![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ja, 10 jaar nadat er politici verklaarden dat ze in het parlement een joint zouden opsteken, wordt het gedogen beleid stilletjes aan het terrein van de maffia. Komen de onheuse en ruwe kantjes van het bedrijf in het zicht, en wordt stilaan het onwerkzame van al dat laissez faire en laissez allez.
We hebben nu eens een zone met ervaringsdeskundigen, en deze liberaal denkende mensen, die in vrijheid van denken en handelen de regels gerelaxeerd hadden tot het niveau dat elk mens maar voor zichzelf moest uitmaken of hij een joint wil of niet, komen nu tot de vaststelling dat hun model niet werkt. Zo voor de fanatieke onder de politici die hun dossier zonodig nog willen verdedingen: zien jullie nog lichtpuntjes ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tegen 2011 moeten er 43 dicht omdat ze te dicht bij scholen liggen. Die gaan op andere plaatsen terug open. Trouwens, burgemeester Cohen breekt een lans voor de legalisatie van de wietteelt.
De toon van uw post is dus op zijn minst dubbelzinnig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.tijd.be/nieuws/buitenland...108228-439.art en ik heb natuurlijk ook aandacht voor de inhoud Citaat:
En dan zitten politici te zagen over zwart hier en zwart daar, en ze kunnen nog niet eens een sluitend geheel maken voor zo'n business
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 21 november 2008 om 13:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Men moet kiezen natuurlijk, of het mag of het mag niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er iets niet te dicht bij een school mag liggen, dan moet het zijn dat er een "reukje" aan hangt. En reukjes gaan niet weg door te verhuizen. Hoe dan ook, er is iets aan het wijzigen, daar in Holland. We zijn natuurlijk niet verwonderd dat iedereen plots durft toegeven dat hij/zij de laatste 30 jaar de bal ernstig heeft misgeslagen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Men is in Amsterdam niet tegen het gedoogbeleid, integendeel, men spreekt erover om het kweken te regulariseren. Is dat niet het tegendeel van wat u wil bereiken? De toekomst wordt bitter voor u vrees ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Dat is omdat je er niets van kent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig zijn wij er nog, hé, HAMC.
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ontken ik ook niet.
Het is goed dat er in Nederland tenminste nog mensen rondlopen die het aandurven op niet-hysterische wijze de cannabis-'problematiek' onder ogen te zien en een redelijke oplossing willen zoeken. Zoals je wellicht wel weet, consumeer ik graag van tijd tot tijd een stukje space-cake of een ander cannabis-product. Ik betaal duizend keer liever een duur treinticket richting Nederland om daar in een belastingen betalende KMO een kleine portie te kopen, dan hier in Brussel voor de ene of de andere louche figuur voor (soms gevaarlijke) rommel mijn portemonnee wat lichter te maken en op die manier nog �*ndere, veel louchere, figuren van zwart geld te voorzien. Ik hoop dan ook dat de Nederlandse overheid de knoop durft door te hakken en eindelijk zorgt voor een èchte legalisering en daardoor ook regulering van kweek, aanvoer èn verkoop van een product dat in elk geval véél ongevaarlijker is dan alcohol of tabak. Wat mij betreft mogen ze gerust zo ver gaan dat de coffeeshops zich op minstens 2 kilometer van de dichtstbijzijnde school moeten bevinden; dankzij het ruimtelijke ordeningsbeleid dat onze noorderburen nu al zo lang voeren is er sowieso plaats genoeg daarvoor. Zo'n coffeeshop ergens te midden de velden, dat moet toch zalig zijn? Geen drukte, geen lawaai, alleen vogeltjes en de heerlijke geur van mest: ik mag er niet aan denken of ik word al helemaal 'soft' van binnen ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 21 november 2008 om 14:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Roken is slecht voor de gezondheid. Dat geldt ook voor cannabis roken. Een joint bevat veel meer teer dan een sigaret. Zelfs wie cannabis puur rookt (zonder tabak), krijgt veel meer teer binnen. Daarom loop je het risico om een longziekte (bronchitis, longkanker, ziekte aan de luchtwegen) of hartproblemen te krijgen. Bovendien inhaleren veel cannabisrokers de rook dieper, wat de schadelijkheid nog vergroot. Wie cannabis met tabak rookt, kan ook lichamelijk afhankelijk worden van de nicotine uit de tabak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkele snelle bedenkingen:
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 21 november 2008 om 15:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kan niet. Volgens sommigen hier op het forum toch niet. Die vragen zich af of die longarts zelf al wel eens van die illegale dingen geproefd heeft, ziedewel, hij weet er niets van. En uwe vriend is gestorven, dus 't zal wel een nep-arts geweest zijn. Ofwel dronk uwe vriend alkohol in 't geniep. 't Zal alleszin gene Hollander geweest zijn, uwe vriend, want daar verbruikt men minder drugs dan hier. Hoe meer winkels, hoe minder drugs.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Oooooooh. T'is toch zo moeilijk hé. Inverse relaties zijn duidelijk niet uw specialiteit.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Eveneens enkele bedenkingen: 1. Uiteraard is er een verschil tussen een pintje en een fles Vodka, maar een alcoholist is een gesel voor wie met zo iemand moet samenleven. Ik spreek uit ervaring. En dan doet het er niet toe wat die alcoholist tot zich neemt. Duvel of Bloody Mary, slecht gezelschap zijn ze in zo'n geval allebei. 2. Ik heb nergens gezegd dat je cannabis-producten MOET roken, hé. Niet alleen is een stukje space-cake of wat majoun lekkerder, het is ook veel efficiënter. Je hebt dus veel minder nodig voor hetzelfde effect. Alleen moet je iets meer geduld aan de dag leggen vooraleer het effect merkbaar wordt. Wie ongeduldig wordt en maar blijft eten, zal wellicht in een toestand van tijdelijke psychose terechtkomen. Klaus Mann heeft daar een mooie, want erg eerlijke, tekst over geschreven. 3. De psychische schade door cannabis-consumptie heeft eerder te maken met het 'triggeren' van latent aanwezige problemen dan met het effectief 'veroorzaken' ervan. Ik ontken niet dat het voor sommige mensen beter zou zijn dat ze van cannabis afbleven, maar voor de meesten onder ons zal matige consumptie best wel meevallen. Ik ben in ieder geval zeker geen voorstander van het op regelmatige basis laten verbruiken van (zelfs geringe hoeveelheden) cannabis-producten door mensen van wie de hersenen nog niet volledig volgroeid zijn. In de praktijk betekent dat dat men maar beter niet met cannabis-consumptie begint voor de leeftijd van +/- 25 jaar. D�*�*r ben ik nogal 'categoriek' in, eigenlijk. Ik zal het in elk geval zelf nooit aan iemand 'aanraden'. Maar dat zou ik met alcohol- of tabaksconsumptie ook niet doen. Alleen is het met 'homo sapiens sapiens' (vooral in diens 'apejaren') nu eenmaal zo dat 'de verboden vrucht' een welhaast onweerstaanbare aantrekkingskracht uitoefent, hé. Zolang we geen grootschalige genetische manipulatie kunnen toepassen om daaraan iets te doen (en ik zou daar liever niet aan beginnen, wees gerust) kunnen we daar maar beter rekening mee houden.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 21 november 2008 om 18:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.drugpolicy.org/marijuana/factsmyths/ Citaat:
Citaat:
![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 21 november 2008 om 18:31. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dezelfde discussie als: is tabasco gezond ? en kun je doodgaan van tabasco drinken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |