Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2008, 16:05   #1
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Ongetemde Leeuw's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard Vlaams Belang Zingt Naziliederen

Vlaams Belang Jongeren zingen naziliederen op kamp

In juli 2006 trokken de Vlaams Belang Jongeren (VBJ) naar jaarlijkse gewoonte op zomeruniversiteit. Daar worden volgens De Morgen ook naziliederen gezongen.

Het ’zangboekje’ dat het Vlaams Parlementslid Jan Penris voor die gelegenheid liet uitdelen, bevat naast klassiekers zoals de Vlaamse Leeuw en de Blauwvoet ook nazistische marsliederen, zoals het bekende Panzerlied en het door de Wehrmacht gebruikte marslied Westerwald. sdg

Bron: De standaard woensdag

Graag wat reacties van VB-leden
Oud 1 oktober 2008, 16:11   #2
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw Bekijk bericht
Vlaams Belang Jongeren zingen naziliederen op kamp

In juli 2006 trokken de Vlaams Belang Jongeren (VBJ) naar jaarlijkse gewoonte op zomeruniversiteit. Daar worden volgens De Morgen ook naziliederen gezongen.

Het ’zangboekje’ dat het Vlaams Parlementslid Jan Penris voor die gelegenheid liet uitdelen, bevat naast klassiekers zoals de Vlaamse Leeuw en de Blauwvoet ook nazistische marsliederen, zoals het bekende Panzerlied en het door de Wehrmacht gebruikte marslied Westerwald. sdg

Bron: De standaard woensdag

Graag wat reacties van VB-leden
Ik ben geen VB-lid, maar wil toch even reageren.

De Standaard schrijft dit - net zoals vele andere kranten - met als bron iemand die van het Vlaams Belang is overgestapt naar LDD (Gianni Boone). Dit allemaal in de context van 'het boek' van Verstrepen. Waarom zijn deze personen niet weggegaan bij het Vlaams Belang als deze liederen zouden gezongen zijn geweest? Waarom pas veel later? Ach ... ik moet de verdediging van het Vlaams Belang hier niet opnemen, maar mij is het toch duidelijk dat dit enkel nastampen en politieke spelletjes zijn (als men dat nog politiek kan noemen).

Laatst gewijzigd door Objectief : 1 oktober 2008 om 16:11.
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 16:15   #3
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Het is vanzelfsprekend zeer nuttig dat de VBJ geïndoctrineerd wordt om het huidige democratische systeem (plutocratisch ?) te verwerpen en heimwee te laten krijgen naar andere tijden, toen antisemitisme getuigde van vaderlandslievendheid en kritiekloos geleid worden door een voortvarende "eigen volk" elite het enig juiste systeem.

Dissidenten zijn dan misdadigers, die het verdienen in concentratiekampen te verrekken.
Men moet die kindjes vooral leren wat "de nacht der lange messen" precies was en hoe ook een "rechtse" revolutie in de eerste plaats haar eigen kinderen opeet.

dit alles om de nazistische liedekens wat te duiden.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 16:17   #4
Offshore
Vreemdeling

Standaard

Ja ja, en iedereen die naar Wagner luistert is ook een nazi...
Offshore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 16:19   #5
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Objectief Bekijk bericht

De Standaard schrijft dit - net zoals vele andere kranten - met als bron iemand die van het Vlaams Belang is overgestapt naar LDD (Gianni Boone). Dit allemaal in de context van 'het boek' van Verstrepen. Waarom zijn deze personen niet weggegaan bij het Vlaams Belang als deze liederen zouden gezongen zijn geweest? Waarom pas veel later? Ach ... ik moet de verdediging van het Vlaams Belang hier niet opnemen, maar mij is het toch duidelijk dat dit enkel nastampen en politieke spelletjes zijn (als men dat nog politiek kan noemen).
Het Vb is de partij die niet mag zeggen wat de burger denkt. Dat de overlopers tijdens hun VB lidmaatschap doordrongen waren van deze "waarheid" en dus angstvallig hun mond hielden bewijst alleen maar hoe effectief deze indoctrinatie wel is. Alleen : men vergist zich het nazisme heeft niet zoveel aanhangers meer als het aantal VB stemmers zou doen vermoeden - dit aantal is echter in de eerste plaats omdat men de kiezer eigenlijk wat voorliegt, zoals nu weer blijkt.

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 1 oktober 2008, 16:19   #6
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Offshore Bekijk bericht
Apocalyps now, de ultieme nazi-propagandafilm.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 16:20   #7
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Westerwald is geen naziliedje...het is een liedje over hansje en grietje...Hans und Gretel...én over het Westerwald...maar ja...Limburg allein zal ook wel een naziliedje zijn zeker...trouwens Westerwald is een schitterende melodie...nog veel beter dan Erika...

Panzerlied is geen nazilied...maar een strijdlied van de gemotoriseerde en gepanserde wehrmacht...niet te zingen trouwens...

Maar nu we toch over kunst bezig zijn zal ik ook eens een boekje open doen over het VB.
Ik ken er ene die er niet beter op gevonden heeft dan naar Wagner "die Walkure" te luisteren...en als bezwarend feit moet ik zeggen dat er kinderen bij waren....tsssssss

Edit: verdorie ze zijn me weer voor...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 1 oktober 2008 om 16:21.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 16:24   #8
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Offshore Bekijk bericht
Tijdens het 100 jarige rijk kon de politie huiszoeking bij je doen en "ontaarde
muziek" in je kast aanvinden, waarna je prompt de gevangenis in ging.
Nu mag je gerust Nazi-platen thuis hebben en er naar luisteren & Wagner ook.

Het gaat niet over de liederen op zich, het gaat over de nostalgie naar een tijd
toen racistische idealen de "mainstream" waren, zoals er in de US nog altijd mensen zijn die wensen dat de tijd zou terugkeren toen de Niggers achteraan op de bus moesten blijven staan ...

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 1 oktober 2008, 16:25   #9
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Apocalyps now, de ultieme nazi-propagandafilm.
Inderdaad : drang naar zelfvernietiging, de reis naar "het duister"

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 1 oktober 2008, 16:31   #11
Offshore
Vreemdeling

Standaard

Ik vraag mij af wat er zou gebeuren als Annemans publiekelijk een zin in het Duits zou zeggen...
Offshore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 16:35   #12
Fieseler

Standaard

Volledig off topic maar toch: Tante Ju wordt dit jaar 75.
Hip hip...hoera!
Oud 1 oktober 2008, 16:41   #13
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Westerwald is geen naziliedje...het is een liedje over hansje en grietje...Hans und Gretel...én over het Westerwald...maar ja...Limburg allein zal ook wel een naziliedje zijn zeker...trouwens Westerwald is een schitterende melodie...nog veel beter dan Erika...

Panzerlied is geen nazilied...maar een strijdlied van de gemotoriseerde en gepanserde wehrmacht...niet te zingen trouwens...

Maar nu we toch over kunst bezig zijn zal ik ook eens een boekje open doen over het VB.
Ik ken er ene die er niet beter op gevonden heeft dan naar Wagner "die Walkure" te luisteren...en als bezwarend feit moet ik zeggen dat er kinderen bij waren....tsssssss

Edit: verdorie ze zijn me weer voor...
Klopt voor zover ik weet.

Hier een youtube linkje van het panzerlied op youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=jEIm3pe5wbA

Is geen nazi-lied en heeft best een lekkere marsmelodie.
Oud 1 oktober 2008, 16:47   #14
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
I'm not surprised.
Nor am I.

De Morgen.

.../... Dat vooral de voormalige leden van het NSV'ers binnen het VB aansturen op cantussen waarbij gezamenlijk nazistische liederen worden ingezet, heeft alles te maken met hun studentikoze verleden.

.../... Ook bij die gelegenheid was Jan Penris, cantusleider, samen met onder meer ex-VMO-er en huidig Vlaams Parelementslid Pieter Huybrechts bekend als componist van de NSV-meezinger:" Ne Amadees, ne Marokkaan, de RAl'er en ne nikkeriaan, ne communist, ne vreemde tist, die zwieren we allemaal in hun kist."

Als dit soort volk ooit de macht overneemt, dan zitten we alweer met dat slag van mensen die de slogan hanteren in de zin van: 'Deutschland erwache! Juda verrecke!

Laatst gewijzigd door system : 1 oktober 2008 om 16:54.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 16:53   #15
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Nor am I.

De Morgen.

.../... Dat vooral de voormalige leden van het NSV'ers binnen het VB aansturen op cantussen waarbij gezamenlijk nazistisch liederen worden ingezet, heeft alles te maken met hun studentikoze verleden.

.../... Ook bij die gelegenheid was Jan Penris, cantusleider, samen met onder meer ex-VMO-er en huidig Vlaams Parelementslid Pieter Huybrechts bekend als componist van de NSV-meezinger:" Ne Amadees, ne Marokkaan, de RAl'er en ne nikkeriaan, ne communist, ne vreemde tist, die zwieren we allemaal in hun kist."

Als dat soort volk ooit de macht overneemt, dan zitten we alweer met mensen die de slogan hanteren in de zin van: 'Deutschland erwache! Juda verrecke!
't is JudE...als je een sossenslogan wil brengen zorg dan tenminste dat het juist is...
Oud 1 oktober 2008, 16:59   #16
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
't is JudE...als je een sossenslogan wil brengen zorg dan tenminste dat het juist is...
Zelfs de geschiedenis van uw eigen geestesgenoten kent u niet.

In der Parteipropaganda und auf Wahlkundgebungen der NSDAP spielte der Antisemitismus zu Beginn der 30er Jahre hingegen kaum eine Rolle. Die ohnehin an judenfeindliche Parolen gewöhnten Wähler suchten in Zeiten der Präsidialkabinette, der Weltwirtschaftskrise und der Massenarbeitslosigkeit vielmehr Auswege aus der politischen und ökonomischen Krise. Im Schatten der Zunahme politischen Straßengewalt häuften sich ab 1930 aber die Übergriffe der nationalsozialistischen Sturmabteilung (SA) auf jüdische Geschäfte und Bürger. Am Abend des jüdischen Neujahrsfests kam es am 12. September 1931 auf dem Berliner Kurfürstendamm zu schweren antisemitischen Krawallen. Laut Polizeibericht waren es an die 500 SA-Leute, die unter Sprechchören "Deutschland erwache - Juda verrecke" Gewalt gegen zufällig angetroffene Juden oder jüdisch aussehende Passanten verübten
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 17:02   #17
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Indien dit echt zou gebeuren zou het al lang gefilmd zijn door BOB-infiltranten in het VB.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 17:07   #18
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Die fascinatie voor Duitse liederen is inderdaad opvallend. Wat is er mis met het Vlaamse lied?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 17:30   #19
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Objectief Bekijk bericht

Dat vraag ik me dus ook af!

Waarom is Verstrepen dan niet eerder vertrokken uit de partij Vlaams Belang als ze deze liederen al dan noch gezongen zouden hebben??????

Nu heeft die een boek geschreven om het Vlaams Belang in een slecht daglicht te plaatsen en dat gewoon omdat die zwaar gefrustreerd is.

Pfff men moet maar zin hebben om daar uw energie in te steken. Alhoewel hij zal dit boek niet alleen geschreven hebben om zijn verborgen frustraties te kunnen uiten, maar waarschijnlijk ook omdat hij er nog iets kan mee verdienen ook.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 17:58   #20
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Zelfs de geschiedenis van uw eigen geestesgenoten kent u niet.

In der Parteipropaganda und auf Wahlkundgebungen der NSDAP spielte der Antisemitismus zu Beginn der 30er Jahre hingegen kaum eine Rolle. Die ohnehin an judenfeindliche Parolen gewöhnten Wähler suchten in Zeiten der Präsidialkabinette, der Weltwirtschaftskrise und der Massenarbeitslosigkeit vielmehr Auswege aus der politischen und ökonomischen Krise. Im Schatten der Zunahme politischen Straßengewalt häuften sich ab 1930 aber die Übergriffe der nationalsozialistischen Sturmabteilung (SA) auf jüdische Geschäfte und Bürger. Am Abend des jüdischen Neujahrsfests kam es am 12. September 1931 auf dem Berliner Kurfürstendamm zu schweren antisemitischen Krawallen. Laut Polizeibericht waren es an die 500 SA-Leute, die unter Sprechchören "Deutschland erwache - Juda verrecke" Gewalt gegen zufällig angetroffene Juden oder jüdisch aussehende Passanten verübten
Je hebt gelijk...jij kent het sossenverleden beter dan ikzelf...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be