![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Of je er nu voor of tegen bent, het nu wenselijk of niet wenselijk vindt dat de Israeli's een muur rond zichzelf hebben opgetrokken om zich tegen de Palestijnen te beschermen, feit is: de muur werkt!
Sinds een aantal dagen zijn er in Israel geen noemenswaardige aanslagen meer gepleegd tegen Joodse doelwitten, zelfs niet na het uitschakelen van Hamasleider Yassin. Samenleven is dan misschien niet mogelijk, coëxistentie daarentegen blijkbaar wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() de Ashdod aanslag is beraamd en uitgevoerd door mensen uit Gaza.. Dat was de eerste 'breach in the wall'...
![]() |
#3 |
Schepen
|
![]() Leven de muur ....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op 22 maart betaalden de Palestijnen hiervoor met Yassin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() Sinds de onafhankelijkheid van Israel, zijn zij duizenden keren meer geëvolueerd dan hun omringende moslimlanden.
5 omringende moslimlanden zijn na de onafhankelijkheid van Israel, desbetreffende staat binnengevallen. Israel heeft ze op zeer korte tijd allevijf verslagen, en zelfs stukken grond ingenomen. Israel de bezetter? Nee, moesten ze met rust gelaten zijn door de moslims, zouden Israel zelfs kleiner zijn dan tov vandaag. Elke keer ze aangevallen werden, hebben ze stukjes land gewonnen. Pech voor de moslims, ze moesten maar beter weten. Omtrent de muur, ik ben er alleen maar voor. Indien je elke dag laf aangevallen wordt met zelfmoordaanslagen, is het niet meer dan normaal dat een land zich beschermt. Trouwens, die palestijnse "vluchtelingen" zijn lafaards die bij de inval door de moslimlanden, de steden zijn ontvlucht zodat de moslims ongestoord de joden zouden kunnen elemineren! Ook eigen schuld dikke bult dus. En al die moslims zitten altijd overal altijd te klagen over de omstandigheden in Israel. Heb je de Joden in antwerpen dat al zien doen,ondanks de vele terreur door palestijnen? Integendeel, de Joden in antwerpen worden beschimpt door de moslims, ze zien hun als het grootste vuil der aarde. Dus, laat die muur in Israel maar gerust staan, maak hem zelfs langer! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Praat niet te snel. Alle acties waar Israel voor wordt veroordeeld of ten minste bekritiseerd in Europa zullen ook door de Europese landen worden gebruikt om het terrorisme dat ook hier begonnen is te bestrijden. Een eerste actie was de bestorming van een pand in Spanje waar een aantal doden zijn gevallen, waaronder een politieman. Wanneer Israel zoiets doet dan wordt ze veroordeeld voor de te zware aanpak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Een beetje overmoedig statement, zou ik zo zeggen...
Wat gebeurt er wanneer je buskruit in het "open veld" tot ontbranding brengt? Veel gesis en geknetter, veel vonken en gensters,... Schade ook ja, maar eerder beperkt. Wat gebeurt er wanneer je datzelfde buskruit stevig in een doos verpakt en dan de lont langzaam laat opsmeulen? Het zal iets langer duren, maar je krijgt een knoepert van een explosie; een serieuze krater mét massieve schade. We zullen zien of de muur er juist niet voor gaat zorgen dat we eens of morgen een spectaculaire knal meemaken in het hart van Israël. Of we niet in één grootschalige gecoördineerde aanslag evenveel doden en gewonden zullen krijgen als in de periode voordat die "muur der schande" (voor sommigen "de muur der noodzaak") werd gebouwd. Ik hou de adem alvast in....
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() De Muur is nog niet af! Dus het feit dat er geen aanslagen voorlopig gepleegd worden ligt daar niet aan. Eens de muur af is moet Israel Gaza ook door een gelijkaardig muur omringen en dan wat ze moeten doen is :
alle arabieren die buiten de muren vallen naar die gettos deporteren, DAN pas zullen er echt bijna geen aanslagen gepleegd worden. Hopelijk doen ze het ook zo, alle, ik ben er vrij zeker van. Ik ben al lang van plan om Israel te bezoeken als toerist, nu is het te gevaarlijk, misschien komt er verandering in |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als het Israëlische leger raids uit zou voeren op terroristen en hun zouden doden, zou dat geen enkel probleem vormen, ze viseren echter onschuldige mensen. Ik zou nog even afwachten of die muur wel werkt. Het kan goed zijn dat Hamas het nu even windstil maakt, maar binnenkort uitpakt met een monsteraanval, of denk je nu echt dat zij de vernedering die volgde uit de moord op Yassin zomaar blauw-blauw gaan laten? Met de muur an sich heb ik geen problemen, ware het echter niet dat deze muur illegaal gebouwd wordt op Palestijnse grond en dus grond van de Palestijnen inpikt. Wat de Gazastrook betreft: geef deze maar aan Israël. Dat ze daar alle kolonisten in steken en de vrijgekomen huizen in de kolonies aan Palestijnen geven. Dat ze dan hun muur maar bouwen die hen ongelooflijk veel geld kost. Dat beide landen dan maar naast elkaar leven. Trouwens, Israël an sich is met uitsterven bedreigd, wanneer eens de moslims in de meerderheid zijn, zal het gedaan zijn met de joodse staat. Gisterenavond was een reportage op CNN over de muur. Enkele (illegale noabene) kolonisten zeiden dat ze het recht hadden in Palestina te wonen omdat God hen dat recht heeft gegeven. Religieus fanatisme, iemand? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
:D |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Israel 'viseert' nooit onschuldige mensen. Soms vallen er onschuldige doden (collateral damage), maar onschuldigen 'viseren' is in dat conflict een Palestijnse exclusiviteit. Reeds 55 jaar. Bij de uitschakeling van yassin ging de hele wereld uit zijn dak om Israel vol te schelden. Toch heeft Israel daar gewoon zoals jezelf zegt 'een raid uitgevoerd op een terrorist'. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
waar mijn maag zich in om draait, is dat Israël zomaar de huizen van familieleden van terroristen platgooid, met welk doel, MET WELK DOEL, doen ze dat? Meer wrevel creëren? Israël heeft het recht zich te verdedigen, maar de manier waarop is verkeerd. Met de muur op zich heb ik geen probleem, als die er is, is het de verantwoordelijkheid van de Arabische wereld om de Palestijnse staat uit de grond te stampen, en dan mag die muur van mij 10 meter hoog zijn. Israël palmt echter nog meer Palestijnse grond in met die muur én bouwt nog steeds kolonies. Als de Palestijnse aanslagen gericht waren tegen het leger in Palestina en tegen de kolonisten, zou ik daar geen probleem mee hebben, uiteindelijk zijn zij die in Palestina gaan wonen, niet meer onschuldig... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Israel gaat niet in het wildeweg te werk. Het kiest zijn doelwitten zorgvuldig uit (bv. hoofdkwartieren, smokkeltunnels, enz...). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Terroristen in broeinesten? Volgens mij zitten die heel goed verspreid nét omdat ze weten dat ze kwetsbaar zouden zijn als ze allemaal samen zouden zitten.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Preventieve en radicale acties blijken nodig. Gaza lijkt me wel degelijk een broeinest! |
||
![]() |
![]() |