Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2008, 14:46   #1
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard Ritueel Slachten=anti-westers maar ook besnijdenis!

Het Vlaams Belang betoogde -terecht- tegen het onnodig en onverdoofd "ritueel" slachten van schapen.Duidelijk een vorm die niet tollereerbaar is in onze westerse beschaving! Een "ritueel" dat duidelijk hier niet thuis hoort!

Het Vlaams Belang gaat in 2009 starten met een andere "rituele" "ingreep" die ook totaal anti-westers is,barbaars,verminkend namelijk besnijdenis! Het besnijden van een gezonde en intacte penis is onaanvaardbaar in de westerse samenleving! Men gaat een gezond , intact geslachtsdeel voor de helft amputeren door een besnijdenis,uit religieuze overwegingen! Medisch gezien en maatschappelijk gezien totaal onverantwoord! Een westeuropese penis hoort intact te zijn MET voorhuid! Samen met het Vlaams Belang zullen we ervoor zorgen dat deze onnodige ingrepen strafbaar gemaakt worden,door strenge controle op scholen,door een terugkeerbeleid terug naar eigen land als dit nog verder wordt uitgevoerd.

NEEN tegen rituele slachtingen!
NEEN tegen besnijdenissen!

VLAAMS BELANG.
Gezond Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 14:53   #2
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Perscommuniquees naar het juiste adres sturen aub.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 15:53   #3
Yucagira
Europees Commissaris

Yucagira's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
Het Vlaams Belang betoogde -terecht- tegen het onnodig en onverdoofd "ritueel" slachten van schapen.Duidelijk een vorm die niet tollereerbaar is in onze westerse beschaving! Een "ritueel" dat duidelijk hier niet thuis hoort!

Het Vlaams Belang gaat in 2009 starten met een andere "rituele" "ingreep" die ook totaal anti-westers is,barbaars,verminkend namelijk besnijdenis! Het besnijden van een gezonde en intacte penis is onaanvaardbaar in de westerse samenleving! Men gaat een gezond , intact geslachtsdeel voor de helft amputeren door een besnijdenis,uit religieuze overwegingen! Medisch gezien en maatschappelijk gezien totaal onverantwoord! Een westeuropese penis hoort intact te zijn MET voorhuid! Samen met het Vlaams Belang zullen we ervoor zorgen dat deze onnodige ingrepen strafbaar gemaakt worden,door strenge controle op scholen,door een terugkeerbeleid terug naar eigen land als dit nog verder wordt uitgevoerd.

VLAAMS BELANG.
sorry , maar het is sterker dan mezelf , kan het echt niet laten

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=120

ps en van wie zijn we dubbelnick -P

Laatst gewijzigd door Yucagira : 11 december 2008 om 15:53.
Yucagira is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 15:53   #4
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

VLAAMS BELANG.

Penisnijd.
Oud 11 december 2008, 16:13   #5
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

VLAAMS BELANG.
ongeveer 75% van de Amerikanen is besneden.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 16:22   #6
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard

"ongeveer 75% van de Amerikanen is besneden. "

Die 75% dateert uit begin jaren '70.Intussen is dit daar ook verminderd tot 30% en tegen 2020 nog 10%! De Amerikanen hebben blijkbaar duidelijk ook ingezien dat er iets niet klopte! Meer dan 95% van de Amerikaanse moeders en vaders willen niet dat hun kind gaat besneden worden.Vroeger werd dit uitgevoerd in Amerika tegen peniskanker,nu blijkt dat je daar slechts 1 kans op 100 miljoen op hebt.Bensnijdenis in Amerika loopt dus ook naar zijn einde toe, het hoort ook niet thuis bij het Christelijk Geloof!

Tot daar toe Amerika (een uitzondering).

Verontrustender is dat het aantal besnijdenissen in Europa toeneemt tot 12%,10 jaar geleden nog 6%.Hoogstwaarschijnlijk door het groot aantal Moslim alochtonen die deze barbaarse trend naar hier hebben gebracht.
Oud 11 december 2008, 16:27   #7
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Baas in eigen broek.

OK.
Oud 11 december 2008, 16:44   #8
WVA
Vreemdeling

Standaard

Sorry maar ik vind het ingaan tegen mijn vrijheid als dit mij verboden zou worden. Ik ben toch vrij om zelf te denken, te beoordelen wat mij het best lijkt, mij te laten tatoeëren, piercen, besnijden, etc... Ik dacht dat deze vrijheid onze maatschappij juist kenmerkte?

Ik denk dat het belangrijk is een onderscheid te maken tussen de verschillende soorten ingrepen. Zo denk ik dat er een belangrijk verschil is tussen de besnijdenis van mannen en vrouwen. Mannen hebben hier op latere leeftijd geen last van, in tegenstelling tot sommige vrouwen. De eerste vraag die men zich dus zou moeten stellen is in hoeverre de ingreep schade aanricht.
Trouwens wat met plastische chirurgie zoals neuscorrecties en dergelijke meer? Hier is er dan wel het punt dat ik hier zelf voor kies daar waar die besnijdenis mij misschien wordt opgelegd vanuit de gemeenschap.
Toch ben ik verdediger van het recht op besnijdenis indien de schade hierdoor beperkt blijft. Hoewel ik het van u waarschijnlijk niet mag/kan verwachten dient men toch te kijken welke waarden hier spelen en welke dan het zwaarst doorwegen. Enerzijds is er het recht op fysieke integriteit, de humane behandeling van dieren etc, anderzijds is er het recht om de eigen culturele identiteit te beleven.
Voor mij weegt het recht om de eigen cultuur te beleven hier het zwaarst door. Ik heb zelf een aantal vrienden die besneden zijn en die hebben daar geen enkele gêne of klacht rond. Ze hebben dit niet kunnen kiezen, hun ouders hebben dat beslist toen ze nog jong waren (voor alle duidelijkheid, het zijn Vlamingen). Ik denk dat de vrijheid om zich te gedragen volgens bepaalde waarden en normen die men zelf kiest (culturele vrijheid) een hoger goed is dan beschermen van de voorhuid van de man. Ik vraag mij trouwens af waarom het Vlaams Belang zich hiermee bezighoudt. Moest ik niet slimmer zijn, zou ik nog geloven dat jullie echt bekommerd zijn om het lot van mensen die niet dezelfde cultuur delen als wij. Nee echt even serieus. Waarom gaan jullie op dit vlak de dialoog eens niet aan? Waarom je direct afzetten tegen al die gebruiken die jullie toch wat vreemd overkomen. Ik denk trouwens dat jullie door zulke stellinginnames het tegenovergestelde bereiken van wat jullie eigenlijk willen, namelijk een samenleving waarin iedereen met elkaar overeen komt.
WVA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 18:55   #9
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard

Nu hoor je het zelf!! Het is inderdaad een vreemdelingenprobleem!
Je zegt het zelf: je bent besneden omwille van je geloof en omwille van je ouders en omwille van je godsdienst! Dat ze Vlamingen zijn zeg jij klopt ook..alle vreemdelingen die hier wonen zijn..vlamingen!

Piercings,neuscorrectie's etc is een totaal andere ingreep dan een verminkende ingreep zoals besnijdenissen aan de geslachtsorganen! Zowel bij vrouwen als mannen.

Wat het ergste is: het zijn altijd andere personen die beslissen over een besnijdenis bij anderen: dit is anti-westers en abnormaal!

GETUIGE : een uroloog met zijn verhaal:

"Ik MOET soms besnijdenissen uitvoeren bij jongens,omdat ZIJ het willen omwille van hun geloof.Ik VERPLICHT hun dan een formulier in te vullen dat ik, als uroloog geen enkele verantwoordelijkheid heb na de verminkende ingreep"(...) "Bijna 90% van de uitgevoerde operaties was niet nodig(...)"
Oud 15 december 2008, 00:56   #10
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WVA Bekijk bericht
Sorry maar ik vind het ingaan tegen mijn vrijheid als dit mij verboden zou worden. Ik ben toch vrij om zelf te denken, te beoordelen wat mij het best lijkt, mij te laten tatoeëren, piercen, besnijden, etc... Ik dacht dat deze vrijheid onze maatschappij juist kenmerkte?
Dit is alleen waar voor personen die een leeftijd bereikt hebben waarop ze over hun eigen lichaam kunnen oordelen. Ik krijg het er trouwens ook van als ik peuters zie rondlopen met een oorbel (een echte, bedoel ik).

Citaat:
Ik denk dat het belangrijk is een onderscheid te maken tussen de verschillende soorten ingrepen. Zo denk ik dat er een belangrijk verschil is tussen de besnijdenis van mannen en vrouwen. Mannen hebben hier op latere leeftijd geen last van, in tegenstelling tot sommige vrouwen.
Euhm, "geen last" is veel gezegd, hoewel de meerderheid er inderdaad geen last van heeft. Echter, het risico op complicaties is m.i. voldoende om ervan af te zien. Vrouwelijke besnijdenis is bijna altijd extreem problematisch.

[quote]
Toch ben ik verdediger van het recht op besnijdenis indien de schade hierdoor beperkt blijft. Hoewel ik het van u waarschijnlijk niet mag/kan verwachten dient men toch te kijken welke waarden hier spelen en welke dan het zwaarst doorwegen. Enerzijds is er het recht op fysieke integriteit, de humane behandeling van dieren etc, anderzijds is er het recht om de eigen culturele identiteit te beleven.[quote]

Kijk, in sommige Afrikaanse landen is vrouwenbesnijdenis wel degelijk onderdeel van de cultuur, en dat is meteen ook de reden waarom het zo lang geduurd heeft voor het verboden kon worden. Het is niet omdat het een cultureel aspect is, dat er daarom geen verandering mogelijk is. Ik heb nog gehoord dat gematigde joden meer en meer overgaan tot een symbolisch prikje en dus de voorhuid intact laten. Zo kan het dus ook...
Maar ja, besnijdenis verbieden gaat alleen maar leiden tot illegale besnijdenissen, en dat is nog minder wenselijk. Ik hanteer hier hetzelfde principe als bij het drugs-debat: legalisatie, regularisatie en (correcte) informatie!

Citaat:
Ik denk dat de vrijheid om zich te gedragen volgens bepaalde waarden en normen die men zelf kiest (culturele vrijheid) een hoger goed is dan beschermen van de voorhuid van de man.
Dat denk ik niet. Het kan best zijn dat de meeste mannen daar geen probleem mee hebben, maar het wil niet zeggen dat ALLE mannen het maar OK vinden. Als je u op latere leeftijd wil besnijden, go ahead zou ik zeggen. Bovendien is nog niet alles geweten: besneden mannen blijken zelf minder kans te hebben HIV te KRIJGEN, maar daar tegenover staat dat alle landen waar besnijdenis een grote basis heeft, het aantal HIV-besmettingen toch veel hoger is. Misschien (hypothese!) is de omgekeerde besmettingsweg een heel ander verhaal. Er zijn trouwens al studies gemaakt rond de krachten die uitgeoefend worden op de vaginawand door de penis, en bij een besneden penis blijken die veel groter te zijn (met mogelijk irritatie tot gevolg). Nu alleen nog de link tussen beide leggen natuurlijk

Citaat:
Ik vraag mij trouwens af waarom het Vlaams Belang zich hiermee bezighoudt.
Ik ben zelf absoluut geen VB-er, maar het verwondert mij niet echt dat ze met het idee op de proppen komen Nuja, dit is wel een onderwerp waar nogal wat mensen mee bezig zijn (ook buiten het VB), dus misschien komt het debat wel ècht op gang.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 01:34   #11
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

vanwaar komt eigenlijk dat idee om de penis te veranderen?
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 01:59   #12
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Ik neem aan dat het te maken heeft met de leefomgeving waar het ritueel besnijden is ontstaan. In droge gebieden zoals woestijnen is er weinig tot geen water voorhanden om de penis goed schoon te kunnen blijven houden. Ga maar na hoe irritant dat zand is dat tussen voorhuid en eikel zit na een dagje aan het strand vertoefd te hebben. Van hetzelfde, maar dan je hele leven lang als je in woestijnachtige gebieden woont. En in klamme, vochtige tropische gebieden is het water vaak zo verontreinigd door parasieten en andere smeerlapperij, dat ook daar besnijdenis uitkomt biedt.

Oorspronkelijk is het dus gewoon vanuit hygiënisch oogpunt ingevoerd, en later door diverse geloven geritualiseerd. En uiteraard in de moderne wereld een volkomen achterhaald en overbodig iets.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 05:17   #13
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik neem aan dat het te maken heeft met de leefomgeving waar het ritueel besnijden is ontstaan. In droge gebieden zoals woestijnen is er weinig tot geen water voorhanden om de penis goed schoon te kunnen blijven houden. Ga maar na hoe irritant dat zand is dat tussen voorhuid en eikel zit na een dagje aan het strand vertoefd te hebben. Van hetzelfde, maar dan je hele leven lang als je in woestijnachtige gebieden woont. En in klamme, vochtige tropische gebieden is het water vaak zo verontreinigd door parasieten en andere smeerlapperij, dat ook daar besnijdenis uitkomt biedt.

Oorspronkelijk is het dus gewoon vanuit hygiënisch oogpunt ingevoerd, en later door diverse geloven geritualiseerd. En uiteraard in de moderne wereld een volkomen achterhaald en overbodig iets.
Bedankt Sus, voor de logische uitleg.

Ik dacht dat het iets te maken had met de penis ongevoeliger te maken (vele zenuwen worden doorgesneden) waardoor er minder sexueel genot kan zijn, want sex wordt toch ervaren alszijnde een zonde niet.
Soort van straf zeg maar.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 05:56   #14
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Baas in eigen broek.

OK.
Akkoord. Ze moeten wachten tot die kinderen zélf kunnen beslissen of ze al of niet besneden willen worden.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 09:28   #15
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
"ongeveer 75% van de Amerikanen is besneden. "

Die 75% dateert uit begin jaren '70.Intussen is dit daar ook verminderd tot 30% en tegen 2020 nog 10%! De Amerikanen hebben blijkbaar duidelijk ook ingezien dat er iets niet klopte! Meer dan 95% van de Amerikaanse moeders en vaders willen niet dat hun kind gaat besneden worden.Vroeger werd dit uitgevoerd in Amerika tegen peniskanker,nu blijkt dat je daar slechts 1 kans op 100 miljoen op hebt.Bensnijdenis in Amerika loopt dus ook naar zijn einde toe, het hoort ook niet thuis bij het Christelijk Geloof!

Tot daar toe Amerika (een uitzondering).

Verontrustender is dat het aantal besnijdenissen in Europa toeneemt tot 12%,10 jaar geleden nog 6%.Hoogstwaarschijnlijk door het groot aantal Moslim alochtonen die deze barbaarse trend naar hier hebben gebracht.
Voor alle duidelijkheid: moslims hebben de traditie van besnijdenis bij jongens overgenomen van het jodendom.
Aangezien joden al langer in Europa wonen dan moslims, hebben zij de trend als eerste meegebracht.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)

Laatst gewijzigd door goodwill : 15 december 2008 om 09:28.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 14:01   #16
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Een religie is tegen orgasmes. Vrouwen worden ook nog steeds besneden. Wie in de 21ste eeuw nog gelooft in een God als kijvende macht kunnen we toch wel afvoeren naar een gekkenhuis. Niet meer dan kinderverminking die besnijdenis.
gomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 14:02   #17
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid: moslims hebben de traditie van besnijdenis bij jongens overgenomen van het jodendom.
Aangezien joden al langer in Europa wonen dan moslims, hebben zij de trend als eerste meegebracht.
Dat zullen moslims niet graag horen. Aartsvijanden zijn de joden en de moslims van elkaar.
Oud 15 december 2008, 14:04   #18
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht

Volledig verkeerd. Men kleed het zo in. U trapt er met beiden voeten in. Het gaat over macht en controle. Het afblokken van orgasmes is het enige juiste antwoord.
Oud 15 december 2008, 14:45   #19
abou Anis
Minister-President

Standaard

a little knowlegde is a dangerous thing.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 17:23   #20
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ritueel Slachten=anti-westers
Inderdaad, wij in het Westen slachten niet ritueel. Wij bouwen gewoon grauwe anonieme fabrieken waar we beesten ophokken en per miljoenen afmaken.

Wij zijn toch zo superieur.

Zoals bij alles foefelen wij onze vuile daadjes schoon weg, in een fabriek, achter ne gevel, zodat we kunnen doen alsof we minder vuil zijn.

Wie de grootste beesten zijn - de moslim of de industriële massaslachter - valt nog maar te zien natuurlijk.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be