![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bijzonder interessant initiatief vanuit Israël. Al meer dan 500 israëlische joden waaronder tientallen bekende academici, auteurs, kunstenaars ondertekenen een pas gelanceerde oproep voor de totale boycott van Israël door de wereldgemeenschap. Zowel wat betreft goederen en diensten als investeringen en een oproep tot sancties.
Ze maken de paralel met het racistische Zuid-Afrika en de internationale en bijzonder efficiënte boycott die de apartheid (samen met het verzet) op de knieën heeft gekregen. Toe te juichen dus. Citaat:
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terzijde: tegenover wat het Israëlisch regime in Palestina aangericht heeft, en blijft aanrichten, is de Zuid-Afrikaanse apartheid klein bier. Ik denk niet dat er ooit zulke moordzuchtig bombardementen op de zwarte bevolking hebben plaatsgevonden.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 9 januari 2009 om 21:14. |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Gaat veel volk naar komen kijken.
![]() Laatst gewijzigd door kilgore : 9 januari 2009 om 21:11. |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Interessante dooddoener om niks inhoudelijks te moeten zeggen.
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() De eenmasclub minister van agitatie maakt hoegenaamd geen indruk.Hij heeft een zeer rijke verbeelding.Blabla verkopen vanchter een pc kan iedereen.
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zij hebben - in tegenstelling tot u - iets interessants te vertellen.
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() Ik bewonder deze academici voor deze toch wel zeer opmerkelijke uitspraak.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() En merk vooral de raciale en racistische belangwekkendheid gewoon omwille van het feit dat het opeens om 'goeie' Israelische 'joden' gaat... ![]() Lekker belangrijk inderdaad. ![]() Hé Ministe! In aalst is er ook een groep van 24 boeren opgestaan die naar de Carrefour zijn gegaan om een boycott aan te vragen. Die is weliswaar geweigerd. Maar toch. Misschien kan je die namen ook publiceren. ![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In ieder geval belangwekkender dan die 20 idioten hier op politics.be
Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Wanneer 'goyim' het Israëlisch beleid bekritiseren is de beschuldiging van anti-semitisme nooit ver weg. Wanneer men, om dit te vermijden, dan aantoont dat ook vele vooraanstaande Israëli's deze trage genocide niet pikken, gebruikt men blijkbaar een 'racistisch' argument. Ja, en dan die Aalsterse boeren... dat was echt de knock-out! Daar hebben ze niet van terug, die vuile anti-zionisten/Israëli's/semieten ...! |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Burgemeester
|
![]() Voor de duidelijkheid mijn mening over het conflict.
Hamas zijn idioten, moorddadige idioten. In deze situatie in het wilde weg wat raketten blijven afschieten op Israël is zoveel als collaboratie met de Israëli's, wetende dat die hun offensief zullen blijven verder zetten. Het is duidelijk dat Hamas geen vrede wil. Het is begrijpelijk dat Israël zich wil verdedigen tegen zulke raketaanvallen. De Israëlische reactie is echter niet alleen disproportioneel, ook immoreel. Het is als de reactie van Hitler en de nazi's op de eenzijdige oorlogsverklaring van het internationale zionisme aan het naziregime nog voor er sprake was van uitroeiiingsplannen: dom en moorddadig, maar in het niet vallend tegenover de disproportionele en immorele reactie van de nazi's. |
![]() |
![]() |
#13 |
Burgemeester
|
![]() De Palestijnen hebben maar één optie als ze ooit vrede willen:
het wapen van de geweldloosheid. Ze hebben een leider van het kaliber van Gandhi nodig. Anders zullen ze, geconfronteerd met het oud-testamentische denken van de Israëli's, honderd ogen en tanden blijven verliezen voor elk Israëlisch(e) oog of tand. Maar ik vrees dat het oud-testamentische denken er bij de overblijvende Palestijnen ook te diep zit ingebakken, ook al moeten ze keer op keer het onderspit delven. De christelijke Palestijnen zijn al lang geminoriseerd, nochtans is het enige wapen dat de Israëli's niet zullen kunnen verslaan: het aanbieden van de andere wang. Niet moraliserend bedoeld, overigens, want het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Ik weet ook niet hoe ik zou reageren wanneer mijn land met geweld wordt afgepakt. |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In verband met mijn artikel over Prof. Amnon Raz-Krakotzkin kreeg ik een mailtje van Prof. Emeritus Sean Freyne, Trinity College Israel. Hij schreef me:
I want to thank you for posting this article and I want to congratulate and thank Professor Krakotzkin for his thoughtful and consedered analysis of the situtation in Israel, and his articulation of this on Al Jazeera. It was reassuring and comforting to hear an eminent Israeli historian who at the height of the present crisis was not afraid to express opinions and analysis that no doubt will have made him quite unpopular in the homeland. He must be encouraged and supported. Those of us who study and respect Jewish history and culture, are heartened to hear such a critical analysis of what is involved in the conflict - its sources and a proposal for the future. The propagandist mantras of the Israeli spokepersons does little for Israel’s international image. Several years ago I challenged the then Israeli ambassador to Ireland for his highly disparaging remarks regarding the Palestinians. The hostile reaction was quite remarkable from someone whom I believed was an enlightened and intelligent negotiator. Thank you Professor Amon-Raz. I look forward to reading more of your work and making it known in this part of the world. Sean Freyne, Professor Emeritus of Theology and Founder of Jewish Studies at Trinity College, Dublin.
![]() |
#15 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als niemand die lege blaas nu nog quote, dan hoef ik hem alvast niet meer op mijn scherm te zien verschijnen. Met warme dank!
![]() |
#17 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Niet gemakkelijk hoor. |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dit is echte democratie. Dat kennen jullie in geen enkele van jullie talrijke moslimlanden, hé? |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |