![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht daarnet aan iets;
Als ge een vierkant in twee knipt hebt ge 2 rechthoeken en dus in feite 8 kanten. Als je die twee rechthoeken dan kruislings over elkaar legt heb je ineens 12 kanten. Je zou dan zeggen; "He, 12 kanten, dat zijn 3 vierkanten". Maar als je die kruisvorm met zijn 12 kanten verdeelt in vierkanten heb je zo maar eventjes vijf vierkanten. Vijf vierkanten, dat zijn 20 kanten. En remember; we zijn begonnen met 4 kanten. Tegen nu zal u wel doorhebben dat we dat proces met onze vijf nieuwe vierkanten kunnen herhalen. In twee stappen zitten we dus aan 25 vierkanten, zijnde 100 kanten. Iedereen kan nog volgen? Welaan dan; laten we nu even deze situatie wiskundig bekijken. We hebben 1 vierkant (of vier kanten) en dat knippen we in twee en daar na in vijf. We hebben dus 4 kanten die we vermenigvuldigen met 2 en daarna met 5. 4*2*5=40. Dat zijn er zo maar eventjes 60 minder dan via onze methode. Kortom; dit moet een nieuw soort wiskunde zijn. Nu is mijn vraag; moet ik zoiets ergens melden want ik denk toch dat men dit aan de universiteiten van dit land wel mag weten. Ze gaan daar immers heel wat berekeningen moeten herzien.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dit is iets voor firestone....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() meer iets voor havana of Dronkoers als hij thuiskomt na het werk lijkt me
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stuur het naar Reynders, misschien kan hij er iets mee doen om de begroting uit te leggen: "het is een ander soort wiskunde, weet je wel"
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Awel dit is nu es interessant sie... Hoe maak ik uit een vierkant 5 vierkanten... Zou het lukken?
er is een mogelijkheid... x=lengte zijde vierkant1 x/3=lengte 3 nieuwe vierkanten x-x/3= lengte laatste 2 nieuwe vierkanten kan het?
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je gaat het hier toch niet te moeilijk maken hé??
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
![]() Citaat:
oh en er moet bij [x-x/3]=x/2 dus eigenlijk kan je direct kijken of het mogelijk is x-1/3*x=1/2*x =>2x-2/3*x=x =>4/3*x=x ->x=0 ma da's tamelijk dom hé ->hoe vind ik de oplossing? ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() ma nee niet moeilijk... BigF een beetje treiteren da's al. Dieje zijn dag was te goed begonnen...
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() het was voorspelbaar ... maar Anna houdt meer van rondingen ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Jij bent dan ook een waar despoot.
Ik sta er vierkant achter! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
![]() Citaat:
*is bang van zichzelf...*
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik krijg twee vierkantjes. Maar het papier is maar half zo dik meer...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vwala!
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |