![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Medepassagier laat 'verdachte' moslims uit vliegtuig zetten
Conversatie over vliegtuigmotoren veroorzaakt paniek Vliegmaatschappij AirTran heeft donderdag negen islamitische passagiers uit een toestel gezet. Een medepassagier meende dat een van hen iets verdachts had gezegd. Volgens een woordvoerder van het Amerikaanse bedrijf was er sprake van een misverstand. Een van de moslims die het vliegtuig uit waren gezet vertelde aan The Washington Post dat de problemen begonnen toen zijn broer tegen hem zei dat de motoren van het vliegtuig vlakbij zijn raam zaten. Medepassagiers vonden dat zo verdacht dat zij er melding van maakten bij een van de medewerkers van AirTran. Volgens de woordvoerder leeft AirTran de veiligheidsregels van de Amerikaanse overheid nu eenmaal strikt na en werd daarom besloten alle 104 passagiers opnieuw te controleren. Iedereen mocht al snel weer aan boord, behalve de moslims, zo vertelde een van hen. Bovendien, zo zei hij, moesten ze zelf een andere vlucht regelen en betalen.
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Eigenlijk zou ik wel in hun plaats willen zijn. Een rechtszaak aanspannen wegens discriminatie, vernedering en bijhorende 'mentale pijn' en dan settlen voor een miljoentje of twee. Ben zeker dat advokaten zich als gieren(die ze zijn) op die mensen zullen storten.
On topic: De paranoia is wel heel erg aan het worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Ze moeten gewoon dit op hun laptop spelen voor vertrek, of nog beter midden in de vlucht
![]() http://thecleverest.com/countdown.swf
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik wordt op een luchthaven meestal ook extra grondig gefouilleerd en afgetast. Ik moet dikwijls zelfs mijn schoenen, broeksriem en uurwerk uitdoen(een huis-tuin en keuken Festina, (géén overmaats monster dat 100g explosieven "zou kunnen" bevatten), terwijl blonde mensen met grote ongecontroleerde tassen er door wandelen: "racial profiling" bestaat en wordt toegepast, ook in België. Laatst gewijzigd door filosoof : 2 januari 2009 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
We laten ons (bijna) allemaal in slaap wiegen, binnen kort fronsen we geen wenkbrouw meer wanneer we dit soort berichten lezen ...
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() ²
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() "verdachte neergechoten bij politiecontrole", daar kijkt niemand meer van op: hij "zal wel iets op zijn kerfstok hebben"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat was uw punt ook alweer? En, waarom noemt u nu speciaal blonde mensen? Voelt u zich gediscrimeerd of wil u het als verkapte discriminatie doen overkomen wat er tijdens controles op vliegvelden gebeurt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of beter gezegd, iedereen moet door die controles heen, en als de metaaldetector begint te piepen, dient iedereen even zijn schoenen en riem uit te doen. Dat heeft niks met een 'zuiders' uiterlijk te maken, maar alles met een metaaldetector die ergens op reageert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben ook blond/bruin, witte huid en blauw ogen en ik ben er ook uitgesingled...
'k heb bijna een meid doen freaken toen ik zei dat ik een boek had gekregen om mee te nemen op reis. 'k heb toch zeker 3 minuten gespendeerd aan uit te leggen dat het een boek was dat ik van een vriend had geleend om te lezen op't vliegtuig...
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Da's juist, het topic is niet belangrijk, wel het gevechtje met filosoof over wie is het blondst en wordt tegengehouden op de luchthaven. Wacht tot ze je eens gaan vragen om tot aan je onderbroek te strippen ...
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Trouwens, je handtekening zegt alles. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Racial_profiling Laatst gewijzigd door filosoof : 3 januari 2009 om 00:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Je zou je eens een Wilders-kapsel kunnen aanmeten, om goed het verschil te controleren.
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Ik wel hoor; trouwens, 20 cl nitro kan een flinke plof geven.