![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hamas vermoordt 'verraders'
Bij de luchtaanvallen op Gaza is ook de gevangenis getroffen waar Palestijnen vastzaten op verdenking van collaboratie met Israël. Verschillende van hen zijn vervolgens door Hamas vermoord. Het wraaknemen op 'verraders' uit eigen gelederen vond onder meer plaats in het Shifaziekenhuis in Gaza, waar gewonde gevangenen na het bombardement van zondag naartoe waren gebracht. Eén van hen was de 32-jarige Saleh Hajoj, die was opgenomen op de afdeling orthopedie. Kort nadat zijn vrouw vergeefs had gevraagd hem te mogen bezoeken, werd hij door een aantal jonge mannen per brancard zijn kamer uitgedragen, 'naar een andere afdeling'. Maar verder dan de gang kwam hij niet, blijkt uit een verslag in The International Herald Tribune. 'Terwijl hij op de brancard lag, werd hij in de linkerkant van zijn hoofd geschoten. Aan de andere kant van zijn schedel kwam een deel van zijn hersens tevoorschijn.' Volgens de Herald was Hajoj, die gevangen zat in afwachting van een proces wegens spionage voor Israël, één van de vijf collaborateurs die in het ziekenhuis werden vermoord. De Israëlische krant Yediot Ahronot meldt daarnaast dat acht gevangenen die na het bombardement wisten te ontsnapten, door Hamasleden werden opgespoord en gedood. Volgens de onafhankelijke Palestijnse Commissie voor de Mensenrechten zaten 115 Palestijnen in de centrale gevangenis op verdenking van collaboratie. http://www.parool.nl/static/nmc/nmc/...l?text=&ED=ola Natuurlijk, ze zijn onder druk gezet door Israel, of het zijn gewone criminele moordenaars... ![]() Ik zit me af te vragen of Israël hier nou ook de schuld van krijgt.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En weer een nieuwe draad om de aandacht af te leiden van de Israëlische agressie, waarvan de Palestijnen keer op keer de schuld krijgen. Voor de Zionisten is een goede Palestijn, een dode Palestijn, conform de Amerikaanse slogan "een goede indiaan is een dode indiaan".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Naar de dingen kijken met een zwart-witbrilletje is zooo 2008... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hé Kallik,
Eigenlijk heb ik over de ellende in het midden oosten maar één ding te zeggen: ----> Ik hoop dat het zo snel mogelijk ophoudt. <---- En dat is méér dan wat ik jou en je hamas/pallie/hezbollah/ael vriendjes heb horen zeggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je nog iets zinnigs te vertellen i.p.v. te schelden? Zie jij de gelijkenissen tussen de kolonisatieprocessen in Palestina en in Amerika dan niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
PS: Verder heb ik over de ellende in het midden oosten maar één ding te zeggen: ----> Ik hoop dat het zo snel mogelijk ophoudt. <---- En dat is méér dan wat ik jou en je hamas/pallie/hezbollah/ael vriendjes heb horen zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hamas wil geen vrede met Israël. Enkel een dode Jood is voor hen een goede Jood. Zionist, Israëli, Jood, dat is voor Hamas allemaal hetzelfde. Klik hier voor Artikel 32 van het Handvest van Hamas Laatst gewijzigd door roskam : 1 januari 2009 om 18:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat betreft de alliantie VS- Saoedi Arabië heb ik een tekst van het State Department gepost: http://www.state.gov/s/c/rls/rm/46720.htm Zou je daar inhoudelijk op kunnen reageren, i.p.v. mij de huid vol te schelden en te schreeuwen over complotten, of is dat te veel gevraagd? Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 1 januari 2009 om 19:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Stel diezelfde vraag aan je makkers van Hamas, Hezbollah, Taliban, Al Qaeda enz. Maar doe wel een kogelvrij vest aan want ze zullen het niet met je eens zijn: "Wie de conflictcircel met Israël verlaat wordt vervloekt". (art. 32 Handvest Hamas)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je haalt weer alles door elkaar. Taliban en Al Qaida hebben niets te maken met Palestina en hebben nooit één poot uitgestoken om de Palestijnen te helpen. Hezbollah is een Libanese organisatie, opgericht om Israël uit Libanon te verdrijven: zij willen dat Israël het laatste stukje Libanees grondgebied verlaat en alle Libanese gijzelaars vrijlaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wel zeker is dat Israël van zijn rooftochten in Libanon nog steeds een aantal Libanese gijzelaars overhoudt en dat Israël nog steeds een Libanese boerderij bezet. Wanneer gaan ze dat eens regelen? Of zijn ze ook niet geïnteresseerd in vrede met Libanon? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Tegen negationisme is geen kluit opgewassen.
Laatst gewijzigd door roskam : 1 januari 2009 om 19:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Syrië heeft al meermaals te kennen gegeven dat zij geïnteresseerd zijn in een vredesakkoord mits teruggave van de gestolen Golan. Israël heeft dit tot nu toe geweigerd.
|
![]() |
![]() |