![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Al een paar dagen lang zijn er zware rellen in het stadsdeel Rosengård in Malmö in Zweden. Auto's staan in brand, ruiten worden ingegooid, er wordt slag geleverd met de politie en met stenen en molotov-cocktails gegooid.
Het gaat over een kelderlokaal dat eerder als moskee gebruikt is, maar waar de eigenaar een andere bestemming voor heeft gevonden. Het moskeebestuur had aanvankelijk keurig de sleutels van de lokalen ingeleverd na afloop van het contract, maar daarna werd het al heel snel gekraakt door zogenaamde 'jongeren'. De politie heeft het pand ontruimd en vrij snel daarna braken er ongeregeldheden uit die nog steeds voortduren. Het zou gaan om groepen moslimimmigranten en zogenaamde autonomen. Er wordt gezegd dat het conflict zich richting religieus conflict aan het ontwikkelen is, en uit heel Zweden komen nu links tuig en op de teentjes getrapte moslims naar Malmö om eens gezellig intifadah'tje of gefrustreerd anarchistje te gaan spelen. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4030192.ab (in het Zweeds, zodra ik Nederlands- of Engelstalige links vind, zal ik die hier posten) Vreemd genoeg lezen wij hier niets over bij ons in de kranten, maar wellicht komt dat nog. Overigens is Malmö de stad met procentueel de meeste, voornamelijk moslim-immigranten, in Zweden en staat het stadsdeel Rosengård ook al jaren bekend als Klein-Islamabad. Hoe dan ook zullen de Zweden zich weer enorm cultureel verrijkt voelen. Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 19 december 2008 om 00:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Allez, tof... Als het in de modelstaat der modelstaten er al zo aan toe gaat, why even bother about Belgium?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Er wordt al langer gewaarschuwd voor problemen in Zweden als deze in Frankrijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb te doen met de Zweden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok dat een aantal gefrustreerde moslims gaan relschoppen kan ik best begrijpen maar ik snap niet echt wat linksen daar te zoeken hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Het nieuws is nu ook opgepikt in Nederland:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus de fout ligt in de onwetendheid van de gewone man/vrouw die zich nog niet voldoende hebben kunnen openstellen voor de nieuwe cultuurverrijking. Deze moeten daar nog aan werken en met een beetje progressieve linkse steun zullen ze er dan ook wel in slagen. Mensen daarentegen met een pogressieve linkse overtuiging begrijpen zulke verrijking direct, daarom ook hun steun aan deze verrijkers.
Gott mit uns. Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe) Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens. Laatst gewijzigd door ERLICH : 19 december 2008 om 11:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Ik heb nog samen met een Iraniër gewerkt die Zweden ontvluchtte wegens te geweldadige, bijna Amerikaanse toestanden. En die kerel kwam uit Teheran en was chauffeur van een legerkolonel...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() dat die "linksen" dat aub niet in naam van links doen, de dwazen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er wordt eigenlijk helemaal niets gezegd over wie die "linksen" zijn. Welke partij, welke beweging?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() idd, mss heeft de topicstarter dit er gewoon van gemaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ga naar http://translate.google.com/translate_t?hl=nl# en vul de url van de te vertalen webpage in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() @ Pelgrim, Ambiorix
Vertaald uit het artikel (helemaal onderaan, laatste twee alinea's) in mijn openingspost: Volgens de provinciale communicatiecentrale in Skåne zijn er aanwijzingen dat de aanstichters van de onlusten mensen zijn die al bekend zijn bij de politie in Malmö. Zij zouden onder meer betrokken zijn geweest bij gevechten tijdens voetbalwedstrijden en afgelopen zomer tijdens de demonstraties op het Europees Sociaal Forum (ESF). http://nl.wikipedia.org/wiki/Europees_Sociaal_Forum Een kijkje daar leer ons meteen met wat voor lieden we te maken hebben; 'andersglobalisten' en 'antiracisten' van het soort dat elke demonstratie aangrijpt om eens flink te gaan motten met de polite en andersdenkenden, terwijl ze alles kort en klein slaan. Kortom, ik heb niks verzonnen. Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 19 december 2008 om 13:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Hier alvast twee filmpjes over de rellen in Malmö:
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyh...icle4032662.ab (eerst een kort reclamefilmpje, daarna de twee items) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan goed zijn dat daar van die zogenaamde 'andersglobalisten' bij waren, maar dan blijf ik niettemin met de vraag zitten: wat hebben linksen daar te zoeken? Sinds wanneer houdt links zich bezig met theocratieën te verdedigen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor links geldt vaak dat de vijand van mijn vijand mijn vriend is. Helaas, want links ziet niet, of wil het gewoonweg niet zien, welke religieuze adder ze aan hun borst koesteren door telkenmale met name moslims in hun veelal bizarre eisen en wensen te blijven steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er is een primaire bevolkingslaag van "have-nots" die solidair zijn met elkaar over eender welke agenda als hij maar tegen de "bezittenden" en/of "het klootjesvolk" gericht is.
wij zijn tegen godsdienst mijnheer ; maar er is een verschil tussen het sektarisme van "armen" zoals vele moslims in het Westen (en moslimlanden !) en het sektarisme van rijke filmsterren zoals in de Scientology. Het is symptomatisch dat hier de PVDA een tijdlang kartel vormde met de AEL in "Resist". "Vrijheid van Godsdienst" is een groot goed, maar er mag geen verwarring bestaan over het gevaar van sektevorming. Indien Malmö zo veel moslims telt, kan ik me niet voorstellen dat er geen mosleedën zijn behalve die kelder. De plaatyselijke politiecoimmissaris zal wel weten hoe hij die "ongeregeldheden" aanpakt zeker ?
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat hem helemaal niet over armoede of sociale uitsluiting, maar om een kelder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En inderdaad, het lijkt me stug dat armoede en sociale uitsluiting een rol spelen in een land dat al jaren bekend is als hét sociaal-democratische paradijs van de wereld, waar de uitkeringen nog hoger liggen dan hier, waar er verhoudinggewijs nog meer geld in allerlei integratieprojecten wordt gepompt dan hier, waar niet-Zweden naast het Zweeds ook in hun eigen talen les krijgen op school, waar ze op alle mogelijke manieren hun eigen cultuur mogen en kunnen belijden, en ga zo maar door. Maar blijkbaar is dat niet goed genoeg voor een aantal... |
|
![]() |
![]() |