Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2011, 16:58   #1
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard Het steunoffensief voor Zu Guttenberg.

De afgelopen maand heeft Zu Guttenberg (de duitse minister van defensie) bakken kritiek over zich gekregen in verband met plagiaat bij zijn doctoraat en hij is uiteindelijk afgelopen dinsdag afgetreden.

Zu Guttenberg was (en is) één van de populairste politici in Duitsland, en hij heeft nog altijd een grote schare aanhangers, niet het minst bij jongeren.

Op facebook zijn er vele steungroepen opgericht, maar daarvan zijn er toch twee ruimschoots het grootst.

http://www.facebook.com/ProGuttenberg "Gegen die Jagd auf Karl-Theodor Zu Guttenberg" - 397.000 leden

http://www.facebook.com/pages/Wir-wo...36786223053705 "Wir wollen Guttenberg Zurück" - 518.000 leden

De groepen zijn respectievelijk 11 en 4 dagen oud, in een korte tijd hebben ze dus best veel mensen "gemobiliseerd".

Deze vind ik overigens ook nog wel grappig, nu wil men blijkbaar ook Otto Von Bismarck terug (Zu Guttenberg is getrouwd met een achterachterkleinkind van Von Bismarck).

http://www.facebook.com/holt.bismarck.zurueck - 3588 leden

(Amai, met al die getallen en cijfers, ik voel me net Eberhard)
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 19:30   #2
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

De mening van de doorsnee Duitser - waar ik het volledig mee eens ben-:

Für Deutschland is das Ganze einfach nur traurig. Es gab ENDLICH mal wieder einen Politiker, der es geschafft hat, dass sich das gemeine deutsche Volk für Politik interessiert, dass man privat tatsächlich über Politik gesprochen hat, nicht nur geschimpft. Er hat es geschafft, uns die Hoffnung zu geben, dass es doch noch Politiker gibt, denen es um mehr geht als sich von früh bis spät selbst zu profilieren. Keine Sau interessiert es, dass der Großteil der Deutschen zu Guttenberg steht und das es uns scheißegal ist ob er Dr. ist oder nicht und ob er betrogen hat oder nicht, dass hat mit seiner Politik nichts zu tun. Und jetzt is er wieder weg und die Politik is so trist wie zuvor. Niemand dem man auch nur ein Wort glaubt...die nächste Wahl kommt sicher...mit erneutem Rekordminus bei der Wahlbeteiligung. Ich werde nicht mehr gehen.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 19:47   #3
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In Duitsland is de titel van "Doctor" zo belangrijk dat het een deel van je naam wordt.
Hoe betrouwbaar is iemand die daarop reeds...."foefelt"?

Hij kan natuurlijk nog terugkomen.....als hij zichzelf eerst bevrijdt van dit gedoe....(ik weet bijvoorbeeld niet of er voldoende feiten zijn om hem zijn Dr titel af te pakken).In de politiek echter gaat het er nu eenmaal ruiger aan toe.

Laatst gewijzigd door kelt : 3 maart 2011 om 19:48.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 20:07   #4
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
In Duitsland is de titel van "Doctor" zo belangrijk dat het een deel van je naam wordt.
Hoe betrouwbaar is iemand die daarop reeds...."foefelt"?

Hij kan natuurlijk nog terugkomen.....als hij zichzelf eerst bevrijdt van dit gedoe....(ik weet bijvoorbeeld niet of er voldoende feiten zijn om hem zijn Dr titel af te pakken).In de politiek echter gaat het er nu eenmaal ruiger aan toe.
Euh, hier in Vlaanderen wordt dat ook deel van je naam hoor...

Net als "ir", "ing", "ing arch", "LLM", ... Het is maar wat je wilt natuurlijk.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be