Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2008, 09:49   #1
Sus Iratus
Banneling

Standaard NL: moslimscholen willen Mekka-subsidie

Citaat:
Rotterdam, 23 dec. Reizen naar Mekka „dienen een educatief doel” en verdienen overheidssteun. Dat zegt ISBO, de landelijke koepel van islamitische schoolbesturen.

ISBO gaat scholen bijstaan om het educatieve doel van dergelijke reizen duidelijker te maken. Ook vindt ISBO dat als islamitische ouders op een zwarte school in de meerderheid zijn, zij ervoor moeten kunnen kiezen dat een school islamitisch wordt.

Dit staat in een plan van aanpak dat ISBO heeft opgesteld om de problemen op islamitische scholen te bestrijden. Bijna de helft van deze scholen is zwak en bijna negen op de tien frauderen met rijksgeld, zo bleek onlangs uit een rapport van de onderwijsinspectie.

Het ministerie van Onderwijs geeft momenteel geen subsidie voor reizen naar Mekka, omdat deze geen educatief doel dienen.

In het plan van aanpak staat verder onder meer dat ISBO erop zal toezien dat scholen serieus werk maken van de ‘Code Goed Bestuur’ die het ministerie met scholen heeft afgesproken. Op islamitische scholen die zwak zijn, zal extra toezicht worden gehouden.

Het ministerie van Onderwijs zegt in een reactie „niet in discussie te gaan”, bijvoorbeeld over reizen naar Mekka. Ze wil dat islamitische scholen eerst de kwaliteit van het onderwijs verbeteren.

bron
Het is werkelijk te gek voor woorden dat ze überhaupt nog subsidie durven aanvragen nadat die grootschalige fraude aan het licht is gekomen en dat dat gedonder, alsmede de abominabele kwaliteit van het onderwijs op zeer veel islamitische scholen reden tot grote bezorgdheid is.

Wat echter nog veel erger is, is het standpunt van die ISBO, die dus wil dat scholen met een meerderheid aan islamitische leerlingen maar meteen islamitische scholen worden. Dat is niet alleen funest voor de kwaliteit van het onderwijs, maar tevens weer een stap verder in de langzame maar zekere islamisering van de Nederlandse samenleving.
Van enige wil tot integratie is wederom geen sprake, want klaarblijkelijk willen ze juist segregatie, en wel segregatie van al die 'onreine kafir' die Nederland gelukkig nu nog rijk is. De slagzin 'eigen volk eerst' geldt dus zeker voor de moslimgekken van het ISBO die gewoon een vorm van apartheid nastreven waar de honden geen brood van lusten. Het moslim-'herrenvolk' enerzijds, en de autochtone inboorlingen cq dhimmies anderzijds.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2008, 09:54   #2
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Watte?
Da kan toch niet meer zeg
Sjonge jonge jonge...
Oud 24 december 2008, 10:38   #3
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook vindt ISBO dat als islamitische ouders op een zwarte school in de meerderheid zijn, zij ervoor moeten kunnen kiezen dat een school islamitisch wordt.

Het ministerie van Onderwijs geeft momenteel geen subsidie voor reizen naar Mekka, omdat deze geen educatief doel dienen.
Scholen dienen om kennis op te doen, niet om achterhaald obscurantisme te bevorderen.
Oud 24 december 2008, 18:52   #4
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sus ge zijt niet vertrouwd met het 'islamitisch denken' binnen heel wat subculturen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2008, 18:58   #5
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Da moe kunne, zoiets...
Oud 24 december 2008, 20:51   #6
Struik500
Provinciaal Gedeputeerde

Struik500's schermafbeelding

Standaard

Mekka-subsidie? Waar is dat nou goed voor? Wat wil men bereiken, men plaats zichzelf zo buiten de maatschappij in mijn optiek. Ik vraag me af wat de toekomst ons brengt
Struik500 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2008, 01:30   #7
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Het is werkelijk te gek voor woorden dat ze überhaupt nog subsidie durven aanvragen nadat die grootschalige fraude aan het licht is gekomen en dat dat gedonder, alsmede de abominabele kwaliteit van het onderwijs op zeer veel islamitische scholen reden tot grote bezorgdheid is.

Wat echter nog veel erger is, is het standpunt van die ISBO, die dus wil dat scholen met een meerderheid aan islamitische leerlingen maar meteen islamitische scholen worden. Dat is niet alleen funest voor de kwaliteit van het onderwijs, maar tevens weer een stap verder in de langzame maar zekere islamisering van de Nederlandse samenleving.
Van enige wil tot integratie is wederom geen sprake, want klaarblijkelijk willen ze juist segregatie, en wel segregatie van al die 'onreine kafir' die Nederland gelukkig nu nog rijk is. De slagzin 'eigen volk eerst' geldt dus zeker voor de moslimgekken van het ISBO die gewoon een vorm van apartheid nastreven waar de honden geen brood van lusten. Het moslim-'herrenvolk' enerzijds, en de autochtone inboorlingen cq dhimmies anderzijds.
Ik wil best in mijn zak schieten om moslims een reis naar Mekka te betalen, maar wel zonder retour-ticket ! Zij gaan naar ginder, maar komen NIET terug.
barbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2008, 01:31   #8
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Struik500 Bekijk bericht
Mekka-subsidie? Waar is dat nou goed voor? Wat wil men bereiken, men plaats zichzelf zo buiten de maatschappij in mijn optiek. Ik vraag me af wat de toekomst ons brengt
Wat de toekomst brengen zal ? Een speciale Mekka-belasting mischien ?
Oud 25 december 2008, 08:49   #9
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barbaar Bekijk bericht
Ik wil best in mijn zak schieten om moslims een reis naar Mekka te betalen, maar wel zonder retour-ticket ! Zij gaan naar ginder, maar komen NIET terug.

Had je daar ook het rekeningnummer van?
Oud 25 december 2008, 09:06   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barbaar Bekijk bericht
Wat de toekomst brengen zal ? Een speciale Mekka-belasting mischien ?
Die staat al in de Koran geschreven. De Yizha. De speciale belasting voor niet moslims die toch mogen blijven leven.
Oud 25 december 2008, 14:43   #11
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht

Ik denk dat het Nederlandse ministerie van Onderwijs alles al gezegd heeft.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2008, 15:12   #12
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Had je daar ook het rekeningnummer van?
Ik geef je mijn rekeningnummer, en ik zorg er dan wel voor dat die jongens dat geld krijgen ?
Oud 25 december 2008, 16:16   #13
gomer
Banneling

Standaard

De muslims zijn nergens om verlegen. Geef je rekeningnummer ik sponser de "one way" tickets wel mee.
gomer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be