Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2008, 23:06   #1
piraat
Banneling

Standaard 31 oktober 2008 : laatste kans om jullie wapens af te geven !

Het is zover ! De Belgische burger word, op straffe van zware boete's, gedwongen om zijn laatste middelen om zich tegen zwaarbewapend geboefte te verdedigen, af te staan !
Persoonlijk gebruik ik liever als een vuurwapen mijn (geruisloze) kruisboog, met dewelke ik met gemak vanop 20 meter een metalen plaat van 3 mm dik doorboor, en die elke nacht gespannen en geladen naast mijn bed staat, maar wat met ouder wordende mensen, die enkel hun jachtgeweer hebben om zich te verdedigen tegen de talloze schurken, die het land onveilig maken ? Wellicht rekent de regering op de losgeslagen bende bandieten om deze bevolkingsgroep te "euthanasiëren", en op deze wijze het geld van de pensioenen uit te sparen ? Of rekenen ze erop dat de doorsnee-Belg zijn wapens NIET afgeeft, en dat ze hem aldus nog wat geld uit de zakken kunnen kloppen via de nieuwe boete's ?
Wie vind dat je je vuurwapens moet afgeven, wie niet, en waarom ?
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 23:15   #2
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Mensen die een vergunning voor hun wapen hebben en die regelmatig gaan schieten (schietclub, jacht) mogen m.i. hun wapen zeker houden.

Mensen die een wapen in huis hebben enkel ter verdediging en eigenlijk niet goed weten hoe ze met dat wapen om moeten gaan, leveren het beter in. Zo'n mensen heb ik liever niet in m'n straat, dan krijg je zo van die krantenkoppen in de zin van "man schiet buurman neer omwille van geluidsoverlast".
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 23:25   #3
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Mensen die een vergunning voor hun wapen hebben en die regelmatig gaan schieten (schietclub, jacht) mogen m.i. hun wapen zeker houden.

Mensen die een wapen in huis hebben enkel ter verdediging en eigenlijk niet goed weten hoe ze met dat wapen om moeten gaan, leveren het beter in. Zo'n mensen heb ik liever niet in m'n straat, dan krijg je zo van die krantenkoppen in de zin van "man schiet buurman neer omwille van geluidsoverlast".
In bepaalde buurten hoef je helemaal niet regelmatig te gaan oefenen, of op jacht te gaan, om toch regelmatig de kans te hebben te schieten, om zich te verdedigen. En in feite vind ik dat dat helemaal niet zo veel gebeurt, in tegenstelling tot wat jij beweert. Wat wel bewijst, dat de doorsnee belg zijn vuurwapen alleen gebruikt als hij echt niet anders meer kan. Dus waarom zou hij het moeten afgeven ? En kom nu niet af met HVT, hé ! Dat is dus 1 kans op 10 miljoen dat zoiets gebeurt .
Oud 30 oktober 2008, 23:54   #4
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het bezit van wapens kan voor mij, mits de nodige vergunning(en), EN een jaarlijkse test betreffende schietbekwaamheid en beheersing van wapens in het algemeen. Ik zou ook nooit wapens geven aan lui die regelmatig buitenmatig drinken of drugs gebruiken en over-kolerieke personen.
Ook dat nog : verplichting wekelijks een bepaald aantal kogels te verschieten op een schietstand.

Laatst gewijzigd door Pietje : 31 oktober 2008 om 00:04.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 23:57   #5
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De enige die ooit eens met een mitrailleurs rond mijn huis stonden waren de rijkswachters zelf.

Daar heb ik dus schrik van. Want ze hadden krampen in hun vingers.
(maar ik was toch lekker niet thuis)
Oud 30 oktober 2008, 23:58   #6
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En ik heb enkele weken geleden lekker 9 van de 10 kleiduiven kapot geschoten.

Laatst gewijzigd door Mambo : 30 oktober 2008 om 23:58.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 00:04   #7
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
In bepaalde buurten hoef je helemaal niet regelmatig te gaan oefenen, of op jacht te gaan, om toch regelmatig de kans te hebben te schieten, om zich te verdedigen. En in feite vind ik dat dat helemaal niet zo veel gebeurt, in tegenstelling tot wat jij beweert. Wat wel bewijst, dat de doorsnee belg zijn vuurwapen alleen gebruikt als hij echt niet anders meer kan. Dus waarom zou hij het moeten afgeven ? En kom nu niet af met HVT, hé ! Dat is dus 1 kans op 10 miljoen dat zoiets gebeurt .
in wat voor eenheid moeten we dat zien ? per uur/ per kop/... ?

HVT is lang niet het enige voorbeeld van een incident met vuurwapens .... bovendien ik zie zelfs niet eens in waarom je de andere criminele feiten _oa datgene waar jij je oa dus tegen wilt verdedigen_ er niet bij rekent
met of zonder strengere wetgeving zie ik daar niet meteen veel verschil in komen

de vraag is dus eerder hoeveel incidenten zijn er voorgekomen bij brave doorsnee burgers die er een wapen op nahouden louter omwille van zelfverdediging incluis de gevallen dat het onder dat mom gebruikt is maar voleddig onterecht bleek
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 00:43   #8
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
in wat voor eenheid moeten we dat zien ? per uur/ per kop/... ?

HVT is lang niet het enige voorbeeld van een incident met vuurwapens .... bovendien ik zie zelfs niet eens in waarom je de andere criminele feiten _oa datgene waar jij je oa dus tegen wilt verdedigen_ er niet bij rekent
met of zonder strengere wetgeving zie ik daar niet meteen veel verschil in komen

de vraag is dus eerder hoeveel incidenten zijn er voorgekomen bij brave doorsnee burgers die er een wapen op nahouden louter omwille van zelfverdediging incluis de gevallen dat het onder dat mom gebruikt is maar voleddig onterecht bleek
Voor mij is de vraag waarom de brave doorsnee burger die er een wapen op nahoud, dit moet afgeven ? Want moest hij daar mee al een ongeluk veroorzaakt hebben, of iemand in een woede aanval of weet ik veel door zijn raap geschoten hebben, dan was dat toch al lang afgepakt ? In feite neemt men dus de wapens in beslag van mensen die er nooit kwaad mee gedaan hebben, maar die zich er eventueel op een dag mee zouden kunnen verdedigen, zichzelf en hun familie. Trouwens, zoals ik reeds zei, met een boog en pijlen kan je ook iemand doodschieten, en dat mag je wél thuis liggen hebben ...(wat heb ik NU gezegd, straks word dat OOK nog verboden !!). Straks gaan ze ook nog keukenmessen, bijlen en kettingzagen verbieden. Serieus, als er ooit een inbreker bij je komt, zet je gewoon je kettingzaag in gang, en stap daarmee op hem af ! En als hij niet gaat lopen, krijgt die direkt een home-made sharia-straf . Voor 250 euros heb je er ééntje. Goedkoper als een geweer.
Oud 31 oktober 2008, 00:48   #9
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het bezit van wapens kan voor mij, mits de nodige vergunning(en), EN een jaarlijkse test betreffende schietbekwaamheid en beheersing van wapens in het algemeen. Ik zou ook nooit wapens geven aan lui die regelmatig buitenmatig drinken of drugs gebruiken en over-kolerieke personen.
Ook dat nog : verplichting wekelijks een bepaald aantal kogels te verschieten op een schietstand.
Waarom op een schietstand, en niet thuis ?
Hoe ga jij bepalen hoe mensen zuipen, drugs gebruiken, of over-koleriek zijn ? Er zijn er een pak die dat zijn, en die daar nooit voor het gerecht voor gekomen zijn...
Oud 31 oktober 2008, 00:49   #10
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Voor Zelfstandigen zoals juweliers zou er een uitzondering moeten gemaakt worden. Persoonlijk ben ik voorstander van wapenbezit voor mentaal gezonden en zou de wetelijke zelfverdediging mogen uitgebreid worden tot bescherming van eigendom. Inbrekers mogen gerust afgeknald worden zonder gerechtelijke gevolgen.

Laatst gewijzigd door longhorn : 31 oktober 2008 om 00:50.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 00:50   #11
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht

Citaat:
Of wat juist bewijst dat die "bepaalde buurten" waar je post over gaat helemaal niet zo gevaarlijk zijn als je insinueert...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 00:56   #12
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Of wat juist bewijst dat die "bepaalde buurten" waar je post over gaat helemaal niet zo gevaarlijk zijn als je insinueert...
In "bepaalde buurten" zullen er wel mensen zijn die niet eens durven schieten, zelfs als ze bestolen worden, want dan krijgen ze de hele wijk op hun dak, DUS zullen ze dat enkel doen als hun LEVEN in onmiddellijk gevaar is. Wil jij hen zélfs DAT afpakken ? De ultieme mogelijkheid om hun huid duur te verkopen ?
Oud 31 oktober 2008, 00:59   #13
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom op een schietstand, en niet thuis ?
Omdat ik een schietstand daarvoor de aangewezen plaats vind.

Citaat:
Hoe ga jij bepalen hoe mensen zuipen, drugs gebruiken,
Op onaangekondigde tijdstippen de wapenbezitter onderwerpen aan controles, waarbij ook de 0,5 promille-grens als maatstaf blijft dienen. Een wapenbezitter onder invloed is even gevaarlijk (zoniet, nog gevaarlijker) als een chauffeur onder invloed. Bij een postieve test, de wapens onherroepelijk inleveren voor één jaar.

Citaat:
of over-koleriek zijn ? Er zijn er een pak die dat zijn, en die daar nooit voor het gerecht voor gekomen zijn...
Een gesprek met de buren en naaste familie, alvorens een vergunning af te leveren kan al helpen

Laatst gewijzigd door Pietje : 31 oktober 2008 om 01:03.
Oud 31 oktober 2008, 01:00   #14
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In "bepaalde buurten" zullen er wel mensen zijn die niet eens durven schieten, zelfs als ze bestolen worden, want dan krijgen ze de hele wijk op hun dak, DUS zullen ze dat enkel doen als hun LEVEN in onmiddellijk gevaar is. Wil jij hen zélfs DAT afpakken ? De ultieme mogelijkheid om hun huid duur te verkopen ?
Onwaarschijnlijk
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 01:02   #15
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onwaarschijnlijk
Dat wist je toch al dat met dat individu een normale discussie voeren onmogelijk is.
Oud 31 oktober 2008, 01:12   #16
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
1/ Omdat ik een schietstand daarvoor de aangewezen plaats vind.

2/ Op onaangekondigde tijdstippen de wapenbezitter onderwerpen aan controles, waarbij ook de 0,5 promille-grens als maatstaf blijft dienen. Een wapenbezitter onder invloed is even gevaarlijk (zoniet, nog gevaarlijker) als een chauffeur onder invloed. Bij een postieve test, de wapens onherroepelijk inleveren voor één jaar.

3/ Een gesprek met de buren en naaste familie, alvorens een vergunning af te leveren kan al helpen
1/ En ik vind de tuin een betere plaats, desnoods de kelder, of de zolder in eigen huis. Die schietstanden, dat zit vol politie, en extreem rechtsen, wist je dat niet ?
2/ Dus jij wil dat de politie zomaar , op gelijk welk moment, bij iemand thuis mag komen, en onderwerpen aan een alcohol-of drugtest ? Hallo Dritte Reich !!! En als die persoon positief is, (bvb op zeijn verjaardag, of met Nieuwjaar ), dan mag men z'n wapens in beslag nemen ? ! Beetje belachelijk allemaal, nee ? Wees eens eerlijk ?!
3/ En tot slot, de familie en de buren er bij betrekken ??!! Daar zul je ook altijd wel iemand vinden waar je niet al te goed mee overeenkomt, en die je zwart maakt. Niet dus.
Oud 31 oktober 2008, 01:15   #17
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat wist je toch al dat met dat individu een normale discussie voeren onmogelijk is.
Als we niet meer weten wat zeggen worden we lekker onaangenaam en onbeleefd , hé ! Goed bezig, jongens. Of gaat het hier over 1 en dezelfde persoon ? met 2 accounts ?
Oud 31 oktober 2008, 01:18   #18
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Onwaarschijnlijk
Helemaal NIET onwaarschijnlijk. Krijg het in " bepaalde buurten " maar eens aan de stok op straat met één of andere, en begin er mee te vechten. Je zal zien dat er in de kortste keren tien(tallen) trawanten van die persoon opduiken, en dan heb je geluk als je heelhuids weg kunt komen.
Oud 31 oktober 2008, 01:18   #19
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Onwaarschijnlijk
Helemaal NIET onwaarschijnlijk. Krijg het in " bepaalde buurten " maar eens aan de stok op straat met één of andere, en begin er mee te vechten. Je zal zien dat er in de kortste keren tien(tallen) trawanten van die persoon opduiken, en dan heb je geluk als je heelhuids weg kunt komen.
Oud 31 oktober 2008, 01:36   #20
•Ø•
Burger

•Ø•'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Voor Zelfstandigen zoals juweliers zou er een uitzondering moeten gemaakt worden. Persoonlijk ben ik voorstander van wapenbezit voor mentaal gezonden en zou de wetelijke zelfverdediging mogen uitgebreid worden tot bescherming van eigendom. Inbrekers mogen gerust afgeknald worden zonder gerechtelijke gevolgen.
Mogen alleen zelfstandigen zich dan op zulke een manier verdedigen?
•Ø• is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be