Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 januari 2009, 18:36   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard Krijgt Israel hier nou ook hier de schuld van ?

Hamas vermoordt 'verraders'

Bij de luchtaanvallen op Gaza is ook de gevangenis getroffen waar Palestijnen vastzaten op verdenking van collaboratie met Israël. Verschillende van hen zijn vervolgens door Hamas vermoord.

Het wraaknemen op 'verraders' uit eigen gelederen vond onder meer plaats in het Shifaziekenhuis in Gaza, waar gewonde gevangenen na het bombardement van zondag naartoe waren gebracht.

Eén van hen was de 32-jarige Saleh Hajoj, die was opgenomen op de afdeling orthopedie. Kort nadat zijn vrouw vergeefs had gevraagd hem te mogen bezoeken, werd hij door een aantal jonge mannen per brancard zijn kamer uitgedragen, 'naar een andere afdeling'.
Maar verder dan de gang kwam hij niet, blijkt uit een verslag in The International Herald Tribune. 'Terwijl hij op de brancard lag, werd hij in de linkerkant van zijn hoofd geschoten. Aan de andere kant van zijn schedel kwam een deel van zijn hersens tevoorschijn.'

Volgens de Herald was Hajoj, die gevangen zat in afwachting van een proces wegens spionage voor Israël, één van de vijf collaborateurs die in het ziekenhuis werden vermoord. De Israëlische krant Yediot Ahronot meldt daarnaast dat acht gevangenen die na het bombardement wisten te ontsnapten, door Hamasleden werden opgespoord en gedood.

Volgens de onafhankelijke Palestijnse Commissie voor de Mensenrechten zaten 115 Palestijnen in de centrale gevangenis op verdenking van collaboratie.

http://www.parool.nl/static/nmc/nmc/...l?text=&ED=ola

Natuurlijk, ze zijn onder druk gezet door Israel, of het zijn gewone criminele moordenaars...

Ik zit me af te vragen of Israël hier nou ook de schuld van krijgt..
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2009, 18:39   #2
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

En weer een nieuwe draad om de aandacht af te leiden van de Israëlische agressie, waarvan de Palestijnen keer op keer de schuld krijgen. Voor de Zionisten is een goede Palestijn, een dode Palestijn, conform de Amerikaanse slogan "een goede indiaan is een dode indiaan".
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2009, 18:44   #3
Florian Geyer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
En weer een nieuwe draad om de aandacht af te leiden van de Israëlische agressie, waarvan de Palestijnen keer op keer de schuld krijgen. Voor de Zionisten is een goede Palestijn, een dode Palestijn, conform de Amerikaanse slogan "een goede indiaan is een dode indiaan".
Wat een perverse vergelijking... Comparaison n'est pas raison...

Naar de dingen kijken met een zwart-witbrilletje is zooo 2008...
Florian Geyer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2009, 18:50   #4
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Hé Kallik,

Eigenlijk heb ik over de ellende in het midden oosten maar één ding te zeggen:

----> Ik hoop dat het zo snel mogelijk ophoudt. <----

En dat is méér dan wat ik jou en je hamas/pallie/hezbollah/ael vriendjes heb horen zeggen.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2009, 18:51   #5
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Florian Geyer Bekijk bericht
Wat een perverse vergelijking... Comparaison n'est pas raison...

Naar de dingen kijken met een zwart-witbrilletje is zooo 2008...
Heb je nog iets zinnigs te vertellen i.p.v. te schelden? Zie jij de gelijkenissen tussen de kolonisatieprocessen in Palestina en in Amerika dan niet?
Oud 1 januari 2009, 18:55   #6
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je nog iets zinnigs te vertellen i.p.v. te schelden? Zie jij de gelijkenissen tussen de kolonisatieprocessen in Palestina en in Amerika dan niet?
Heb jij nog wel IETS te vertellen ipv alleen maar andere mensen aanvallen die een mening hebben, en schermen met vage complottheoriën waar men verder nog steeds NIKS zinnigs over verneemt?

PS: Verder heb ik over de ellende in het midden oosten maar één ding te zeggen:

En dat is méér dan wat ik jou en je hamas/pallie/hezbollah/ael vriendjes heb horen zeggen.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2009, 18:57   #7
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Correctie voor jou en je makkers wordt het: Voor de Palestijnen die vrede willen sluiten met de Zionisten is dat een slechte Palestijn, dus beter een dode Palestijn. En dat is precies wat werd bedoeld met de liquidatie van eigen volk door Hamas (zie topic hierboven), dat zoals in artkel 32 van hun handvest geschreven staat: "Het verlaten van de conflictcirkel met Israël is een daad van hoogverraad; allen die zich daaraan schuldig maken zullen worden vervloekt."

Hamas wil geen vrede met Israël. Enkel een dode Jood is voor hen een goede Jood. Zionist, Israëli, Jood, dat is voor Hamas allemaal hetzelfde.

Klik hier voor Artikel 32 van het Handvest van Hamas

Laatst gewijzigd door roskam : 1 januari 2009 om 18:59.
roskam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2009, 18:59   #8
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Heb jij nog wel IETS te vertellen ipv alleen maar andere mensen aanvallen die een mening hebben, en schermen met vage complottheoriën waar men verder nog steeds NIKS zinnigs over verneemt?
Ik val niemand aan, ik vraag om inhoudelijk te discussiëren i.p.v. te schermen met scheldwoorden als pervers.

Wat betreft de alliantie VS- Saoedi Arabië heb ik een tekst van het State Department gepost:
http://www.state.gov/s/c/rls/rm/46720.htm

Zou je daar inhoudelijk op kunnen reageren, i.p.v. mij de huid vol te schelden en te schreeuwen over complotten, of is dat te veel gevraagd?

Citaat:

Ik ben blij dat je op dat punt mijn standpunt bijtreedt en het standpunt van roskam, die zit te hopen op een verdere escalatie via een grondoffensief van Isräel, veroordeelt.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 1 januari 2009 om 19:00.
Oud 1 januari 2009, 19:01   #9
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht

Idd, het enige juiste antwoord op al deze ellende, die Hamas vooral over haar eigen volk uitroept.
Oud 1 januari 2009, 19:03   #10
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben blij dat je op dat punt mijn standpunt bijtreedt en het standpunt van roskam, die zit te hopen op een verdere escalatie via een grondoffensief van Isräel, veroordeelt.
Mijn hoop deel ik met de bevolking van Gaza. Zie mijn topic 'Bevolking van Gaza hoopt op snelle terugkeer van Israëli’s' draad
Oud 1 januari 2009, 19:04   #11
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Idd, het enige juiste antwoord op al deze ellende, die Hamas vooral over haar eigen volk uitroept.
De Palestijnen willen gewoon in vrede in hun eigen land leven, zonder gebombarbeerd te worden. Is dat echt te veel gevraagd?
Oud 1 januari 2009, 19:05   #12
Florian Geyer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik val niemand aan, ik vraag om inhoudelijk te discussiëren i.p.v. te schermen met scheldwoorden als pervers.

Wat betreft de alliantie VS- Saoedi Arabië heb ik een tekst van het State Department gepost:
http://www.state.gov/s/c/rls/rm/46720.htm

Zou je daar inhoudelijk op kunnen reageren, i.p.v. mij de huid vol te schelden en te schreeuwen over complotten, of is dat te veel gevraagd?

Ik ben er rotsvast van overtuigd dat de "strike hard, strike home" strategie van vroeger niet helpt. De beste oplossing voor alle partijen is nu de stal grondig uit te mesten. Het zal dan des te sneller gedaan zijn en de bevolking zal dan veel minder lijden.
Florian Geyer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2009, 19:08   #13
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
De Palestijnen willen gewoon in vrede in hun eigen land leven, zonder gebombarbeerd te worden. Is dat echt te veel gevraagd?
Stel diezelfde vraag aan je makkers van Hamas, Hezbollah, Taliban, Al Qaeda enz. Maar doe wel een kogelvrij vest aan want ze zullen het niet met je eens zijn: "Wie de conflictcircel met Israël verlaat wordt vervloekt". (art. 32 Handvest Hamas)
Oud 1 januari 2009, 19:16   #14
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
Stel diezelfde vraag aan je makkers van Hamas, Hezbollah, Taliban, Al Qaeda enz. Maar doe wel een kogelvrij vest aan want ze zullen het niet met je eens zijn: "Wie de conflictcircel met Israël verlaat wordt vervloekt". (art. 32 Handvest Hamas)
Je haalt weer alles door elkaar. Taliban en Al Qaida hebben niets te maken met Palestina en hebben nooit één poot uitgestoken om de Palestijnen te helpen. Hezbollah is een Libanese organisatie, opgericht om Israël uit Libanon te verdrijven: zij willen dat Israël het laatste stukje Libanees grondgebied verlaat en alle Libanese gijzelaars vrijlaat.
Oud 1 januari 2009, 19:18   #15
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Je haalt weer alles door elkaar. Taliban en Al Qaida hebben niets te maken met Palestina en hebben nooit één poot uitgestoken om de Palestijnen te helpen. Hezbollah is een Libanese organisatie, opgericht om Israël uit Libanon te verdrijven: zij willen dat Israël het laatste stukje Libanees grondgebied verlaat en alle Libanese gijzelaars vrijlaat.
De tien Katoesja raketten die vandaag op Zuid-Israel werden afgeschoten door Hamas werden geleverd door Hezbollah, gefinancierd met het geld van Iran.
Oud 1 januari 2009, 19:21   #16
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De tien Katoesja raketten die vandaag op Zuid-Israel werden afgeschoten door Hamas werden geleverd door Hezbollah, gefinancierd met het geld van Iran.
Dat is een onbewezen veronderstelling van jou.

Wat wel zeker is dat Israël van zijn rooftochten in Libanon nog steeds een aantal Libanese gijzelaars overhoudt en dat Israël nog steeds een Libanese boerderij bezet. Wanneer gaan ze dat eens regelen? Of zijn ze ook niet geïnteresseerd in vrede met Libanon?
Oud 1 januari 2009, 19:26   #17
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat wel zeker is dat Israël van zijn rooftochten in Libanon nog steeds een aantal Libanese gijzelaars overhoudt en dat Israël nog steeds een Libanese boerderij bezet. Wanneer gaan ze dat eens regelen? Of zijn ze ook niet geïnteresseerd in vrede met Libanon?
Iedereen die in vrede wil leven met Israël wekt de interesse van het Israëlisch kabinet. Als Libanon zich zou daarover diep zou kunnen bezinnen is er weer hoop op beterschap. Tot nog toe heeft enkel Egypte een vredesakkoord getekend met de Joodse staat.
Oud 1 januari 2009, 19:26   #18
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Tegen negationisme is geen kluit opgewassen.

Laatst gewijzigd door roskam : 1 januari 2009 om 19:27.
Oud 1 januari 2009, 19:31   #19
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan zullen ze toch echt moeten stoppen met het terrorisme.
Oud 1 januari 2009, 19:32   #20
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iedereen die in vrede wil leven met Israël wekt de interesse van het Israëlisch kabinet. Als Libanon zich zou daarover diep zou kunnen bezinnen is er weer hoop op beterschap. Tot nog toe heeft enkel Egypte een vredesakkoord getekend met de Joodse staat.
Syrië heeft al meermaals te kennen gegeven dat zij geïnteresseerd zijn in een vredesakkoord mits teruggave van de gestolen Golan. Israël heeft dit tot nu toe geweigerd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be