![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() Hoera! Ons kind is (eindelijk) sexueel misbruikt
Als een 15 jarige jongen sexuele betrekking heeft gehad met de lerares dan stijgt zijn status en wordt hij man. Als een 15 jarige meisje sexuele betrekking heeft gehad met de leraar dan is hij een pedofiel en is zij voor het leven getekend. Inderdaad een schisofrenie situatie Seksjuf aan schandpaal! bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/4...__.html?p=40,1 19/06/2008 door Bart Olmer AMSTERDAM - Jarenlang had ze seks met schooljongens, biologielerares Myra van H. (33) uit het Limburgse Bergen. Als ze een man was geweest, die schoolmeisjes had misbruikt, was ze behandeld als een verachtelijke pedofiel. Maar ongelofelijk genoeg oogst Myra begrip, zowel van haar slachtoffers als hun ouders. Ook justitie lijkt mild. Maar in Amerika, waar 'seksdocentes' met naam én foto aan de schandpaal worden genageld, bestaat geen onderscheid tussen seksleraren of -leraressen. "Misbruik is voor een jongen net zo erg als voor een meisje." Verbijsterend was de rechtszitting afgelopen dinsdag in Roermond, waar de biologielerares voor het hekje stond op verdenking van seksueel misbruik van twee jongens. De twee leerlingen met wie de Limburgse juf het bed deelde bleken zeer vergevingsgezind. Ze wilden helemaal niet dat zij zou worden bestraft. De minderjarige jongens en hun ouders hadden zelfs geen aanklacht ingediend. Sterker nog: de ouders van één van de misbruikte jongens wensten haar voor de strafzitting per sms nog veel sterkte. In Amerika worden dergelijke 'bad, bad teachers' keihard aan de schandpaal genageld op speciale internetsites, ongeacht of het nu een leraar of lerares is. Volledige naam, woonplaats, leeftijd en een pasfoto worden vrijgegeven. Alle details worden breed uitgemeten. Keiharde straffen eist justitie daar tegen de pedofiele leerkrachten. Alleen tegen betaling van torenhoge borgsommen mogen ze de gevangenis verlaten in afwachting van hun strafzaak. Zo werd tegen de 23-jarige lerares Leslie Marie Troup, verdacht van negen seksmisdrijven op een highschool in North Carolina, één miljoen dollar borg geëist. En de strafeisen en vonnissen zijn duizelingwekkend hoog. Voorbeelden bij de vleet van gearresteerde Amerikaanse 'liefdesleraressen': de 50-jarige Donita Brady uit Breckenridge riskeert een levenslange gevangenisstraf wegens misbruik van een 15-jarige jongen. Zo'n zelfde straf dreigt voor brunette Stephanie Marie Ragusa (2 uit Tampa (Florida) wegens misbruik van eveneens een 15-jarige jongen. Volgens rechercheurs had Ragusa op vele manieren seks met de jongen. "Het slachtoffer kon tatoeages beschrijven op Ragusa's lichaam, die alleen te zien zijn als ze geen kleren draagt." Borgsom Of neem de 31-jarige Stephanie Ann Stein, een lerares aan de Plymouth Christian Academy in Canton (Michigan), die seks had met een vijftienjarige jongen en seksafspraakjes regelde via internet. De moeder van de jongen betrapte het stel. De lerares, die zelf ontslag nam, werd pas vrijgelaten na betaling van een borgsom van 50.000 dollar. De jongen verklaarde dat hij zelf de lerares net zolang benaderde tot zij door de knieën ging voor zijn avances. Maar de officier van justitie wees er fijntjes op dat het " niet uitmaakt wiens idee de seksrelatie was, want het is simpelweg verboden" . Stein zit momenteel vast in de Wayne County jail in afwachting van haar vonnis over twee weken. Tegen haar is vijftien jaar celstraf geëist. Daarbij steekt de strafeis tegen de verdachte seksjuf Myra bleekjes af: slechts één jaar celstraf voorwaardelijk en een vijf jaar omvattend verbod om haar beroep uit te oefenen. Ook moet ze zich na een veroordeling laten behandelen door een professionele hulporganisatie. Myra stelde dat de seksrelatie ontstond op aandringen van haar slachtoffers. Daarvoor heeft echter de Roermondse officier van justitie Toine van de Ven geen begrip: seks tussen lerares en leerling, hoezeer die het ook zélf mag hebben uitgelokt, is in strijd is met sociaal-ethische normen. Haar advocaat, mr. T. Klaasen, verdedigde haar met een klassiek staaltje machopraat. Hij pleitte voor vrijspraak omdat de jongens geen enkele schade zouden hebben opgelopen en omdat Myra geen misbruik zou hebben gemaakt van gezag of vertrouwen. "Zelfs de ouders zeggen dat hun kinderen er geen schade van hebben ondervonden." De ouders van de 13-jarige jongen gaan zelfs zover dat de jongen door de seksdocente zou zijn "opgebloeid van een onzeker mannetje tot een volwassen man". 'Échte kerels' Amerikaans onderzoek heeft aangetoond dat de reacties in de samenleving op seksueel misbruik binnen schoolmuren extreem schizofreen zijn. Meisjes worden altijd aangewezen als verleidster of naïef slachtoffer, terwijl jongens worden gezien als 'échte kerels', die een heuse prestatie hebben geleverd door een lerares te schaken. En nee, natuurlijk hebben ze geen schade opgelopen. Die jongens zijn er alleen maar beter op geworden, is doorgaans de reactie. Maar een slachtoffer, dat niet met naam bekend wil worden, weerlegt dit beeld resoluut: "Het is helemaal niet gaaf om op zo'n vroege leeftijd seks te hebben met een docente." Hij werd vanaf zijn twaalfde misbruikt door een 24-jarige lerares. "Iedereen denkt: die jongens hebben mazzel gehad, maar ik zeg je: die jongens zijn helemaal niet gelukkig." Hij kan het weten. Het seksuele misbruik heeft hem - inmiddels is hij 54 jaar oud - een leven van ellende bezorgd: gebroken huwelijken, gokverslaving en een 'leven zonder grenzen'. In Nederland is amper serieus aandacht voor de effecten van seksueel misbruik van schooljongens door leraressen. De organisatie PPSI (Project Preventie Seksuele Intimidatie) registreert landelijk de gevallen waarbij leerkrachten zich schuldig maken aan ontucht. De ellenlange lijst seksincidenten uit het lopende schooljaar telt slechts één lerares: Myra. PPSI, vijftien jaar geleden opgericht in opdracht van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap voor het bestrijden en voorkomen van seksuele intimidatie en seksueel misbruik in het onderwijs, onderkent de lacune en organiseert komend schooljaar een congres onder de titel: 'Seksuele intimidatie, en de jongens dan?' "Jongens worden in het onderwijs vaak in verband gebracht met klachten en gezien als 'dader'. Deze conferentie laat zien dat ook jongens het slachtoffer kunnen zijn van seksueel ongewenst gedrag", aldus een PPSI-woordvoerder. RR Laatst gewijzigd door roderidder : 22 juni 2008 om 17:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 15 jaar, vol razende hormonen..... Ik wou dat ik zo'n juf had gehad.
Dan had ik niet zo'n eelt in mijn handen.
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ach, sexisme hè. We beweren in een samenleving te leven waarin iedereen gelijk is maar het feit dat sit soort uitwassen geaccepteerd worden vind ik buitengewoon kwalijk. Maar ja, wat doe je er aan.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan alleen maar zeggen dat ik nog liever op staande voet ontslag neem dan met één van mijn leerlinges 'iets te beginnen'. Zelfs al zijn ze ouder dan 18 en aantrekkelijker dan Keira Knightley (om maar iemand te noemen).
Als leraar kan je je bepaalde zaken nu eenmaal niet veroorloven, en dat is maar goed ook. Met een ex-leerlinge kan ik altijd nog vriendschappelijk omgaan, maar om met haar dan ook nog eens seks te gaan hebben? Ik zou het niet weten, hoor. Voor een 'serieuze relatie' zijn die toch nog wat te jong, nee? Of liever, ik ben te oud! Wat kan zo'n jong meisje daar nu aan hebben?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 22 juni 2008 om 19:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Helaas is de maatschappij zo veranderd dat de leerkracht van weleer, die respect van zijn omgeving had, nu maar een voetveeg is geworden die naar de pijpen on onkundige ouders, onwillende directie en onbekwame politici moet dansen. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En uiteindelijk is de wetgeving ook duidelijk ivm leeftijden.
![]() |
![]() |
#7 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik denk dat er wel degelijk een verschil is tussen het feit als een leraar met een meisje van 15 naar bed gaat en een lerares die met een 15 jarige jongen naar bed gaat.
Ten eerste zijn 15 jarige jongens fysiek in staat om toch de meest volwassene vrouwen heel wat weerwerk te bieden indien de seks ongewenst zou zijn. Bij een 15 jarig meisje is dit helemaal niet evident om een volwassen man fysiek weerwerk te bieden indien het uit de hand loopt. Dus als bij een 15 jarige jongen de seks ongewenst is dan moeten we al spreken van manipulatie of chantage en in uitzonderlijke gevallen puber verliefdheid Dit heeft uiteraard ook emotionele gevolgen voor de persoon in kwestie en is dus zeker ook niet goed te praten. Anderzijds zullen er ook heel wat jongens zijn die met plezier seks hebben gehad met hun oudere lerares (zeker als de lerares nog mooi van uiterlijk is) Want hoe je het ook draait of keert jongens van 15 zijn nu eenmaal ook seksueel actief en de hormonen die hun hoofd op hol slaan van een goed uitziende vrouw van in de 20 of vooraan in de 30 zijn dezelfde als bij de volwassen mannen. En daarbij zullen dus heel wat 15 jarige met plezier hun avontuurtje hebben gedaan maar de vraag is waar trekt men de lijn en wanneer was het echt wederzijds en wanneer niet. Dus in dit opzicht moet men de onschuldige slachtoffers beschermen waar het niet gewenst zou zijn en dus moet men dit bestraffen met dezelfde straffen als waarmee een leraar die een 15 jarig meisje naar bed neemt ook al is het hier soms ook gewenst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 2. Dat is het moeilijke, en mooie, aan de job. En je vergeet de vertrouwensband met de collega's en de directie ! 3. Als leraar Nederlands (is mijn moedertaal) in een Franstalige school heb ik me vooral zo 'autonoom' mogelijk opgesteld, van bij het begin, en dat zal ik zo lang mogelijk proberen vol te houden. En als ik te veel moet 'toegeven' hou ik er liever mee op. Ik heb eigenlijk nooit �*nders gefunctioneerd. 4. Dat klopt, en omgekeerd kan vriendschap best zonder seks. 5. Hm, als ik er 52 ben zijn mijn oudste ex-leerlinges er net 30. Dat is toch wel èrg jong, niet? Ik bedoel, ik ben geen filmster, hé!
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ook waar is, moest ik bemerkt hebben dat een leraar het aanhield met één van onze vrouwelijke klasgenootjes zou ik hoogst verontwaardigt geweest zijn. Allemaal nogal normale reactie's denk ik... Nu, als de lerares in kwestie een mottig monster is, dat nergens een vent aan de haak kan slaan, en dan maar druk uitoefent op leerlingen vanuit haar machtspositie, liggen de zaken anders natuurlijk. Maar ze zal dan toch wel enige kennis van zaken moeten hebben om die jongen over zijn afkeer voor haar walgelijke fysiek te kunnen helpen (hot lips), en dat compenseert dan weer... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sja ... als de "slachtoffers" (voor sommige moet dat woord allicht vervangen worden door "gelukzakken") het een positieve ervaring vonden, dan is dat voor hun zo ...
Maar om het nu te gaan toejuichen en op te gaan leggen als voorbeeld van hoe je tegenwoordig een klas vol pubers onder controle moet gaan krijgen, dat is een moraal die ik toch niet zou willen opleggen hoor. Nochtans wordt dat beeld wel gegeven, door haar vrijuit te laten gaan. Terwijl die lerares een bepaalde functie heeft die m.i. niet strookt met bepaalde gedragingen tov de personen waaraan ze lesgeeft. Daarvoor moet ze vind ik wel gestraft worden/een sanctie krijgen. Relaties van welke aard ook tussen een mindere en meerdere zijn meestal sowieso niet gezond. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 juni 2008 om 23:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het verder gaan en het hebben van een fysieke, niet noodzakelijk sexueel geconsumeerde ,relatie is gewoon een breuk in de vertrouwensband die een goeie leerkracht heeft met zijn leerlingen/directie/ouders. Citaat:
Maar het is moeilijk niet over de schreef te gaan, en op die manier "de mindere" in die relatie gewoon met huid en haar op te vreten en geestelijk te vernietigen.
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Situatie en ongelijke behandeling van mannen/vrouwen ligt vooral aan ons beeld over daders/slachtoffers. Daders zijn bij deze per definitie mannen en slachtoffers in regel altijd vrouwen/meisjes. Andersom wordt als minder vreselijk beschouwd en eerder als onschuldig geëxperimenteer. In de justitie vertaalt zich dit naar mildere rechtspraak voor vrouwelijke daders dan voor hun mannelijke tegenhangers, dit voor dezelfde zwaarte van misdrijven. Ook bij situaties van incest met minderjarigen en pedofilie met zeer jonge kinderen. Zo heb ik weet van een moeder die haar (nog kleine) kinderen oraal 'bevredigde' en haar zaak werd onontvankelijk verklaard door de politie en jusititie, omdat ze volgens sommige 'sociaal accidenten (assistenten ?)', na enkele therapeutische sessies, uigebracht had dat ze als kind zelf seksueel misbruikt was door haar vader en niet 'wist' dat ze de regels had overtreden. Moest een man zulks seksueel overschrijdbaar gedrag met z'n kinderen stellen, zou die ongetwijfeld een paar jaren cachot gekregen hebben en heel wat minder medelijden.
Toch stoort het mij enigzins dat de draadposter (ogenschijnlijk) de Amerikaanse methoden van 'schande, schuld en boete' probeert te verheerlijken. Het is echt niet meer van deze tijd om mensen, zelfs de ergste daders, aan de schandpaal te nagelen en hen te mollesteren of initmideren (wat in de USA soms wel meer gebeurt). Dat is op zijn zachtst uitgedrukt nogal 'middeleeuws' en barbaars. Iedereen heeft recht op privacy en voldoende bescherming van overheidswege uit, zelfs verachterlijke seksueel delinquenten. Anders houdt de rechtstaat op te bestaan, indien iedereen het recht in eigen handen wenst te nemen en het oog-om-oog, tand-om-tand-principe probeert toe te passen. Rechtvaardige rechtspraak en 'menselijkheid', ook voor diegenen die zich onmenselijk gedragen, is nu eenmaal de kracht van een moderne democratie. Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat seksueel misbruikers niet streng bestraft mogen worden, wel integendeel. Maar dan langs de officiële, geijkte kanalen en niet via allerlei laster-, wraak- en haatcampagnes in de pers en op het internet of door intimidatie, zoals in de States (waar de adressn en namen van alle pedofielen per county/gemeente online zijn gezet, je reinste waanzin). |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ze zouden die schandpaal beter in haar kut steken!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ook Ait Oud? Had hij geen lang en zwart haar? Wisten wij de vorderingen van de onderzoekers, zijn verklaringen uit het (geheime)onderzoek niet vaak zowat dezelfde dag als hij onderzoek zelf? RR |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Schepen
|
![]() .
Laatst gewijzigd door roderidder : 23 juni 2008 om 06:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Zelf streef ik ernaar dat justitie (en ook de politiekers natuurlijk) vaders en moeders gelijke geeft en dat ieder zo rechtvaardig mogelijk behandeld wordt zonder ongelijkheid of discriminatie RR |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
toch wel belangrijk om te weten dat slachtoffers van zedendelicten EVEN VAAK jongens als meisjes zijn ! maar idd zelfs als ouder loop je met het waanidee rond dat jongetjes 'veiliger' zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |