Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2008, 19:19   #1
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard Baby maandenlang gruwelijk mishandeld door neo-nazi

Het Laatste Nieuws

De Britse eerste minister Gordon Brown belooft maatregelen te nemen na de dood van een 17 maanden oude baby. Het kind was maandenlang mishandeld zonder dat de sociale diensten, die het gezin in de gaten hielden, iets hadden opgemerkt.

In de zeventien maanden dat de kleine leefde, werd hij voortdurend geslagen door de 32-jarige partner van de moeder, een neo-nazi. Sociaal werkers, de politie en gezondheidszorgmedewerkers merkten tijdens meer dan zestig bezoeken kennelijk niet op dat hij talloze verwondingen had.

Gebroken rug, acht gebroken ribben, ...
Baby P was zo hard geslagen dat hij een gebroken ruggetje en acht gekneusde ribben had en vanaf zijn middel verlamd was. Ook waren zijn oren en lippen gescheurd en miste hij vingernagels en vingertoppen. Waarschijnlijk is het jongetje uiteindelijk overleden door ademhalingsproblemen na een harde klap in zijn nek.

Doodslag, maar geen moord
De partner van de moeder is dinsdag schuldig bevonden aan de dood van het kind, maar vrijgesproken van moord. De man, een verzamelaar van nazi-memorabilia, werd in de rechtbank beschreven als "sadistisch en gefascineerd door pijn". De 27-jarige moeder is ook schuldig omdat ze niets deed om haar baby te beschermen en mogelijk zelf betrokken was bij de mishandelingen.

50 verwondingen
De kleine P. liep in 2007 over een periode van amper acht maanden meer dan 50 verwondingen op. Meer dan 60 maal kregen de ouders bezoek van sociale werkers en gezondheidsexperts, maar niemand achtte het noodzakelijk om de baby bij zijn moeder weg te halen. Die slaagde er telkens in om de experts te doen geloven dat de verwondingen het resultaat waren van valpartijen en andere incidenten.

"Boos"
De dood van het kindje heeft de Britten niet alleen geshockeerd en bedroefd, maar maakt hen ook boos, verklaarde Brown tijdens het wekelijkse vragenuurtje in het parlement. "Het is nu aan de regering om maatregelen te nemen om kinderen beter te beschermen", zo zei hij. Volgens de arts die het babylijkje onderzocht, zou het kind een tand hebben ingeslikt nadat hij een gewelddadige slag op het hoofd kreeg. Daarnaast miste de baby ook enkele vingernageltjes en liep hij minstens acht ribbreuken op. Om de verwondingen van het kindje tijdens de bezoeken van de sociale werkers te verbergen, smeerde het koppel er chocolade op.

Pediater
De eerste tekenen van mishandeling dateren van december 2006, een maand nadat de nieuwe vriend van de moeder bij hen introk. P. overleed in augustus 2007 aan wiegendood, twee dagen nadat een pediater het kind onderzocht en niets abnormaals had opgemerkt. Het contract van die pediater werd na de affaire door het ziekenhuis waarvoor hij werkte, niet verlengd. Twee leden van de sociale diensten en een jurist hebben een schriftelijke waarschuwing gekregen voor hun rol in de zaak, maar kregen voor de rest geen andere sanctie. (mvl/afp/gb)

Knettergek, de zoveelste in een lange rij...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 19:24   #2
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Knettergek, de zoveelste in een lange rij...
Knettergek ok, maar die lange rij wil ik wel eens zien...
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 19:28   #3
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Uitschot
Vette Pois(s)on is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 19:32   #4
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Is de politieke voorkeur van die freak relevant?
Oud 12 november 2008, 19:36   #5
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
tuurlijk, tis ne extreemrechtse
Oud 12 november 2008, 19:37   #6
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. Bizarre levenshouding en -overtuiging (ook politiek) gaat goed samen met een gebrek aan verstandelijke vermogens.
Kijk naar de daden van andere geschiften zoals Van Themse, en de FN-senator en zijn vet Vlaams Blok OCMW-vriendje...
Om er maar twee te vernoemen.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 19:41   #7
Graziëlla
Schepen

Graziëlla's schermafbeelding

Standaard

schan-da-lig! schan-da-lig!
Ik wordt echt misselijk als ik dit lees. Dit arme kindje, waar heeft het zijn ongeluk aan verdient? In zijn korte leventje zoveel pijn en miserie moeten meemaken, dit kindje heeft echt pech gehad in zijn leventje.

Sommige ouders zijn het echt niet waard 'ouders' te zijn. En ik wijs ook naar de moeder. Hoe is dit mogelijk dat zij dat liet begaan? Een normale moeder laat dit toch niet gebeuren?
Ik kan niet anders denken dan dat die 'ouders', en toch tenminste die moeder, mentaal serieus achterlijk was.

Als ik zoiets lees dan zou ik beginnen denken van dat sommige ouders niet beter verdienen dan gesteriliseert te worden.
Oud 12 november 2008, 19:44   #8
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. Bizarre levenshouding en -overtuiging (ook politiek) gaat goed samen met een gebrek aan verstandelijke vermogens.
Kijk naar de daden van andere geschiften zoals Van Themse, en de FN-senator en zijn vet Vlaams Blok OCMW-vriendje...

Ik dacht nog eerst dat uw een gruweldaad wilde aanklagen, maar blijkbaar is het u meer te doen om deze te linken aan VB.
Vette Pois(s)on is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 19:46   #9
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat vroeg ik me ook af.
Zulk een daad is al afschuwelijk genoeg...
Jammer dat bepaalde groeperingen uit zo een drama nog politiek gewin willen slaan...
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 19:47   #10
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jammer dat bepaalde groeperingen uit zo een drama nog politiek gewin willen slaan...
Oud 12 november 2008, 19:48   #11
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Ik dacht nog eerst dat uw een gruweldaad wilde aanklagen, maar blijkbaar is het u meer te doen om deze te linken aan VB.
Inderdaad.
Waarschijnlijke zijn ze zelfs blij dat dit gebeurd is.
Oud 12 november 2008, 19:51   #12
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is nog een klein verschilletje tussen een racistisch lied zingen en een baby folteren, weet je.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 20:38   #13
Pierette
Banneling

Standaard

Ik vind het zeer ongepast, totaal gebrek aan respect voor een overleden kind, om zo vreselijke feiten te gebruiken op politieke fora en doeleinden.
Pierette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 20:49   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Even schandelijk als de mensen die daar in Frankrijk gearresteerd zijn omdat ze sabotagedaden op de spoorwegen aan het voorbereiden waren.

Slechte karakters worden aangetrokken door ekstremistische groepjes, de ene zot naar ekstreem links, de andere naar ekstreem rechts.

De allerslechtste karakters plegen dan ook zo'n afschuwelijke misdrijven.

De beste maatschappelijke reaktie: het gevang in voor vele jaren. (uitzondering voor de aller-allerergsten: de doodstraf)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 21:29   #15
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je beseft toch dat dit de énige reden is waarom BVL zich hier op dit forum begeeft?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 21:32   #16
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ah, ik vroeg me al af waar de obligate verwijzing naar het VL. Belang bleef
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 21:32   #17
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, je kent hem...

Citaat:
Pierette
Ik vind het zeer ongepast, totaal gebrek aan respect voor een overleden kind, om zo vreselijke feiten te gebruiken op politieke fora en doeleinden.

LOL

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 21:43   #18
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kleine P. liep in 2007 over een periode van amper acht maanden meer dan 50 verwondingen op. Meer dan 60 maal kregen de ouders bezoek van sociale werkers en gezondheidsexperts, maar niemand achtte het noodzakelijk om de baby bij zijn moeder weg te halen. Die slaagde er telkens in om de experts te doen geloven dat de verwondingen het resultaat waren van valpartijen en andere incidenten.
En dat noemt zich dan 'gezondheidsexperts'? Voor mijn part zijn die even schuldig als dat uitschot dat deze gruweldaden op zijn geweten heeft. Zulke mensen moesten op staande voet ontslaan worden en NOOIT nog in aanraking komen met kinderwelzijn. ZIJ hadden de macht en de bevoegdheid om dit drama te voorkomen.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 23:32   #19
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

vandaag op de site van het nieuwsblad "moeder vergiftigd zoontje omdat hij lastig was"

Het is blijkbaar populair om tegenwoordig uw eigen kinderen te vermoorden!

Steeds vaker leest men over voorvallen waarin de moeder of vriend of zo de eigen kinderen vermoord!

Is de wereld gek geworden?

welk normaal mens vermoord nu zijn eigen kind? En dikwijls heel jonge kinderen zoniet baby's?

Ik snap het echt niet meer zenne, dit gaat tegen al mijn logisch denkvermogen in.

Als u kind dan zo lastig is of wat dan ook zet het dan bij kind en gezin af met een brief of weet ik veel maar je moet daarvoor toch je eigen kind niet vermoorden.

gaat mijn petje te boven maar voor mij mogen ze voor die daders gerust een middeleeuwse folterstraf terug in voeren. levend villen of zo iets wat lang genoeg pijn doet
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2008, 23:52   #20
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Geef eens een link naar een artikel dat er meer over vertelt a.u.b. Want, met al m'n respect, ik geloof toch niet klakkeloos de propaganda die de eerste de beste hier komt spuien... Het ligt er een beetje te dik op vind ik.
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be