Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2008, 08:54   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Waarom hebben we een staatsveiligheid en politie?

Wat lees ik vandaag in de standaard?

Ik heb hieronder een paar dingen in het rood geverfd. En dan vraag ik me af waarom we hier een duur overheidsapparaat hebben. Kunnen die dat niet beter in het oog houden??

link: http://www.standaard.be/Krant/Tekst/...114&demo=False

Citaat:
Mensenhandelaars martelden Indiërs met Saddam-technieken

ANTWERPEN - Twee Indiërs die naar Engeland wilden, zijn in ons land door zes Irakezen gegijzeld en gefolterd.
De zes Iraakse mensenhandelaars staan vanaf vandaag terecht voor het Antwerpse assisenhof. In juli 2006 gijzelden ze twee Indiërs vier dagen lang in een appartement in Antwerpen. De slachtoffers moesten naar vrienden en familie in Groot-Brittannië bellen zodat die 50.000 euro losgeld konden verzamelen.

Omdat de betaling uitbleef, werden Rachhpal Rachhpal (31) en Baljit Singh (30) gedurende vier dagen gefolterd. De beschuldigden duwden sigaretten uit op hun lichaam en in hun mond en ranselden hen geregeld af. Met een spuitbus deodorant en een aansteker werden hun borst, buik en rug verbrand. Eén slachtoffer werd meermaals anaal verkracht met een puntige stok, de andere werd onder water gehouden tot hij bijna verdronk.

De Britse politie tipte op 25 juli 2006 dat in Antwerpen mogelijk twee mensen werden gegijzeld. Een vriend van Rachhpal en Singh had een kort telefoontje gekregen van een onbekende die 50.000 euro eiste. Het natrekken van het gsm-nummer leidde naar het appartement van beschuldigde Farhan Rachid (22) aan de Graaf van Hoornestraat, dat het OCMW voor hem huurde.

De politie viel er op 28 juli 2006 binnen. In de slaapkamer vonden ze twee geknevelde mannen. Hun ontblote bovenlichamen vertoonden duidelijke sporen van folteringen.

In het appartement waren op dat ogenblik vier van de zes beschuldigden aanwezig: Farhan Rachid, Mohamed Majid (28), Serdib Haider (24) en Issa Kamal (19). Die laatste ging de politie te lijf met een zwaard.

Later werden ook nog Hiwa Khaledian (30) en Karzan Hoessein (21) opgepakt.

Het is niet zeker dat dit hun echte namen zijn, want de zes Irakezen gebruikten in heel Europa valse identiteiten.

De twee Indiase gelukzoekers betaalden duizenden euro's om naar Groot-Brittannië te kunnen reizen, maar kwamen terecht bij de sadistische mensensmokkelaars Farhan Rachid en Hiwa Khaledian. 'Jullie zijn gekidnapt door Al-Qaeda', vertelde Rachid tegen zijn geblinddoekte slachtoffers, waarna hij ze langdurig afranselde met zijn vuisten, een houten stok, een lederen riem en een elektrisch snoer.

De twee kregen ook een sok in de mond gepropt en er werd een plastic zak over hun hoofd getrokken. Die werd aangesnoerd tot ze het bewustzijn dreigden te verliezen. Volgens Farhan Rachid was zijn vader officier bij de inlichtingendienst van de Iraakse dictator Saddam Hoessein. Hiwa Khaledian heeft op zijn lichaam tatoeages van een geheime organisatie, opgericht door de ex-inlichtingendienst van Saddam.

De wetsdokter stelde allerhande klassieke marteltechnieken vast - destijds ook gebruikt onder het Iraakse regime - zoals het slaan op de voetzolen, de oren en de gewrichten.

Het proces duurt vermoedelijk zeven dagen. (jcv)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2008, 09:29   #2
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In het appartement waren op dat ogenblik vier van de zes beschuldigden aanwezig: Farhan Rachid, Mohamed Majid (28), Serdib Haider (24) en Issa Kamal (19).
wedden dat dit (in't vet) de persoon was die zich bezig hield met de anale verkrachtingen.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2008, 10:10   #3
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat lees ik vandaag in de standaard?

Ik heb hieronder een paar dingen in het rood geverfd. En dan vraag ik me af waarom we hier een duur overheidsapparaat hebben. Kunnen die dat niet beter in het oog houden??

link: http://www.standaard.be/Krant/Tekst/...114&demo=False
Mogelijk worden die mannen nu ingelijfd bij onze veiligheidsdiensten ? Ze hebben toch ervaring , en zijn bekend met talen, tradities en gebruiken van het midden oosten...
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2008, 10:10   #4
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
wedden dat dit (in't vet) de persoon was die zich bezig hield met de anale verkrachtingen.
Leg eens uit waarom ?
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 16:13   #5
FDM
Banneling

Standaard

om kleine vissen te zoeken bij laag water
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be