Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2008, 13:52   #1
Kritische Theorie
Gouverneur

Kritische Theorie's schermafbeelding

Standaard Vicieuze cirkel van rechtse fanatiekelingen.

Rechtse en oorlogszuchtige minister stuurt Belgische soldaten naar Afghanistan. De missie van die soldaten is in praktijk niet gescheiden van de Amerikaanse vechtmissie. Over 100 meter doen de soldaten een dag. Vaak schieten ze onschuldige kinderen neer. Ze weten immers niet wanner het om een onschuldig kind gaat, of een kind dat wordt gebruikt door de taliban waardoor hun levens zelf in gevaar worden gebracht. Dagelijks vallen er onschuldige slachtoffers door de taliban maar ook door de soldaten zelf. Dagelijks worden levens in gevaar gebracht. Een reactie van de rechtse religieuze fanatiekelingen kon natuurlijk niet uitblijven. Ze sturen een haatboodschap naar België. Waarin ze zeggen niet enkel de regering te willen bestrijden maar alle burgers van het land. Ze willen dus ook onschudldige burgers vermoorden. Ik vraag me af waar ze dat geleerd hebben? Mensen worden bang. Als zonder schuld je leven op het spel staat, zoiets doet iets met een mens. Rechtse partijen willen nog harder optreden tegen terorisme. Ze willen meer soldaten sturen en de rechtse religieuzen nog meer viseren. Hierop groeit ook de aanhang van die religieuzen aan. Hoe maken we een eind aan die vicieuze cirkel?

Kritische Theorie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 14:06   #2
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kritische Theorie Bekijk bericht
Rechtse en oorlogszuchtige minister stuurt Belgische soldaten naar Afghanistan. De missie van die soldaten is in praktijk niet gescheiden van de Amerikaanse vechtmissie. Over 100 meter doen de soldaten een dag. Vaak schieten ze onschuldige kinderen neer. Ze weten immers niet wanner het om een onschuldig kind gaat, of een kind dat wordt gebruikt door de taliban waardoor hun levens zelf in gevaar worden gebracht. Dagelijks vallen er onschuldige slachtoffers door de taliban maar ook door de soldaten zelf. Dagelijks worden levens in gevaar gebracht. Een reactie van de rechtse religieuze fanatiekelingen kon natuurlijk niet uitblijven. Ze sturen een haatboodschap naar België. Waarin ze zeggen niet enkel de regering te willen bestrijden maar alle burgers van het land. Ze willen dus ook onschudldige burgers vermoorden. Ik vraag me af waar ze dat geleerd hebben? Mensen worden bang. Als zonder schuld je leven op het spel staat, zoiets doet iets met een mens. Rechtse partijen willen nog harder optreden tegen terorisme. Ze willen meer soldaten sturen en de rechtse religieuzen nog meer viseren. Hierop groeit ook de aanhang van die religieuzen aan. Hoe maken we een eind aan die vicieuze cirkel?
verkoop of geef aan iedereen daar wapens, en vertrek zelf zo vlug mogelijk.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 19:36   #3
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
verkoop of geef aan iedereen daar wapens, en vertrek zelf zo vlug mogelijk.
Daarmee wordt de circel niet doorbroken.

Oud 25 november 2008, 19:53   #4
Vendetta
Vreemdeling

Vendetta's schermafbeelding

Standaard

Linkse en oorlogszuchtige minister stuurt Russische soldaten naar Afghanistan. De missie van die soldaten is in praktijk niet gescheiden van de Afghaanse vechtmissie. Over 100 meter doen de soldaten een dag. Vaak schieten ze onschuldige kinderen neer. Ze weten immers niet wanner het om een onschuldig kind gaat, of een kind dat wordt gebruikt door de Mujahedin waardoor hun levens zelf in gevaar worden gebracht. Dagelijks vallen er onschuldige slachtoffers door de Mujahedin maar ook door de soldaten zelf. Dagelijks worden levens in gevaar gebracht. Een reactie van de Mujahedin kon natuurlijk niet uitblijven. Ze sturen een haatboodschap naar de Sovjet Unie. Waarin ze zeggen niet enkel de regering te willen bestrijden maar alle burgers van het land. Ze willen dus ook onschudldige burgers vermoorden. Ik vraag me af waar ze dat geleerd hebben? Mensen worden bang. Als zonder schuld je leven op het spel staat, zoiets doet iets met een mens. Linkse partijen willen nog harder optreden tegen terorisme. Ze willen meer soldaten sturen en de Mujahedin nog meer viseren. Hierop groeit ook de aanhang van die religieuzen aan. Hoe maken we een eind aan die vicieuze cirkel?

Al van de Sovjet invasie in Afghanistan gehoord? Wees toch niet zo naïef, wees Kritisch en pas je Theorie aan...

Vendetta

Laatst gewijzigd door Vendetta : 25 november 2008 om 19:54.
Vendetta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 20:02   #5
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vendetta Bekijk bericht
Linkse en oorlogszuchtige minister stuurt Russische soldaten naar Afghanistan. De missie van die soldaten is in praktijk niet gescheiden van de Afghaanse vechtmissie. Over 100 meter doen de soldaten een dag. Vaak schieten ze onschuldige kinderen neer. Ze weten immers niet wanner het om een onschuldig kind gaat, of een kind dat wordt gebruikt door de Mujahedin waardoor hun levens zelf in gevaar worden gebracht. Dagelijks vallen er onschuldige slachtoffers door de Mujahedin maar ook door de soldaten zelf. Dagelijks worden levens in gevaar gebracht. Een reactie van de Mujahedin kon natuurlijk niet uitblijven. Ze sturen een haatboodschap naar de Sovjet Unie. Waarin ze zeggen niet enkel de regering te willen bestrijden maar alle burgers van het land. Ze willen dus ook onschudldige burgers vermoorden. Ik vraag me af waar ze dat geleerd hebben? Mensen worden bang. Als zonder schuld je leven op het spel staat, zoiets doet iets met een mens. Linkse partijen willen nog harder optreden tegen terorisme. Ze willen meer soldaten sturen en de Mujahedin nog meer viseren. Hierop groeit ook de aanhang van die religieuzen aan. Hoe maken we een eind aan die vicieuze cirkel?

Al van de Sovjet invasie in Afghanistan gehoord? Wees toch niet zo naïef, wees Kritisch en pas je Theorie aan...
Zegt de datum 1989 u iets?

Oud 25 november 2008, 20:49   #6
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Misschiern door te beginnen met die 'rechtse religieuzen' het land uit te bonjouren ipv een paspoort, uitkering en invitatie voor heel de rest van hun familie te geven zoals de Linksen doen?

Ik denk dat het enige vredevolle samenleven dat er kan zijn met zo een groep er een van complete segregatie en "gewapende" vrede is.
Wij weg uit hun landen, maar zij evenzeer weg hier.

Misschien dat we na een eventuele 'verlichting' binnen de Islam nog eens kunnen kijken of er iets meer dan bovenstaand inzit.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 20:57   #7
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Misschiern door te beginnen met die 'rechtse religieuzen' het land uit te bonjouren ipv een paspoort, uitkering en invitatie voor heel de rest van hun familie te geven zoals de Linksen doen?

Ik denk dat het enige vredevolle samenleven dat er kan zijn met zo een groep er een van complete segregatie en "gewapende" vrede is.
Wij weg uit hun landen, maar zij evenzeer weg hier.

Misschien dat we na een eventuele 'verlichting' binnen de Islam nog eens kunnen kijken of er iets meer dan bovenstaand inzit.
U wenst alle talibanterroristen terug naar hun eigen land te sturen. Is het niet veiliger ze te veroordelen en gevangen te zetten?

Oud 25 november 2008, 21:23   #8
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

We hadden de linkse, seculiere regering van Afghanistan beter gesteund in plaats van de extreem-rechtse godsdienstwaanzinnigen die door de VS werden georganiseerd, gefinancierd en bewapend. Dan was het probleem er al lang opgelost, hadden vrouwen gelijke rechten, was er scheiding van kerk en staat, werd onderwijs en gezondheidszorg georganiseerd en de papaverteelt uitgeroeid.

De VS zien echter veel liever deze puinzooi.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 25 november 2008 om 21:26.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 21:30   #9
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U wenst alle talibanterroristen terug naar hun eigen land te sturen. Is het niet veiliger ze te veroordelen en gevangen te zetten?
Het lijkt me nog veel veiliger om een complete segregatie tussen de moslimwereld en de rest van de planeet voor te stellen.

Hooguit een beetje handelsbetrekkingen en verder alle contact met elkaar vermijden lijkt me de beste manier om terrorisme en haat uit de wereld te helpen.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 21:41   #10
Vendetta
Vreemdeling

Vendetta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
De VS zien echter veel liever deze puinzooi.
We wijken af van het orginele punt van de discussie. De OP beweert dat alle geweld en het geweld dat daar op volgt van Rechtse fanatiekelingen komt terwijl hij handig de geschiedenis van de 20ste eeuw vergeet, waar ik hem zo vriendelijk op wees.
Misschien bedoelde hij het niet zo (wat ik betwijfel omdat ik hem niet als een objectief iemand kan beschouwen) maar zo komt het in ieder geval over.

Vendetta

Laatst gewijzigd door Vendetta : 25 november 2008 om 21:42.
Vendetta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 21:42   #11
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vendetta
Citaat:
De OP beweert dat alle geweld en het geweld dat daar op volgt van Rechtse fanatiekelingen komt terwijl hij handig de geschiedenis van de 20ste eeuw vergeet, waar ik hem zo vriendelijk op wees.
Misschien bedoelde hij het niet zo (wat ik betwijfel omdat ik hem niet als een objectief iemand kan beschouwen) maar zo komt het in ieder geval over.
Vendetta
Er is duidelijk één en ander dat jij vergeten bent.
Herlees eens wat Zbigniew Brzezinski, de Minister van Buitenlandse Zaken van de toenmalige president Carter (en architect van de mujaheddininvasie in Afghanistan) erover zei:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brzezinski in Le Nouvel Observateur
.
Oui, la CIA est entrée en Afghanistan avant les Russes

http://hebdo.nouvelobs.com/hebdo/par...s/a19460-.html
Zeer interessant om lezen, ondanks de copiëerbeveiliging.

Op emperorsclothes kun je er een Engelse vertaling van vinden:
http://www.emperors-clothes.com/interviews/brz.htm

(wel een héél eind naar beneden scrollen)

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 november 2008 om 22:03.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2008, 22:06   #12
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We wijken af van het orginele punt van de discussie. De OP beweert dat alle geweld en het geweld dat daar op volgt van Rechtse fanatiekelingen komt terwijl hij handig de geschiedenis van de 20ste eeuw vergeet, waar ik hem zo vriendelijk op wees.
Ik vul de openingspost aan en bevestig hem, met name dat het aan de macht komen van religieus, extreem-rechts in Afghanistan het resultaat is van de tussenkomst van religieus extreem-rechts uit de VS. Het is religieus rechts (CD&V) dat ons land meesleurt in die oorlog in Afghanistan en daardoor zowel extreem-rechts in moslimmiddens als extreem-rechts hier versterkt.
Dat is ook de bedoeling: om de komende economische crisis te overleven en de aandacht van de essentie af te leiden, is een sterk vijandsbeeld zeer bruikbaar.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 00:51   #13
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Het lijkt me nog veel veiliger om een complete segregatie tussen de moslimwereld en de rest van de planeet voor te stellen.

Hooguit een beetje handelsbetrekkingen en verder alle contact met elkaar vermijden lijkt me de beste manier om terrorisme en haat uit de wereld te helpen.
Nu vereenzelvigd u terrorisme aan Islam. Dat lijkt mij zeer simplistisch. De oorzaak van terrorisme is immers niet de Islam, maar de situatie waarin de mensen in het Midden-Oosten leven. Dat los je niet op met segregatie. In tegendeel zo creëer je nog meer protest.

Oud 26 november 2008, 01:02   #14
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik veronderstel dat u de sovjetinval afkeurt. Kan ik dan ook veronderstellen dat u de huidige gang van zaken ook afkeurt? Betekent dit dat u het beleid van rechts in zake de oorlog in Afghanistan afkeurt? Is het niet veel zeggend dat een christen-democratische minister een zelfde koers wenst te varen als een inééngestuikte, imperialistische, dictatoriale mogendheid? Is dat de politieke koers die rechts voor ogen heeft? Rechts heeft vroeger Islam terroristen gecreëert, rechts is nu nog steeds bezig een beleid te voeren dat mensen in de armen van het terrorisme jaagt...

Oud 26 november 2008, 10:13   #15
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarmee wordt de circel niet doorbroken.
oooh, jawel. de sterkste wint! en heeft de eigen, en de andere groep zeker meer dan gehalveerd. is ook goed voor de Co2. want geef toe. we zijn met te veel op de aardbol om deze nog goed draaiend te houden. wanneer er te veel ratten bij elkaar zitten, moorden ze ook elkaar uit. en ja, we mogen ons niet vergelijken met ratten, want die zijn nog enigzinss inteligent.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 10:33   #16
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Over onschuldige kinderen gesporken
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Morgen
Taliban gooit zuur in gezicht van schoolgaande meisjes
De Afghaanse politie arresteerde gisteren tien mannen die bijna duizend euro van de taliban hadden gekregen om een aanslag te plegen op vijftien schoolmeisjes en leerkrachten. De mannen gooiden zuur over hen heen toen zij op weg waren naar school.

Verscheidene meisjes werden met ernstige brandwonden aan het gezicht in het ziekenhuis opgenomen. Onderwijs aan vrouwen was tijdens het taliban-regime verboden.
Het lijkt mij vrij duidelijk dat gewapende militairen meer kunnen beginnen tegen dergerlijk krapuul. Dan de Belgisch internetrebellen met hun anti-crembo slogans.

Laatst gewijzigd door ZERO : 26 november 2008 om 10:33.
ZERO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2008, 14:02   #17
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De oorzaak van terrorisme is immers niet de Islam, maar de situatie waarin de mensen in het Midden-Oosten leven.
Mooie aanname, maar ik moet nog de eerste zwarte Afrikaan zien die een aanslag pleegt in het Westen wegens de onaangename situatie waarin zijn "volk/ras" zich bevindt.

Tuurlijk is niet elke terrorist een moslim of elke moslim een terrorist, maar het overgrote deel van alle dodelijke aanslagen wordt door moslims gepleegd. Nu kunt u natuurlijk stellen dat dat komt door de afschuwelijke situatie waarin velen van hun leven, maar dan gaat u aan enkele zaken voorbij:
Waarom plegen andere gemarginaliseerde groepen zo weinig aanslagen in vergelijking met moslims, terwijl het leed van bv de zwarte Afrikaan velen malen groter is?
Waarom zijn de meeste terroristen in overdreven mate bezig met hun geloof in vergelijking met hun doorsnee geloofsgenoten?

In mijn ogen is de conclusie enkel dat het toch de Islam is die er aan bijdraagt dat moslims zo vaak aanslagen plegen. Een geloof waarvan de fanatieke aanhangers geloven dat ze beloond worden in het hiernamaals als ze aanslagen plegen. tja als ik een diep gelovige moslim was dan zou ik het ook wel overwegen. Zeg nu zelf wat is er nu mooier voor een fanatiekeling dan het steunen van je God terwijl je ook meteen je hemelse luilekkerland verkrijgt?
Oud 26 november 2008, 16:20   #18
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
oooh, jawel. de sterkste wint! en heeft de eigen, en de andere groep zeker meer dan gehalveerd. is ook goed voor de Co2. want geef toe. we zijn met te veel op de aardbol om deze nog goed draaiend te houden. wanneer er te veel ratten bij elkaar zitten, moorden ze ook elkaar uit. en ja, we mogen ons niet vergelijken met ratten, want die zijn nog enigzinss inteligent.
Het probleem was dat er slachtoffers vielen. Uw methode zou nog meer slachtoffers creëeren. Het probleem zou dus vergroot worden.

Oud 26 november 2008, 16:22   #19
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
Over onschuldige kinderen gesporken

Het lijkt mij vrij duidelijk dat gewapende militairen meer kunnen beginnen tegen dergerlijk krapuul. Dan de Belgisch internetrebellen met hun anti-crembo slogans.
Het is duidelijk, zowel de rechts religieuzen hier als de rechts religieuzen in Afghanistan doden Afghaanse kinderen. Hoe die circel doorbreken?

Oud 26 november 2008, 16:29   #20
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Mooie aanname, maar ik moet nog de eerste zwarte Afrikaan zien die een aanslag pleegt in het Westen wegens de onaangename situatie waarin zijn "volk/ras" zich bevindt.

Tuurlijk is niet elke terrorist een moslim of elke moslim een terrorist, maar het overgrote deel van alle dodelijke aanslagen wordt door moslims gepleegd. Nu kunt u natuurlijk stellen dat dat komt door de afschuwelijke situatie waarin velen van hun leven, maar dan gaat u aan enkele zaken voorbij:
Waarom plegen andere gemarginaliseerde groepen zo weinig aanslagen in vergelijking met moslims, terwijl het leed van bv de zwarte Afrikaan velen malen groter is?
Waarom zijn de meeste terroristen in overdreven mate bezig met hun geloof in vergelijking met hun doorsnee geloofsgenoten?

In mijn ogen is de conclusie enkel dat het toch de Islam is die er aan bijdraagt dat moslims zo vaak aanslagen plegen. Een geloof waarvan de fanatieke aanhangers geloven dat ze beloond worden in het hiernamaals als ze aanslagen plegen. tja als ik een diep gelovige moslim was dan zou ik het ook wel overwegen. Zeg nu zelf wat is er nu mooier voor een fanatiekeling dan het steunen van je God terwijl je ook meteen je hemelse luilekkerland verkrijgt?
Elke geweldadige situatie creëert geweld. In sommige landen spreekt men van rebelllen legers, andere landen hebben gewoon een leger, nog een andere methode van geweld is terrorisme. Terrorisme is een zeer tactische vorm van geweld. Afhankelijk van het land waar je woont zal het geweld in andere vormen voorkomen. Dit geweld is ongewenst en moeten we voorkomen. Wat is trouwens de passage uit de Koran die zou oproepen tot terroristische aanslagen? De Koran is reeds zo oud, ik kan onmogelijk geloven dat die over terroristische aanslagen spreekt.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be