![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Britse moslimleiders preken tegen terrorisme
10:03:23 LONDEN - Moslimleiders preken vandaag in heel Groot-Brittannië tegen terrorisme. Ze gaan daarmee in op een oproep van de Britse Moslimraad. De oproep volgde op een reeks aanhoudingen de voorbije maanden. De politie pakte gisteravond nog een verdachte op bij een razzia in de omgeving van de stad Crawley, niet ver van de luchthaven Gatwick bij Londen. De 27-jarige Brit was de vierde verdachte die de voorbije dagen in deze stad werd aangehouden. De anti-terreurpolitie pakte dinsdagochtend in de regio Londen acht Britten van Pakistaanse afkomst op. Bij de invallen namen de agenten een halve ton kunstmest in beslag die als springstof kan worden gebruikt. De Britse Moslimraad zei dat hij ,,overwegend positieve'' reacties gekregen had op een oproep tot moskeeën om te helpen in de strijd tegen terreur. In de preken wordt gezegd dat terrorisme geen plaats heeft in de islam. Er werden boekjes gedrukt waarin Britse moslims op hun burgerzin worden aangesproken. Terreurverdachten kunnen in Groot-Brittannië gedurende twee weken vastgehouden worden zonder formele inbeschuldigstelling. 02/04/2004 - dpa - hrt
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met de beste wil van de wereld kan ik niet begrijpen wat je hier nu wil zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geef Illwill hier gelijk. Jouw kennende meen ik dat je er meer dan waarschijnlijk anders over denkt. En dat zal ook de reden zijn waarom je deze gebrekkig Nederlandse zin "met de beste wil van de wereld" niet begrijpt. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Dank Antoon,
dat is al duidelijker. 8) En -raar maar waar- ik kan best in die stelling inkomen. Moskeeën die niet meewerken aan deze oproep kunnen idd als verdacht bestempeld worden. Wat zijn dan de conclusies? Extra in de gaten houden van deze moskeeën en hun imams? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Simpel toch?
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik vraag alléén maar de toepassing van de wet. En ik ben net als jij een groot liefhebber van Voltaire.Maar besef wel dat samen met het recht om je mening te uiten,er ook een plicht komt om je recht niet te misbruiken. Tollerant zijn wil niet zeggen dat we intollerantie moeten verdragen.....
![]() |
![]() |
#11 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Je moet darvoor niet eens over de plas gaan.
Het Islamitisch Centrum Molenbeek preekt ook haat. Oordeel zelf: www.assabyle.com ( zie ook forumsessies met politici ) Hier zijn ook dergelijke zaken aan de hand ! Maar de staatsveilighied is "onderbemand" natuurlijk ! Dergelijke acties zijn gewoon een stap in het "exporteren" van het Palestijnse conflict. Niet omwille van dat conflict, of de inzet van dat conflict, maar omwille van de machtspositie hier.
![]() |
#14 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik vind dat iedereen het recht moet hebben om te zeggen:"Je bent een smerige makkak en ik wil je niet in mijn woning hebben" Echter:niemand mag zeggen "Je moet die makkak in elkaar slaan" Laat staan dat je er zelf mag op slagen. Ik weet dat het een dunne lijn is,maar er zijn er nog..... Er is een verschil tussen je (al dan niet rascistische) mening uiten enerzijds,en daden stellen die anderen fysiek leed berokkenen en/of aanzetten tot dergelijke daden anderzijds. Van mij mag iedere Iman zeggen dat ik een "vuile,imperialistische,heidense blanke hond" ben. Maar als er eentje zijn hand opheft moet die later niet komen klagen dat ik hem ernstig genomen heb....... Laat mij met rust,en ik zal jouw ook met rust laten.En zeg wat je wil.Ik heb er geen last van. Alléén:Mijn grootvader waarschuwde me 20 jaar geleden reeds: <<Kijk uit waar je om wenst,al was het maar omdat je het zou kunnen krijgen!>> (das er ééntje voor de goede verstaanders)
![]() |