Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2008, 01:03   #1
Texas Ranger
Partijlid

Texas Ranger's schermafbeelding

Standaard Antwerps Jihad-netwerk blootgelegd door informant

Een 25-jarige Vlaming die zich op zijn 17 reeds tot de islam bekeerde werd informant van de Staatsveiligheid die hij er van op de hoogte bracht dat via Antwerpse moskeeen mensen worden geronseld voor de Jihad (heilige oorlog tegen het Westen). Lees het artikel hierover in Gazet Van Antwerpen (internet-versie) Vanaf woensdag 10 december vinden wij het hele verhaal in de Knack van die week.

Laatst gewijzigd door Texas Ranger : 10 december 2008 om 01:04.
Texas Ranger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 15:19   #2
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Texas Ranger Bekijk bericht
Een 25-jarige Vlaming die zich op zijn 17 reeds tot de islam bekeerde werd informant van de Staatsveiligheid die hij er van op de hoogte bracht dat via Antwerpse moskeeen mensen worden geronseld voor de Jihad (heilige oorlog tegen het Westen). Lees het artikel hierover in Gazet Van Antwerpen (internet-versie) Vanaf woensdag 10 december vinden wij het hele verhaal in de Knack van die week.
Ach ach... mensen gaan naar extremistische leiders luisteren die tirades vol haat spuien ! Diezelfde mensen gaan naar het buitenland om hun van gedachten te wisselen met extremistische geestesgenoten. Weet u, de allochtone Westerlingen kennen ook zo iets. Mijn eerste gedacht ging dan ook naar het extremistische circuit van de neo-nazi concerten. De iman is daar vervangen door een neo-nazistische hate-band maar voor de rest zijn alle clichés daar aanwezig. Haat ten aanzien van de vijand en het eigen superieure volk dat zal overwinnen. Extremisme is nu eenmaal een menselijk gegeven. En tot wat dat kan leiden heeft de geschiedenis nu toch al genoeg bewezen ?

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 15:50   #3
FDM
Banneling

Standaard

kijk uit voor paki's : stoicijns maar o zo fanatiek
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 16:03   #4
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
kijk uit voor paki's : stoicijns maar o zo fanatiek
Alle 172.000.000? Persoonlijke enquête? Hoeveel jaar verbleef je in Pakistan?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 16:09   #5
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Alle 172.000.000? Persoonlijke enquête? Hoeveel jaar verbleef je in Pakistan?
Nu u er toch zelf weer over begint, mag ik u vragen om hier nog eens langs te gaan?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2008, 18:27   #6
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Vandaag waren de vuilbakken plots weg uit het Centraal Station te Brussel "Voor uw veiligheid zijn de vuilbakken tijdelijk verwijderd"
Oud 10 december 2008, 18:34   #7
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ach ach... mensen gaan naar extremistische leiders luisteren die tirades vol haat spuien ! Diezelfde mensen gaan naar het buitenland om hun van gedachten te wisselen met extremistische geestesgenoten. Weet u, de allochtone Westerlingen kennen ook zo iets. Mijn eerste gedacht ging dan ook naar het extremistische circuit van de neo-nazi concerten. De iman is daar vervangen door een neo-nazistische hate-band maar voor de rest zijn alle clichés daar aanwezig. Haat ten aanzien van de vijand en het eigen superieure volk dat zal overwinnen. Extremisme is nu eenmaal een menselijk gegeven. En tot wat dat kan leiden heeft de geschiedenis nu toch al genoeg bewezen ?
Een bende dronkaards die niet verder geraken dan wat vuistgevechten of eens een messteek vergelijken met gelovige strijders die de laatste jaren reeds duizenden doden over de hele wereld op hun nongeweten hebben ? Goed bezig wel.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 03:45   #8
Texas Ranger
Partijlid

Standaard

Mij zou het "ideaal" lijken voor die terroristen om eens een grote aanslag te plegen in Griekenland... Als al die miljoenen Grieken massaal op straat komen om de dood te wreken van 1 jongen (gedood door politiekogels) hoe groot zou hun woede dan zijn als terroristen, zoals in Mumbai, 173 Grieken zouden afslachten?
Oud 11 december 2008, 03:58   #9
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Mij zou het "ideaal" lijken voor die terroristen om eens een grote aanslag te plegen in Griekenland... Als al die miljoenen Grieken massaal op straat komen om de dood te wreken van 1 jongen (gedood door politiekogels) hoe groot zou hun woede dan zijn als terroristen, zoals in Mumbai, 173 Grieken zouden afslachten?
Citaat:
Mij zou het "ideaal" lijken voor die terroristen om eens een grote aanslag te plegen in Griekenland...
Walgelijk.
Dat jou zoiets "ideaal" zou lijken verwondert me wel, na wat ik al las. Was jij niet tégen terrorisme en aanslagen?
Wat mij ideaal lijkt is dat er geen aanslagen gebeuren.
D�*t is het verschil tussen jou en mij.
Oud 11 december 2008, 06:42   #10
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Walgelijk.
Dat jou zoiets "ideaal" zou lijken verwondert me wel, na wat ik al las. Was jij niet tégen terrorisme en aanslagen?
Ik ben tegen terrorisme en aanslagen, en mijn ideaal is dat er geen aanslagen gebeuren. Op dit punt zijn we dus akkoord !:-)
Nu de middelen om dit ideaal te bereiken : volgens mij zouden we kunnen beginnen met gepakte terroristen onmiddellijk te doden. En preventief zoveel mogelijk moslims uit onze samenleving te verwijderen!!
Door uitwijzing natuurlijk ga je niks voorstellen !!
Ik neem aan dat je, als weldenkend mens, mij groot gelijk geeft ? Of je zou mischien met een betere oplossing moeten afkomen ?
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 08:12   #11
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Een bende dronkaards die niet verder geraken dan wat vuistgevechten of eens een messteek vergelijken met gelovige strijders die de laatste jaren reeds duizenden doden over de hele wereld op hun nongeweten hebben ? Goed bezig wel.
De bende dronkaards vertrekt met een voorsprong van 20 miljoen doden.
En verder moet u maar eens in google "neo nazis doden" intypen.
Heel goe bezig...dat hebt u goed gezien.

Oud 11 december 2008, 10:04   #12
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
De bende dronkaards vertrekt met een voorsprong van 20 miljoen doden.
En verder moet u maar eens in google "neo nazis doden" intypen.
Heel goe bezig...dat hebt u goed gezien.
Neonazies zijn fundamentalisten net als Islamisten en bedreigen onze manier van leven. Het gaat niet over wie van de twee erger is, het gaat erover wie momenteel de grootste bedreiging is en dat lijkt me toch wel vrij duidelijk. Ik ben ook niet blind voor wat er in Rusland gaande is maar dat valt toch niet te vergelijken met wat de moslimfundamentalisten uitspoken. Ik ben ook tegen een politiek van confrontatie want de zwijgende meerderheid van de moslims kan maar beter onze kant kiezen en dat is helemaal geen zekerheid, het is namelijk nog veel te veel zij en wij. Maar de kop in het zand steken en zeggen dat er niets aan de hand is werkt averrechts. Dat is toegeven.
Oud 11 december 2008, 11:34   #13
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Neonazies zijn fundamentalisten net als Islamisten en bedreigen onze manier van leven. Het gaat niet over wie van de twee erger is, het gaat erover wie momenteel de grootste bedreiging is en dat lijkt me toch wel vrij duidelijk. Ik ben ook niet blind voor wat er in Rusland gaande is maar dat valt toch niet te vergelijken met wat de moslimfundamentalisten uitspoken. Ik ben ook tegen een politiek van confrontatie want de zwijgende meerderheid van de moslims kan maar beter onze kant kiezen en dat is helemaal geen zekerheid, het is namelijk nog veel te veel zij en wij. Maar de kop in het zand steken en zeggen dat er niets aan de hand is werkt averrechts. Dat is toegeven.
Ik kan hier volledig mee akkoord gaan.
Dat wij tegen zij...hoe zou dat komen denkt u ?
Zou de polarisatie van het migranten (allochtonen)debat daar niet voor heel veel tussen zitten. En inderdaad polarisatie kent twee polen.

Oud 11 december 2008, 12:21   #14
Texas Ranger
Partijlid

Standaard

Citaat:
Walgelijk.
Ik meende wat ik schreef maar toch was u er als de kippen bij om mijn uitspraak verkeerd te interpreteren, wat ik precies bedoelde was:
Iedereen weet dat er vroeg of laat een nieuwe grote aanslag komt, dat is immers onvermijdelijk. In dit verband zou het "ideaal" zijn dat die onvermijdelijke aanslag nu eens niet in pakweg de VS of de UK plaatsvindt maar in Griekenland: kennelijk komen die mensen sneller massaal in opstand tegen gruwelijk onrecht... Als u een beetje verstand hebt dan weet u dus dat ik zowel een terroristische aanslag als de dood van die ene betoger gruwelijk onrecht vindt... Ik wens het noch de Amerikanen, noch de Grieken toe, zo'n aanslag, ik wilde alleen maar zeggen: die Grieken zijn kennelijk geen doetjes en zouden makkelijker in het verweer komen tegen de islamisering indien ze er het slachtoffer van zouden worden.
Oud 11 december 2008, 13:10   #15
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik meende wat ik schreef maar toch was u er als de kippen bij om mijn uitspraak verkeerd te interpreteren, wat ik precies bedoelde was:
Iedereen weet dat er vroeg of laat een nieuwe grote aanslag komt, dat is immers onvermijdelijk. In dit verband zou het "ideaal" zijn dat die onvermijdelijke aanslag nu eens niet in pakweg de VS of de UK plaatsvindt maar in Griekenland: kennelijk komen die mensen sneller massaal in opstand tegen gruwelijk onrecht... Als u een beetje verstand hebt dan weet u dus dat ik zowel een terroristische aanslag als de dood van die ene betoger gruwelijk onrecht vindt... Ik wens het noch de Amerikanen, noch de Grieken toe, zo'n aanslag, ik wilde alleen maar zeggen: die Grieken zijn kennelijk geen doetjes en zouden makkelijker in het verweer komen tegen de islamisering indien ze er het slachtoffer van zouden worden.
Citaat:
Oud 11 december 2008, 17:50   #16
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan hier volledig mee akkoord gaan.
Dat wij tegen zij...hoe zou dat komen denkt u ?
Zou de polarisatie van het migranten (allochtonen)debat daar niet voor heel veel tussen zitten. En inderdaad polarisatie kent twee polen.

Er zijn veel oorzaken voor wij - zij, voor die polarisatie.
Regieuze eigenheid die steeds benadrukt wordt.
Multicultuur legt nadruk op verschillen en verzet zich tegen integratie.
Crisis van de jaren tachtig waardoor migranten zijn achtergesteld.
Familieherenigingen en schijnhuwelijken die integratie, onderwijs, ... bemoeilijken.
Fundies die de zaken bemoeilijken en de boel op de spits proberen drijven.
De Europese samenleving die niet zo open is als ze zich probeert voor te doen.
...
Ik denk dat ik het zowat eens ben met de probleemanalyse van rechts maar dat ik eerder voor de oplossing zou gaan zoeken bij links (als ze eindelijk haar hoofd uit het zand gaat halen).
Die zwijgende meerderheid moet voor het westen gewonnen worden. Onze samenleving is niet decadent, dat is merendeels perceptie. En ik hoop dat we niet in onze rechten gaan beginnen snoeien om dat te bewijzen maar zo ziet het er spijtig genoeg niet naar uit.
Oud 11 december 2008, 17:52   #17
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Vandaag waren de vuilbakken plots weg uit het Centraal Station te Brussel "Voor uw veiligheid zijn de vuilbakken tijdelijk verwijderd"
opletten met uw vuilnis, als het allemaal overgewaaid is gaan ze kosten verhalen op hen die hun vuilnis "zomaar" op straat gooiden.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be