Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 4 januari 2009, 14:26   #1
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Kunnen we serieus blijven aub?

Dat de moderatie niet onpartijdig is en zijn vriendjes en vriendinnetjes heeft, weten we natuurlijk al langer.
Maar kan de schijn aub wat beter worden opgehouden?
Dit is echt niet leuk meer. Maar leden buitenpesten mag zeker hé?

De aanleiding van mijn post is deze:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tronca
Dear Groentje-18,

You have received an infraction at Politics.be.

Reason: Persoonlijke aanval
-------
Ofwel argumenteert u, ofwel post u niet. Enkel op de man spelen is niet toegestaan.
-------

This infraction is worth 4 point(s) and may result in restricted access until it expires. Serious infractions will never expire.

Original Post:
http://forum.politics.be/showthread.php?p=3895239
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik sta hier haast verstomd bij het lezen van zo'n krachtige argumentatie!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Ik heb helaas al geleerd dat er niemand zinnig weerwerk kan bieden zonder in eindeloos geherhaal en kringredeneringen te vervallen.
Al duid je ze op een drogredenering zo groot dat alle andere deelnemers van dit forum in verlegenheid gebracht worden, of op een pretentie waar zelfs alle deelnemers samen niet tegenop kunnen, dan nog schijnen ze er geen kwaad in te zien.
Op die manier bereik je niet veel.

Bovendien moet er wel nog een uitdaging zijn.
Ik durf het haast niet te zeggen, maar de kans is groot dat een kind van drie het problematische ervan inziet
...
Kan iemand mij eens aanduiden waar ik op de man ipv op de bal speel?

Wie heeft deze post eigenlijk gerapporteerd?
En indien de moderatie zelf het initiatief heeft genomen om 'in te grijpen' in deze verregaande persoonlijke aanval (???) en objectief poogt te blijven, dan veronderstel ik dat er vandaag veel forumleden permanent gebanned zijn. Nietwaar?
Vanaf nu zal ik alle gelijkaardige berichten ook rapporteren.
Of neen wacht, dan krijg ik weer een dreigement dat ik daarvoor gebanned kan worden ook al staat dat niet in het reglement...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 januari 2009 om 14:28.
Groentje-18 is offline  
Oud 4 januari 2009, 14:36   #2
tronca
Staatssecretaris

tronca's schermafbeelding

Standaard

zoals ik reeds antwoordde in en bericht aan u persoonlijk: ik heb zonet een thread opgekuist die vol persoonlijke aanvallen en getrol staat en heb een tiental waarschuwingen verstuurd. Daarvan was er slechts ééntje voor u.

Blijkbaar begrijpt u nog steeds niet het verschil tussen een inhoudelijk argument en op de man spelen. De post in kwestie gaat duidelijk niet over het topic in kwestie, maar wel over het discussiegedrag van een medeposter en hoe u dit percipieert. Dat is op de man spelen en dat is niet toegestaan. Ik kan het echt niet beter uitleggen dan dat.
tronca is offline  
Oud 4 januari 2009, 14:43   #3
Groentje-18

Standaard

Hij ging eigenlijk over het discussiegedrag in het verleden van de libertariërs. In mijn ogen heeft hier nooit iemand die these oprecht verdedigd, ook al had ze hier op een moment een heel schare aanhangers. Ik val dus niemand persoonlijk aan en wil enkel verduidelijken aan Savatage waarom ik (aanvankelijk) geen al te serieuze discussie wou aangaan.

Edit: ik heb de thread gelezen, en ik zie inderdaad dat er nogal veel geknipt werd.
Toch begrijp ik niet goed dat sommige dingen zoals vb "je bent een beetje een dommerik" niet gezien worden als een persoonlijke aanval. Maar de replicaties daarop (ik weet niet meer precies wat die waren) daarvan wel. Terwijl mijn post hierboven dan wel gezien wordt als een persoonlijke aanval. Dat geeft mij toch ergens de idee van willekeur.
Ik zal geen andere keuze hebben dan de strafpunten te ervaren veronderstel ik gezien de vorige maal de moderator zelf na wat ik vertelde begreep dat die strafpunten niet nodig waren maar ze naar eigen zeggen ze niet meer kon verwijderen.
Alleen hoop ik niet dat dit het begin is van een 'we werken de leden die niet goed liggen bij sommige forumgebruikers/moderators langzaamaan buiten. En iedere post die we verkeerd kunnen interpreteren is daarvoor goed..'. :-/

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 januari 2009 om 14:52.
Groentje-18 is offline  
Oud 4 januari 2009, 18:13   #4
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Hij ging eigenlijk over het discussiegedrag in het verleden van de libertariërs. In mijn ogen heeft hier nooit iemand die these oprecht verdedigd, ook al had ze hier op een moment een heel schare aanhangers. Ik val dus niemand persoonlijk aan en wil enkel verduidelijken aan Savatage waarom ik (aanvankelijk) geen al te serieuze discussie wou aangaan.

Edit: ik heb de thread gelezen, en ik zie inderdaad dat er nogal veel geknipt werd.
Toch begrijp ik niet goed dat sommige dingen zoals vb "je bent een beetje een dommerik" niet gezien worden als een persoonlijke aanval. Maar de replicaties daarop (ik weet niet meer precies wat die waren) daarvan wel. Terwijl mijn post hierboven dan wel gezien wordt als een persoonlijke aanval. Dat geeft mij toch ergens de idee van willekeur.
Ik zal geen andere keuze hebben dan de strafpunten te ervaren veronderstel ik gezien de vorige maal de moderator zelf na wat ik vertelde begreep dat die strafpunten niet nodig waren maar ze naar eigen zeggen ze niet meer kon verwijderen.
Alleen hoop ik niet dat dit het begin is van een 'we werken de leden die niet goed liggen bij sommige forumgebruikers/moderators langzaamaan buiten. En iedere post die we verkeerd kunnen interpreteren is daarvoor goed..'. :-/
Dit is nu toch wel om je te bescheuren. Jij duwt zowat op het driehoekje na elke reactie van AdrianHealy e.d. om ze geband te krijgen, en als je nu zelf strafpunten krijgt dan zie je dat als het begin van een 'we werken de leden die niet goed liggen bij sommige forumgebruikers/moderators langzaamaan buiten. En iedere post die we verkeerd kunnen interpreteren is daarvoor goed..'

Voor alle duidelijkheid: ik heb geen 1 keer op het driehoekje geduwd in die thread.
Savatage is offline  
Oud 4 januari 2009, 18:32   #5
tronca
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
U viel de discussiestijl van uw tegenstander aan en verpakte het als commentaar op de discussiestijl van 'libertariërs'. Dit was geen inhoudelijke argumentatie maar dus een persoonlijke aanval. Maar goed, ik ga het niet blijven uitleggen.

Citaat:
Toch begrijp ik niet goed dat sommige dingen zoals vb "je bent een beetje een dommerik" niet gezien worden als een persoonlijke aanval.
Kijk dan nog eens opnieuw want dat is geknipt. Het is trouwens ook bestraft.
Citaat:
Maar de replicaties daarop (ik weet niet meer precies wat die waren) daarvan wel. Terwijl mijn post hierboven dan wel gezien wordt als een persoonlijke aanval. Dat geeft mij toch ergens de idee van willekeur.
De discussie was weinig inhoudlijk, er werd over en weer gescholden en het bulkte van de persoonlijke aanvallen. Ik heb mensen die verschillende meningen verdedigden bestraft. Je kan nu (onterecht) blijven stellen dat de moderatie je viseert, of je kan je eigen bijdrage aan het bedenkelijke discussieniveau eens in vraag stellen en er uit leren.
Citaat:
Hier verdraait u de waarheid. De moderatie kan wel degelijk strafpunten verwijderen maar er is geoordeeld dat het terecht was.
Citaat:
Er is slechts één iemand die beslist of u hier kan blijven discussiëren of niet en dat bent u zelf. Als u zich aan de regels houdt kunnen wij namelijk geen strafpunten geven.
tronca is offline  
Oud 4 januari 2009, 18:35   #6
tronca
Staatssecretaris

Standaard

Er is trouwens geen enkele melding geweest. Ik was de thread aan het lezen en vond jullie discussie zo bedenkelijk dat ik ben beginnen knippen en waarschuwen. Discussies als deze horen hier niet thuis.
tronca is offline  
Oud 4 januari 2009, 18:37   #7
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tronca Bekijk bericht
ik heb zonet een thread opgekuist die vol persoonlijke aanvallen en getrol staat en heb een tiental waarschuwingen verstuurd
.
Arme moderatie . Op een zondag zijn er wel leukere dingen om te doen ...

Laatst gewijzigd door manta : 4 januari 2009 om 18:38.
manta is offline  
Oud 4 januari 2009, 18:41   #8
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tronca Bekijk bericht
Ik heb mensen die verschillende meningen verdedigden bestraft.
Dit forum kan dus enkel werken als iedereen dezelfde mening heeft ?

Oud 4 januari 2009, 19:03   #9
Starfire
Provinciaal Statenlid

Starfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Dit forum kan dus enkel werken als iedereen dezelfde mening heeft ?

Mijn collega wijst erop dat elke strekking het forumreglement moet respecteren, we maken daar geen onderscheid in.
Starfire is offline  
Oud 4 januari 2009, 19:27   #10
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Is AH tijdelijk of permanent verbannen?
Oud 4 januari 2009, 19:37   #11
tronca
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
Is AH tijdelijk of permanent verbannen?
Tijdelijk.
tronca is offline  
Oud 4 januari 2009, 20:28   #12
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dit is nu toch wel om je te bescheuren. Jij duwt zowat op het driehoekje na elke reactie van AdrianHealy e.d. om ze geband te krijgen, en als je nu zelf strafpunten krijgt dan zie je dat als het begin van een 'we werken de leden die niet goed liggen bij sommige forumgebruikers/moderators langzaamaan buiten. En iedere post die we verkeerd kunnen interpreteren is daarvoor goed..'

Voor alle duidelijkheid: ik heb geen 1 keer op het driehoekje geduwd in die thread.
Liefste,

Sinds dat gedoe met manta, momenteel maanden geleden, heb ik nooooit nog één keer op de rode driehoek geduwd omdat het nooit iets heeft uitgemaakt.

Daarstraks heb ik dat wel opnieuw gedaan gezien de moderatie persoonlijke aanvallen blijkbaar plots wel serieuzer gaat nemen... maar niet bij, noch bij AH, andere libertariër of vriendje van u.

Het blijft trouwens vreemd dat de moderatie zegt nooit op te treden tenzij op uitdrukkelijke vraag van de geviseerde, maar die zelf opgelegde regel zelf al twee maal aan haar laars heeft gelapt om mij strafpunten te komen geven.
Omgekeerd mocht ik inderdaad een tijdlang tevergeefs op het rode driehoekje klikken na heuse en hoogstpersoonlijke scheldtirades.

Maar goed, ik ben blij dat u ook indirect toegeeft geen persoonlijke aanval vanuit mijn post te ervaren.
Groentje-18 is offline  
Oud 4 januari 2009, 20:33   #13
Groentje-18

Standaard

Dit bericht dat ik daarstraks gerapporteerd heb, met een duidelijke persoonlijke aanval (zie hier: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=705 ), werd niet geknipt...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 januari 2009 om 20:43.
Groentje-18 is offline  
Oud 4 januari 2009, 21:16   #14
Starfire
Provinciaal Statenlid

Starfire's schermafbeelding

Standaard

En zo kan het ook al wel weer.

Voer de discussie wat ons betreft verder per pb of per msn.

Mijn collega is duidelijk geweest. Het forumreglement is iets wat elke forummer hoort te respecteren.
Starfire is offline  
Oud 5 januari 2009, 01:59   #15
tronca
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Liefste,

Sinds dat gedoe met manta, momenteel maanden geleden, heb ik nooooit nog één keer op de rode driehoek geduwd omdat het nooit iets heeft uitgemaakt.

Daarstraks heb ik dat wel opnieuw gedaan gezien de moderatie persoonlijke aanvallen blijkbaar plots wel serieuzer gaat nemen... maar niet bij, noch bij AH, andere libertariër of vriendje van u.
Blijkbaar wil u het niet zien maar er zijn persoonlijke aanvallen van 'alle strekkingen' geknipt en meerdere berispingen gegeven. Er werd zelfs iemand geband.
Citaat:
Het blijft trouwens vreemd dat de moderatie zegt nooit op te treden tenzij op uitdrukkelijke vraag van de geviseerde, maar die zelf opgelegde regel zelf al twee maal aan haar laars heeft gelapt om mij strafpunten te komen geven.
De moderatie heeft nooit gezegd dat ze enkel optreedt bij een melding. Dat staat ook niet in het reglement. Ik denk zelfs dat enkel Peter Johan dit als regel hanteerde en dit op het forum meldde. Hij heeft eveneens meermaals vermeld dat dit geen moderatieregel was en dat andere mods een andere werkwijze hanteerden. Ik heb zelf al meermaals in S&M gesteld dat ik ingrijp als ik overtredingen zie die ik te ver vind gaan, ook zonder melding.
Citaat:
Omgekeerd mocht ik inderdaad een tijdlang tevergeefs op het rode driehoekje klikken na heuse en hoogstpersoonlijke scheldtirades.
Scheldwoorden tegenover andere posters zal ik altijd knippen. Een kwinkslag in K&K daarentegen laat ik staan. In K&K worden geen politieke discussies gevoerd en zijn dus minder strenge regels nodig. Daarom dat sommige van uw meldingen zonder gevolg bleven. Bovendien meldde u enkele zaken die volgens ons geen persoonlijke aanval waren waardoor er niet werd ingegrepen. Heel wat meldingen blijven echter zonder gevolg dus u hoeft zich daar niet door geviseerd voelen.

Ik grijp in principe niet in in K&K, tenzij bij overtredingen van de wet, harde scheldpartijen en ruzies die uit de hand lopen. Jammer genoeg moet dit tegenwoordig wel eens gebeuren.
tronca is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be