![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() De regering van de Servische Republiek van Krajina - in ballingschap
11080 Zemun, Magistratski trg 3 Phone/fax: 3077-028, [email protected] No. 544/08 – 1st February 2008. De regering van de Servische Republiek van Krajina is geprivilegieerd om de diplomatieke consulaire vertegenwoordigers van de Republiek van Servië te verwelkomen (in overeenstemming met de nota: nummer 521/08 datum Januari 14th 2008) en te informeren over de gruwelijke moord tegen de Servische Orthodox priester, Djordje Bokic, (1941) in Nasice (Slavonië - Kroatië). Deze gruweldaad, die door Kroatische soldaten is gepleegd, was bevestigd en erkent door de Italiaanse militaire autoriteiten. De regering van de Servische republiek van Krajina herhaald, nogmaals, dat deze misdaden een gevolgd zijn van het Europese kolonialisme, wiens doel is het uitroeien van de Servische Orthodoxe populatie op de Balkan. De zelfde koloniale plan werd tevens volbracht en uitgevoerd tegen de autochtonen populatie van Noord, Zuid en Midden Amerika, Australië en Nieuw Zeeland. Deze gebeurtenissen zijn door een Duitse filosoof Karlhajnc Desner geanalyseerd en naar voren gebracht. In zijn boek getiteld “The Politics of the Roman Popes during the 20 Century” zijn deze feiten open besproken en gedocumenteerd. De omringende volkeren van Servië (Kroaten, Katholieke Serviërs, Servische Moslims, Albanezen en anderen) waren, door de Europese koloniale machten, voorbereid om te participeren in de uitroeiing van Servische Orthodoxe gemeenschappen - op de Balkan. In dit artikel zal de gruwelijke moord, uit 1941, die door de Kroatische Ustaša soldaten is gepleegd, tegen een Servische Orthodoxe priester, worden beschreven. Dit artikel is bevestigd en ondertekent door de Italiaanse militaire commando. De inhoud van dit artikel is ook door de kolonel Luigi Bonfat en door major Domenico Dal Faso bevestigd en ondertekent. Datum: Belgrado 27 augustus 1941 Onderwerp: een verslag omtrent het Kroatische leger en haar misdaden tegen de Serviërs. Artikel nummer: 465 – Document nummer: 003 Een vertaling voor de Italiaanse militaire autoriteiten van Rome. Deze gebeurtenis tevens door de autoriteiten van de Servische Orthodoxe Kerk erkent. De naam van het slachtoffer is Dordje (George) Bokic, een jonge Servische Orthodoxe priester uit Nasice. Hij was op 17 juli 1941 vermoord. Een boer genaamd Pejanovic uit de plaats Breznice, die zich achter een boom schuilde tijdens deze moord, was de ogentuigen van deze moord. Nadat de Kroatische soldaten de Servische priester aan een boom hadden vastgemaakt, begonnen zij hem te martelen. Een Kroatische soldaat haalde een mes te voor schijn en begon de tong, de oren en de ogen van de Servische priester af te snijden. De ongelukkige Servische priester was aan het schreeuwen tijdens de marteling. Toen de priester begon te schreeuwen, begonnen de Kroatische soldaten zijn ogen af te snijden. De soldaten zagen dat de priester nog steeds op zijn benen stond en zij begonnen zijn buik open te snijden. Hierna viel de priester op de grond. De Servische boer die zich achter een boom verschuilde hoorde de Kroatische soldaten zeggen dat het hart van de priester nog steeds aan het kloppen is. De Kroatische soldaten hadden toen de Servische priester in brand gestoken. Op deze manier werd het leven van de jonge Servische Orthodoxe priester Djodje Bokic uit Nasice (Slavonië - Kroatië) beëindigt. De regering van de Republiek van Servische Krajina in ballingschap vraagt aan de diplomatieke consulaire vertegenwoordigers van de landen, die in het verleden tevens bittere ervaringen met het Europese en Amerikaanse koloniale beleid hadden, de vraag omtrent de Europese en de overzeese deelname in zulk soort gruwelijkheden en ondemocratische acties tegen de Serviërs en de Servische gebieden - bij de VN Veiligheidsraad naar voren te brengen. De regering van de Republiek van Servische Krajina in ballingschap maakt gebruik van deze gelegenheid om haar respect aan de diplomatieke consulaire vertegenwoordigers van de Republiek van Servië aan te duiden. De regering van de Republiek van Servische Krajina |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burgemeester
|
![]() Up..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Interessante materie, maar hoort dit niet eerder in het subforum Geschiedenis thuis?
Apart hiervan is het natuurlijk een regelrechte schande zoals de Servische staat en etnische Serviërs elders in het voormalig Joegoslavië in de recente geschiedenis door met name de VSA, en in hun kielzog de NAVO, zijn behandeld. Niet dat ik hiermee wil ontkennen dat er door Serviërs geen verschrikkelijke dingen in de puinhoop van ex-Joegoslavië zijn gedaan, maar wel dat de schuld voor die puinhoop en alle uitwassen daarvan, wel heel erg eenzijdig op Servië en de Serviërs is afgeschoven. --- PS, spreekt u zelf Servisch? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
op deze manier behandeld. Tijdens de Nazi occupatie van Joegoslavië werden Servische etnische grondgebieden aan extreem fascistische regimes (Nazi Kroatië & fascistisch Albanië) geannexeerd. Dit proces is door de NAVO- alliantie, vandaag, voortgezet. Servische Krajina is aan Kroatië geannexeerd en Kosovo is aan de Albanezen gegeven, onder het gezag van de NAVO. Tijdens het bestaan van de koninkrijk Oostenrijk-Hongarije, had dit imperium de ambitie om de absolute controle over Bosnië te krijgen. Dit imperialistisch gedrag heeft uiteraard Servisch verzet uitgelokt, waarna de WW1 tot stand werd gebracht. De zelfde propaganda, zoals toen, wordt vandaag ook tegen Servië en de Serviërs gebruikt. Citaat:
Uiteraard srpeek ik Servisch, anders zou ik me niet als een Serviër kunnen voorstellen. Deze bovenstaande tekst is door mij van het Servisch naar het Nederlands vertaald. Laatst gewijzigd door RSK : 7 december 2008 om 12:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Aha, dat komt goed uit, want ik ben al enige tijd op zoek naar iemand die Servisch spreekt. Ik kreeg namelijk enige tijd geleden een copie van een CD met Servische muziek van iemand. Geen onaardige muziek, alleen heb ik geen flauw benul waar ze allemaal precies over zingen. De titel luidt "Srpske Pesme" en ik neem aan dat dit zoiets als 'Servische wijsjes' of Servische liedjes' of iets dergelijks betekent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik hoor af en toe door Duitsers wel "balkan" uitspreken als een scheld- of vloekwoord.
![]() |
#7 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |