![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() “Als iemand van zestien jaar nog geen schaamhaar heeft, kan het belangrijk zijn dat de gezondheidsdienst daarnaar kijkt” zei de minister ...
laten we bij de bovenstaande uitspraak de blinde val niet vergeten: Bij 16 jarigen kan het ook belangrijk zijn dat er naar de schaamhaar gekeken wordt, ook al heb je schaamhaar *** Nederlandse rel om ‘schaamhaarpolitie’ 27/11 In Nederland is ophef ontstaan rond het elektronisch kinddossier (EKD). Vanaf 2009 krijgen alle Nederlandse kinderen tot 19 jaar die in aanraking zijn gekomen met de jeugdgezondheidszorg zo’n dossier. Daarin staat onder meer info over de ‘eerste seks’, roken, drinken en drugs en... schaamhaar. Daarmee wil vice-premier en minister voor jeugd en gezin André Rouvoet verhinderen dat ze uit het oog verloren worden. Heel wat Nederlanders, ook parlementariërs, zijn heftig geschrokken toen ze te weten kwamen welke ‘privégegevens’ zoal in zo’n dossier kunnen terechtkomen. Die gaan onder meer over delicate zaken als ‘eerste seks’, condoomgebruik, roken, drinken en drugs, relaties en... schaamhaar. In de voorbeeldvragen die de gegevensbank te verwerken krijgt, moeten kinderen, tieners en jongvolwassenen vertellen hoe het contact met hun ouders is, hoe oud ze waren toen ze ‘het’ voor de eerste keer deden, hoe vaak ze al seks hadden en of dat wel op een veilige manier was. Artsen worden geacht te registreren hoe het met hun schaamhaar is gesteld: er zijn verschillende codes voor ‘geen schaamhaar’, ‘lichte of donkere beharing’ of ‘gekrulde beharing’. “Dit gaat belachelijk ver”, zegt het verontwaardigde Tweede Kamerlid Ineke Dezentjé van de VVD. “Gaat de schaamhaarpolitie dat controleren?” Bevoegde artsen Initiatiefnemer minister Rouvoet laat zich niet meteen van zijn stuk brengen. Volgens hem gebeurt er niets zonder gegronde aanleiding: “Als iemand van zestien jaar nog geen schaamhaar heeft, kan het belangrijk zijn dat de gezondheidsdienst daarnaar kijkt”. Zijn ministerie laat sussend weten dat een kinddossier niet door Jan en alleman wordt bekeken, alleen door bevoegde artsen. bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland/default.asp?art={D0BE035E-7135-466B-935D-580277401703} Wie opent hier dit debat? RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() hehe, tja, zo kennen we de hollanders e
![]()
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Nederlanders zijn het mijn beste, Nederlanders. Hollanders zijn de inwoners van de provincies Noord- en Zuid-Holland. Dank u.
Bovendien is dit een voorstel van de steeds bizarder optredende André Rouvoet van de CU (Christen Unie), een partij(tje) op gereformeerde grondslag dat qua achterlijkerheden in maar weinig voor de gemiddelde taliban onder hoeft te doen, daarin nogal eens gesteund door de gereformeerde vleugel van het CDA, met die enge Hirsch Ballin (u weet wel, die minister van censuur) voorop. Hoe dan ook zal dit ronduit zwakzinnige voorstel het nooit halen, en doet het dat wel, dan ben ik voorgoed van de zogenaamde Nederlandse democratie genezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() idd Kim
![]() Hollanders noemen wij jullie ![]()
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En wij zijn sinjoren en zo willen we genoemd worden !
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De gezondheidsdienst beschikt immers over miraculeuze gaven om schaamhaar te laten groeien.
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Men heeft in Nederland blijkbaar niet veel geleerd na WO II, het grote succes van de jodendeportatie lag daar nl. in het feit dat de bevolkingsdienst netjes geregistreerd had wie er jood was. Aan de hand van die nette lijsten kon de SS samen met de lokale politie een maximaal aantal joden oppakken. Een identiteitskaart op zak hebben ? Foei, een inbreuk op de privacy !
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() kazikajee, kazikajo
Kamikazi ! !
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Sta me toe om hier krachtig tegen te protesteren. Ik woon op nog geen half uur rijden van Antwerpen, en als er iets is wat ik niet ben, noch waar ik mee geassociëerd wens te worden, dan zijn het wel Hollanders. Ik ben echter wél Nederlander.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Reageer gewoon niet op die bestofte wijnflessen.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wordt schaamhaar de nieuwe markt van de medische lobby? Of is het een manier om dna te verzamelen? Of willen ze mensen écht tot in de meest intieme plekken het gevoel geven dat ze gecontroleerd worden?
Wat een belachelijk voorstel...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burger
|
![]() Ikkik kannekik, ikkik kannekik, ikkik kannekik oa schoamhoar zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Rare situatie
![]() En wat als een puber geen sex heeft? en wat als je rood,zwart of krullend schaamhaar hebt? En wat als je penis klein of groot,onbesneden of besneden is?........................ Wat is de bedoeling? Gaat men deze pubers tellen,beoordelen en in een bepaald dossier steken? Ik hou toch ook geen lijst bij van iedereen met veel of weinig schaamhaar,grote of kleine penis etc! Volgens mij is dit strafbaar en enkel positief nieuws voor pedofiele dokters! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Schepen
|
![]() Maar wat het nut is van criteria zoals ‘lichte, lange ongekrulde haren rond de basis van de penis’ of ’donkere gekrulde beharing langs de schaamlippen’ ?
,,Ik kan me voorstellen dat dit verwarring wekt, maar aan de hand van de ontwikkeling van een kind kun je beoordelen of er medische afwijkingen zijn,’’ zegt voorzitter Elise Buiting van de Vereniging Artsen Jeugdgezondheidszorg Nederland en zelf ook jeugdarts. ,,Een medisch onderzoek is standaard, een onderzoek naar de puberteit kan daar deel van uitmaken.’’ bron http://www.ad.nl/binnenland/2803563/...elangrijk.html Onlangs hoorde ik dat bij het vroegere PMS een onderzoek bij meisjes structureel langer duurde dan jongens. Bronnen heb ik niet, maar verbazing van zo een uitspraak was er ook niet. RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij geeft dit echt de indruk dat de medische industrie een manier zoekt om een nieuwe markt aan te boren. Met alle gevolgen van dien op de mentale gezondheid van onze tieners.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Schepen
|
![]() Voor de echte twijfelaars...
Aan de schaamhaar van een kind kun je beoordelen of er medische afwijkingen zijn Is het dan echt niet fout als een bezorgd iemand plots (of elke week) tegen een tiener zegt: "Laat mij Uw schaamhaar eens zien ! " RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |