![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() IK vraag me af of België de in België verboden wapens zal gebruiken, ik heb het hier over kogels en ANTI TANK wapens waar Uranium in verwerkt zit zouden die nieuwe Anti tank kogels van deze soort zijn? Want ik heb alvast vernomen dat deze illegaal zijn in België maar in Afghanistan en Irak worden ze door iedereen gebruikt sinds dit de munitie is van de NAVO. Mensen moeten de gevolgen van deze wapens maar eens opzoeken . Nieuwe tjernobil maar dan zonder kernramp
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanuit de sofa kan reeds een indruk opgedaan worden van de groeiende hopeloosheid van de Afghaanse kwestie door naar "Ross Kemp in Afghanistan" te kijken,de donderdag op Discovery Channel.....
Komaan zeg,dat is geen oorlog,dat spelletje kan zo decennialang doorgaan,en dan nog zal niemand kunnen zeggen dat de Taliban ooit,"verslagen" zullen zijn...... ..en die verrekte zever wordt allemaal bekostigd door de Britse belastingsbetaler,en daarvoor treden tegenwoordig nog steeds jonge mensen toe tot een van die voortreffelijke Britse regimenten,voor "spielerei" waar iedereen doodmoe van wordt,en die tot niks noemenswaardig leidt... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 15 augustus 2008 om 14:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
![]() Verdorie, deze gebeurtenis moet men écht niet onderschatten. Tien doden is enorm veel, wetende dat alle gesneuvelden behoorden tot dé elite van het Franse leger. (Para's en Vreemdelingenlegioen)
Bovendien gebeurde het erg dicht bij de hoofdstad Kaboel. Het ziet er naar uit de strijd in Afghanistan steeds uitzichtlozer wordt. ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De "opstandelingen" lijden de ene taktische nederlaag na de andere,maar zullen uiteindelijk de ganse "oorlog" winnen.....omdat uiteindelijk zij de meest voortreffelijke en vastberaden strijders aan hun kant hebben en niet het "regeringsleger"....Hoe is het in godsnaam mogelijk dat Fransen,en andere bondgenoten in de direkte omgeving van Kaboel zich eigenlijk nog moeten bemoeien en kogels vangen,IS er eigenlijk wel een Afghaanse politie/leger,Inlichtingendienst die naam waardig?
![]() Bemerk,het is NIET "Al-Quada",want dat zijn in Afghanistan ook maar vreemdelingen met een eigen agenda,het is de Taliban,twee jaar geleden vrijwel verslagen,en kijk nu eens! Laatst gewijzigd door kelt : 19 augustus 2008 om 20:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een paar roestige AK47's en een RPG zijn voldoende,dank U...Werkt altijd,is spotgoedkoop,en ammo en wisselstukken in iedere "bazaar" in het pakistaanse grensgebied te koop voor een appel en een ei....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een jarenlange aanwezigheid in Afghanistan gaat een geldverslindende bezigheid worden. Hetzelfde voor Irak. Het valt niet meer te verantwoorden dat met zo'n inzet van geld en middelen er nog steeds geen definitief resultaat kan bereikt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat weten militairen natuurlijk beter dan wij allemaal. Vraag is dus waarom ze het desondanks toch proberen.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 20 augustus 2008 om 15:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
VS: "Taliban, geef ons Bin Laden" TB: "wemmennemnie!" VS: "gettemwel" TB: "wemmennemNIE!" VS: "gettemWEL! ... (x 24) TB: "wemmennemnie... dademmetochalgezeit!" VS: "kgeloofunie" TB: "we leveren hem toch niet uit" VS: "ok... nu heddet zitten" Irak is een andere zaak. De enige interesse van Paul Wolfowitz op 11 september 2001 (als gelekt door iemand die toen bij het initiele overleg was) was hoe ze die aanslag konden gebruiken om Irak nog eens duchtig de mantel uit te vegen. WMD's en dergelijke... alle excuses zonder enig bewijs. Dat lag voor de Taliban dan wel anders. Het stak de extreme haviken-vleugel dat Bush Sr. in de vorige golfoorlog Irak net voor het einde nog heeft ontzien en zich tevreden stelde met het vrijwaren van Koeweit (ik ga het geen menslievendheid noemen maar Q8 was gered ![]() Maar al bij al hadden de VS in het toen door de Taliban overheerste Afghanistan wel degelijk een case. Ook buurlanden van Afghanistan lieten toen weten dat het een publiek geheim was dat Al Quada zijn kampen en infrastructuur en waarschijnlijk ook Bin Laden daar had. In Irak hadden ze dat niet buiten een paar minder frisse eigen agenda's van VS haviken. Nu ja, niet dat het regime in Irak zo leuk was, maar de VS hebben zich nooit wat aangetrokken van onmenselijke regimes. Behalve als er wraak (vs. Taliban) of economische belangen (vs. Irak) tegenover staan. Toen de "bewijslast" tegen Irak zo dunnetjes werd dat je er een atoom mee kon splitsen, trok Bush (de handpop) de kaart van "democratisering" en "freedom". Begrijp me niet verkeerd. Ik gruwel van oorlog. Hooguit als technologie-freak hou ik wel van de militaire technologie die wordt ontwikkeld en die meestal later in het burgerleven wel in je keuken of berghok terecht komt. Maar in mijn ogen blijft de oorlog in Afghanistan eentje met geloofwaardige reden, terwijl die in Irak totaal onnodig was en waar de VS zich dringend moeten gaan terugtrekken. Als ik de laatste artikels lees, zouden ze dat wel eens kunnen doen ook. Beetje verder meer daarover. Citaat:
All in all... Ik denk dat de VS beter al de helft van hun troepen wegtrekt uit Irak en die mensen laat rusten. Op een moment dat Beertje Rusland weer klaar staat om te vechten, kan je maar beter niet je hele leger in een land hebben. Laat de Irakese bevolking zelf maar hun mening vormen over AQ. En die mening lijkt om te slagen. Een goed teken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Iran steunt Taliban niet, ik zou niet weten waarom ze Sunni's zouden steunen. Hezbollah terroristen worden wel gesteund door Iran, en wellicht milities in Irak maar dat is mij niet geheel duidelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat laatste geloof ik wel. De oude vijand Irak destabiliseren door AQ en andere islamistische groeperingen doorgang te geven naar Irak en hen eventueel te bewapenen zou niet meer dan de "perfect crime" zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Maar nee, de Iraakse milities die door Iran worden gesteund zijn de Badr-brigades en in mindere mate het Mehdi-leger. Dat zijn allebei sjiïtische milities natuurlijk, en aartsvijanden van Al Qaida.
En in Afghanistan heeft Iran in de periode 1996-2001 massaal steun gegeven aan de zogenaamde 'Westelijke Alliantie', één van de rebellenbewegingen die streed TEGEN het Taliban-regime. In tegenstelling tot de Noordelijke Alliantie van Massoud bestond de Oostelijke Alliantie niet uit Tadzjieken en Oezbeken, maar vooral uit Hazara's. Hazara's zijn sjiïeten van Mongoolse afkomst. De Taliban zijn jarenlang gesteund geweest door de Saudi's, de VS (voor 9-11) en vooral de Pakistani's. Iran heeft hen nooit gesteund, ook niet na 2001, wat de Amerikaanse propaganda-machine de mensen ook probeert wijs te maken.
Be an independent thinker. There is no other kind. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 20 augustus 2008 om 17:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat de Taliban en Al Qaeda betreft, men gooit vandaag elke vorm van verzet onder die noemer omdat het dan in Westerse oren als een verdedigbare oorlog klinkt. Ook hier is de praktijk anders: niet alle verzet in Afghanistan komt van de Taliban, niet elke Moejahedin is lid van Al Qaeda. Bovendien - en dat vergeet men wel eens - zijn zowel de Taliban als Al Qaeda het resultaat van de praktijk van de VS. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De doden behoorden tot een peleton van het 8e RPIMa (regiment parachutistes Infanterie Marine) Blijkbaar werd deze lichte voorwaartse eenheid,vakkundig "vastgezet en afgemaakt" door goed opgestelde Taliban-strijders die beschikten over zware machinegeweren en mortieren.(De Franse soldaten,verkenners, hadden slechts hun individueel wapen,en een paar lichte machinegeweren en waren gezeten in lichte jeeps)Reeds kort na het begin van de vechtpartij zouden de radio-operators van de Fransen alsook enkele bevelvoerenden uitgeschakeld geweest zijn waardoor er cruciale communicatie-verwarring ontstond waardoor de Fransen vele doden en gewonden hebben uit dit gevecht.... In de Franse pers is er weer veel hoelabahoela waarom niet ONMIDDELIJK vliegtuigen ter plekke waren,waarom er zo een klein peleton eenzaam naar vijandelijk terrein gezonden werd ,waar de kanonnen waren en patati en patata....de gesneuvelden zouden diepbeschaamd zijn denk ik,tenslotte zaten zij in een parachutisten-eenheid bedoeld voor moeilijke omstandigheden.... ![]() De pers stelt ook juiste vragen: a)Wat doen we daar juist weer? b)Als we pretenderen de "wereldvrede" en de "democratie" te gaan vededigen in Afghanistan,met zijn duidelijk onwillige bevolking,waarom zitten onze troepen dan niet in Georgie,op de grenzen van Europa? Ook juist natuurlijk.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 20 augustus 2008 om 18:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik maak trouwens wel een onderscheid tussen de taliban en al qaeda. Niet qua "slechtheid". Daarin hebben ze mekaar niet veel te leren. Wel qua doel en strategie. Ik hoop alleen dat de gewone burger nu misschien wel tot het besef komt dat de wereld geen hollywoodfilm is met aartsslechterikken die door team freedom eens flink mores geleerd wordt. Ik wou dat het zo simpel was , maar dat is het niet. Alhoewel het vrij duidelijk is dat de taliban 1 van de meest gestoorde en monsterlijke regimes op aarde was , dergelijke situatie vereist veel meer dan wapengekletter alleen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() wat er ook van zij, het lijkt daar inderdaad steeds uitzichtlozer te worden. Er zitten daar intussen al rond de 65 000 Westerse troepen in het land, en het is er nog gevaarlijker geworden dan twee jaar geleden (ook Kaboel is nu -in tegenstelling tot 2 jaar terug- een gevaarlijke plaats)
het probleem is inderdaad Pakistan. Vandaar komen er voortdurend wapens en versterkingen Afghanistan binnen. Ik ben benieuwd of daar iets aan zal kunnen worden gedaan, nu Musharraf zijn biezen gepakt heeft.
![]() |
![]() |