![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Het is zover ! De Belgische burger word, op straffe van zware boete's, gedwongen om zijn laatste middelen om zich tegen zwaarbewapend geboefte te verdedigen, af te staan !
Persoonlijk gebruik ik liever als een vuurwapen mijn (geruisloze) kruisboog, met dewelke ik met gemak vanop 20 meter een metalen plaat van 3 mm dik doorboor, en die elke nacht gespannen en geladen naast mijn bed staat, maar wat met ouder wordende mensen, die enkel hun jachtgeweer hebben om zich te verdedigen tegen de talloze schurken, die het land onveilig maken ? Wellicht rekent de regering op de losgeslagen bende bandieten om deze bevolkingsgroep te "euthanasiëren", en op deze wijze het geld van de pensioenen uit te sparen ? Of rekenen ze erop dat de doorsnee-Belg zijn wapens NIET afgeeft, en dat ze hem aldus nog wat geld uit de zakken kunnen kloppen via de nieuwe boete's ? Wie vind dat je je vuurwapens moet afgeven, wie niet, en waarom ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen die een vergunning voor hun wapen hebben en die regelmatig gaan schieten (schietclub, jacht) mogen m.i. hun wapen zeker houden.
Mensen die een wapen in huis hebben enkel ter verdediging en eigenlijk niet goed weten hoe ze met dat wapen om moeten gaan, leveren het beter in. Zo'n mensen heb ik liever niet in m'n straat, dan krijg je zo van die krantenkoppen in de zin van "man schiet buurman neer omwille van geluidsoverlast".
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het bezit van wapens kan voor mij, mits de nodige vergunning(en), EN een jaarlijkse test betreffende schietbekwaamheid en beheersing van wapens in het algemeen. Ik zou ook nooit wapens geven aan lui die regelmatig buitenmatig drinken of drugs gebruiken en over-kolerieke personen.
Ook dat nog : verplichting wekelijks een bepaald aantal kogels te verschieten op een schietstand.
Laatst gewijzigd door Pietje : 31 oktober 2008 om 00:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De enige die ooit eens met een mitrailleurs rond mijn huis stonden waren de rijkswachters zelf.
Daar heb ik dus schrik van. Want ze hadden krampen in hun vingers. (maar ik was toch lekker niet thuis)
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik heb enkele weken geleden lekker 9 van de 10 kleiduiven kapot geschoten.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 30 oktober 2008 om 23:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
HVT is lang niet het enige voorbeeld van een incident met vuurwapens .... bovendien ik zie zelfs niet eens in waarom je de andere criminele feiten _oa datgene waar jij je oa dus tegen wilt verdedigen_ er niet bij rekent met of zonder strengere wetgeving zie ik daar niet meteen veel verschil in komen de vraag is dus eerder hoeveel incidenten zijn er voorgekomen bij brave doorsnee burgers die er een wapen op nahouden louter omwille van zelfverdediging incluis de gevallen dat het onder dat mom gebruikt is maar voleddig onterecht bleek |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe ga jij bepalen hoe mensen zuipen, drugs gebruiken, of over-koleriek zijn ? Er zijn er een pak die dat zijn, en die daar nooit voor het gerecht voor gekomen zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Voor Zelfstandigen zoals juweliers zou er een uitzondering moeten gemaakt worden. Persoonlijk ben ik voorstander van wapenbezit voor mentaal gezonden en zou de wetelijke zelfverdediging mogen uitgebreid worden tot bescherming van eigendom. Inbrekers mogen gerust afgeknald worden zonder gerechtelijke gevolgen.
Laatst gewijzigd door longhorn : 31 oktober 2008 om 00:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() In "bepaalde buurten" zullen er wel mensen zijn die niet eens durven schieten, zelfs als ze bestolen worden, want dan krijgen ze de hele wijk op hun dak, DUS zullen ze dat enkel doen als hun LEVEN in onmiddellijk gevaar is. Wil jij hen zélfs DAT afpakken ? De ultieme mogelijkheid om hun huid duur te verkopen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat ik een schietstand daarvoor de aangewezen plaats vind.
Op onaangekondigde tijdstippen de wapenbezitter onderwerpen aan controles, waarbij ook de 0,5 promille-grens als maatstaf blijft dienen. Een wapenbezitter onder invloed is even gevaarlijk (zoniet, nog gevaarlijker) als een chauffeur onder invloed. Bij een postieve test, de wapens onherroepelijk inleveren voor één jaar. Een gesprek met de buren en naaste familie, alvorens een vergunning af te leveren kan al helpen
Laatst gewijzigd door Pietje : 31 oktober 2008 om 01:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat wist je toch al dat met dat individu een normale discussie voeren onmogelijk is.
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2/ Dus jij wil dat de politie zomaar , op gelijk welk moment, bij iemand thuis mag komen, en onderwerpen aan een alcohol-of drugtest ? ![]() ![]() 3/ En tot slot, de familie en de buren er bij betrekken ??!! Daar zul je ook altijd wel iemand vinden waar je niet al te goed mee overeenkomt, en die je zwart maakt. Niet dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Helemaal NIET onwaarschijnlijk. Krijg het in " bepaalde buurten " maar eens aan de stok op straat met één of andere, en begin er mee te vechten. Je zal zien dat er in de kortste keren tien(tallen) trawanten van die persoon opduiken, en dan heb je geluk als je heelhuids weg kunt komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Helemaal NIET onwaarschijnlijk. Krijg het in " bepaalde buurten " maar eens aan de stok op straat met één of andere, en begin er mee te vechten. Je zal zien dat er in de kortste keren tien(tallen) trawanten van die persoon opduiken, en dan heb je geluk als je heelhuids weg kunt komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |