![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() We hebben nog een lange weg te gaan om respect voor elkaar te gaan krijgen.
Naar mijn mening zijn cursussen voor ouders "hoe voedt ik mijn kinderen op in een Europees land?" een betere geldbesteding. Kinderen ontmoeten elkaar al op school. Citaat uit de Echo Rotterdam OUDE NOORDEN -Het Europees Jaar van de Interculturele Dialoog (EJID) moet kinderen van verschillende etnische-en culturele samenbrengen. De Stichting Kinderpardijs Meidoorn organiseert dit project om ervoor te zorgen dat kinderen van onder meer de basisscholen uit het Oude Noorden van elkaar gaan leren. Helaas ging dat niet helemaal goed tijdens een interculturele dialoog in het Kralingse bos: 'Hollanders zijn honden'. Jenny G. is werkzaam als brede school coördinator van de Openbare Basisschool Combinatie '70. Enthousiast vertelt ze over dit gesubsidieerde Europese project waarbij getracht wordt kinderen met verschillende culturele achtergronden met elkaar in contact te brengen. Hoewel ditmaal de 'Hollandse' cultuur centraal staat, prijst ze 'de trots van Marokkaanse kinderen uit het Berberse rifgebergte'. En die trots gaat ver, zo leert althans enige navraag onder de kinderen. Ze luisteren geen moment en zeggen meerdere malen 'Geen interesse te hebben in die Hollanders'. Dan wijst één van hen plotseling naar het naaktstrand, wat in de verte is te zien: 'Daar gaan ze altijd naakt liggen die Hollanders. Het zijn honden, echte gore honden.', benadrukt de negen jaar oude jongen. 'Daarom ik altijd en overal trots op Marokko!' Laatst gewijzigd door JP Coen : 27 november 2008 om 09:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U veralgemeent, nuanceert onvoldoende en begrijpt het niet; die kinderen zijn kansarm en slachtoffer van hun sociale klasse, u stigmatiseert door de indruk te wekken dat ALLE Marokkaanse kinderen er zo over denken!
Echt; u ben absoluut niet politiek correct en wacht maar tot de forumpolitie komt; u krijgt vast op uw donder voor dit soort berichtgeving! Mag niet hoor; zo iets waar vertellen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik kan best uit het "rijke antwerpse leven" ware verhalen vertellen van multicultureel samenleven dat goed werkt. Indien "naaktheid" een deugd en het hoogtepunt van anti-islamisme is, geef dan gerust het voorbeeld en ga lekker naakt in het park zonnen of topless voor mijn part. De veralgemening dat het alleen maar moslims zijn die nudisme
in openbare gelegenheden niet genegen zijn is een zeer potsierlijke mening.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Roger over het multicultureel Antwerps leven kan ik zeker meepraten, u mist het punt, het gaat over een afwijzende houding tot wie je niet tot eigengroep rekent, discriminatie dus en dit gebeurt vaak vanuit jonge moslims naar alles wat anders is of geen moslim.
Betekent dit ALLE jonge moslims? Nee maar wel te veel en te vaak en mocht u af en toe een moskee binnenduikelen zou u ook weten hoe dit komt.ALLE moskees? Nee maar wel te vaak en te veel... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Kinderen worden naast het gezin al op school opgevoed. De EU kan beter haar geld uitgeven aan bijscholingsprojecten van Imams of ouderschapscurssussen na/in schooltijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik kom terug van een begeleiding als vrijwilliger van autisten naar een zwemuitstap. Na onze beurt komt er een joods meisjesschooltje zwemmen : die jongeren mogen absoluut geen half-ontklede mannen of jongens zien ! Wat ons altijd wat werk bezorgd om de autistische jongens te "verstoppen" na afloop van onze zwembeurt. Ik bedoel maar : diverse culturen hebben diverse opvattingen over "naaktheid" & waar ligt nu die grens tussen assimilatie en integratie ? Het staat buiten kijf dat de opvoeding thuis primeert : grote normverschillen tussen wat men "op school" leert en wat men van thuis uit meekrijgt kan voor problemen zorgen (zelfs zeer ernstige). Het is daarom belangrijk dat men inderdaad in de moskeeën, synagogen, kerken (new black african evangelists enz..) de nodige signalen ontvangt om op een maatschappelijk verantwoorde wijze zijn culturele verschillen te verdedigen. In de film "Ghandi" komt een passus voor waarin een Hindoe zijn spijt komt betuigen over zijn moordend wangedrag tijdens rellen (die aanleiding waren voor een hongerstaking van Ghandi). De man kreeg van de Mahhatma een opdracht : vindt een moslim-weeskind en voedt het op als moslim. Ik geloof dat menig terrorist ten einde het goede pad terug te vinden deze raad gerust mag opvolgen mbt christelijke, moslim, bhoeddistische enz.. kinderen.
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De grens? Heel eenvoudig; naaktstranden zijn hier toegestaan en dus moet je dit accepteren, mensen uitmaken voor honden kan niet, spreek die ouders aan! Ga met hen in discissie en laat weten dat je echt verontrust bent;leert dit kind geen verdraagzaamheid, Daar zou ik persoonlijk ouders op aanspreken en mee in discussie gaan!
U denkt mooie dingen en hopelijk zijn er moslims die de koran en islam een ander en aanvaardbaar gezicht weten te geven. Dit kan ( met dat boek kun je echt alle kanten uit!)maar helaas winnen degenen die alleen al dit idee beledigend vinden terrein, en snel...het ziet er somber uit voor ongelovigen...en dat ben je al snel bij fanatici... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Het begon met een citaat. Hier is dan de rest van het artikel in de Echo:
Citaat:
Ik wist het niet maar het is nu Het Europees Jaar van de Interculturele Dialoog (EJID) dus krijgen kinderen gesubsidieerd les om de multicul te leren waarderen. Dit was zo'n EJID-gesubsidieerd project. Laatst gewijzigd door Mahalingam : 27 november 2008 om 23:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja...in ieder geval blijkt dat dialoog met Marokaanse kinderen een aandachtspunt is.Mogelijk dus ook met de ouders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik neem aan imitatie, alhoewel intimidatie van hun Nederlandse leeftijdsgenootjes ook wel weer zou kunnen. Daarvan zijn immers ook voorbeelden te over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste linnie; iets mis met mondige Marokkaanse kinderen, nee toch? Toch goed dat ze leren zeggen wat ze denken? Of voor jou juist niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Diegenen onder hen, jong of ouder, die zich gedragen als gespuis moet als gespuis behandeld worden en desnoods ons land worden uitgekiepert: enige oplossing! Zij komen naar hier, zij moeten zich aanpassen en niet enkel hier op onze kosten komen leven en last verkopen. We kennen hun gedoe nu al lang genoeg... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Ik begrijp niet naar welke richting u wilt gaan ?
![]() |
#17 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Diegene die "nu" naar hier komen hebben geen probleem om zich aan te passen, want de europese (westerse) normen en waarden zijn vandaag internationaal geworden !
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nee linnie; zeggen dat mensen ongelovige honden zijn zien we niet als integratie!
Jij dus wel? En ja die kinderen zijn hier geboren; maar groeien op bij ouders die hen niet leren omgaan met anderen op een respectvolle of aanvaardbare manier, nochtans een van de spelregels voor' hier geborenen'is; ook als je ouders toevallig Marokkanen zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() multicul-zever? Laat ons eerst beginnen met een gewone dialoog met de kinderen.
Dan zien we wel hoe ver we geraken |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]() |