Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2008, 17:12   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard Martelen en gemarteld worden omwille van religie

Artsen in Mumbai die sectie verrichtten, zeggen dat de lichamen van de gijzelaars sporen vertonen van ernstige marteling. De ervaren medici hebben nog nooit eerder zoiets schokkends gezien. Een van hen zegt dat het duidelijk is dat de gijzelaars na de marteling in koelen bloede zijn geëxecuteerd.
Een andere arts verklaart dat de Israëlische slachtoffers de ergste tekenen van marteling vertonen, dat ze vastgebonden waren en dat ze allemaal al op de eerste dag zijn gedood: ´het was zo erg dat ik probeer er niet meer aan te denken´.
De gevangengenomen terrorist Ajmal Kamal zei bij het politieverhoor dat de terroristen de opdracht hadden zich op buitenlanders te richten en speciaal op Israëli´s.

bron: Nederlandse radio

Andere site:
De zes Israëlische slachtoffers die uit een met bloed besmeurde kamer in het Chabad Center in het Indiase Mumbai zijn gehaald, blijken alvorens vermoord te zijn, gruwelijk te zijn gemarteld door de moslimterroristen die hen gegijzeld hielden.

Dat meldden de Indiase doctoren die belast waren met de vivisectie van de slachtoffers. 'Van alle lichamen hadden de Israëli's het grootste aantal martelwonden. Verder is het duidelijk dat ze op de allereerste dag van de terreuraanval (de 26e) vermoord zijn, en voor hun dood zijn vastgeboden en gemarteld. Het was zo erg dat ik de details ervan niet opnieuw door mijn hoofd wil laten gaan.'

'Bombay (Mumbai) heeft een lange historie van geweld. Ik heb lichamen gezien van slachtoffers van rellen, bendeoorlogen en eerdere terreuraanslagen met bommen. Maar dit was totaal anders. Het was schokkend en bracht me erg van mijn stuk.'

Op de vraag aan de dokter wat er dan zo anders was aan deze Israëlische slachtoffers, antwoordde hij: 'Het was heel vreemd. Ik heb al zó veel dode lichamen in mijn leven gezien, en toch was ik getraumatiseerd. Bij een bomaanslag kunnen de lichamen van de slachtoffers helemaal uit elkaar zijn gerukt, en dat is een vreselijk gezicht. Maar de lichamen van deze slachtoffers hadden wonden van een soort geweld dat ik nog steeds niet goed met woorden kan omschrijven.'

De zes Israëlische slachtoffers zijn inmiddels naar huis gevlogen door de Israëlische luchtmacht, en krijgen vandaag in hun thuissteden en -dorpen een staatsbegrafenis.

Xander
http://xandernieuws.punt.nl/?id=4937...&tbl_archief=&

Islam is vrede

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 2 december 2008 om 17:15.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 17:40   #2
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

De Rabijn zelf werd 3 dagen lang uitgehongerd en gefolterd.
Toen de commando's de 'overlevenden' kwamen bevrijden werd hij rap in zijn borst en hersenen koud gemaakt.In zijn laatste 3 dagen van zijn leven zag hij zijn vrouw vermoord worden en had geen weet waar zijn kind was.
Voor mij zijn dat psychopaten(zie ander topic) die momenteel in hel branden.
Ondanks al mijn woede,ik heb trouwens gisteren de 3-urenlange begrafenis gekeken,scheer ik niet alle Moslims over dezelfde kam.
Maar het wordt tijd dat er duidelijkheid komt :
Zijn die terroristen echte Moslims,ze doen gewoon wat in de koran staat en de rest van de Europese Moslims niet durven ?
Of zijn die psychopaten die de Koran gebruiken om te moorden en hemelijk neuken,zoals hooligans(sorry voetbalfans) naar voetbal komen maar voor het vechten.

I wait !

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 18:13   #3
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Wel in Gent loopt er momenteel ook een proces tegen een turkse man, Osman Calli, die in 2004 4 mensen doodde, waaronder zijn vrouw en haar zus, die zwanger was.

Zijn vrouw werd, voor ze gedood werd, vastgebonden en in het gezicht 'bewerkt' met een stanley-mes.

Als mogelijke verklaringen wordt o.a. 'eremoord' aangeroepen wat te maken heeft met de cultuur (of het gebrek eraan) van de dader.
Zijn moslim-achtergrond lijkt in deze niet mee te spelen, de imam die hij raadpleegde gaf de raad om geen geweld te gebruiken.

(*hoewel deze imam later veroordeeld werd wegens schuldig verzuim in deze zaak, volledig vrijuit gaat hij dus niet*)

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...insdrama.dhtml

Laatst gewijzigd door parcifal : 3 december 2008 om 18:15.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 20:05   #4
Ramuntxo
Vreemdeling

Standaard

Tja .... de islamieten zijn toch zo'n vreedzame en verdraagzame mensen hé ....
En wie er anders over denkt is politiek niet-korrekt !

Post scriptum : Krijg ik nu ook een baantje op 't ministerie ?
Ramuntxo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 21:21   #5
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Toen de commando's de 'overlevenden' kwamen bevrijden werd hij rap in zijn borst en hersenen koud gemaakt.In zijn laatste 3 dagen van zijn leven zag hij zijn vrouw vermoord worden en had geen weet waar zijn kind was.
Ondanks al mijn woede,ik heb trouwens gisteren de 3-urenlange begrafenis gekeken,scheer ik niet alle Moslims over dezelfde kam.
Zijn die terroristen echte Moslims,ze doen gewoon wat in de koran staat en de rest van de Europese Moslims niet durven ?
Of zijn die psychopaten die de Koran gebruiken om te moorden en hemelijk neuken,zoals hooligans(sorry voetbalfans) naar voetbal komen maar voor het vechten.

I wait !

Het is natuurlijk verschrikkelijk wat die terroristen hebben gedaan. Ik denk dat elk zinnig mens het daarover eens is. En het laat -weer eens- duidelijk zien tot welke abberaties een godsdienst in staat is. Maar dat is eigen aan elke godsdienst die dogmatisch en fanatiek wordt beleden. Ook in het verleden. Immers, als men bijvoorbeeld kijkt naar het OT, dan kunnen we daar tot in de details lezen hoe de joden hele volkeren uitmoordden uit het Beloofde Land, vrouwen en kinderen incluis, en dit op bevel van Jaweh (hier de moslims op bevel van Allah: dood aan de ongelovigen). En dan is er niets nieuws onder de zon. Helaas.

Laatst gewijzigd door system : 3 december 2008 om 21:24.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 22:07   #6
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

I wait !
Eindelijk een iets genuanceerder betoog buiten het gebruikelijke 'alle moslims zijn moordenaars' op dit forum.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 22:17   #7
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

I wait !
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Standaard
maandag 01 december 2008 | Bron: ap
Begraafplaats Mumbai weigert omgekomen terroristen

MUMBAI - Een islamitische begraafplaats in de Indiase stad Mumbai heeft geweigerd negen gedode terroristen die mede verantwoordelijk zijn voor de aanslagen van vorige week, te begraven. 'Mensen die zulke daden plegen, zijn geen moslim', aldus de beheerder.

De negen vielen samen met een tiende, nog levende en in hechtenis genomen terrorist, tien plekken aan in het financiële hart van Mumbai. Daarbij kwamen 172 mensen om.

De lichamen van de negen liggen nu in een mortuarium. De laatste riten zijn nog niet toegediend.

Er zijn nog zeven andere islamitische begraafplaatsen in Mumbai, maar die vallen alle onder de invloed van dezelfde beheerder. De kans is dus klein dat de terroristen in Mumbai begraven worden.
dsl
Citaat:
'Mensen die zulke daden plegen, zijn geen moslim', aldus de beheerder.
Voor wat 't waard is:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saudi Gazette:
Cemetery won’t bury slain terrorists
MUMBAI, India – A Muslim graveyard has refused to bury nine gunmen who terrorized Mumbai over three days last week, leaving at least 172 people dead and wreaking havoc at some of its most famous landmarks.
The men are not true followers of the Islamic faith, according to the influential Muslim Jama Masjid Trust, which runs the 7.5-acre (three-hectare) Badakabrastan graveyard in downtown Mumbai.
“People who committed this heinous crime cannot be called Muslim,” said Hanif Nalkhande, a trustee. “Islam does not permit this sort of barbaric crime.”
Normally, unclaimed bodies thought to be Muslims are given to the nearest Muslim graveyard for burial after three days, leaving police unsure what to do now. Police don’t believe anyone will claim the gunmen’s corpses since they are thought to be from Pakistan. “The gunmen must be buried because we are bound to see that their last rites are performed according to the religion they follow,” said Jain Sirmukadam, a senior police inspector.
“We have heard the trust’s decision. We are considering what to do now.”
There are seven other Muslim graveyards in Mumbai, but the Jama Masjid’s influence means none of the others are likely to accept the bodies.
While Nalkhande said several Muslim scholars had backed the trust’s decision, some also criticized the move.
Even militants must be given a proper burial, said scholar Maulana Zubair Ahmed. – AP
http://saudigazette.com.sa/index.cfm...=2008120223608

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 december 2008 om 22:22.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2008, 22:29   #8
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramuntxo Bekijk bericht
Tja .... de islamieten zijn toch zo'n vreedzame en verdraagzame mensen hé ....
En wie er anders over denkt is politiek niet-korrekt !

Post scriptum : Krijg ik nu ook een baantje op 't ministerie ?
Nee, je mag dienst nemen bij Blackwater USA en op moslims schieten in Irak. Content? ('t is heel vet bibbergeld want soms schieten ze zelfs terug)

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 december 2008 om 22:30.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 10:42   #9
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
... Dat meldden de Indiase doctoren die belast waren met de vivisectie van de slachtoffers.
Als dit echt waar is, dan waren niet de terroristen, maar de artsen de echte beulen...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2008, 20:36   #10
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

I wait !
Die terroristen zijn zo gehaat, dat zelfs de Islamitische begraafplaats van Mumbai de stoffelijke resten niet wou opnemen.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be