Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2008, 10:42   #1
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard Plundering met voorbedachte rade.

Waarom moet die deal met BNP doorgaan ? Waarom die koppigheid ?

http://www.tijd.be/nieuws/ondernemin...120776-431.art

De beslissing en waarschijnlijk de prijs van Fortisbank België stond reeds vast voordat Leterme en Reynders het vaderland redden. Er moeten andere afspraken bestaan over de uitverkoop van Fortis. Waarom zou BNP een week voor tijd reeds zijn reserveringen doen?

Wie is hier de makelaar ? Hoe hoog is zijn commissie ?

Cherchez la femme ou suivez le fric.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 19 december 2008 om 10:48.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 10:47   #2
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Helemaal in het begin heb ik ergens gelezen dat Reynders voordien al contacten had met Paribas en dat de deal vooral via hem is tot stand gekomen!!

Nu verkondigen in de media dat er geen sprake was van aftreden voor hem, is toch wel meer dan hautain en getuigt van verregaande onbeschaamdheid.

Hopelijk zal men nu WEL een diepgaand onderzoek doen over de hele affaire en de ware schuldigen blootleggen.( wat ook gevraagd wordt door de aandeelhouders)

Spijtig evenwel voor Wallonië dat PS en CDH blijkbaar niet verweven zitten in de constructie en er dus onschuldig zullen uitkomen, wat eventueel een nieuwe verkiezingsoverwinning zou kunnen betekenen.

Laatst gewijzigd door omaplop : 19 december 2008 om 10:48.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 11:05   #3
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Wat zou ik doen als ik groot-aandeelhouder van Fortis doen en ik zag de financiële crisis aankomen ?

Er voor zorgen dat mijn Fortisaandelen en -beleggingen onder dak komen bij een betrouwbare buitenlandse bank en vermijden dat ik wakker wordt met een genationaliseerde bank met een waardeloze staatswaarborg.

De waarborgen overstijgen de financiële mogelijkheden van de Belgische staat en daar en boven wie garandeert mij dat deze staat nog bestaat binnen enkele jaren.

Dan maak ik een deal met het systeem: Jullie brengen mij onderdak bij de Fransen. Gebruik het geld van Fortis NL om je eigen vel (Dexia-Ethias) te redden en verkoop het als een daad van goed bestuur.

De kleine aandeelhouder, Honoré gepluimd, is niet akkoord. Ergo...

De rest is een slecht stuk theater.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 19 december 2008 om 11:07.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be