![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In een georganiseerde en gesivilseerde maatschappij zou het toch niet mogelijk mogen zijn dat men "nergens" zijn appeltje voor de dorst opzij zou kunnen leggen op een manier die absoluut veilig is.
Tuurlijk, hoe veiliger, hoe minder opbrengst. Risiko moet vergoed worden. Nu zitten ze daar, redder Leterme op kop, te zeveren over de tijdelijke verhoging tot 100.000 € per rekening en per kop; straks wordt dat terug 50.000 €. Ik vind dat er noodzaak is aan een simpele vorm van een spaarboekje dat ongeacht het bedrag dat erop staat, absoluut en 100 persent veilig is. Met daarvoor een eerlijke rente. Om die veiligheid te waarborgen, mag zomaar niet iedereen een spaarboekje uitgeven. De overheid moet dit reguleren. Minstens moeten die banken die zo'n spaarboekje mogen aanbieden, zich verzekeren op zo'n wijze dat alle spaargelden dus gegarandeerd zijn. Desnoods moeten ze zich maar verzekeren bij een nieuw te kreëren afdeling bij de nationale bank. En daar ook de premie voor betalen. Om verder de hoge heren bestuurders van die banken aan te sporen tot de nodige voorzichtigheid, moet absoluut in die regulering staan dat zij persoonlijk verantwoordelijk zijn en in rechte aangesproken kunnen worden op al hun bezittingen. Allez, is dat nu niet de logika zelve in een fatsoenlijk land?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat u wilt is incompatibel, vergelijkbaar met een vierkante cirkel.
Enfin, 'k wil dat ook wel, ze. Maarja. EN laat ik uitleggen waarom. Citaat:
U kan echter wel het risico nemen dat de bank dit geld mag uitlenen. Dan kan u inderdaad een rente krijgen, maar (1) dit geld is niet direct opvraagbaar en (2) het zou eventueel kunnen mislopen bij gevaarlijke investeringen of iets van dergelijke aard. Dus, het is of het een (een goede rente) of 100% garantie. Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
(1) 1OO% gegarandeer (2) goede rente (3) verzekered (4) eventuele premie Waaruit gaan die hun inkomsten halen als jij ze ook dwingt 100% gegarandeerd te laten? De overheid? Citaat:
Maar dan alleen als de overheid zich ook niet bezig houdt met banken te verplichten om bepaalde leningen enzo uit te strekken. ![]()
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 15 november 2008 om 20:08. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is er nu we het met elkaar eens zijn iets opgelost ? We kunnen de verantwoordelijken voor de rechter brengen maar hun superbonussen + persoonlijk kapitaal zal onvoldoende zijn om iedereen schadeloos te stellen vrees ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is gewoon niet realistisch.
ps: je probeert te schrijven zoals iets klinkt. Dat is jouw keuze, maar wees dan op z'n minst consequent.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zo wordt het moeilijk diskuteren. Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij, zoals je nu ziet hoe ze geprutst hebben (kijk eens naar de verliezen bij fortis ...), dat slaat alles (zelfs al waren al die verliezen niet zo te voorzien, maar toch ...) Maar met hetgeen ik voorsta, is het niet de bedoeling om bij hen evt. "alle schadevergoeding" te kunnen gaan halen, maar wel hen preventief tot voorzichtigheid aanporren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze gaan wat spreiden. En dan benaderen we alleszins al hetgeen ik voorsta. Maar op een minder georganiseerde wijze. Leven we daarvoor in Vlaanderen in 2009 bijna? ps. voor mijn schrijfwijze: moeit u niet.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 16 november 2008 om 08:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enkel een bruikbaar,fysiek goed heeft een 100% waarde...zoals een goed stuk landbouwgrond.....Het grote voordeel ervan is dat de "geldwaarde" ervan mag stijgen en dalen zoveel het wil,het blijft een ECHTE waarde behouden,je kunt het namelijk gebruiken om mee in leven te blijven.
Het is echter,dat blijkt al duizenden jaar,geen bruikbaar model voor een "economie",tenzij de wereldbevolking onder het half-miljard kan zakken of zoiets.... ![]() Daarom vind ik de huidige,soms hardhandige,(her)opslitsing van financiele instituten in "Banken" en "Trading-firmas" een gunstig resultaat van de financiele crisis.Er moet weer een betere splitsing gemaakt worden tussen de "echte" en de "namaak-" economie.Het zal nooit 100% kunnen zijn,maar het is maar "just to late" gebeurd.... Hier in belgie is de mooiste illustratie die "Fortis-Holding",rijkelijk voorzien van al hun "moderne financiele instrumenten" die zich nu alleen mag proberen recht te houden in de "virtuele wereld" die het zelf mee geschapen heeft,terwijl de spaarders netjes in een "ouderwetse bank" onder gebracht zijn.... We zien ook hoe Dexia aan het manouvreren is om zich op een of andere wijze te ontdoen van hun "moderne financiele producten".....en in ieder geval al 366 miljoen dollar echt,ouderwets,geld binnengerijfd heeft van een aktiviteit waar ze liever niks meer mee te maken wil hebben.... Dat zal de beste "garantie" zijn voor gewone spaarders Laatst gewijzigd door kelt : 16 november 2008 om 09:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat uw schrijfwijze betreft: leer tegen commentaar kunnen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |