Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2008, 20:21   #1
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard Vrouwendag: Westerse vrouwen zijn onvrij en onderdrukt

Het is Vrouwendag. Proficiat mannen en vrouwen.

Stelling en herhaling: Vrouwen in het Westen zijn meer onderdrukt dan eender welke andere vrouwen ook.
  • Ze worden voortdurend gebombardeerd met beelden en stereotypen die ertoe leiden dat meisjes denken dat zich onderwerpen als lustobject voor mannen hun ware missie is.
  • Die leiden ertoe dat meisjes denken dat paaldansen het toppunt van emancipatie is.
  • Die leiden ertoe dat meisjes denken dat grote schaamlippen een abberratie zijn, terwijl ze het ware schoonheidsideaal zijn; en waardoor meisjes zelfs zover gaan hun schoonheid bewust te laten vernietigen.
  • Die leiden ertoe dat meisjes zich conformeren en een enorme psychische druk ervaren die hen in een keurslijf houdt, en wanneer ze dat niet kunnen, zich dat uit in een enorme reeks psychosomatische klachten, gaande van depressies en zelfmoordneigingen, tot neuroses en psychoses. Dit werd recent zeer mooi aangetoond door een zeer groot internationaal onderzoek van honderden psychiaters.
Kortom, Westerse meisjes moeten bevrijd worden. Ze zijn de meest onvrije creaturen op de planeet. Hoewel ze voortdurend van de markt te horen krijgen dat ze de volop van hun vrijheid kunnen genieten wanneer ze maar de juiste producten, schoonheidsidealen, maten en gewichten volgen.

Nog een prettige Vrouwendag gewenst.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 20:27   #2
pintjeeuh
Provinciaal Statenlid

pintjeeuh's schermafbeelding

Standaard

Wat een zever, je beslist toch zelf wel wie je bent zeker?
En je beslist nog meer of je hierin meeloopt of niet.
Ik voel mij niet onderdrukt, helemaal niet, misschien zijn er onzekere feministes hier die dan wel vinden, maar daar kiezen ze dan weer zelf voor.
Mijn ervaring?
Wij vrouwen hebben het meestal voor het zeggen, als ik op het werk vraag aan een mannelijke collega om iets te halen voor mij (die ik best ook zelf zou kunnen doen) dan zal die eens glimlachen en dat doen.
Toen ik een tijd geleden nog een vriend had en we hier samenwoonden had ik altijd het gevoel dat ik het laatste oordeel had.
Ik geloof dat dat zo is in veel gezinnen.
Net als bij mijn ouders.
Ze zouden beter die speciale dagen afschaffen, dat zorgt alleen maar voor vrevel.

Anders vind ik je onderwerp wel leuk hoor
pintjeeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 20:31   #3
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Volgens mij bent u lid van een of andere sekte die zichzelf bedreigd voelt door vrouwen die baas zijn over eigen seksualiteit, inkomen, partner keuze en het recht op zelfbeschikking opeisen op ieder niveau.

Blijkbaar acht u culturen die vrouwen als lustobjecten zien, hen hiervoor aan banden leggen in vrije omgang met mannen, culturen die vrouwen ertoe aanzetten zichzelf te bedekken,mannen tot hun voogden maakt, hen beperkt in publieke ruimte, partner en beroepskeuze, benadeelt binnen huwelijks, familiaal en erfrecht als superieur aan Westerse culturen?Omdat dit 'respectvol' is tegenover vrouwen?Nie komen zeveren he?

Zeg eens; hoeveel meisjes en vrouwen kent u die aan uw beeld over Westerse vrouwen beantwoorden?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 20:40   #4
pintjeeuh
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Volgens mij bent u lid van een of andere sekte die zichzelf bedreigd voelt door vrouwen die baas zijn over eigen seksualiteit, inkomen, partner keuze en het recht op zelfbeschikking opeisen op ieder niveau.

Blijkbaar acht u culturen die vrouwen als lustobjecten zien, hen hiervoor aan banden leggen in vrije omgang met mannen, culturen die vrouwen ertoe aanzetten zichzelf te bedekken,mannen tot hun voogden maakt, hen beperkt in publieke ruimte, partner en beroepskeuze, benadeelt binnen huwelijks, familiaal en erfrecht als superieur aan Westerse culturen?Omdat dit 'respectvol' is tegenover vrouwen?Nie komen zeveren he?

Zeg eens; hoeveel meisjes en vrouwen kent u die aan uw beeld over Westerse vrouwen beantwoorden?

Had je dat tegen mij?
Oud 11 november 2008, 20:45   #5
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nee hoor; tegenC2C! ( zeker niet tegen jou; ik ben het met je eens..)
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 20:47   #6
pintjeeuh
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Nee hoor; tegenC2C! ( zeker niet tegen jou; ik ben het met je eens..)
Oh ok, you go girl
Oud 11 november 2008, 20:48   #7
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht

Stelling en herhaling: Vrouwen in het Westen zijn meer onderdrukt dan eender welke andere vrouwen ook.
  • Ze worden voortdurend gebombardeerd met beelden en stereotypen die ertoe leiden dat meisjes denken dat zich onderwerpen als lustobject voor mannen hun ware missie is.
  • Die leiden ertoe dat meisjes denken dat paaldansen het toppunt van emancipatie is.
  • Die leiden ertoe dat meisjes denken dat grote schaamlippen een abberratie zijn, terwijl ze het ware schoonheidsideaal zijn; en waardoor meisjes zelfs zover gaan hun schoonheid bewust te laten vernietigen.
  • Die leiden ertoe dat meisjes zich conformeren en een enorme psychische druk ervaren die hen in een keurslijf houdt, en wanneer ze dat niet kunnen, zich dat uit in een enorme reeks psychosomatische klachten, gaande van depressies en zelfmoordneigingen, tot neuroses en psychoses. Dit werd recent zeer mooi aangetoond door een zeer groot internationaal onderzoek van honderden psychiaters.
Kortom, Westerse meisjes moeten bevrijd worden. Ze zijn de meest onvrije creaturen op de planeet. Hoewel ze voortdurend van de markt te horen krijgen dat ze de volop van hun vrijheid kunnen genieten wanneer ze maar de juiste producten, schoonheidsidealen, maten en gewichten volgen.

Tuurlijk zo zit onze maatschappij nu éénmaal in elkaar dat ze die meisjes een schoonheidsideaal gaan opdringen en degene die er niet aan kunnen voldoen worden nog onzekerder wat leidt tot een negatief laag zelfbeeld, depressies, psychoses, neuroses en zelfs zelfmoord. Maar goed, de psychiaters en de farmaceutische industrie haalt daar dan weer winst uit. Het rad van het geld moet blijven draaien, speelt geen rol hoe als het maar draait.

Tis één grote klucht!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 11 november 2008 om 20:52.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 20:54   #8
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Sorry, vrouwen die paaldansen als het summum van vrouwenemancipatie zien zijn géén baas over hun eigen geest, lichaam en seksualiteit.

Dat zijn slavinnen. U daar uit proberen te praten heeft geen zin, het spijt me.

Als man eis ik het recht op om de Rede te verdedigen, desnoods tegen geïndoctrineerde vrouwen in. Wanneer vrouwen weigeren de Rede te hanteren, mogen mannen ze ertoe dwingen dat wel te doen.

Laatst gewijzigd door C2C : 11 november 2008 om 20:55.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 20:59   #9
pintjeeuh
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Sorry, vrouwen die paaldansen als het summum van vrouwenemancipatie zien zijn géén baas over hun eigen geest, lichaam en seksualiteit.

Dat zijn slavinnen. U daar uit proberen te praten heeft geen zin, het spijt me.

Als man eis ik het recht op om de Rede te verdedigen, desnoods tegen geïndoctrineerde vrouwen in. Wanneer vrouwen weigeren de Rede te hanteren, mogen mannen ze ertoe dwingen dat wel te doen.
Jij gaat mijn avond niet verpesten he, manneke
Elke vrouw zoekt haar eigen beeld die nauw aanleunt tegen wie ze is, dat doen mannen ook, begrijp nu eens dat we verschillend zijn en dat er daar niets verkeerd mee is.
Geen van beide is beter, slechter of minder waard dan een ander.
En ook niet ondergewaardeerd.
Als er mannen zijn die mij minder waard vinden dan hoef ik ze niet te kennen, maar dat zijn meestal ook die mannen die vinden dat ze beter zijn dan andere ook mannen.
Oud 11 november 2008, 21:07   #10
shaddy
Banneling

Standaard

die c2c is bangelijk grappig zien jullie nu de grap er niet van in? Het is bedoeld dat je er als westerse vrouw met beide benen gaat intrappen. Wat je nu net niet moet doen. Je geeft hem gelijk en zegt dat islamitische vrouwen zo vrij zijn en niet onderdrukt zodat ze als hobby stevige sm mogen hebben zoals het stenigen en penetreren van negenjarige meid.... een stevige burka in hitte van 40 graden mogen rondlopen....het hoogtepunt in hun vrije wereld.

ps ook wel schattig is die burka dragen in de een of andere zee met handschoenen wat een mooie vrije wereld

Laatst gewijzigd door shaddy : 11 november 2008 om 21:08.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 21:08   #11
pintjeeuh
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
die c2c is bangelijk grappig zien jullie nu de grap er niet van in? Het is bedoeld dat je er als westerse vrouw met beide benen gaat intrappen. Wat je nu net niet moet doen. Je geeft hem gelijk en zegt dat islamitische vrouwen zo vrij zijn en niet onderdrukt zodat ze als hobby stevige sm mogen hebben zoals het stenigen en penetreren van negenjarige meid.... een stevige burka in hitte van 40 graden mogen rondlopen....het hoogtepunt in hun vrije wereld.

Denk je? Wel dan heeft hij me goed beetgehad
Oud 11 november 2008, 21:09   #12
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pintjeeuh Bekijk bericht
Denk je? Wel dan heeft hij me goed beetgehad
yep maar geef toe dat het grappig is maar ook bijzonder zielig voor al die echte onderdrukte vrouwen in de islamitische landen
Oud 11 november 2008, 21:16   #13
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ps ook wel schattig is die burka dragen in de een of andere zee met handschoenen wat een mooie vrije wereld
De nagel op zijn kop!

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 21:20   #14
pintjeeuh
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
yep maar geef toe dat het grappig is maar ook bijzonder zielig voor al die echte onderdrukte vrouwen in de islamitische landen

Dat is waar, grappig was het wel
Oud 11 november 2008, 21:34   #15
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

C2C tracht, zoals het een politieke correcteling past, de islam te promoten. Een hoofddoekdragende moslima, dat is volgens C2C pas een vrije gemancipeerde vrouw.
Oud 11 november 2008, 21:34   #16
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik ga niet discussiëren welke vrouwen het meest onderdrukt worden.
Ik ga wel akkoord dat er een enorme maatschappelijke druk is om te voldoen aan het schoonheidsideaal.
Bewijs is het nooit geziene succes van alle dieet-toestanden, beauty-farms, make-up e.d.
Daarnaast moeten we de ideale vrouw en moeder zijn in combinatie met uit werken gaan.

Het ergste is dat vele vrouwen dit niet beseffen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 21:37   #17
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik ga wel akkoord dat er een enorme maatschappelijke druk is om te voldoen aan het schoonheidsideaal.
Bewijs is het nooit geziene succes van alle dieet-toestanden, beauty-farms, make-up e.d.
Daarnaast moeten we de ideale vrouw en moeder zijn in combinatie met uit werken gaan.

Islam is de oplossing artisjok. Isslam.

Laatst gewijzigd door smiley : 11 november 2008 om 21:37.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2008, 21:39   #18
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

oh jeetje wat word ik onderdrukt door mijn man oh jeetje

ik mag steeds leuke kleren en make up kopen elke week naar de beautyshop enzoverder lekker verwen weekendjes mmm lekker gaan kuren ... oh jeetje wat voel ik mij toch onderdrukt ..oh neen ik mag zelf centen gaan verdienen en toch nog 15 maanden borstvoeding hebben kunnen geven oh neen wat ben ik onderdrukt .... ik heb behoefte dat een doorsnee poco mij komt redden en me in een burka stopt ....

Laatst gewijzigd door shaddy : 11 november 2008 om 21:43.
Oud 11 november 2008, 21:40   #19
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Islam is de oplossing artisjok. Isslam.
absoluut smiley ik ben ernstig onderdrukt snik ik mag me mooimaken snik help help .... ik ga me bekeren tot de islam ... NOT
Oud 11 november 2008, 21:59   #20
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Vrouwen die het schoonheidsideaal nastreven en hier aan voldoen worden geprezen door onze maatschappij. Veel aandacht en hun ego wordt gestreeld. Maar helaas vallen ook deze vrouwen vroeg of laat in een donkere lege put als de tijd gekomen is dat ze niet meer aan dit schoonheidsideaal kunnen voldoen. Spijtig, maar een nieuwe lichting van jeugdige frisse meiden staat al te pronken en ook zij zullen vroeg of laat uitgespuwd worden als ze niet meer voldoen aan de schoonheidsidealen van dat moment.

Maar bon, als de commerce maar draait zekers!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 11 november 2008 om 22:01.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be