![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Er moet mij toch iets van het hart.
Gisterenavond ga ik naar de nachtwinkel (mister food), er stonden 2 mensen voor mij, nu ja, jongeren, ze waren beide misschien 16 of zo. 2, net als de uitbater, allochtoon. In de zaak, aan de ruit, stond een kerstboom. Die 2 jongeren zeiden tegen die uitbater: "Waarom heb jij een kerstboom?" "Dat vier je toch niet?" uitbater: "tjah, 't is kerst en..." "Jij steunt hen in de strijd?" uitbater: "euhh, tjah..." De uitbater, die bovendien altijd vriendelijk is, en perfect Nederlands spreekt, zei mij plots dat ik voor mocht gaan. Dat deed ik dus, werd vriendelijk bedient, net als altijd. Maar kon niet van de bediening genieten, mijn gedachten bleven uitgaan naar die 2 naast mij. Ik werd bang van mezelf, ik voelde haat opborrelen, ik had zin om hen een preek te geven over integratie, respect, sameleven... Maar ik deed het niet, omdat ik bang was mezelf niet in de hand te kunnen houden. In plaats daarvan heb ik gewoon gezegd dat ik het nochtans een mooie kerstboom vond. De uitbater heeft daar nog iets op gereageerd als dank je, en tegen die allochtoontjes "je ziet wel dat niet iedereen zo is zoals jullie, gelukkig trouwens". De vraag blijft natuurlijk of hij ook op die manier zou gereageerd hebben tegen z'n allochtone klantjes als ik niet achter hen stond. Ik kwam thuis en was er nóg niet over ![]() Dus heeft mijn vrouwtje de preek bedoeld voor die jongeren, moeten aanhoren. Nu goed, dit moest mij even van het hart. Bedankt
Laatst gewijzigd door bentje : 18 december 2008 om 10:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Jouw reactie is correct. Die van de uitbater m.i. ook alleen zou ik gevraagd hebben over welke strijd het in feite ging.
Wel spijtig dat je vrouwtje het moeten slikken heeft maar daar kan een bloemetje wel voor genezing zorgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Dat tweede is nog zo'n slecht idee niet, al is ze het wel al wat gewoon dat ik me opwind over kleine dingen en het dan even moet spuwen ![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ja, als twee kereltjes je al zo van je melk kunnen brengen met een paar woorden kan ik je alleen maar veel sterkte toewensen. Je zal het kunnen gebruiken (en je vrouw ook).
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() *geeuw*
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() De gemiddelde Duitser geeuwde ook als hij een nazi zo te keer hoorde gaan in een Joodse winkel, nu 70 jaar geleden. U heeft blijkbaar niets geleerd uit de geschiedenis.
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, de migranten van nu zijn de nazi's van toen... En tegelijkertijd de joden! Straf zeg.
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als die 2 kereltjes er die gedachtengang op nahouden zullen er meerdere zijn die zo denken. Ik denk niet dat het toevallig de enige 2 waren die ik tegenkwam... Als je je emotioneel gewoon bij zoiets neerlegt zegt dat meer over jezelf dan hoe je hierover denkt. Zoiets moet je toch iets doen? ![]() Als dit de trend wordt, zitten we met serieuze problemen.
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een Marokkaanse vriendin van me heeft vorige week ook een kerstboom gezet samen met haar kinderen. Haar echtgenoot was er op het eerste moment ook niet zo happy mee toen hij van zijn werk thuis kwam. Maar de boom staat er nog steeds, en volgende week gaan ze voor het eerst ook kerstavond vieren bij hun thuis. Ze zei : 'Geef toe, een extra feest om te vieren laat ge toch niet liggen zeker en met al die lichtjes enzo in huis, het is extra gezellig zo'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() Als u de frappante overeenkomst in rabiate onverdraagzaamheid en nauwelijks verholen agressie niet kunt (of wilt) zien, dan is dat helemaal voor uw rekening. Achteraf niet afkomen met 'ich habe es nicht gewusst'.
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 18 december 2008 om 13:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hebben wij dan niets geleerd van de geschiedenis? ![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Begrijp ik goed dat moslims = nazi's? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Moslims = joden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Want als je je emotionaliteit niet de bovenhand had laten halen, had je rationaliteit je misschien ingefluisterd die kereltjes aan te spreken in plaats van je vrouw.
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Of gingen die Duitsers in de jaren '30 ook naar huis om daar dan pas af te geven op de nazi's?
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Dan had hij nu in het hospitaal gelegen en dan had u nu uitgelegd waarom hij dat aan zichzelf te danken had.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementslid
|
![]() Het soort moslim waarover door TS sprake = onverdraagzaam, rascistisch, agressief en verblind door domheid. Net als de nazi's dus. Alleen is de domheid hier ingegeven door godsdienstwaanzin.
![]() |
#19 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ah zo, jij was dan een van die twee kereltjes?
Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Ik wist ook niet dat kerstmis een strijd was.
![]() Jammer hoor. En uiteraard wordt die ook hier voortgezet. |
![]() |
![]() |