![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Hendrik-Jan Ombelets (SoLiDe) - 5 tot 11 april "Oorspronkelijk was hij actief bij de Volksunie. Hij lag mee aan de basis van de partij SoLiDe, wat staat voor Sociale Liberalen en Democraten. Als Sociaal Liberaal streeft hij naar een evenwicht tussen vrij denken en vrij handelen van elk individu e |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Vrienden Politici en politiek geïnteresseerden
Morgenavond sluiten we de barak af (barak zeker niet negatief bedoeld naar de organisatoren hoor, integendeel al mijn waardering voor jullie prachtig werk !) Alvorens de week van discussies, ernstige en minder ernstige af te sluiten wil ik jullie van harte danken! Dank voor de belangstelling! Toch dit nog: de meesten onder de gesprekspartners zijn aktief met politiek bezig in een of andere partij of beweging - de meesten in een "andere" partij dan SoLiDe. Het heeft dan ook geen zin u te overtuigen van mijn groot gelijk! Ook omgekeerd niet! 'n Sos blijft 'n sos, 'n sjeef blijft 'n sjeef,'n N-VA-er wordt geen belgicist en 'n belgicist wordt geen seperatist, 'n blauwe blijft blauw en 'n blokker blijft 'n blokker, tenminste op deze site zullen we mekaar niet overtuigen. Belangrijk is dat we mekaar blijven respecteren ondanks onze meningsverschillen. En de mensen die nog moeten overtuigd geraken, komen hier niet wat we allemaal betreuren. Want als iedereen zich in de zelfde mate als ons zich met politiek bezig zou houden zoals wij zou het anders gaan, meer bewust en doordacht. Wij vinden het dan ook de taak van de regerende politiek partijen hier een antwoord op te geven, nl -de burger zodanig met het beleid te betrekken dat ze er moeten aandacht aan geven, dit kan door stemplicht af te schaffen en te vervangen door stemrecht samen mét informatieverstrekking over het beleid dat ze voeren; - aan de burger verantwoording af te leggen over hun politieke besluitvorming en de daaraan gekoppelde bestedingen; - de burgers bij het beleid en de beslissingen te betrekken, door referenda; - de burger en de bedrijven op zijn/hun verantwoordelijkheid te wijzen en hem te vertellen dat ze met zijn geld, zijn zaken bezig zijn. Kortom te zoeken naar een evenwicht, waarbij iedereen zich goed voelt, in wederzijds respect en waardering! En daar zal ieder van jullie in jullie eigen partij met de nodige druk op uw leiders moeten voor ijveren dat dit gebeurt!! Speciale aandacht wil ik schenken aan de waardevolle en gewaardeerde bijdragen van Herman Desmedt, pielewuiter en ACV-er, Marco die toch verdere ingingen op een aantal diepgaandere onderwerpen, zondere al de andere te vergeten die op een correcte manier dit forum hebben bevolkt en geanimeerd met hun vragen. En gezien SoLiDe nog niet aan het beleid deelneemt is het gemakkelijk te zeggen dat wij het groot gelijk in pacht hebben. Als we eens aan het beleid zullen deelnemen, gaan we waarschijnlijk met een of meer partners moeten onderhandelen om te zien hoe we het best ons grote gelijk kunnen krijgen. Maar daarover zullen we dan op democratische manier gaan beslissen als het eens zo ver is. Daar hebben we geen cordon of wat dan ook voor nodig. Daar zullen we dan zelf over beslissen. Ik dacht duidelijk geantwoord te hebben op de verschillende vragen, waar enigszins een zinvol antwoord op mogelijk was. Ik blijf ter uwer beschikking ook na deze week. Meer nog ook na de verkiezingen van 13 juni! Want SoLide blijft doorgaan ... koppig en gedreven omdat we denken dat we het toch enigzins bij het rechte eind hebben en met onze ideeën het beleid kunnen bijsturen. Ik wens u allen veel succes met de verkiezingen, maar als het even mag wens ik SoLide het meest succes toe 8) ! Nogmaals dank aan u allen voor de interessante week....! en [size=6]spéciaaaaaaaaaal dank aan alle medewerkers van POLITICS.BE, .... ze doen het toch maar,... !!![/size] ![]() ![]() ![]() Hendrik-Jan Ombelets nationaal voorzitter SoLiDe ![]() www.solide.be [email protected]
#2 |
Minister-President
|
![]() Je hebt het alvast qua aantal posts en zeket qua inhoud een stuk beter gedaan dan Steve Stevaert. (maar dat is niet echt een referentie)
Ik kan je alvast aanraden ook na uw week eens af en toe te komen "piepen". Ik heb de indruk dat de volgende week er wat meer vonken te zien gaan zijn !
#3 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Een partij moet durven te moderniseren en (mee-)groeien, niet alleen in stemmenaantal maar ook qua ideeën. Ik zal er volgende week ook zijn, want heeft De Gucht niet gezegd een Sociaal-Liberaal te zijn? Ik ga hem beslist vragen bij SoLiDe te komen ![]() met solide groeten Hendrik-Jan Ombelets www.solide.be [email protected]