![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vind de medicalisering en psychiatrisering van dit fenomeen te gemakkelijk. Akkoord, het aantal geestesgestoorden ligt wellicht veel hoger onder conspiracy theorists dan in de gemiddelde populatie. En geesteszieken zullen sneller vallen voor samenzweringstheorieën dan gezonde leden van de populatie. Maar toch is deze uitleg te goedkoop. Ik wil een politiek-kritische uitleg: de woekering van conspiracy theories is het gevolg van een groeiend gebrek aan diepte-zicht, zowel in ruimte als in tijd. Jongeren krijgen geen geschiedenisonderricht meer, worden meegezogen in de oppervlakkigheid van het internet, hebben geen grip meer op hoe men een discours of een reeks feiten kritisch moet analyseren. Heel de "kritische zin" - als civieke waarde - is uitgehold. Het resultaat zijn conspiracy theories: snelle, hapklare, gemakkelijke en romantiserende fantasieën, die geen politiek, historisch of cross-cultureel dieptezicht vereisen, maar die wel frustraties opvangen. De algemene desoriëntatie van een hele generatie mensen, wordt zo vorm gegeven. Door absurde conspiracy theories. We moeten dus dringend terug jongeren kritische vermogens en de waarden van de Verlichting bijbrengen. Want het ergste van al is dat die conspiracy theories eigenlijk fundamenteel de rechts-reactionaire krachten -- waartegen ze zogezegd ageren -- ondersteunen. Conspiracy theories zorgen ervoor dat men de échte vragen niet moet stellen. Precies wat die rechts-reactionaire krachten willen. Er is zeer veel werk. Maar laten we die samenzweringsfreaks alstublieft niet medicaliseren of psychiatriseren. Da's een gemakkelijkheidsoplossing - en een kleinburgerlijke strategie, die bewust de politieke dimensies van deze problematiek uit de weg probeert te gaan. De armoede van de psychologie en de psychiatrie - ze is welbekend.
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Afgaande op uw posts en van vele andere op dit forum is al het kwade in de wereld wel de schuld van (neo)liberale amerikanen. balk splinter oog. Maak er een zin mee. Laatst gewijzigd door daga : 15 december 2008 om 19:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Ik ram dus met genoegen een balk in hun oog, om zoveel mogelijk splinters te veroorzaken. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Jij lijkt me een Noam Chomsky fan C2C.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Of, hoe iemand op die manier dus een Conspiracy Freak wordt.
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Mensen die in een conspiracy geloven zijn geen freaks, natuurlijk niet. Maar gewoon mensen die geloven dat wat wij wijs gemaakt worden en waar de mainstream in gelooft grotendeels leugens zijn. Het enige verschil dat ze daarmee hebben met andere mensen die wel in de mainstream geloven is dat ze scheef bekeken worden door diegene die in de mainstream geloven omdat die dat moeilijk kunnen accepteren dat hun wereldbeeld zo onjuist is. Dit is de bottomline.
Laatst gewijzigd door exodus : 16 december 2008 om 09:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Van ad hominem argumenten gesproken ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Echt wel een flauw argument hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Het is algemeen geweten dat mensen met een schizoïde stoornis vaak eerder een teveel aan realiteitsbesef hebben en dat hun paranoïde wanen tot in zekere graad wel een grond van realiteit bezitten. Je mag geen onschuldige psychiatrische patiënten gaan vergelijken met conspiracy nerds/losers. Voor die eenzame rukkers van de doemdenkguerilla is dat gewoon een pervers rollenspelletje. Het is iets tussen de emo's/gothics en scientology qua anti-sociale neigingen.
Icke en Jones zouden beter eens dringend een Zyprexakuurtje vragen aan hun psychiater... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() ![]() GreetzZ |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Noam Chomsky heeft niet zoveel gezegd over het probleem van de medicalisering en psychiatrisering van andersdenkenden. Chomsky's vroegere tijdgenoot Foucault heeft daar veel over geschreven.
Maar Chomsky heeft wel nuttige dingen gezegd over de huidige conspiracy theorists die rond 9/11 samenhokken. Heel droogjes maakt hij ze het leven onmogelijk, in minder dan 9 minuutjes: http://www.youtube.com/watch?v=2uIRfyrMGM0 Hier zelfs in minder dan 5 minuutjes: http://www.youtube.com/watch?v=BzGd0t8v-d4 Maar ge moet niet Chomksy heten om conspiracy theorists te ontkrachten hé. Zelfs Nancy en Johnny doen dat, gelukkig. Niet iedereen is irrationeel. De Rede is nog altijd redelijk goed verankerd onder vele mensen.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier een super interessante BBC documentaire over het DSM-IV, psychiaters en bizarre psychologie: http://www.youtube.com/watch?v=SIXDMycMYsw&hl=nl ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat is Zyprexa? Ben niet echt een pillenslikker.
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja, de RBB, RTL2 of de ZDF dat zijn mainstream nazi-kanalen natuurlijk waar jij niet naar kunt luisteren met al die kennis over de enige, échte waarheid. Laatst gewijzigd door Diederik v.d Elzas : 17 december 2008 om 00:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Tot welke stroming/clan/betweterweetblowers mogen we jou rekenen?
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() leer lezen wat tussen haakjes staat!!!: die Werbung: de Reclame. Ik heb het over hetgeen ze verpatsen op de Duitse televisie aan medicamenten. Daarbij zeggen ze dat steeds. Dat is puur algemene kennis, net zoals iedereen weet wat er in de Friedrichstraße in Berlijn staat/is, wat Bayer/IG Farben/Krupp enz, produceren... Puur algemene kennis oetlul... Ge noemt uzelf Infowarrior? Ge geeft graag commentaar op de "NWO-agenda" van de EU? Wel als ge niet weet wat er zich in de 'belangrijkste' natie van Europa afspeelt dan moet ge uw kop houden en een ander gaan zoeken. Moet gij niet geen vibreren met Xenu? man, man, man...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
2) Ik kijk niet naar de Duitse televisieprogramma's 3) Sinds wanneer is reclame uit Duitsland algemene kennis (heb zelf 4 jaar in Duitsland gewoond eind jaren 80)? Pampertijd voor Diederikske? Of nog niet? 4) Ik ben geen oetlul. 5) Toon mij waar ik commentaar geef op de "NWO-agenda van de EU". ![]() 6) Bewijs mij dat Duitsland de belangrijkste natie in Europa is. 7) Ik weet best wat Bayer, IG Farben en Krupp maken...dat zijn klanten van mij. 8) Ik heb geen kop. 9) Ik vibreer niet, en al zeker niet met Xenu (?). Zit u in de Pharmabusiness misschien? 10) ![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Face it, de wereld waarin we leven is niet zoals jij denkt dat het is.
Laatst gewijzigd door exodus : 17 december 2008 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |