![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() WIST U DAT…
het volledige koningshuis, met dotaties en al inbegrepen aan de belgische burger kost per maand/burger (op basis van 10.000.000 burgers) 0,0862 euro/maand… een euro/jaar per burger… en hoeveel zouden onze 60 ministers en 500 parlementairen kosten!? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Juist, daarom: afschaffing van zowel de coburg-monarchie als de belgische staat!
1 Vlaamse regering met maximum 10 ministers + 1 president. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Hij strijdt nu duizend jaren voor vrijheid, land en God; En nog zijn zijne krachten in al haar jeugdgenot. Als zij hem machteloos denken en tergen met een schop, Dan richt hij zich bedreigend en vrees'lijk voor hen op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Denk eens aan de kostenbesparing als we het vorstenhuis afschaffen en België ontbinden.
Geen dotaties meer, geen transfers om bodemloze putten te vullen, geen 35 ministers voor eenzelfde bevoegdheid, ...
Hij strijdt nu duizend jaren voor vrijheid, land en God; En nog zijn zijne krachten in al haar jeugdgenot. Als zij hem machteloos denken en tergen met een schop, Dan richt hij zich bedreigend en vrees'lijk voor hen op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 10 000 000 *0,0862 *12=€10 344 000 = 417 887 256 oude befjes.
da's per jaar 1077 mensen die een uitkering krijgen van €800 per maand. Met hoeveel zijn de steuntrekkende Coburgs? 20? Eneuh, is in dat bedrag inclusief de weddes en extra vergoedingen gerekend die de Coburgs krijgen, gewoon omdat ze officieel de zoon/dochter zijn van hun vader? Er zitten een aantal van die modellen automatisch in de senaat ,met alle voordeeltjes vandien nietwaar.En hun functie binnen het leger, meestal ook automatisch, is dat ook niet extra, die soldij? En de basisberekening is ook niet eerlijk. Ik ben een gewone technieker met een gewoon loon.Maar hoeveel zijn er met mij? Pak'm beet 2.5 miljoen die hun belastingen betalen zonder spartelen.... , dan word the iets minder leuk.En voor de werkmens met een groot gezin is het nog beter, dan is het een McDonalds bezoek met de kinderen per jaar dat gewoon aan de Coburgs gegeven word, en waarom? Wat betreft de ministers en hun parasieten, de cabinetten.Als ze eerlijk betaald zouden worden naar hun reele toegevoegde waarde aan deze maatschappij, dan kregen we er geld bovenop. Wel macht,maar geen verantwoordelijkheid....
![]() |
#6 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu goed, zelfs als koste het mij niets dan was het nog steeds teveel.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe groot is de kost per hoofd van alle gesubsidieerde sportmanifestaties? Hoe groot is de kost per hoofd van alle televisieprogramma's? Stel eens dat al wat het kost mij ook teveel is? Bekijk de monarchie als een brok cultuur, desnoods een brok cultuurgeschiedenis, een soort museum. Draag dan blijmoedig uw 8€-cent bij en gun ieder diertje zijn pleziertje. Als we al wat op het eerste zicht onnodig is bannen, leven we binnenkort opnieuw in een grot met een vel aan (enkel in de winter)
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Superstaaf. Je kan gelijk hebben dat we het koningshuis kunnen bekijken als cultureel erfgoed.
Maar, waarom geld in iets stoppen dat zelf teveel geld en macht heeft om goed te zijn?
![]() |
#11 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Jullie moeten dit maar eens lezen:
http://www.secessie.nu/pdf/14-1.pdf het gaat over de coburgs. Zéér interessant
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar waarom geld stoppen in iets dat teveel macht heeft om goed te zijn zoals: voorzitter BOIC-Belgische Voetbalbond-directeurs tekenacademie-directeurs muziekacademie-museumbeheerders-bischoppen-pastoors-imams- etc. etc.? Ik begrijp die selectieve verontwaardiging niet. Probeer een begrip op te brengen voor andermans hobby of bron van inkomsten.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waar blijft mijn geld, mensen?
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
U ziet ik ben nogal consequent in mijn denken en pleit even hard tegen het subsidiëren van cultuur, sport en televisie enerzijds als tegen de sponsoring van het koningshuis anderzijds. Citaat:
![]() Nu is trouwens plots en ineens klaps nog maar 8eurocent geworden in plaats van de volledige euro, waar komt dat bedrag toch vandaan?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me wel af, tot welke moderne soort jungle deze visie leidt, wanneer je ze konsekwent op alle domeinen blijft doortrekken. Maar laat me raden: het pamperen van economische belangengroepen via gemeenschapsgeld zal je niet echt onwelgevallig zijn? Citaat:
8.000.000€ verdeeld over 10.000.000 inwoners. 80€-cent �*f 0.8€ En dan houden we nog geen rekening met het terugverdieneffect. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En nog veel erger: mensen zouden volledig vrij van opgelegde keuzes en bevoordelingen dienen uit te zoeken en maken of ze een uitvoering van Beethoven boven een Eddy Wally verkiezen. Of bent u van oordeel dat het plebs niet verstandig genoeg is en een of andere particratische elite nodig heeft om zulke keuzes in haar plaats te maken? ![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
doch niet echt als sluitende analogie te gebruiken in deze discussie. ![]() We leven in een gemeenschap, en dat heeft nadelen, maar ook het ontzaglijke voordeel dat er dingen kunnen gerealiseerd worden én zonodig instand kunnen gehouden worden, mits ieders kleine bijdrage, die via financiering van enkelingen of kleine groepjes, onmogelijk zouden kunnen verwezenlijkt worden. En dan heb ik het niet enkel over culturele zaken, maar zelfs over meer praktische materiele dingen zoals het spoorwegennet, het wegennet, etc. Jammer voor de treinhaters of de groene jongen die zijn auto in een blokje liet duwen: hij financiert de infrastructuur mee ten bate van wat voor algemeen belang moet doorgaan. Als die gemeenschap niet langer projecten als een opera of een symfonisch orkest in leven houdt, dan heeft de burger enkel nog de keuze tussen goedkoop vertier (en dat bedoel ik niet denigrerend doch puur economisch) Het is dus ook niet echt eerlijk om te doen of onze keuze beperkt wordt door het aanbieden van vrijwillig te bezoeken 'hoogstaande' of financiëel ambitieuzere kunstvormen. Het verplichte geldelijke offer blijft, dat spreek ik niet tegen, maar daar legt een breeddenkend mens zich bij neer, zuchtend: "We nemen de bluts met de buil."
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schandalig! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Is nog erger Antoon. door uitgekiende huwelijken([size=1]wat al een geleid heeft tot quasi incest[/size]), en zorgvuldig kiezen van posten binnen het ambtenarenapparaat-zoals bv officierenposten binnen ons leger, of automatisch senator zijn komen er bovenop de nodige "dotaties" nog eens bedragen bij waar we van duizelen.
Terwijl gewoon het oude verzamelde kapitaal([size=2]zoals op de levens van een berg Kongolese negertjes[/size]) genoeg rendeerd om zelfs een klein deukje in de staatsschuld te maken. Maar kom, de uitspraken van Superstaaf kan ik begrijpen, die koopt playboy's en vervangt de centerfold door Mvr Coburg d"Udecem d"Acoz.