om binnen te vallen. En het was zeker niet de reden van de inval. Het was meer een excuus dat ze achteraf bijgebrouwen hebben omdat al de rest niet bleek te kloppen.
Oud 28 oktober 2008, 14:13   #11
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is wat telt? Wat is dat voor onzin. Saddam was misschien geen goeie leider maar dat geeft niemand het recht om binnen te vallen. En het was zeker niet de reden van de inval. Het was meer een excuus dat ze achteraf bijgebrouwen hebben omdat al de rest niet bleek te kloppen.
U was er dus ook tegen dat de Russen Georgië binnenvielen?
Oud 28 oktober 2008, 14:38   #12
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Welke apparatuur zou dan "plotseloos" verdwenen moeten zijn? Dat "superkanon" waarvan de tekeningen en onderdelen vervaardigd werden - als ik me niet vergis - in Engeland, is nooit wat geworden, iemand die de handelsgewoonten c.q. tradities kent van de Arabieren in het algemeen weet dat beslissingen nemen soms maanden, zo niet jaren kost. Het hele verhaal van de WOMD is een grote komedie. Bush c.s. hebben dat verhaal naar hun voordeel omgebogen en de sprong gewaagd. Het zou naar mijn idee heel goed mogelijk zijn dat Hussein graag een kernbom had willen maken, maar waarom de klus niet uitbesteedt aan N-Korea of Pakistan, die zulks beter kunnen doen dan dat zoiets in het land zelf plaats vindt. Het gangsterclubje rondom Bush wilden gewoon de controle hebben over de olie. Lekker Iran provoceren, wat niet zo moeilijk is, via de media stemming maken en dan hupsakee!
Bush heeft in acht jaar tijd de reputatie van Amerika en de Amerikanen in het algemeen volledig door de modder heen getrokken en wellicht zit de huidige crisis heel anders in elkaar.
Oud 28 oktober 2008, 15:35   #13
doubled
Burgemeester

Standaard

Citaat:
wat was de rede waarom bush irak binnenviel?
wel tussen die vele leugens zei mr powel toch dat irak massavernietegings wapens kon maken.
dus was er toch niets van waar wat natuurlijk geen rechtvaardeging is over heel de lijn.
hier luistert naar mr chomsky http://nl.youtube.com/watch?v=xVGZSH3X45s
9:10 tot einde dan weet je wat er verdwenen is.
Oud 28 oktober 2008, 15:45   #14
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht

Zou het label "Made in USA" al verwijderd zijn ???
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2008, 16:45   #15
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
wat was de rede waarom bush irak binnenviel?
Olie en een strategische plek in het midden oosten.

Citaat:
wel tussen die vele leugens zei mr powel toch dat irak massavernietegings wapens kon maken.
dus was er toch niets van waar wat natuurlijk geen rechtvaardeging is over heel de lijn.
hier luistert naar mr chomsky http://nl.youtube.com/watch?v=xVGZSH3X45s
9:10 tot einde dan weet je wat er verdwenen is.
Het is niet de eerste keer dat ik hoor dat er 'iets' gevonden is, ik zeg alleen, al was er een heel magazijn met nucleaire wapens gevonden, dat heeft niks met de reden van de inval te maken. Het werd alleen gebruikt om mensen schrik aan te jagen en ze achter de oorlog te krijgen. Wat interesseert de VS het nu wie welke wapens heeft... ze verkopen ze meestal zelf.
Oud 28 oktober 2008, 17:03   #16
doubled
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Olie en een strategische plek in het midden oosten.

Het is niet de eerste keer dat ik hoor dat er 'iets' gevonden is, ik zeg alleen, al was er een heel magazijn met nucleaire wapens gevonden, dat heeft niks met de reden van de inval te maken. Het werd alleen gebruikt om mensen schrik aan te jagen en ze achter de oorlog te krijgen. Wat interesseert de VS het nu wie welke wapens heeft... ze verkopen ze meestal zelf.
maar dat is waar je hebt helemaal gelijk.
alleen vind dat de tendens van te roepen al maar weer daar lag niks enzo een beetje genuanseerder mag.
Oud 28 oktober 2008, 17:04   #17
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo ziet u maar dat men kan verschillen van mening want ik zeg, goed gedaan Amerikaanse vrienden.

Niemand heeft het recht om binnen te vallen? Is dat wat men zei toen de Amerikanen Hitler er kwamen uittrappen?

Verschaeve
Oud 28 oktober 2008, 18:23   #18
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik kan vrij snel,in de handel,wat dingetjes bijeensprokkelen om "massavernietigingswapens" samen te stellen......vrijwel iedere burger heeft "de middelen" om massavernietigingswapens te maken,het enige wat mankeert is die rare kronkel in de hersenen die tot uitvoering van het snode plan "dwingt"...

Het Iraakse regime had geen moderne,ontplooibare chemische wapens en is (tijdens de eerste Golfoorlog tegen Iran en tegen de Koerden) nooit verder geraakt dan het loslaten uit gasflessen van ongezonde gasjes,en het afvuren van gifgasgranaten op Iraanse troepen......

Men heeft zelfs,voor zover mij bekend,geen enkele bruikbare chemische oorlogskop gevonden om bovenop een Scud te vijzen (remember,de Scud was het enige wapen dat vrijwel ongestraft kon neerkomen op Saddams vijanden)

Eerste Wereldoorlog-technologie dus..........beschikbaar aan meer dan de helft van de ledenstaten van de VN,en volstrekt niks speciaals

Laatst gewijzigd door kelt : 28 oktober 2008 om 18:24.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2008, 18:26   #19
Chipie
Banneling

Standaard

Er wordt dikwijls beweerd dat olie momenteel het grootste wapen van de mensheid is...

En olie hebben de Amerikanen ginder toch gevonden... Of niet?

Laatst gewijzigd door Chipie : 28 oktober 2008 om 18:26.
Oud 28 oktober 2008, 18:26   #20
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Tja.....Syrie zal daar niet veel "genot" van hebben dan ...wat ben je met een wapensysteem waartegen de Israelische luchtmacht met 100% zekerheid,en onstopbaar,zou reageren....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be