![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De drie Bali-bombers werden gisteren om 12.15u lokale tijd geëxecuteerd.
Deze drie menselijke wezens - mijnheer Samudra, vader van kinderen, mijnheer Amrozi Nurhasyim, vader van kinderen, en Mukhlas, vader van kinderen - werden gedwongen tegen een muur te gaan staan, geboeid en geblinddoekt. Een tiental slaven met geweren werd vervolgens gedwongen om op het lichaam van deze mensen te schieten en ze te vermoorden. Mogen terroristen die gedood hebben en vervolgens gevangen genomen werden, zelf vermoord worden? Persoonlijk vind ik van niet. Ik ben tegen de doodstraf onder alle omstandigheden, zelfs indien de misdaden van de dader van een extreem gewelddadige of wrede aard zijn - kapitalistische, terroristische of in oorlogstijd begane misdaden dus incluis.
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ze hadden ze moeten reanimeren en dan nog eens kapotmaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Wat verstaat gij onder "ze nog eens kapotmaken"? Beschrijf dat eens.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat iedere natie maar zelf beslissen..
Ik vind het ook geen nuttige "straf" temeer daar deze 3 fanatici al aan het onderhandelen waren om te mogen onthoofd worden in plaats van geexecuteerd ..... Levenslang,zonder kans op parool, de graven en monumenten moeten verzorgen van slachtoffers van terreurdaden (een straf die ooit nog voorgesteld werd door enkele weldenkende iraqi's voor Saddam Hoessein) zou pas een eerbare straf geweest zijn..... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 9 november 2008 om 16:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() En de echte dader, het brein ende opdrachtgever, loopt die al niet terug op vrije voeten ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() they disurved to die and I hope they burn in hell ( uit een film , ken even op de naam niet komen )
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Toevallig vergeet de topicstarter te vermelden dat communistisch China de recordhouder is in het uitvoeren van de doodstraf (soms meer dan 5.000 per jaar).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeer trage vierendeling komt misschien in de geburen van wat gepast is voor die monsters. Ik bedoel....dood maken...reanimeren...repeat. Persoonlijk had ik ze doodgestoken met een botte verroeste lepel. En ineens nog gans hun familie ook uitgeroeid. Islamitisch addergebroed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
![]() Citaat:
Wanneer ik een topic start over de notionele interestaftrek, vergeet ik ook altijd toevallig de vennootschapsbelastingstarieven in de Tsjechische Republiek te vermelden.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Mm, zich verschuilen achter het zelfbeschikkingsrecht van "naties". Ligt toch moeilijk vind, ik, zeker wanneer het (universele) mensen(rechten) betreft.
Mensen zijn mensen, in welke natie ze zich ook bevinden. Niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Inderdaad maar waarom klaag je dan eerst niet de recordhouder aan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Iets anders is de vraag of een terrorist tijden de uitvoering van zijn daad gedood mag worden. Hierop luidt mijn antwoord vanzelfsprekend: Ja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wraak en zelfverdediging zijn iets anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Zou de uitvoering van die doodstraf wel een straf zijn voor die 3 gasten?
Zou het niet eerder een beloning zijn? Want 'liggen' er geen 70 maagden op hen te wachten? 70 per kop wel te verstaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ben ook tegen de doodstraf, vooral omdat ik niet wil dat andere mensen door de staat verplicht worden om medemensen te doden.
Dit gezegd zijnde (en het woord medemens kwam hier maar moeilijk uit mijn pen) ben ik tegen de doodstraf voor deze drie kwieten omdat ik zou willen dat ze tot hun honderd jaar kunnen zitten lurken aan hun eigen lul zonder dat de 72 hoeren erop afkomen. Gewoon levenslang met één koran op hun schoot en geen 72 hoeren. Daar moeten ze dan maar op wachten. Nu zijn ze vast nog jodelend naar het schavot gestapt.... : Hoeries here we come!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 9 november 2008 om 17:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben het eens met Circe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de Indonesische Republiek heeft zelfbeschikt dat de doodstraf van toepassing is en wij,verwende Europeaantjes daar niet over moeten l*llen...... Dit is de realiteit,begrijpt U?...ik ook niet..maar zo IS het nu eenmaal .. In de "Universele Mensenrechten" staat niks TEGEN de doodstraf....hoogstens dat ieder mens recht heeft op een rechtvaardige vorm van rechtspraak... belangrijke nuance... Laatst gewijzigd door kelt : 9 november 2008 om 17:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Helemaal mee eens! Laat die gasten de rest van hun leven in een donkere cel net zolang de koran overschrijven totdat ze er misselijk van worden. Daarna gedwongen luisteren naar K3 met Grote massamoord op 130 dB. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Deze drie terroristen zijn inderdaad lachend naar het schavot gestapt en de radicale islam heeft er weer drie martelaren bij. Eeen niet zo slimme actie van die Indonesische rechter dus.
Hoewel ik onder bepaalde omstandigheden de doodstraf wel kan billijken, had het me een betere straf geleken om deze drie heren levenslange dwangarbeid te laten verrichten op een varkensfokkerij. |
![]() |
![]() |