![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De blauwe systeemzender bijgenaamd de VRT is er weer eens in geslaagd zichzelf te overtreffen.
Radionieuws gisteren, 16 uur. (en de daaropvolgenden) eerst item: de sneeuw; en kindjes die graag met sneeuwballen spelen en automobilisten die het lastig hadden. D�*t is dus nieuws. Op een dag waarop een oorlog gaande is in Gaza, presteert de VRT het ons als openingsitem te vertellen dat kinderen graag in de sneeuw spelen. Nieuws moet nieuws zijn. en daarmee basta.
![]() |
#2 | |
|
![]() Citaat:
Maar nieuws hoeft niet altijd over de zwaarwichtige onderwerpen gaan, omdat men weet dat dan veel mensen uiteindelijk zullen afhaken. Af en toe een fait divers er tussen gooien, tussen de rampen, de oorlog en het slechte nieuws, kan dienen als soort tegengewicht, en is op zijn eigen manier iets heilzamer dan je zou denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat denk je wat de doorsnee Vlaming vandaag bezighoudt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() neoliberaal.
![]() |
#6 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En iedereen was weer vrolijk,kalm en onderdanig.
Bertrand RUSSEL Laatst gewijzigd door Jarno : 7 januari 2009 om 18:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() voor nieuws kijk je naar de bbc of de nos. Als je eens wil weten wat in dag allemaal staat kijk je naar de vtm of vrt.
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De website van kwaliteitskrant DS vind ik ook maar raar: daar lees ik dagelijks de stand van zaken in een tv-programma. Nu weet ik dat Bart De Wever even een reeksje leek neer te zetten, maar blijkbaar is dat niet gelukt. Ik begrijp niet dat die zelf niet zien hoe onnozel dat is voor een zelfverklaarde kwaliteitskrant. Door al die onnozelteiten zit ik momenteel een beetje zonder geloofwaardige nieuwsbron.
![]() |
![]() |
#11 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Is het "nieuw" dat er oorlog is in Gaza? bij mijn weten is dat spel al jaren aan de gang dat het afgezaagd begint te klinken. Is het "nieuw" dat er ruzie wordt gemaakt in de regering? das al sinds de laatste verkiezingen zo. Is het "nieuw" dat er sneeuw ligt? Jawel want die lag er paar dagen geleden nog niet maw iets triviaals kan ook "nieuws" zijn. Niet dat het zo wereldschokkend nieuws is maar ge kunt moeilijk elke dag uw journaal beginnen met "In Gaza zijn er x-aantal doden gevallen na beschieting van het Israëlische leger en nadien heeft Hamas wraak genomen door wat raketten af te vuren", bij mijn weten gebeurt dit daar elke dag net zoals er elke dag mensen omkomen van de honger maw das geen nieuws meer en als ge het nodig zou vinden om dat tot treurens toe te herhalen kijkt er geen kat meer, hoe erg deze feiten ook mogen zijn.
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Misschien niet, maar je kan elke dag wel beginnen met een invalshoek te presenteren. Verduidelijking te scheppen in wat er precies aan de hand is. Waarom die Israeli's maar blijven moorden. Vele waaroms en wij moeten luisteren naar sneeuwpret. Als ik mijn hoofd buiten steek zie ik ook wel dat het gesneeuwd heeft en weet ik ook wel dat het slipperig zal zijn; dat is geen nieuws.
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dat neemt toch ook een stijle ijsbeerduik tegenwoordig
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is nochtans veel langer geleden dat we nog zo'n echte winter hadden dan dat er doden in de Gazastrook vielen. Een winter met sneeuw en grote koude verwondert mij meer dan weer eens x aantal doden in de wereld. Ik vrees dat ik begin te lijden aan een oververzadigdheid van gruwelijke gebeurtenissen en ik denk dat er zo nog vele mensen zijn.
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verreweg de meeste mensen -mijzelf wederom incluis- zullen bij het voor de zoveelste keer zien van dat soort taferelen zeggen dat het verschrikkelijk is, en erbij denken "blij dat het mij niet treft", om vervolgens weer over te gaan op de orde van de dag: winter, sneeuw en koude in dit geval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Als je dat doet, heb je binnen de kortste keren géén kijkers meer. En ik dacht nog altijd dat het bedoeling was dat het nieuwsbericht kijkers heeft. Dit betekent niet dat ik akkoord ga met de debilisering van het nieuws, integendeel, dat werkt flink op mijn zenuwen. Maar af en toe moet er wat tegengewicht gegeven worden. 2. Het is gemakkelijk om kritiek te hebben, maar hoe zou jij zelf het nieuws samenstellen ? Ongeacht je samenstelling, verwacht je maar aan een flinke lading kritiek, want de één vindt dat er veel te veel politiek inzit, de ander vindt dat er te weinig sport inzit, nog een andere wil weten waar de faits divers zich bevinden e.d. Het is onmogelijk om een nieuwsbericht te maken dat aan alle wensen voldoet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nieuws dient om mensen te informeren niet om te entertainen. Als uw gemoed reeds zo weinig kan dragen dat je onheil niet eens meer wil zien en liever struisvogel speelt in de sneeuw dan kan het moeilijk verwonderen dan machthebbers het tegenwoordig zeer makkelijk hebben om hun spelletjes voor te zetten.