![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() ik was naar een interview aan het luisteren van noan chomsky tot mij oor iets opving dat er wel degelijk inspecteurs van de veiligheidsraad bepaalde apparatuur aan het ontmantelen waren.
alleen toen de amerikanen binnen vielen zijn die blijkbaar verdwenen? http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/3738452.stm toch wel frapant iedereen maar denken dat daar helemaal niets lag. bush had dan toch ergens gelijk. of ik kan mis zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() we zullen het nooit precies weten. maar blix & co hebben er nooit gevonden. ik denk ook niet dat er waren. tenzij ze nadien "geplant" zouden zijn door de vs om een of ander reden.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De VS wist maar al te goed wat de Irakezen moesten hebben, ze hadden het zelf geleverd.
![]() |
#4 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
het punt dat ik gewoon wou maken was dat iedereen zit te roepen dat de bush en zijn bende gelogen had hard op, maar de waarheid is blijkbaar niet zo eenduidig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Waarschijnlijk vindt men 'het' materiaal binnenkort in
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, Sadam was onschuldig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() Maar dat is toch compleet irrelevant? Het gaat er niet om of hij gelijk had of niet maar of die inval iets met de opgegeven redenen had te maken. Het antwoord daarop is al van voor de inval duidelijk denk ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Oh, en dat de Koerden geen onafhankelijkheid krijgen, want dan hebben ze de olie en dat willen we niet. Laatst gewijzigd door HAMC : 28 oktober 2008 om 13:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat is wat telt? Wat is dat voor onzin. Saddam was misschien geen goeie leider maar dat geeft niemand het recht om binnen te vallen. En het was zeker niet de reden van de inval. Het was meer een excuus dat ze achteraf bijgebrouwen hebben omdat al de rest niet bleek te kloppen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Welke apparatuur zou dan "plotseloos" verdwenen moeten zijn? Dat "superkanon" waarvan de tekeningen en onderdelen vervaardigd werden - als ik me niet vergis - in Engeland, is nooit wat geworden, iemand die de handelsgewoonten c.q. tradities kent van de Arabieren in het algemeen weet dat beslissingen nemen soms maanden, zo niet jaren kost. Het hele verhaal van de WOMD is een grote komedie. Bush c.s. hebben dat verhaal naar hun voordeel omgebogen en de sprong gewaagd. Het zou naar mijn idee heel goed mogelijk zijn dat Hussein graag een kernbom had willen maken, maar waarom de klus niet uitbesteedt aan N-Korea of Pakistan, die zulks beter kunnen doen dan dat zoiets in het land zelf plaats vindt. Het gangsterclubje rondom Bush wilden gewoon de controle hebben over de olie. Lekker Iran provoceren, wat niet zo moeilijk is, via de media stemming maken en dan hupsakee!
Bush heeft in acht jaar tijd de reputatie van Amerika en de Amerikanen in het algemeen volledig door de modder heen getrokken en wellicht zit de huidige crisis heel anders in elkaar.
![]() |
#13 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
wel tussen die vele leugens zei mr powel toch dat irak massavernietegings wapens kon maken. dus was er toch niets van waar wat natuurlijk geen rechtvaardeging is over heel de lijn. hier luistert naar mr chomsky http://nl.youtube.com/watch?v=xVGZSH3X45s 9:10 tot einde dan weet je wat er verdwenen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou het label "Made in USA" al verwijderd zijn ???
![]() |
![]() |
#15 | |
Staatssecretaris
|
![]() Olie en een strategische plek in het midden oosten.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
alleen vind dat de tendens van te roepen al maar weer daar lag niks enzo een beetje genuanseerder mag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Niemand heeft het recht om binnen te vallen? Is dat wat men zei toen de Amerikanen Hitler er kwamen uittrappen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan vrij snel,in de handel,wat dingetjes bijeensprokkelen om "massavernietigingswapens" samen te stellen......vrijwel iedere burger heeft "de middelen" om massavernietigingswapens te maken,het enige wat mankeert is die rare kronkel in de hersenen die tot uitvoering van het snode plan "dwingt"...
Het Iraakse regime had geen moderne,ontplooibare chemische wapens en is (tijdens de eerste Golfoorlog tegen Iran en tegen de Koerden) nooit verder geraakt dan het loslaten uit gasflessen van ongezonde gasjes,en het afvuren van gifgasgranaten op Iraanse troepen...... Men heeft zelfs,voor zover mij bekend,geen enkele bruikbare chemische oorlogskop gevonden om bovenop een Scud te vijzen (remember,de Scud was het enige wapen dat vrijwel ongestraft kon neerkomen op Saddams vijanden) Eerste Wereldoorlog-technologie dus..........beschikbaar aan meer dan de helft van de ledenstaten van de VN,en volstrekt niks speciaals Laatst gewijzigd door kelt : 28 oktober 2008 om 18:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Er wordt dikwijls beweerd dat olie momenteel het grootste wapen van de mensheid is...
En olie hebben de Amerikanen ginder toch gevonden... Of niet? ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 28 oktober 2008 om 18:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |