Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2009, 08:15   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard Liefde vanuit het geloof

Je mag mij geloven of niet maar liefde vanuit het geloof doet leven

http://www.youtube.com/watch?v=DCG4qryy1Dg
Oud 29 maart 2009, 17:51   #2
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

De spreuk voor vandaag van de Bond Zonder Naam?
Oud 29 maart 2009, 22:27   #3
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Om te kotsen. Uiteraard is de levenswijze "doe niet aan een ander wat je zelf niet wil aangedaan worden" een fantastisch gegeven. Zo leef ik mijn leven ook. Ik vind het zelfs een "heilig" principe.
Maar dat religie denkt dat ze dat hebben uitgevonden, en bij extensie bedoelen ze dan dat iemand die niet religieus is daartoe niet toe in staat is, is walgelijk. Het is een verkoopstruk en niet meer dan dat. Daarbij kan bewezen worden dat religie die levenswijze verhinderd in plaats van ze aan te moedigen.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 29 maart 2009 om 22:27.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2009, 08:07   #4
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Om te kotsen. Uiteraard is de levenswijze "doe niet aan een ander wat je zelf niet wil aangedaan worden" een fantastisch gegeven. Zo leef ik mijn leven ook. Ik vind het zelfs een "heilig" principe.
Maar dat religie denkt dat ze dat hebben uitgevonden, en bij extensie bedoelen ze dan dat iemand die niet religieus is daartoe niet toe in staat is, is walgelijk. Het is een verkoopstruk en niet meer dan dat. Daarbij kan bewezen worden dat religie die levenswijze verhinderd in plaats van ze aan te moedigen.
Een charter dat meer medeleven wenst te promoten tussen de verschillende politieke, spirituele en etnische groepen zie jij als een aanval op niet-religieuzen? Het TED, toch niet direct een bastion van religiositeit, vindt dit in ieder geval wel een "idea worth spreading".
Oud 30 maart 2009, 09:20   #5
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Een charter dat meer medeleven wenst te promoten tussen de verschillende politieke, spirituele en etnische groepen zie jij als een aanval op niet-religieuzen? Het TED, toch niet direct een bastion van religiositeit, vindt dit in ieder geval wel een "idea worth spreading".
Ik zeg toch dat het idee fantastisch is. Ik word alleen misselijk omdat ze dat idee gebruiken om zich achter te verschuilen. Door dit punt als schild te gebruiken kunnen ze mensen die de wereld willen bevrijden van het juk van religie afschilderen als "des duivels".

Het is zoals een boekpostorderbedrijf dat de eerste drie boeken aan een spotprijs verkoopt, waarna ze je maand na maand een boek zenden dat je niet wenst maar toch moet betalen. En dan adverteerd met de boodschap "3 boeken voor een euro). Het punt is dat het postorderbedrijf liegt over zijn prijs. Net zoals Religie liegt over zijn bedoelingen.

De boodschap zou veel meer impact hebben losgekoppeld van religie.
Oud 30 maart 2009, 09:33   #6
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
De boodschap zou veel meer impact hebben losgekoppeld van religie.
Dan zou er hier wel geklaagd worden over de "weigering" van religies om die boodschap te ondersteunen.

Wat ze ook doen, het is nooit goed.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2009, 11:22   #7
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Dan zou er hier wel geklaagd worden over de "weigering" van religies om die boodschap te ondersteunen.

Wat ze ook doen, het is nooit goed.
Je mist het punt. En je conclusie is fout. Een religie zoals EFL ze promoot lijkt me stukken aanvaardbaarder. Als ze zich zouden omvormen tot een humanitaire organisatie, zonder leugens, bedrog en kinderindoctrinatie, zou het WEL goed zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be