![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() het is een publiek geheim dat Israel WMD's(schattingen variëren tussen de 75 & 400 kernkoppen) bezit. ook kunnen zij via hun nieuwste Jericho III raketten gans het Midden-Oosten en Europa bereiken.
Nu heeft Israël in de eerste plaats een vrij sterk leger achter de hand, maar toch valt het niet uit te sluiten dat het ooit de strijd zal dreigen te verliezen. En dan zal men die kernkoppen daar natuurlijk niet laten liggen. Uiteraard zal het midden-oosten(Mekka, Teheran, Damascus,...) het eerste slachtoffer zijn. Een stervend Israël kan echter ook besluiten dat zijn verlies deels te wijten is aan de Pro-Palestijnse houding de Europese landen/EU. Bijgevolg valt het zeker niet uit te sluiten dat men Brussel, Parijs, Berlijn, Amsterdam, Stockholm, Rome... wil straffen(aangezien men toch niks meer te verliezen heeft). De Israëlse militaire historicus Martin van Creveld heeft hier trouwens al op ingespeeld: *We possess several hundred atomic warheads and rockets and can launch them at targets in all directions, perhaps even at Rome. Most European capitals are targets for our air force…. We have the capability to take the world down with us. And I can assure you that that will happen before Israel goes under. Is die dreiging serieus? In hoeverre moet Europa zich zorgen maken? En hoe moet Europa zich daartegen verdedigen? Laatst gewijzigd door Nessie : 7 januari 2009 om 16:07. |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() hun wapens zijn niet zo gevaarlijk voor europa, tis vooral hun geld en macht waar we schrik voor moeten hebben
|
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het lijkt mij weinig waarschijnlijk dat Israel in zo'n scenario Europa zou aanvallen, tenzij Europa mee Israel zou aanvallen (wat mij al even onwaarschijnlijk lijkt).
|
![]() |
![]() |
#4 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() hun leger is "sterk" omdat het zwaar gefinancierd wordt en van de nieuwste materiaal door de Us wordt voorzien én omdat er lange dienstplicht geldt. doch hun imago heeft een ernstige deuk gekregen met de confrontatie met de hezbollah. europa is nu verdeeld en onze militaire macht is eigenlijk zeer beperkt. dat is een bewuste keuze. Als europa effectief wordt bedreigd/conventioneel aangevallen, krijg je zo'n beetje wat er met amerika is gebeurd na Paerl Harbour denb ik. een kwade reus die wakker wordt. conventioneel zou een aanvallend Israel dan meteen kunnen inpakken en wegwezen. wat hun kernwapens betreft, zou een gemobiliseerd europa de meeste daarvan wel kunnen uitschakelen. anderzijds : Citaat:
Laatst gewijzigd door roodhaar : 7 januari 2009 om 16:35. |
|||
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Aan de ene kant kan je natuurlijk zeggen dat het een professor is en geen politicus.
Anderzijds kan een professor wel het achterste van zijn tong laten zien, in tegenstelling tot een politicus die altijd wat op eieren moet lopen. |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Riiiight. Ik denk dat niet. Ik denk dat onze Europese 'leiders' bij de eerste gelegenheid de witte vlag zullen hijsen, zeker als ze een regeling kunnen treffen die voor zichzelf gunstig is. Ten andere: de VS heeft Japan weinig andere keuze gelaten dan een oorlog te beginnen. Japan had zelf geen grondstoffen en de VS weigerden er nog te leveren. Dan heb je 2 opties he: ofwel begin je een oorlog nu je nog kan, ofwel 'geef je je over' i.e. borg Japan al zijn ambities in Azië op. Iets wat in die tijd ondenkbaar was voor de Japanners. Ik zeg hier niet dat de VS verkeerd waren met hun strategie - de japanners waren op veel vlakken nog veel wreedaardigere bezetters dan Nazi Duitsland en hen verder laten doen was ondenkbaar. Maar ik geloof nooit dat het voor de politieke top van de VS zo'n verassing was die Japanse aanval. Ze wisten maar al te goed dat er oorlog van zou komen en dat dat voor 'heel binnenkort' zou zijn. De enige verassing was misschien het tijdstip en de locatie. |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jews don't care what you think, as long as you to leave them alone.
© Pat Condell Zeer treffende opmerking van hem. Israël is geen dreiging zolang je hun bestaan niet bedreigt. Welk zelfrespecterende land denkt niet zo? Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 14 januari 2009 om 20:16. |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik dacht dat ik alles al gezien had maar dat overtreft alles.
Er zijn echt Vlamingen die in de Protocollen van de wijzen van Sion geloven.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zou toch niet graag Avigdor Lieberman van Yisrael Beiteinu aan de macht zien komen. Niet dat andere Israëlische politici me zoveel vertrouwen inboezemen, maar die man jaagt me echt angst aan. Hij lijkt me tot vanalles in staat.
![]() |
#10 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.guardian.co.uk/world/2003...s.bookextracts Laatst gewijzigd door Nessie : 14 januari 2009 om 20:23. |
||
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Een blaffende Rus met een grote mond.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
![]() |
![]() |
#12 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Er is zo'n groot haat tegen Israel dat mensen echt geloven dat Israel samen met Amerika de wereld wil veroveren. Israel zal nooit Europese landen aanvallen tenzij europa Israel gaat aanvallen.
|
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En een steeds grotere aanhang
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#16 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Inderdaad, nog eens. |
||
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nu moet men de kennis van of geloof in de Protocollen niet overdrijven. Ik zelf leerde het bestaan ervan slechts enkele jaren terug , hier op dit forum.