Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2004, 12:08   #1
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Sommigen dingen die in de recente geschiedenis gebeurd zijn, zijn om te walgen. Er was bijvoorbeeld een sleutel gevonden die op de boeien van Dutroux past, bovendien waren de agenten "vergeten" de deuren van de auto te sluiten waar Dutroux in werd vervoerd. De ontsnapping van Dutroux een aantal jaren geleden was ook geen toeval. Waarom kunnen anderen nooit ontsnappen en staatsvijand nummer 1 van Belgie kan dat wel? Er is iets aan de gang maar niemand weet precies wat. Ik heb trouwens nooit gehoord van iemand die meer dan 7 jaar op zijn proves moest wagen. Die tijd heeft justitie nodig gehad om alle bewijzen van een netwerk te vernietigen. Ik hoop dat als er een netwerk is, dat het dan volledig opgerold wordt.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2004, 12:36   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Turk4Ever, het gevoel dat de tijd die het duurde voor het proces begon, gebruikt is om alle sporen naar netwerken te wissen, en ter bescherming van hooggeplaatsten, gebruikt is, is redelijk wijd verspreid, een soort van publiek geheim.

Maar tja, iedereen die een tipje van de sluier kon oplichten is of dood, of zodanig aangepakt dat spreken alleen maar een permanente verblijfplaats kan geven, zo'n 2m diep.

Mij verwondert het nog steeds dat Dutroux nog geen kennis heeft gemaakt met het Patrick Haemers syndroom.
Oud 7 april 2004, 17:25   #3
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Turk4Ever, het gevoel dat de tijd die het duurde voor het proces begon, gebruikt is om alle sporen naar netwerken te wissen, en ter bescherming van hooggeplaatsten, gebruikt is, is redelijk wijd verspreid, een soort van publiek geheim.

Maar tja, iedereen die een tipje van de sluier kon oplichten is of dood, of zodanig aangepakt dat spreken alleen maar een permanente verblijfplaats kan geven, zo'n 2m diep.

Mij verwondert het nog steeds dat Dutroux nog geen kennis heeft gemaakt met het Patrick Haemers syndroom.
Ik zou graag willen weten wie Patrick Haemers is en wat het verband tussen hem en de zaak Dutroux is.
Oud 7 april 2004, 17:36   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Patrick Haemers was een der grote gansters in België, onder andere in verband gebracht met de bende van Nijvel, en de ontvoering van Van Den Boeynants(zeer rijk politieker).

Na een veroordeling werd die plotseling gezelfmoord teruggevonden in zijn cel, zichzelf gewurgd met een broeksriem aan een lage verwarmingsradiator.

Het verband met Dutroux. Eigenlijk simpel, zoals P. Haemers en dus de Bende van Nijvel meestal gelinkt werd met extreem rechtse milieu's en de mogelijke verbanden met de hogere echolons van de toenmalige rijkswacht, zo word Dutroux nu nog steeds gezien als "hof"leverancier van jong onwillig vlees.Desondanks alle ontkenningen van de onderzoekende magistraten ten spijt.
Het staat als een paal boven water dat M.Dutroux een koelbloedige misdadiger is, die niet vies is van alles waar je een geslachtdeel in kan proppen, maar geen voorkeuren heeft kwa leeftijdsgroepen of gewilligheid.
Oftewel, waarom zou ie zo'n risico's willen lopen met het ontvoeren van kinderen en jongedames?Terwijl zijn bijzit/vrouw/whatever er van wist, en waarschijnlijk zelfs heeft geholpen.
De verklaring die me het meest voor de hand ligt is simpel, "Om de poen is het te doen". En welke groep in België heeft de poen... of de macht om de poen te verdelen?Juist ja, de politici en hun broodheren.
Oud 7 april 2004, 17:40   #5
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Ik zou graag willen weten wie Patrick Haemers is en wat het verband tussen hem en de zaak Dutroux is.
Heel kort samengevat. Patrick Haemers werd aanzien als de hoofdverantwoordelijke voor de ontvoering van VDB X aantal jaar geleden. Een ontvoering waar nogal wat vragen achter zitten.

Ie het verhaal van VDB werd ettelijke malen gereviseerd en hing met haken en ogen aan elkaar, van waar het losgeld kwam (60 miljoen+) is nooit onderzocht, het kwam alleszins niet van VDB zelf.

Enkele maanden voor het proces pleegde Patrick Haemers zelfmoord in zijn cel ondanks zeer strikte bewaking. Er zijn nogal wat mensen die twijfelen of het wel een zelfmoord was. Grondig onderzocht werd dit echter nooit.

En VDB leefde nog lang en gelukkig....
(Enfin lang is relatief natuurlijk).
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2004, 17:57   #6
Zorro
Burger

Zorro's schermafbeelding

Standaard

Yes yes,

haemers.
Da ge die nie kent, das wel straf.
Bende gij dan nog maar 15 jaar of zo?
Want zo lang is da nu ook nie geleden.
Of bent ge nog maar geemigreerd naar Belgie.

Btw,
dien had zich opgehangen met aan de radiator die maximum 1m hoog hangt met een draad van een draagbare radio.
En das maar een dun snoereke, dus ik ben er bijna van overtuigd dat ze hem kapot gemaakt hebben....

De waarheid zullen we echter nooit weten.
Zorro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2004, 18:07   #7
Beer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Zorro het gaat wel,ik heb een neef die het gedaan heeft in de gentse gevangennis met een handdoek.Maar Hamers is gedood om dat hij teveel wist.
Oud 7 april 2004, 18:20   #8
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zorro
Yes yes,

haemers.
Ik woon al mijn hele leven lang in Nederland.

Kan het Belgische volk hier dan niets tegen doen? Het gebeurt voor ieders ogen en toch staat het volk machteloos. De witte mars was kennelijk niet genoeg.
Oud 7 april 2004, 18:24   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het enige de witte mars heeft bewerkstelligt is de peperdure nutteloze politiehervorming.Waar de politiek gewoon de macht over die instanties heeft bestendigt.

Eneuh, wat kan het kiesvee aan zulke zaken doen? Massaal op een andere serie politici stemmen? Als je erop kan stemmen is het al te laat. Dan zitten ze al mee in het spelletje.
Oud 7 april 2004, 18:27   #10
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zorro
Yes yes,

haemers.
Ik woon al mijn hele leven lang in Nederland.

Kan het Belgische volk hier dan niets tegen doen? Het gebeurt voor ieders ogen en toch staat het volk machteloos. De witte mars was kennelijk niet genoeg.

Hier wordt niet naar het volk geluisterd. Mensen met een mening die afwijkt van de standaard opgelegde mening worden vakkundig de mond gesnoerd. Mensen die proberen er iets aan te doen worden zodanig bedreigd dat enkel de doorzetters overblijven. Ik heb dan ook veel respect voor Vlaams Blok politici , zij weten op voorhand dat ze vol modder gegooid gaan worden en langs alle kanten tegengewerkt , ze weten ook dat ze uit hun vakbond gegooid worden en nog meer van dat fraais. Ik kan je voorbeelden geven zonder te stoppen waaruit blijkt dat de bevolking hier nada macht heeft.
Oud 7 april 2004, 18:42   #11
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik meen mij net nog een 'detail' van de ontvoering van VDB te herinneren. Werd die niet 'toevallig' ontvoerd op het moment dat er een onderzoek naar hem liep voor verregaande corruptie?

Een onderzoek dat ter gelegenheid van zijn ontvoering dan ineens maar is stopgezet?

Ik kan mij vergissen, maar ik geloof dat dat ook nog een gedeelte vh verhaal was?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2004, 18:46   #12
CONTRA
Schepen

CONTRA's schermafbeelding

Standaard

Klop erop !
met pijltjes toets.

http://www.angelfire.com/empire/fluf...trouke_mep.swf
CONTRA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2004, 18:49   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De ontvoering van VDB kwam zodanig uit dat een aanklacht wegens corruptie of soortgelijke dingen verjaarde terwijl VDB ontvoerd was.
Oud 7 april 2004, 18:59   #14
Gargamel
Banneling

Standaard

Geen lijk,niks.Die ligt al lang te zonnen in een of ander zuiders paradijs.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2004, 19:05   #15
Beer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

En gelijk hebt u Gargamel
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be