Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2008, 23:28   #1
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard Controvers boek over Vlaams Belang ?

ma 29/09/08 20:03 Vlaams parlementslid Jurgen Verstrepen (LDD) heeft zijn boek "Zwart op Wit" voorgesteld. Verstrepen doet het verhaal van zijn carrière als mediaman en politicus. In het boek haalt hij enkele keren zwaar uit naar Vlaams Belang. Marie-Rose Morel, Frank Vanhecke en Hugo Coveliers zijn alvast van plan om een klacht in te dienen.
Verstrepen doet het verhaal van zijn carrière als mediaman die in 1998 in een stroomversnelling geraakte met zijn controversieel programma ZwartWit op Topradio, dat later ook op het toenmalige Kanaal Twee uitgezonden werd.

Hoe zit dat en wat is er waar ?
Wie weet hoe de vork in de steel zit ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 29 september 2008 om 23:42.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 23:34   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Ach, er zijn al zovelen die in het verleden "de onthullende waarheid" over het Vlaams Blok/Belang meenden te kunnen uitbrengen. In iedere openbare bibliotheek zitten wel de boeken van Hugo Gijssels bijvoorbeeld. Bijna geen mens die ze nu nog ontleent.

Ach, de honden blaffen maar de karavaan trekt verder...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2008, 01:58   #3
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Het is een boek over zichzelf.
Natuurlijk komen er negatieve dingen in voor over VB, aangezien Verstrepen op niet-vriendelijke wijze de partij vaarwel zei.
Ik ben wel meer geinteresseerd in politieke inhoud dan in wie met wie op stap gaat.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2008, 09:17   #4
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tja.....

Waar rook is is vuur.

Het VB profileert zich sinds mensenheugnis als een partij die staat voor 'traditionele' waarden.

Rondneuken in één of ander hotel past niet in die filosofie.....

De heer V.H. zag er gisteren op het Journaal maar bleekjes uit.

Dus: Waar rook is is vuur.
Oud 30 september 2008, 09:32   #5
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Tja.....

Waar rook is is vuur.

Het VB profileert zich sinds mensenheugnis als een partij die staat voor 'traditionele' waarden.

De heer V.H. zag er gisteren op het Journaal maar bleekjes uit.

Dus: Waar rook is is vuur.
Hahahah, u hebt nog nooit een houtstoof gehad.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2008, 09:40   #6
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Denk je nu echt dat FVH formeel voor de camera zou durven ontkennen dat hij de laatste vijf jaar niet in een Vlaams hotelkamer geweest is als dat gelogen zou zijn?

Van een belgicist zoals jij kunnen we zulke domme beweringen verwachten.

2. En al zou dat zo zijn. Verstrepen maakt zich puberaal belachelijk door op zulke wijze een partij te willen schaden. Wat maakt mij het privéleven van een politicus uit?

Arme Verstrepen, arme belgicist.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2008, 09:56   #7
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom voelt U zich persoonlijk geraakt ?
Oud 30 september 2008, 09:58   #8
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
1. Denk je nu echt dat FVH formeel voor de camera zou durven ontkennen dat hij de laatste vijf jaar niet in een Vlaams hotelkamer geweest is als dat gelogen zou zijn?

Van een belgicist zoals jij kunnen we zulke domme beweringen verwachten.

2. En al zou dat zo zijn. Verstrepen maakt zich puberaal belachelijk door op zulke wijze een partij te willen schaden. Wat maakt mij het privéleven van een politicus uit?

Arme Verstrepen, arme belgicist.
Hij is zeker in een hotelkamer geweest, al dan niet een Vlaamse.

Het ging erom wat daar al dan niet gebeurd is.
Oud 30 september 2008, 10:06   #9
GZV
Provinciaal Statenlid

GZV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij is zeker in een hotelkamer geweest, al dan niet een Vlaamse.

Het ging erom wat daar al dan niet gebeurd is.
daar hebt u volgens mij geen zaken mee.
GZV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2008, 10:08   #10
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom voelt U zich persoonlijk geraakt ?
Alweer een domme belgisistische vraag.

1. Ik voel me altijd geraakt als men mensen wil pakken op iets dat niet relevant is. Het zal mij worst wezen als mijn slager met zijn buurvrouw in bed kruipt. Alleen als in zijn worsten sulfiet zit, zal me dat wel worst wezen.

2. Ik voel me altijd bijzonder hard geraakt als men mensen wil pakken op iets dat niet relevant is en dat bovendien niet te bewijzen is, maar eerder ruikt naar natrapperij.
Oud 30 september 2008, 10:54   #11
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Alweer een domme belgisistische vraag.

1. Ik voel me altijd geraakt als men mensen wil pakken op iets dat niet relevant is. Het zal mij worst wezen als mijn slager met zijn buurvrouw in bed kruipt. Alleen als in zijn worsten sulfiet zit, zal me dat wel worst wezen.

2. Ik voel me altijd bijzonder hard geraakt als men mensen wil pakken op iets dat niet relevant is en dat bovendien niet te bewijzen is, maar eerder ruikt naar natrapperij.
Ook niet als het een partij betreft die de traditionele familie-waarden zo predikt ?
Die willen dat de vrouw thuis aan de haard blijft en manlief de centen gaat verdienen ?

Het interesseert mij door de band ook niet. Wél als het een pastoor betreft die 's zondags in zijn preekstoel overspel tot een doodzonde promoveert.

Rare reactie Meneer, héél rare reactie.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 30 september 2008 om 10:57.
Oud 30 september 2008, 11:11   #12
Julius C.
Burger

Standaard

Citaat:
Ook niet als het een partij betreft die de traditionele familie-waarden zo predikt ?
Die willen dat de vrouw thuis aan de haard blijft en manlief de centen gaat verdienen ?

Het interesseert mij door de band ook niet. Wél als het een pastoor betreft die 's zondags in zijn preekstoel overspel tot een doodzonde promoveert.

Vanaf vandaag uitgebreid te lezen in "Dag Allemaal" of het niveau van Verstrepen zijn boek.
Voor wanneer een boek over de 40 jarige relatie tussen Miet Smet en Wilfried Maertens ? Nooit natuurlijk want daar heeft niemand iets mee te maken. Verstrepen is nen ordinaire natrapper waarschijnlijk omdat hij een paar faktuurkens van het VB niet betaald krijgt
Julius C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2008, 11:16   #13
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik stem niet voor het Vlaams Belang omwille van FVH, maar wel om het partijprogramma. Ik ben bijvoorbeeld niet afkerig van Vl-pro omwille paljas Bertje, maar omdat hun programma een vat tegenstrijdige idiotieën is.

Citaat:
Dat zeg jij. Het Vlaams belang wil alleen aan de vrouwen die dat willen meer kansen geven om thuis te blijven. Iets mis mee?

Citaat:
Al houdt die pastoor een hoerenkot open, dat doet niets af van zijn woorden. Ik ga me daardoor niet minder tot Gods woord aangetrokken voelen. Ik blijf katholiek. Weliswaar zal ik die hypocriete pastoor mijden, maar ik doe niets af van de katholieke leerstellingen.

En opnieuw, waar zijn de bewijzen tegen FVH? Laster is een doodzonde (om bij jouw voorbeeld te blijven). Ikzelf ben niet katholiek, wel gelovig.
Oud 30 september 2008, 11:40   #14
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ach, er zijn al zovelen die in het verleden "de onthullende waarheid" over het Vlaams Blok/Belang meenden te kunnen uitbrengen. In iedere openbare bibliotheek zitten wel de boeken van Hugo Gijssels bijvoorbeeld. Bijna geen mens die ze nu nog ontleent.

Ach, de honden blaffen maar de karavaan trekt verder...
het verhaal van iemand die partijlid was, vormt toch wel net een andere insteek.
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2008, 12:36   #15
Diederik v.d Elzas
Banneling

Standaard

Wie heeft er een boodschap aan de kul van een pedant, arrivistisch, parvenuachtig riooljournalistje als Verstrepen?
Die man is in mijn ogen net zomin politicus als een opgeblazen judocoach en z'n omhooggevallen discipel dat zijn...

Bovendien heeft de heer Vanhecke of Mevrouw Morel (ALS dat al zo mocht zijn) het volste recht om in z'n/haar slaapkamer te doen wat hij/zij wil.

Henri1, we zullen maar wijselijk zwijgen over het gesmos van Bère II(Delphinneke vergeten?), Paola (Adamo?), Leopold II (en z'n minderjarige minnaresjes?), Leopold III (Met Liliane Baels was't ook van moetes hé?), Leopold I (meer dan 20 jaar een maitresse en twee zonen)... Pfff, daartegen is dat vermeende poepslagske van twee VB'ers toch écht klein bier...
Diederik v.d Elzas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2008, 13:01   #16
system
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
het verhaal van iemand die partijlid was, vormt toch wel net een andere insteek.[/QUOTE]
Dat is inderdaad het minste wat men kan zeggen.

Laatst gewijzigd door system : 30 september 2008 om 13:02.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2008, 13:12   #17
abou Anis
Minister-President

Standaard

Ik kan niet anders dan me afvragen wat de reactie van velen op dit forum zou zijn geweest moest dhr. Verstrepen pakweg 2 jaar geleden in de termen omschreven zijn geworden waarin hij nu omschreven wordt...
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2008, 13:14   #18
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Ik kan niet anders dan me afvragen wat de reactie van velen op dit forum zou zijn geweest moest dhr. Verstrepen pakweg 2 jaar geleden in de termen omschreven zijn geworden waarin hij nu omschreven wordt...
We zouden gezegd hebben, verstrepen is niet zo''n leugenachtig krapuul.

Ofwat denk je?

Verschaeve
Oud 30 september 2008, 13:19   #19
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
We zouden gezegd hebben, verstrepen is niet zo''n leugenachtig krapuul.

Ofwat denk je?
Maar waarom zou Verstrepen nu uit zijn nek gaan kletsen dat ze in het VB nazistische liederen zingen. Hij heeft dat toch niet nodig. Hij heeft zijn postje vast en denkelijk voor een paar jaren. Ik denk dat Verstrepen de waarheid zegt. Het VB is geboren uit en met mensen van de collaboratie. En als de zoon van wijlen Karel Dillen met toestemming van vader Karel Dillen, op thee-viste ging bij Léon Degrelle in Spanje, en Dewinter ging verbroederen met de Alte Kamaraden van de Vlaamse SS, en Jef François gewezen Obersturmführer bij de SS-brigade Langemarck als eregast uitgenodigd werd door Dillen op een congres van het VB, dan lijkt me het plaatje heel duidelijk op dit vlak. Ik heb eerder het vermoeden dat hier iemand anders leugenachtig is.

Laatst gewijzigd door system : 30 september 2008 om 13:27.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2008, 13:26   #20
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar waarom zou Verstrepen nu uit zijn nek gaan kletsen dat ze in het VB nazistische liederen zingen. Hij heeft dat toch niet nodig. Hij heeft zijn postje vast en denkelijk voor een paar jaren. Ik denk dat Verstrepen de waarheid zegt. Het VB is geboren uit en met mensen van de collaboratie. En als de zoon van wijlen Karel Dillen met toestemming van vader Karel Dillen, op thee-viste ging bij Léon Degrelle in Spanje, en Dewinter ging verbroederen met de Alte Kamaraden van de Vlaamse SS, en Jef François gewezen Obersturmführer bij de SS-brigade Langemarck als eregast uitgenodigd werd door Dillen op een Congres van het VB, dan lijkt me het plaatje heel duidelijk op dit vlak. Ik heb eerder het vermoeden dat hier iemand anders leugenachtig is.
Ik zie in uw lijstje niets verkeerd staan? Wat is uw punt nu?

Verschaeve
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be