Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2008, 16:22   #1
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard Ik ben voorstander van opsplitsing van Turkije in een Koerdisch en Turks gebied

Veel Koerden zorgen voor veel overlast in Turkije. In de Turkse steden maken Koerdische bendes de straten onveilig. Ze zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit. Het opleidingsniveau is laag en de werkloosheid is hoog onder deze bevolkingsgroep. In de toeristische gebieden vallen ze de toeristen lastig. Ook komt bendevorming bij Koerden voor en leven ze in een stammencultuur. Koerden zijn geen Turken. Daarom ben ik een voorstander van het opsplitsen van Turkije in een Turks en een Koerdisch gebied. Daarna zou er een volksuitwisseling moeten plaatsvinden waarbij alle Koerden in Turkije naar Koerdistan gaan en alle Turken naar Turkije gaan. Dan is Turkije voorgoed van hen verlost.

Dus, voortaan zeg ik net als de Vlamingen: Turkije onafhankelijk!
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 16:37   #2
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Splitsen!

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 16:41   #3
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Zeg dat niet in Turkije : daarvoor vlieg je in de gevangenis.

Het zou al fraai zijn moest er in Europa een consensus bestaan tussen Koerden en Turken om elkaar met rust te laten, elkaars restaurants niet in brand te steken enz..

& Wat zou je denken van het huldigen van dezelfde principes door de "Europeanen" :alle turken naar Turkije, liefst de ca. 180.000 Anatoliërs die
dank zij de turkse bezetting van Noord-Cyprus in dat land gedropt werden ?

(De oorspronkelijke Turks-Cyprioten mogen vanzelfsprekend blijven resp. terugkeren naar hun huizen op wat nu "Grieks" Cyprus is.)

....

De Grieken, Armeniërs enz.. die voor WO I in wat nu Turkije is woonden, waren waarschijnlijk ook allemaal criminelen ? & Waaroim wilden de bulgaarse
turken die net voor 1989 naar Turkije emigreerden zo graag terug naar Bulgarije ? Misschien is er wel nog altijd iets niet "in orde" in het turkse paradijs ? Jij woont toch ook in Nederland, zoals er miljoenen anderen in de EU wonen (van mij mag je blijven, maar er zijn er steeds meer anderen die het moeilijk hebben met je aanwezigheid)...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 16:56   #4
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht

Het zou al fraai zijn moest er in Europa een consensus bestaan tussen Koerden en Turken om elkaar met rust te laten, elkaars restaurants niet in brand te steken enz..

& Wat zou je denken van het huldigen van dezelfde principes door de "Europeanen" :alle turken naar Turkije, liefst de ca. 180.000 Anatoliërs die

(De oorspronkelijke Turks-Cyprioten mogen vanzelfsprekend blijven resp. terugkeren naar hun huizen op wat nu "Grieks" Cyprus is.)

....

De Grieken, Armeniërs enz.. die voor WO I in wat nu Turkije is woonden, waren waarschijnlijk ook allemaal criminelen ? & Waaroim wilden de bulgaarse
turken die net voor 1989 naar Turkije emigreerden zo graag terug naar Bulgarije ? Misschien is er wel nog altijd iets niet "in orde" in het turkse paradijs ? Jij woont toch ook in Nederland, zoals er miljoenen anderen in de EU wonen (van mij mag je blijven, maar er zijn er steeds meer anderen die het moeilijk hebben met je aanwezigheid)...
De Armeniers vormden een minderheid in alle Turkse gebieden. Een groot deel van de Armeniers was na de uitbraak van WO I aan het moorden geslagen in oost Anatolie doordat het Turkse rijk "ziek" was en als zwak werd beschouwd. De Turken hadden besloten deze Armeniers naar Syrie te reloceren. Syrie was toen Ottomaanse grondgebied. Na het uiteenvallen van het Ottomaanse rijk behoorde Syrie niet meer tot Turkije en vielen de Armeniers buiten de Ottomaanse gebieden. Na de Turkse onafhankelijkheidsoorlog die volgde op WO I vond er een bevolkingsuitwisseling plaats tussen Turkije en Griekenland. De Turken in de Griekse gebieden (Thracie uitgezonderd) werden naar Turkije gestuurd en de Grieken in de Turkse gebieden werden naar Griekenland gestuurd.

Cyprus is een zeer complex probleem. De Turken en de Grieken op het eiland konden niet goed samenleven. De EOKA onder leiding van Macharios voerde moordpartijen uit op Turken. Overal in het land vonden gevechten plaats. In 1974 vond er een staatsgreep plaats waarop de Turken besloten het eiland binnen te vallen op basis van een verdrag. Ik denk dat een tweestaten oplossing beter is. Wel zouden de Turks Cyprioten wat land moeten inleveren omdat er verhoudingsgewijs meer Grieken wonen op het eiland. Als de Turks-Cyprioten dan besluiten dat de nieuwe Turkse inwoners terug moeten, dan moeten ze maar terug.

Als de Nederlandse regering besluit dat ik moet vertrekken, dan zal ik met pijn in het hart vertrekken. In Turkije kan ik ook wel een goed bestaan opbouwen.
Oud 19 oktober 2008, 17:05   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

tof dat je daar voorstander van bent.....

Maarreuh.....is het wel zo een goed idee dat Turken en Koerden die in de EU wonen zich daarmee nog bemoeien?
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 17:26   #6
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Veel Koerden zorgen voor veel overlast in Turkije. In de Turkse steden maken Koerdische bendes de straten onveilig. Ze zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit. Het opleidingsniveau is laag en de werkloosheid is hoog onder deze bevolkingsgroep. In de toeristische gebieden vallen ze de toeristen lastig. Ook komt bendevorming bij Koerden voor en leven ze in een stammencultuur. Koerden zijn geen Turken. Daarom ben ik een voorstander van het opsplitsen van Turkije in een Turks en een Koerdisch gebied. Daarna zou er een volksuitwisseling moeten plaatsvinden waarbij alle Koerden in Turkije naar Koerdistan gaan en alle Turken naar Turkije gaan. Dan is Turkije voorgoed van hen verlost.

Daar kan niemand iets tegen hebben, gedwongen volksverhuizing uitgezonderd, maar verleg je slagveld niet deze kant uit svp.
Oud 19 oktober 2008, 17:27   #7
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De stelling dat Koerden geen Turken zijn gaat wel lijnrecht in tegen de officiële staatsreligie in Turkije. Ataturk zou er niet mee kunnen lachen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 18:48   #8
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht

....

Overigens denk ik niet dat een meerderheid van de Nederlanders voor het uitwijzen van Turken is. Turken en Nederlanders gaan over het algemeen goed met elkaar om. Ik denk dat op dit moment meer Nederlanders positief over Turken denken dan negatief. Ik hoop dat de vriendschappen in de toekomst nog sterker worden en dat de Turken een grotere bijdrage aan de samenleving gaan leveren.
Oud 19 oktober 2008, 18:50   #9
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Koerden zijn geen Turken. Daarom ben ik een voorstander van het opsplitsen van Turkije in een Turks en een Koerdisch gebied. Daarna zou er een volksuitwisseling moeten plaatsvinden waarbij alle Koerden in Turkije naar Koerdistan gaan en alle Turken naar Turkije gaan.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 18:53   #10
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
tof dat je daar voorstander van bent.....

Maarreuh.....is het wel zo een goed idee dat Turken en Koerden die in de EU wonen zich daarmee nog bemoeien?
We moeten ons inderdaad meer bezighouden met de ontwikkelingen in Nederland. Toch zijn er ook veel Nederlanders en Vlamingen die zich daarmee bemoeien hoor Velen op dit forum hebben ook een mening over wat zich daar plaatsvindt.
Oud 19 oktober 2008, 19:04   #11
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We moeten ons inderdaad meer bezighouden met de ontwikkelingen in Nederland. Toch zijn er ook veel Nederlanders en Vlamingen die zich daarmee bemoeien hoor Velen op dit forum hebben ook een mening over wat zich daar plaatsvindt.
Je meent het zonder meer goed, daar twijfel ik geen moment aan.

Mag jouw dochter (hypothetisch) met een Hollandse jongen (man) trouwen?
Geef een eerlijk antwoord.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 19 oktober 2008 om 19:05.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 19:22   #12
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Je meent het zonder meer goed, daar twijfel ik geen moment aan.

Mag jouw dochter (hypothetisch) met een Hollandse jongen (man) trouwen?
Geef een eerlijk antwoord.
Laat ik het zo zeggen. Mijn zoon mag ook niet met een Nederlandse vrouw trouwen Ik zou zelf ook niet met een Nederlandse vrouw trouwen. Begrijp me niet verkeerd. Ik vind Nederlandse vrouwen onweerstaanbaar mooi en lief. Bij mij op het werk en op de sportschool dartelen een aantal mooie Nederlandse vrouwen rond waardoor ik het heel warm krijgen. Ik vind dat Nederlandse vrouwen en Nederlandse mannen voorbestemd zijn voor elkaar. Ik ben tegen interculturele en interraciale huwelijken. Dit bedreigt het voortbestaan van de oorspronkelijke autochtone bevolking. De vorming van de verschillende volkeren en rassen op aarde heeft duizenden jaren geduurd. Ik vind niet dat we het recht hebben deze volkeren en rassen op het spel te zetten. Ik zou mijn kinderen proberen te stimuleren een Turkse partner te zoeken. Ik zou ze ook leren waarom ik dat belangrijk vind. Als ze echter toch voor een niet-Turkse partner kiezen zal ik dat accepteren.

Uiteraard deelt niet iedere Turk zijn mening met mij.

Waarschijnlijk zul je mij nu een achterlijk ultra-nationalitisch persoon zien . Ik hoop dat dat niet het geval is.

Laatst gewijzigd door Turkse Nederlander : 19 oktober 2008 om 19:35.
Oud 19 oktober 2008, 19:48   #13
Agir Agit
Vreemdeling

Agir Agit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De turken geloven in hun eigen leugens hehe. koerdische bendes maken de straten onveilig, ze zijn vertegenwoordigd in crimnaliteit, opleidingsniveau is laag, werkloosheid hoog bla bla... is wel niet moeilijk als jullie het oosten van turkije waar al de koerden wonen achtergesteld laten, geen stroom, geen straten, geen lichten, geen scholen oftewel scholen zonder elektriciteit en verwarming om de 500km maar de scholen hebben wel een supermodern website omdat dit belangrijk is om aan europa te tonen. in achtergestelde gebieden komt natuurlijk geen fabriek dus is daar de werkloosheid hoog en vertrekken veel koerden naar steden om daar te werken. legaal en illegaal werken om brood te kunnen eten. maar het is zeker niet dat als de koerden terug naar oosten gaan dat er geen overlast zal zijn. want de koerden zorgen voor het kleine overlast en de grootste overlast gebeurt door turkse ambtenaren, sjoemelen met belastingen, subsidies ... daardoor komen al deze problemen. Turks nederland jij zelf komt uit turkije omdat er hier meer werk was in de tijd en hier zijn zelf meer turken die voor overlast zorgen, bendevorming, drugstrafic, belastingontduiking, vrouwenhandel, gokken ... dus als de turken ook terug vertrekken zou hier ook geen problemen meer zijn. ik begrijp niet dat jij je eigen leugens gelooft. turkse nationalisme komt altijd voor de waarheid bij jullie. geloof jij maar je eigen leugens

maar zo is omgekeerd ook
Agir Agit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 20:03   #14
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Agir Agit Bekijk bericht
De turken geloven in hun eigen leugens hehe. koerdische bendes maken de straten onveilig, ze zijn vertegenwoordigd in crimnaliteit, opleidingsniveau is laag, werkloosheid hoog bla bla... is wel niet moeilijk als jullie het oosten van turkije waar al de koerden wonen achtergesteld laten, geen stroom, geen straten, geen lichten, geen scholen oftewel scholen zonder elektriciteit en verwarming om de 500km maar de scholen hebben wel een supermodern website omdat dit belangrijk is om aan europa te tonen. in achtergestelde gebieden komt natuurlijk geen fabriek dus is daar de werkloosheid hoog en vertrekken veel koerden naar steden om daar te werken. legaal en illegaal werken om brood te kunnen eten. maar het is zeker niet dat als de koerden terug naar oosten gaan dat er geen overlast zal zijn. want de koerden zorgen voor het kleine overlast en de grootste overlast gebeurt door turkse ambtenaren, sjoemelen met belastingen, subsidies ... daardoor komen al deze problemen. Turks nederland jij zelf komt uit turkije omdat er hier meer werk was in de tijd en hier zijn zelf meer turken die voor overlast zorgen, bendevorming, drugstrafic, belastingontduiking, vrouwenhandel, gokken ... dus als de turken ook terug vertrekken zou hier ook geen problemen meer zijn. ik begrijp niet dat jij je eigen leugens gelooft. turkse nationalisme komt altijd voor de waarheid bij jullie. geloof jij maar je eigen leugens

maar zo is omgekeerd ook
Er wordt genoeg geinvesteerd in de infrastructuur in de Koerdische gebieden. Het is dan aan de Koerden zelf om fabrieken en bedrijven te beginnen. De vermogende Koerden vertrekken echter naar west Turkije en gaan daar hun zaakje beginnen. Veel Koerden zijn alleen maar aan het zeuren tegen Turkije maar ze zijn zelf verantwoordelijk. Koerdische criminelen vormen niet alleen bendes in de Koerdische gebieden, ook in de Turkse gebieden vormen ze bendes en zorgen ze voor overlast. Jij hebt het over stelende Turkse ambtenaren. Waarom heb je het niet over de stelende Koerdische Aga's die hun eigen onderdanen onderdrukken? Het aga systeem is het meest achterlijke systeem op aarde.

Jij weet net zo goed als ik dat Koerden crimineler zijn dan Turken. Dit is zowel in Nederland als in Turkije het geval. Turken zijn gemiddeld als mens veel beter dan Koerden. Ik ken maar weinig Koerden die ik kan vertrouwen. De Nederlanders beginnen dit ook al te leren. In de Scandinavische landen weten ze het al.

Laat Turkije maar opsplitsen en de Koerden naar de Koerdische gebieden vertrekken. Dan zijn de Turken eindelijk van ze verlost.
Oud 19 oktober 2008, 20:12   #15
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Een Koerdische vrouw verkracht door haar oom en vermoord door haar vader:

http://www.youtube.com/watch?v=X25doohDJm8

Een Yezidische Koerdische vrouw doodgestenigd:

http://www.youtube.com/watch?v=G_ZWT...eature=related
Oud 19 oktober 2008, 20:17   #16
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Illegale Koerd verkracht Britse vrouw:

http://www.timesonline.co.uk/tol/new...icle713015.ece
Oud 19 oktober 2008, 20:19   #17
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Norwegen deporteert 50 Iraakse criminele Koerden naar Noord Irak:

http://www.liveleak.com/view?i=bb5_1218705177
Oud 19 oktober 2008, 20:21   #18
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij weet net zo goed als ik dat Koerden crimineler zijn dan Turken.
Dit is zowel in Nederland als in Turkije het geval. Turken zijn gemiddeld als mens veel beter dan Koerden. Ik ken maar weinig Koerden die ik kan vertrouwen.
Racisme ?

Laatst gewijzigd door parcifal : 19 oktober 2008 om 20:21.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 20:25   #19
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Koerdische bendes zorgen voor enorme overlast in Nashville, USA:

http://www.nashvillecitypaper.com/ne...iewStory=56917

Wat citaten:

"Kurdish gang’s violent roots traced back to violent homeland"

"But within just the last year, the Kurdish Pride Gang has transformed itself into a force to be reckoned with — a loosely organized and mysterious group of young, tough immigrant teens seemingly bent on simply exerting their ability to exert brute force on the streets of Nashville."

"And since that transformation, the letters KPG have become synonymous with some of the most violent and dangerous crimes — redemption-style beatings, attempted hits and even police shootings — that Nashville has seen recently."
Oud 19 oktober 2008, 20:25   #20
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Racisme ?
Is het racisme wanneer ik zeg dat Marokkanen gemiddeld crimineler zijn dan Nederlanders?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be