Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2008, 06:55   #1
piraat
Banneling

Standaard Na dopterroristen , OCMWdealers

Fouad, een charmante jongeman met al 63 misdrijven op zijn kerfstok, leeft van de OCMW. Dat neemt niet weg dat hij na een duw en trek partijtje met de Polies van Sint Gillis gepakt werd met zes dossissen niet nader benoemde drugs, die hij op het moment van zijn arrestatie aan een meisje overleverde, dat er in slaagde te vluchten, maar even verder toch gevat werd. De allochtoon bleek verder 8 verschillende sim-kaarten , drie GSM's en 350 euros, op zak te hebben...
Geen wereldschokkend nieuws natuurlijk, geen fameuze gangster, niets van dat alles, gewoon routine, een doorsnee allochtoontje, zoals er 13 in een dozijn van te vinden zijn in de Brusselse straten...Een schoolvoorbeeld van onze mislukte multimaffe samenleving ?
Bron : de Standaard Online
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 06:59   #2
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

geen compassie met drugdealers.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 09:22   #3
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Fouad, een charmante jongeman met al 63 misdrijven op zijn kerfstok, leeft van de OCMW. Dat neemt niet weg dat hij na een duw en trek partijtje met de Polies van Sint Gillis gepakt werd met zes dossissen niet nader benoemde drugs, die hij op het moment van zijn arrestatie aan een meisje overleverde, dat er in slaagde te vluchten, maar even verder toch gevat werd. De allochtoon bleek verder 8 verschillende sim-kaarten , drie GSM's en 350 euros, op zak te hebben...
Geen wereldschokkend nieuws natuurlijk, geen fameuze gangster, niets van dat alles, gewoon routine, een doorsnee allochtoontje, zoals er 13 in een dozijn van te vinden zijn in de Brusselse straten...Een schoolvoorbeeld van onze mislukte multimaffe samenleving ?
Bron : de Standaard Online
Iemand die iets uit spookt moet ervoor de wettelijke gevolgen dragen.
Tevens mag niemand onterecht een uitkering krijgen

Dit houdt in dat iedereen, ook ik en JIJ, ons aan de wet moeten moeten: als jij (of ik) onterecht ene uitkering krijgt of iets doet dat niet mag volgens de wet (= iets criminieels dus) dan zal jij de gevolgen ervoor moeten dragen--> hgeen excuus mogelijk
Voor niemand eigenlijk.

Ja voor gelijke rechten en plichten voor iedereen; en nee tegen profiteurs en criminelen, wie men ook is (ook jij en ik!!!!!!!!!!)
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)

Laatst gewijzigd door goodwill : 17 december 2008 om 09:22.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2008, 23:06   #4
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht

Dit houdt in dat iedereen, ook ik en JIJ, ons aan de wet moeten moeten: als jij (of ik) onterecht ene uitkering krijgt of iets doet dat niet mag volgens de wet (= iets criminieels dus) dan zal jij de gevolgen ervoor moeten dragen--> hgeen excuus mogelijk
Voor niemand eigenlijk.

Ja voor gelijke rechten en plichten voor iedereen; en nee tegen profiteurs en criminelen, wie men ook is (ook jij en ik!!!!!!!!!!)
Ben jij dan een crimineel in spe?
gomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2008, 09:41   #5
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gomer Bekijk bericht
Ben jij dan een crimineel in spe?
ik niet; jij wel ?
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
Oud 18 december 2008, 12:16   #6
piraat
Banneling

Standaard

[quote=goodwill;3864229]Iemand die iets uit spookt moet ervoor de wettelijke gevolgen dragen.

Voor niemand eigenlijk.

Ja voor gelijke rechten en plichten voor iedereen; en nee tegen profiteurs en criminelen, wie men ook is (ook jij en ik!!!!!!!!!!)[/QUOTE]

*KNIP*

Racisme hoort hier niet thuis.

Laatst gewijzigd door Akira : 18 december 2008 om 14:57.
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2008, 13:19   #7
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

[quote=piraat;3866465]
Citaat:

Voor niemand eigenlijk.

Ja voor gelijke rechten en plichten voor iedereen; en nee tegen profiteurs en criminelen, wie men ook is (ook jij en ik!!!!!!!!!!)[/QUOTE]

*KNIP*

Tja onkel Piraat, bednakt voor de raad.
Ik begrijp wel je redenering, maar toch volg ik ze niet voledig.
Een mens moet zowiezo niet naïef zijn en toch voorzichtig blijven. Dit is een goede basis om met anderen om te gaan.
Een andere punt, dat allochtonen strenger moeten gestraft worden, kan niet en is ontoelaatbaar. Men moet wel kordaat optreden, onafhankelijk wie de dader is.

Laatst gewijzigd door Akira : 18 december 2008 om 14:58.
Oud 18 december 2008, 14:28   #8
gomer
Banneling

Standaard

Citaat:
ik niet; jij wel ?
Ik roep dat niet, jij wel.
gomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2008, 18:51   #9
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

*zucht* Heerlijk. Piraat is zijn plaatje kwijt.
Eindelijk.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2008, 12:28   #10
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=goodwill;3866581]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Tja onkel Piraat, bednakt voor de raad.
Ik begrijp wel je redenering, maar toch volg ik ze niet voledig.
Een mens moet zowiezo niet naïef zijn en toch voorzichtig blijven. Dit is een goede basis om met anderen om te gaan.
Een andere punt, dat allochtonen strenger moeten gestraft worden, kan niet en is ontoelaatbaar. Men moet wel kordaat optreden, onafhankelijk wie de dader is.
Lieden met 63 strafbare zaken op hun kerfstok moeten zwaarder gestraft worden. En ja, meestal zijn dat dan onze allochtoonse lieverdjes of je dat wil aanvaarden of niet! Dergelijk gespuis mag niet verder in ons land geduld worden: buiten na irisscan, vingerafdrukken en DNA... of ze staan hier nadien terug!
Waarom toch zoveel woorden verspelen aan dergelijk gespuis???
Onze politiemensen moeten dringend bij de volgende krapuleuze streek dergelijk gespuis door hun kop schieten. Blijkbaar de enige manier om er hier van af te geraken. Maar dat zullen sommigen vééél erger vinden dan de volgende slachtoffers, ook dodelijke, die dat ongedierte zal veroorzaken.
Kijk maar ook naar de show met één van de moordenaars van Kitty Van Nieuwenhuize. Straks vinden sommigen dat hij nog recht heeft op een schadevergoeding...

Laatst gewijzigd door andev : 28 december 2008 om 12:32.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2009, 10:00   #11
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Lieden met 63 strafbare zaken op hun kerfstok moeten zwaarder gestraft worden. En ja, meestal zijn dat dan onze allochtoonse lieverdjes of je dat wil aanvaarden of niet! Dergelijk gespuis mag niet verder in ons land geduld worden: buiten na irisscan, vingerafdrukken en DNA... of ze staan hier nadien terug!
Waarom toch zoveel woorden verspelen aan dergelijk gespuis???
Onze politiemensen moeten dringend bij de volgende krapuleuze streek dergelijk gespuis door hun kop schieten. Blijkbaar de enige manier om er hier van af te geraken. Maar dat zullen sommigen vééél erger vinden dan de volgende slachtoffers, ook dodelijke, die dat ongedierte zal veroorzaken.
Kijk maar ook naar de show met één van de moordenaars van Kitty Van Nieuwenhuize. Straks vinden sommigen dat hij nog recht heeft op een schadevergoeding...
Roep jij hier op tot geweld en moord?
Oud 5 januari 2009, 18:40   #12
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akira
*KNIP*

Maar hier wel, Akira? En het posten van criminele feiten in 'Integratie&Immigratie' die niets met dat thema te maken hebben, heb ik ook al meermaals gesignaleerd. Maar jullie grijpen niet in. Daar is maar 1 verklaring voor, vrees ik...

Laatst gewijzigd door drosophila : 5 januari 2009 om 18:42.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2009, 18:56   #13
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Maar hier wel, Akira? En het posten van criminele feiten in 'Integratie&Immigratie' die niets met dat thema te maken hebben, heb ik ook al meermaals gesignaleerd. Maar jullie grijpen niet in. Daar is maar 1 verklaring voor, vrees ik...
Welke criminele feiten worden er daar dan juist gepost? Jouw drang naar censuur verblind je misschien, maar in die post staat niets crimineels gepost.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2009, 18:58   #14
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Welke criminele feiten worden er daar dan juist gepost? Jouw drang naar censuur verblind je misschien, maar in die post staat niets crimineels gepost.
Zoek eens op wat 'ook' betekent.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be