Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2007, 08:38   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Gaar gaia te ver op de kermis in Gent

Naar aanleiding van dit artikel, maakte ik me enkele bedenkingen.

zaterdag 13 oktober 2007
'Niet van deze tijd'

GENT - Guido Herman, voorzitter van de beroepsvereniging van de foorreizigers, pleit voor een uitdoofscenario. 'De exploitanten worden nu afgeschilderd als mensen die hun dieren doen lijden, maar die paardjes zijn hun huisdieren. Zij dragen daar zorg voor als waren het hun eigen kinderen. Met het plotselinge verbod op dieren krijgen zij de doodstraf zonder dat zij iets gedaan hebben. Waarom laat je die mensen niet nog tot hun pensioen hun ponymolen uitbaten?'

Gaia is opgetogen over de Gentse maatregel. 'Dieren op kermissen zijn niet meer van deze tijd. Die pony's zijn de slaafjes van de foor. Kinderen kunnen zich evengoed amuseren op een mechanische paardenmolen.' (dih)

(dih)

Bedenkingen in de zin van:
moeten onze kinderen nog meer vervreemden van de natuur, op een manier zoals de hedendaagse stadskinderen geloven dat koeien blauw zijn (als ze zo afgebeeld zijn op de melkdozen), of op een manier dat een opgegroeide blonde stoot uit de stad zou moeten overgeven, mocht ze in een tv-programma verzocht worden te drinken van verse melk, warm gemolken voor haar ogen?

Natuurlijk zijn er kinderboerderijen, maar gaat straks gaia daar ook met de grove borstel door ?

Een leeuw of een tijger heeft genen die naar mijn oordeel en beperkt wetenschappelijk inzicht geprogrammeerd zijn om een wild leven te leiden. Door domestikatie is dat niet zo het geval voor iets als een ponie. Laat die echte wilde dieren dus maar in de Antwerpse zolozjie, afdeling Plankendaal.

Soms moet ik mezelf wat bijstellen of mezelf in vraag stellen. Mijn basisgedachte is dat dieren gebruiken voor je amusement, eigenlijk verkeerd is. Maar mijn hond ... dat is toch amusement. Dus val ik maar terug op de aard van het beestje: sirkuskunstjes met poedeltjes okee, maar met een beer, die kan zich daarbij niet goed in zijn vel voelen ()

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 08:57   #2
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Gaar gaia te ver op de kermis in Gent . Tja Is Gaia nu ook al gaar keukens begonnen?
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 09:33   #3
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Naar aanleiding van dit artikel, maakte ik me enkele bedenkingen.

zaterdag 13 oktober 2007
'Niet van deze tijd'

GENT - Guido Herman, voorzitter van de beroepsvereniging van de foorreizigers, pleit voor een uitdoofscenario. 'De exploitanten worden nu afgeschilderd als mensen die hun dieren doen lijden, maar die paardjes zijn hun huisdieren. Zij dragen daar zorg voor als waren het hun eigen kinderen. Met het plotselinge verbod op dieren krijgen zij de doodstraf zonder dat zij iets gedaan hebben. Waarom laat je die mensen niet nog tot hun pensioen hun ponymolen uitbaten?'

Gaia is opgetogen over de Gentse maatregel. 'Dieren op kermissen zijn niet meer van deze tijd. Die pony's zijn de slaafjes van de foor. Kinderen kunnen zich evengoed amuseren op een mechanische paardenmolen.' (dih)

(dih)

Bedenkingen in de zin van:
moeten onze kinderen nog meer vervreemden van de natuur, op een manier zoals de hedendaagse stadskinderen geloven dat koeien blauw zijn (als ze zo afgebeeld zijn op de melkdozen), of op een manier dat een opgegroeide blonde stoot uit de stad zou moeten overgeven, mocht ze in een tv-programma verzocht worden te drinken van verse melk, warm gemolken voor haar ogen?

Natuurlijk zijn er kinderboerderijen, maar gaat straks gaia daar ook met de grove borstel door ?

Een leeuw of een tijger heeft genen die naar mijn oordeel en beperkt wetenschappelijk inzicht geprogrammeerd zijn om een wild leven te leiden. Door domestikatie is dat niet zo het geval voor iets als een ponie. Laat die echte wilde dieren dus maar in de Antwerpse zolozjie, afdeling Plankendaal.

Soms moet ik mezelf wat bijstellen of mezelf in vraag stellen. Mijn basisgedachte is dat dieren gebruiken voor je amusement, eigenlijk verkeerd is. Maar mijn hond ... dat is toch amusement. Dus val ik maar terug op de aard van het beestje: sirkuskunstjes met poedeltjes okee, maar met een beer, die kan zich daarbij niet goed in zijn vel voelen ()
Je kan de kinderboerderij volgens mij moeilijk vergelijken met die pony's op de kermis. Het tweede is goedkope geldklopperij.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 10:47   #4
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Wel , paardrijden zal dan in manéges moeten gebeuren zeker ...
Die ponykraam is erg leuk voor kinderen , het brengt hen idd in contact met dieren (die de meesten enkel op tv zien) maar of de pony's nu echt gelukkig zijn is zeer de vraag ...
Mss is een drukke en lawaaierige kermis wel niet echt de beste plaats om dieren te zetten ...
Men kan zich wel de vraag stellen wat er dan met die dieren gaat gebeuren ...
Mss kunnen ze in een andere vorm de brokken tussen de kermismensen en gaia LIJMEN ..
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 10:50   #5
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Wat is dat nu voor zever. Kinderen vinden het net geweldig om op levende paardjes te zitten op de kermis. Nogmaals, Gent is een kutstad.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 10:51   #6
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Wie wilt er zelfs nog naar Gent gaan.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 10:53   #7
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Ooit meegemaakt dat een brave gepensioneerde man die aan een rivier in de streek zat te vissen, door voorbijgangers uitgemaakt werd voor sadist toen hij een wormpje aan zijn haak bevestigde.

Maar ondertussen kopen ze in de supermarkt wel vlees van kippen en varkens en kalveren die op de meest gruwelijke manier grootgebracht zijn...

De wereld wordt zotter en zotter. En vooral: hypocrieter.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 10:59   #8
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ooit meegemaakt dat een brave gepensioneerde man die aan een rivier in de streek zat te vissen, door voorbijgangers uitgemaakt werd voor sadist toen hij een wormpje aan zijn haak bevestigde.

Maar ondertussen kopen ze in de supermarkt wel vlees van kippen en varkens en kalveren die op de meest gruwelijke manier grootgebracht zijn...

De wereld wordt zotter en zotter. En vooral: hypocrieter.
Wat hield u tegen om de voorbijgangers het water in zwieren?
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 11:05   #9
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Wat hield u tegen om de voorbijgangers het water in zwieren?
Bekommernis om de zuiverheid van het water.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 13:37   #10
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
moeten onze kinderen nog meer vervreemden van de natuur
Geloof je nu werkelijk dat een rondje rijden op een pony kinderen iets bijleert over de natuur?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 13:42   #11
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het verbod prima! Gent is daar trouwens niet alleen in. In Antwerpen verbood men dat dit jaar ook al op de sinksenfoor en terecht. Het is inderdaad niet meer van deze tijd. Net zoals dierentuinen overigens...
Oud 13 oktober 2007, 13:46   #12
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Geloof je nu werkelijk dat een rondje rijden op een pony kinderen iets bijleert over de natuur?
indien die pony goed wordt verzorgd, en genoeg rust krijgt, zie ik niet in waarom dit dient verboden te worden.

Men moet nuanceren, een pony met een kind laten rijden is niet hetzelfde als een berentemmer die er met de zweep op los slaat. Dat men dat laatste verbiedt, vind ik normaal, maar toch niet de ponyritjes.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 13:46   #13
Vorenus
Banneling

Standaard

Linkse verdraagzaamheid. Straks nemen ze de huisdieren nog af van de bejaarde pekes.
Oud 13 oktober 2007, 13:51   #14
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
indien die pony goed wordt verzorgd, en genoeg rust krijgt, zie ik niet in waarom dit dient verboden te worden.

Men moet nuanceren, een pony met een kind laten rijden is niet hetzelfde als een berentemmer die er met de zweep op los slaat. Dat men dat laatste verbiedt, vind ik normaal, maar toch niet de ponyritjes.
Denk je nu werkelijk dat een pony die de hele dag rondjes moet lopen in de drukte van een kermis en 's nachts dan in een trailer moet doorbrengen, goed verzorgd wordt? Een dier heeft wel wat meer nodig dan eten en rust.
Oud 13 oktober 2007, 13:53   #15
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(...) Een dier heeft wel wat meer nodig dan eten en rust.
a ja? Ik luister.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 13:53   #16
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Denk je nu werkelijk dat een pony die de hele dag rondjes moet lopen in de drukte van een kermis en 's nachts dan in een trailer moet doorbrengen, goed verzorgd wordt? Een dier heeft wel wat meer nodig dan eten en rust.

Ne goeie slager doet ook wonderen.
Oud 13 oktober 2007, 13:56   #17
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
a ja? Ik luister.
Is dit een grapje?
Oud 13 oktober 2007, 14:02   #18
Vorenus
Banneling

Standaard

Oud 13 oktober 2007, 14:07   #19
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

't Is vooral de omgeving waar die dieren rondwandelen ...
M.i. is de drukte en het lawaai niet echt de beste manier om die dieren rondjes te laten lopen ...
Ook lijken die pony's ergens redelijk "afgestompt" ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 14:22   #20
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een Antwerpse zoo is ook niet leuk voor die (grotere) beesten hoor.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be