Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2008, 17:36   #1
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard Einde Vlaams Belang dankzij internet?

Ik ben van mening dat het internet het einde zal betekenen voor het Vlaams Belang.

99% van de mensen die nu op het VB stemmen hebben altijd met een excuus kunnen afkomen over waarom ze voor die partij stemmen. De ene zegt omdat het VB opkomt voor de kleine man, de andere omdat ze zelf kwaad zijn op de traditionele partijen, etc... Kortom er zijn excuses zat. 1% komt er eerlijk voor uit en zegt dat "al die zwette naar hunne land van oorsprong moeten teruggaan!".

Maar een extreme partij als het VB heeft veel vuiligheid, zowel betreft haar geschiedenis als in haar huidige partijsamenstelling. Elke partij kan natuurlijk vuiligheid in haar geschiedenis hebben maar heulen met de vijand na 6 miljoen (en meer) doden is een ramp. En dat het ook nog eens dezelfde mensen zijn die nu de partij leiden, en waarvan het programma veel lijkt op die van toen is te erg voor woorden. Kortom het VB heeft veel te verbergen en slimme mensen kunnen roet in het eten gooien.
Ze overleven nu dankzij de domheid van een deel van de bevolking. Deze mensen hebben alleen hun tv en radio (en VB krantje) met een beperkte zendtijd en kennen het echte verhaal dan ook niet. Sommige gebruiken dit natuurlijk als excuus...

Dus als binnen x-aantal jaren de huidige bejaarden er niet meer zullen zijn (1 van de belangrijkste groep stemmers), de mensen zich meer en meer met internet bezighouden, er sneller en méér kennis verspreid wordt, etc...mensen niet meer met een excuses kunnen afkomen. Alles wordt dan duidelijker en schokkende video's als oa te zien op http://www.youtube.com/results?searc...&search=Search krijgt iedereen dan voorgeschoteld.
DAN ben je een racist of niet, en een andere excuus om voor een dergelijke partij te stemmen zal niet meer aanvaard worden door de normale mens.

Ik heb zelf ook korte internetcursussen gegeven aan voornamelijk oudere mensen en dit i.s.m. Stad Antwerpen. En de mensen zonder internet weten helemaal niets af van wat er echt in de wereld gaande is. Zelfs als ze een discussie starten over een bepaald onderwerp klopt het van geen kanten. Dat krijg je als je het van internetloze mensen overneemt of daarmee, als een eveneens internetloze, een discussie had.
Maar op het internet bekijk je dit van verschillende kanten en dan krijg je daar als mens een eigen mening. Onwaarheden komen snel naar boven en de waarheid is vaak niet wat men beweert.

Kortom het internet en haar kennis is de grootste zorg voor het VB.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 17:55   #2
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Belachelijk. Het is net via internet dat mensen te weten komen wat de regimemedia verzwijgen. Het is net om die reden dat Peter van Velthoven (ne sos natuurlijk) ooit een ballonnetje opliet om het internet in belgique te censureren. Hij wou net als China internet sites die niet wenselijk waren blokkeren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 18:16   #3
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
Ik ben van mening dat het internet het einde zal betekenen voor het Vlaams Belang.

99% van de mensen die nu op het VB stemmen hebben altijd met een excuus kunnen afkomen over waarom ze voor die partij stemmen. De ene zegt omdat het VB opkomt voor de kleine man, de andere omdat ze zelf kwaad zijn op de traditionele partijen, etc... Kortom er zijn excuses zat. 1% komt er eerlijk voor uit en zegt dat "al die zwette naar hunne land van oorsprong moeten teruggaan!".

Maar een extreme partij als het VB heeft veel vuiligheid, zowel betreft haar geschiedenis als in haar huidige partijsamenstelling. Elke partij kan natuurlijk vuiligheid in haar geschiedenis hebben maar heulen met de vijand na 6 miljoen (en meer) doden is een ramp. En dat het ook nog eens dezelfde mensen zijn die nu de partij leiden, en waarvan het programma veel lijkt op die van toen is te erg voor woorden. Kortom het VB heeft veel te verbergen en slimme mensen kunnen roet in het eten gooien.
Ze overleven nu dankzij de domheid van een deel van de bevolking. Deze mensen hebben alleen hun tv en radio (en VB krantje) met een beperkte zendtijd en kennen het echte verhaal dan ook niet. Sommige gebruiken dit natuurlijk als excuus...

Dus als binnen x-aantal jaren de huidige bejaarden er niet meer zullen zijn (1 van de belangrijkste groep stemmers), de mensen zich meer en meer met internet bezighouden, er sneller en méér kennis verspreid wordt, etc...mensen niet meer met een excuses kunnen afkomen. Alles wordt dan duidelijker en schokkende video's als oa te zien op http://www.youtube.com/results?searc...&search=Search krijgt iedereen dan voorgeschoteld.
DAN ben je een racist of niet, en een andere excuus om voor een dergelijke partij te stemmen zal niet meer aanvaard worden door de normale mens.

Ik heb zelf ook korte internetcursussen gegeven aan voornamelijk oudere mensen en dit i.s.m. Stad Antwerpen. En de mensen zonder internet weten helemaal niets af van wat er echt in de wereld gaande is. Zelfs als ze een discussie starten over een bepaald onderwerp klopt het van geen kanten. Dat krijg je als je het van internetloze mensen overneemt of daarmee, als een eveneens internetloze, een discussie had.
Maar op het internet bekijk je dit van verschillende kanten en dan krijg je daar als mens een eigen mening. Onwaarheden komen snel naar boven en de waarheid is vaak niet wat men beweert.

Het Vlaams Belang is nog de enige partij die opkomt voor de Vlamingen.

Al de andere partijen zijn zijn linkse tot extreemlinkse xenocratische sleurpartijen waarvan sommigen zich zelfs regelrecht bezondigen aan anti-Westerse islamcollaboratie.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 3 februari 2008 om 18:17.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 18:24   #4
Pontus
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
VBers zijn nochthans heel sterk vertegenwoordigd op het internet, dat is dan ook de enige plaats waar ze zonder risico op gestapo praktijken hun mening nog kwijt kunnen.
Pontus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 18:31   #5
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontus Bekijk bericht
VBers zijn nochthans heel sterk vertegenwoordigd op het internet, dat is dan ook de enige plaats waar ze zonder risico op gestapo praktijken hun mening nog kwijt kunnen.
Zitten er hier volgens u op het forum ook van die gestapopraktijkenopiniemakers ?
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 18:37   #6
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Belachelijk. Het is net via internet dat mensen te weten komen wat de regimemedia verzwijgen. Het is net om die reden dat Peter van Velthoven (ne sos natuurlijk) ooit een ballonnetje opliet om het internet in belgique te censureren. Hij wou net als China internet sites die niet wenselijk waren blokkeren.
Walgelijk! Heb je hier een bron over?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 18:40   #7
Gargamel
Banneling

Standaard

Misschien gedaan met het VB.
Maar met zekerheid van vele andere politiekers.En ook het bibberhuis uit Laken.
Nu de mensen toegang hebben tot internet, en de zakkenwassers niet meer kunnen sjoemelen,zonder we dit weten in de kortste seconden.

Wat zei Verafkloot ook weer,internet toegangelijk voor iedereen,sja,moest je weten welke doorn dat is in sommigen hun graaiende poten
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 18:45   #8
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Moet jij nu weeral een bron hebben,gewoon politics.be eens volgen zou U heel veel leren,maar je moet het nog willen lezen ook hé,ik betwijfel of jij zelfs die moeite wil doen,maar van BUBers mag je niet TE veel verwachten hé
Oud 3 februari 2008, 18:59   #9
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik herinner mij zo'n discussie ten tijde van Hans Van Temsche waar men de sites van onder meer Blood and Honour, Combat 18 en een trits Amerikaanse sites wou blokkeren.

Maar in �*lle studies op Europees niveau over 'extreem-rechts' willen sites blokkeren waarvan de servers in de VS staan omdat die daar niet optreden tegen dat soort sites.

Nu ben ik geen liefhebber van die mannen maar als je op sleutelwoorden gaat beginnen sluiten kan je heel wat meepakken die daar niet thuishoort.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 19:06   #10
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar een extreme partij als het VB heeft veel vuiligheid
Heb je die van uw rooie vrienden als eens gezien?
Ik heb hier een hele waslijst liggen thuis;hetgeen ik allemaal heb man daar kan jij zelfs binnen 10j nog zoveel niet van het vb zeggen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 19:11   #11
Marlboro
Banneling

Standaard

Het vb is idd de enige partij die voor vlaanderen nog opkomt.Al de rest is het kapot aan het maken door alles simpelweg toe te laten en zeker als het om hun moslimvrienden gaat.

Men gaat subsidies gaan geven van ons geld aan moskeeen?Ondertussen zijn er kerken in ermbarmelijke staat aan toe en wat zeggen ze dan?Er is geen geld,,ttsss,typisch apenland.

Dan was er hier eens een extreem zware overstroming en wat zegde men;er is geen geld voor of geen geld genoeg voor om die mensen te vergoeden?
Ze kunnen wel ieder jaar 12miljard euro naar wallonie versassen?;-/

In antwerpen op de markt was er zelfs nog nauwelijks nederlands te bespeuren;de marktkramers zetten hun producten int frans en.....arabisch.

In brussel al eens geweest?Ik wel en wat ik daar allemaal zie is zeer zorgwekkend.
Ik zie zelfs meer arabische opschriften dan zelfs het frans,zover is het aan het komen.
Laksheid en doe maar,geen probleem beleid en zo geven ze de paplepel in de mond zoals ze zeggen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 19:13   #12
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Laten we zeggen dat het internet de burger in het algemeen mondiger maakt. De flaters van álle partijen en politici worden onmiddellijk opgepikt door een grote groep politiek geïnteresseerden, er wordt over gediscussiëerd en sneller dan ooit op mistoestanden gereageerd. En dat kunnen we uiteraard alleen maar toejuichen.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 19:14   #13
Gargamel
Banneling

Standaard

De Rode kamaraden

http://soswatch.skynetblogs.be/archive-day/20060824
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 20:03   #14
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laten we zeggen dat het internet de burger in het algemeen mondiger maakt. De flaters van álle partijen en politici worden onmiddellijk opgepikt door een grote groep politiek geïnteresseerden, er wordt over gediscussiëerd en sneller dan ooit op mistoestanden gereageerd. En dat kunnen we uiteraard alleen maar toejuichen.
Herinner je je enkele maanden terug het voorstel in Italië om de blogs te verplichten om met 'professionele' journalisten te gaan werken als ze nog wilden publiceren en dat men alle blos uit het buitenland aan banden wilde leggen?

Het heeft de burger mondiger gemaakt. Niet dat iedereen daar op zo'n schitterende manier mee omspringt maar 't is inderdaad een sterk middel.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 20:11   #15
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Het is juist dankzij het internet dat ik VB zou stemmen. Als Vlaming in het buitenland is dat nl. de enige manier om op de hoogte te blijven van wat er zo allemaal gebeurt in den belgique.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 20:42   #16
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Droom zacht, beste vriend. In tegenstelling tot wat u denkt, is het internet voor mij juist een bron van heel veel informatie die in de lijn ligt van het Vlaams Belang maar die in de reguliere media wordt verzwegen.

Maar goed, ik gun u van harte uw eigen illusie!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2008, 01:25   #17
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontus Bekijk bericht
Dat LIJKT alleen maar zo. Het zijn steeds dezelfde mensen met meerdere accounts.
Oud 4 februari 2008, 01:40   #18
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Kijk dat is wat ik bedoel met een gevaar voor partijen met vuiligheid. Bedenk dat dit gebeurt voor het VB op grote schaal en dat iedereen een internetaansluiting heeft én hiermee overweg kan gaan? Dit is een kwestie van jaren.
Oud 4 februari 2008, 01:43   #19
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat LIJKT alleen maar zo. Het zijn steeds dezelfde mensen met meerdere accounts.
Durft u deze bewering bij de moderatie aankaarten? Meerdere accounts erop nahouden is immers een reden om van dit forum geband te worden (en in het verleden zijn er al enkele slachtoffers gevallen; ik denk aan bijvoorbeeld de beruchte "Bruno*").

Ik denk echter dat u hier maar uit uw nek kletst...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2008, 01:48   #20
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Het is juist dankzij het internet dat ik VB zou stemmen. Als Vlaming in het buitenland is dat nl. de enige manier om op de hoogte te blijven van wat er zo allemaal gebeurt in den belgique.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Droom zacht, beste vriend. In tegenstelling tot wat u denkt, is het internet voor mij juist een bron van heel veel informatie die in de lijn ligt van het Vlaams Belang maar die in de reguliere media wordt verzwegen.

Maar goed, ik gun u van harte uw eigen illusie!
Niet iedereen is een die hard fan zoals jullie. Ik heb meerdere discussies gehad met VB stemmers die ik tegenkom tijdens mijn werktijd. Die mensen kunnen erg kwaad worden als je het niet eens bent met hen, en het draait allemaal om de volgende zin "het klopt niet wat je zegt!". En hoeveel stemmen erop omdat ze denken dat het niet verkeerd is? Op TV kunnen ze er deftig uitzien...maar op het internet komt het ware gezicht naar boven.

Laatst gewijzigd door Moby : 4 februari 2008 om 01:55.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be